جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲۷
۵۴

واکنش احمدی‌نژاد به محکومیت رحیمی

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۱
کد مطلب: 403785
در بخشی از این بیانیه آمده است:موضوع رسیدگی به اتهامات آقای محمدرضا رحیمی بار دیگر دستمایه حملات گسترده و بی‌محابا علیه دولت‌های مظلوم نهم و دهم بهره‌برداری‌های سوء سیاسی گردید.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمود احمدی نژاد با صدور اطلاعیه ای به صدور حکم محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم واکنش نشان داد.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

موضوع رسیدگی به اتهامات آقای محمدرضا رحیمی بار دیگر دستمایه حملات گسترده و بی‌محابا علیه دولت‌های مظلوم نهم و دهم بهره‌برداری‌های سوء سیاسی گردید. گرچه ملت بزرگ ایران هوشیارانه تمام حوادث را زیر نظر دارد و به خوبی و درستی قضاوت خواهد کرد لیکن جهت روشن‌تر شدن حوادث، نکاتی را به استحضار ملت شریف می‌رساند.

۱ـ در نحوه رسیدگی به این موضوع تأملات فراوانی وجود دارد که ورود به آن را در شرایط کنونی به صلاح کشور نمی‌دانیم.

۲ـ تمام ماجرای آقای رحیمی حتی با فرض صحت اتهامات و قبول رسیدگی قانونی و صحیح، مربوط به سال ۸۶ و قبل از آن و دوره ریاست ایشان بر دیوان محاسبات کشور وابسته به مجلس شورای اسلامی و پیش از شروع همکاری و حضور ایشان در دولت نهم بوده است و در آن زمان چنین مسائلی مطرح نبوده است. اصولا این موضوع، هیچ ارتباطی با دولت و حتی دوره خدمت ایشان در دولت‌های نهم و دهم ندارد و دلیل اصرار بر ارتباط دادن آن به دولت قبل بر همگان آشکار است.

۳ـ اطلاع‌رسانی سهوی یا عمدی نادرست و مبهم، همانند ماجراهای بانکی و نفتی، فرصتی را در اختیار مغرضان و بد دلالان قرار داده است تا سنگین‌ترین هجمه‌ها را علیه خدمتگزاران پاک در دولت‌های نهم و دهم سازماندهی و اجرا نمایند. روشن است که سیاست‌بازان حرفه‌ای و برخی رسانه‌ها اصرار دارند که با ابهام‌آفرینی، زمینه را برای تخریب دولت قبل و خدمات کم نظیر آن و انتقام‌کشی از ملت عزیز فراهم نمایند و همچنین از رهگذر آن بر بسیاری از ضعف‌های جاری در اداره کشور سرپوش بگذارند. رسانه‌های معاند بیگانه نیز با بهره‌برداری از شرایط، مشغول عقد‌ه‌گشایی هستند.

۴ـ مدیران ارشد دولت‌های نهم و دهم علیرغم وجود پاسخ‌های قاطع به اتهامات بی‌اساس علیه خود، برای رعایت مصالح کشور و به عنوان وظیفه‌ای ملی و دینی و جهت جلوگیری از بهانه‌جویی‌ها، مشقات و سختی‌های سکوت را بر خود هموار کرده‌اند لیکن همچنان که مردم با فراست ایران زمین از گذشته‌های دور گفته‌‌اند: ماه همیشه زیر ابر پنهان نمی‌ماند.

دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امان از طاغوت
یعنی قبل از دولت نهم کلی کار خلاف کرده بوده ولی با ورود به دولت و معاونت اول رییس جمهوری تمام دزدی ها و ارتشا رو کنار گذاشته و تبدیل به یک انسان شریف شده؟! حیف دو بار رایی که به ت دادیم قربان.
مطمئنم شما هیچ وقت به ایشان رای ندادید!
مشخصه که سیاسیه وکاش قوه محترم قضاییه تاریج فساد و ارتشاء رحیمی رو بگه!
Iran, Islamic Republic of
درود بر خدمتگذاران دولت نهم و دهم. مرگ بر خائنان و منافقان.
محمد
اکر چه معتقدم احمدی نژاد اشتباهات بزرگی داشت ولی خدمات او ماندگار است واین اطلاعیه هم درست است
قربون هر چی مرده
احمدی بر میگرده
منتظرتیم دکترجان. رأی ما احمدی نژاد بیا حسن پدر ما رو درآورد
بابا جمعش کن!
به فرض تمام تخلفات این یارو برای قبل دولت جنابتان بوده! اصلا چرا با وجود اینکه همه ایشون رو به عنوان متهم بیمه میدونستند به سمت معاون اولی منصوبش کردی و علیرغم تاکید قوه قضاییه و برخی نمایندگان مانند اقایان توکلی و زاکانی بر متهم بودن این اقا، نه تنها عزلش نکردی بلکه شدیدا دفاع کردی و کابینه رو خط قرمز خوندی و در پایان دولت نشان درجه یک مدیریت و لیاقت بهش دادی؟؟ یادت رفته چقدر قوه قضائیه رو کوبندی به خاطر این آقا؟ یادته همین مفسد اقتصادی رو رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گذاشتی و عملا به ریش ملت خندیدی؟؟اگه تو هم یادت رفته و آلزایمر گرفتی ملت یادشه
هیچ بقالی نمی گوید ماست من ترش است هیچ رئیس جمهوری هم نمی گوید معاون اول من مفسد اقتصادی بوده است این مسائل با بیانیه دادنهای بی سرو ته حل نمیشود مهم رای دیوان عالی کشور است که ایشان را به زندان و جریمه محکوم کرده است و دیگر کفایت میکند . واقعا" چنین فردی را باید از خدمت دولت بیرون بیاندازند
نيما
مونديم كدوم و باور كنيم دم خروسو يا قسم حضرت عباس رو!!
اصولگراها خجالت بکشید. باز احمدی نزاد حرمت نگه داشت و چیزی نگفت. تا حالا همه افشاکریهاش علیه مخالفای شما بود و هنوز با شماها مقابله نکرد. اگر اینهمه فحش و تخریبی که در داخل و خارج تو این سالها علیه احمدی نژاد اثر میداشت تا حالا اون باید از ترس مردم از این کشور فرار میکرد اما احمدی نژاد هر روز داره محبوب تر میشه. این هم از نشانه های اراده خداوند برای تبشیر و انذار ما آدمیان است .
فکر کنم منظورش خورشید بود
واقعا چقدر مظلوم دلم مي سوزد
United States
چرا نمی گی برادر ….؟ آقای بگم بگم کجا رفت؟
اصغر
بافرض صحت اتهامات یعنی چه می خوای قوه قضایه را زیر سوال ببری
اگربه سال 86 بر میگرده چرا تحقیق نکرده و بدون شناخت معاون خودت کردی از کجا معلوم بعدا تخلفات زمان شما هم معلوم نشه . راست خوب گفتی ماه همیشه زیر ابر نمی مانه مثل این روز معلوم میشه همه مظلومیت شمارا می بینن
Iran, Islamic Republic of
خاوري چي ]؟اينم در دولت شما نبود؟چندين بار به شما تذكر ندادند كه اين آقا مشكل مالي دارد ولي شما توجه نكرديد د دولت خود را پاكدست ميدانستيد
Iran, Islamic Republic of
بله ايشون قبل از ورود به دولت توبه كردند و پاك و طيب و طاهر وارد دولت پاك شدند.

عزيز من شما بايد پاسخ بدي كه چرا يه نفر "متهم" رو گذاشتي رئيس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي و با اين كارت آبروي نظام رو بردي.

حالا ما نميفهميم. خدا ميگذره ازت؟؟
یاسر
احمدی نژادمردمی و ساده زیست و استکبارستیز و نوردو دیده ملت تو در قلب ما جاداری وهیچ کس نمیتواند محبوبیت تان را خدشه دارکند تو عشق مایی تو مردی به معنایی حقیقی کلمه مه فشاند نورو سگ عوعو کند هرکسی برطینت خود میتند
الهام
به عشق هرچی مرده احمدی برمیگرده
سعید
احمدی نژاد قربانت شوم خانه ات به کجاست مهمانت شوم
Iran, Islamic Republic of
حق با احمدی نژاد است.
در کل اخبار اصلا اشاره ای به زمان تخلف و پست محکوم و دولتی که او را به این پستها گماشته نمیشود تا همگان فکر کنند اینها مربوط به احمدی نژاد است
Iran, Islamic Republic of
خط قرمز رئیس دولت دهم که بودند، نبودند؟ آقای احمدی نژاد اعلام نکرده بود که اگر اثبات شود آقای رحیمی ریالی سوء استفاده کرده، اعلام میکند که خودش شایستگی ریاست جمهوری را ندارد؟
یک دلسوز
جناب احمدی نژاد!آنچه که دلسوزان به شما و نظام را به تدریج وبخصوص در دوره دوم ریاست جمهوری تان دلزده و ناخرسند نمود،همین تسامحات و تساهلاتی بود که در انتخاب و در ادامه حمایت بی حد و حصرتان ز امثال رحیمی هاازخود نشان دادید.متاسفانه آن ماهی که پشت ابر نمی ماند فعلاً خرابکاری ها و مفاسدی بود که از اطرافیان شماسرزدو اینک یکی یکی آشکار می شودودودش به نوعی به چشم همه اصولگرایان واقعی می رود.
عوام فریبی تا کی اقای احمدی نزاد. راستی هنوز اسامی دزدان تو جیبته؟
ابگوشت بز باش
Iran, Islamic Republic of
اقای احمدی نژاد رئیس محترم دولتهای نهم ودهم/سوال اینجاست با فرض قبول فرمایش حضرتعالی در خصوص موارد اتهامی اقای محمد رضا رحیمی در قبل از سال 86 چگونه وچرا از شخص ایشان در دولت خود انهم در جایگاه معاون اولی استفاده نمودید؟وشخصی با این سابقه را بعنوان مسئول ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی قرار دادید؟
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر احمدی نژاد ، دقیقا همینطوره که شما میگید ولی چرا اینقدر نصایح رهبری را گوش ندادید و با بکارگیری برخی افراد مثل رحیمی راه اتهام زنی بر دولت پاک را فراهم کردید؟
والا مردم اعضای پاک و خدمتگزار کابینه دولت شما را فراموش نمیکنند آقایان فتاح،باقری لنکرانی،سلیمانی،زاهدی،غضنفری،قاسمی،میرکاظمی و ...
افسوس که مردم در سال 92 در آغوش کسانی رفتند که تحریمها اثر چزاغ سبز آنها به بیرون بود
Romania
تفاوت ما با ژاپن و مالزی در این است که مقامات انها وقتی مرتکب فسادمالی می شوند از مردم عذرخواهی می کنند و در برخی موارد خودکشی می نمایند ولی مقامات ما وقتی مرتکب فساد می شوند طلب کار هستند و جناحهای سیاسی هم هرکدام به دنبال سواستفاده و بهرهبرداری هستند گویا بعضیها خوشحالند که در کشور فساد وجود دارد۰
ای کاش این سکوت صبورانه را در سال اخر دولتت هم داشتی و با رییس مجلس و .. . جلوی چشم مردم کله نمی شدی هر چند فرض کنیم حق هم با تو بود .
ناشناس
مثل اینکه احمدی نژاد فراموش کرده که رحیمی علاوه بر سابقه دیرینه دوستی و همکاری با ایشان، معاون اول دولت نهم و دهم بوده و به واسطه همین جایگاه سازمانی توانسته سو استفاده نماید و به بیت المال دست درازی کند.بدبختی ملت ایران را باش که به چه روزی افتادن و اداره امور کشورشان بدست چه اشخاصی سپرده می شود.به نظر چون کار رحیمی دزدی بوده باید به خاطر همین عمل زشت براساس احکام مندرج در قرآن کریم که جرم دزدی را قطع دست عنوان نموده با ایشان رفتار نمود تا درس عبرتی برای سایر مسولان شود.
حبیب
Iran, Islamic Republic of
بله دکتر جان قطعا اینگونه است قطعا اینگونه است وقطعا اینگونه است اما این رو ما می دانیم مکرو ومکرا اله والله خیر الماکرین جهان اگه منتشر نکنی دیگه نمی خونمت
ج ر
اگر میدانستید قبل از سال 86 این خطاها را دارد چرا آقای احمدی نژاد ایشان را بکار گرفتی
چرا آن زمان که دلسوزان شما را نصیحت کردند ایشان را کنار نگذاشتی
چرا زمانی که خواستند با مفاسد مبارزه کنند بحث خط قرمز کابینه را مطرح کردی
آقای احمدی نژاد خودت هم گفتی مردم هوشیارند
نکته سنج
واقعا من تعجب میکنم که یه ادم باید چقدر پررو باشه که اشتباه هات وحشتناکی کرده باشه،مملکت رو ویران کرده باشه اونوقت مظلوم نمایی بکنه وتازه طلبکار هم باشه.خدایی این دیگه نوبره.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ـ که این روز‌ها اصلی‌ترین فرد پیگیری‌کننده وحدت اصولگرایان است ـ در دوستی خود با محمدرضا رحیمی، این قدر صادق است که حتی در شرایط سخت امروزی نیز از خصوصیات خوب رحیمی دفاع کند.

وی آبان ماه همین امسال و در اوج سختی‌های رحیمی در مراسم ختم مادر وی در مسجد نور تهران اظهار داشت: «من ایشان را سی سال است می‌شناسم. من ایشان را کاملا می‌شناسم. از دوره‌ای که مجلس بودیم و بعد از مجلس در دوره‌ای که مسئولیت معاون اول را داشتند. ما مدام با ایشان کار می‌کردیم در نهاد نماز جمعه. همیشه در دولت‌ها نیروهای مخلص فراوان بوده‌اند. قدر این نیرو‌ها را باید بدانیم. نیروهایی که برای خدا کار کردند و کار می‌کنند و زحمت می‌کشند‌».
محمود جون دیگه حنات رنگی نداره
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نژاد شما(دولت نهم و دهم) مظلوم نیودید و نیستید، فقط مظلوم نمایی می کنید. مردم رو چی فرض کردید؟ اگر اتهامات معاون شما مربوط به زمان دیوان محاسبات بود همان موقع صلاحیتش برای معاون اولی شما زیر سئوال می رفت و کار به اینجا نمی کشید که حالامجبور به فرار رو به جلو شوید. آثار نکبت بار دولت فخیمه شما که با بیشترین درآمد نفتی بدهکارترین و پراختلاس ترین دولت تمام ادوار هستید سالیان سال اسباب زحمت دولت های بعدی و بالطبع مردم خواهد شد
الهي ،كافرا بميرند. ناز شي الهي
م
United Kingdom
احسنت با پیروی از مقام معظم رهبری سکوت نمایید
حبیب
برادربزگوارجناب آقای احمدی نزاد... سوال مردم از جناب عالی این است که اگر نسبت به تخلفات آقای رحیمی آگاه بودید چرا ایشان رادر دولتهای خود بکاری گیری کردید...اگر آگاه نبودید که این احتمال مردود است پس چراوقتی قوه قضاییه قصد اقدام داشت ایشان را خط قرمزکابینه خود معرفی کردید...آیا نباید گفت این ماجراهم مانند ماجرای مشایی نمونه ای از خوی بدلجاجت شما بود که البته تاوان این بد اخلاقی های شمارا تاسالهای متمادی مردم مظلومی که ازشما در دو انتخابات تا سرحد جان حمایت کردنند باید بپردازند.هرچند مااعتقاد داریم در برهه های شما ودولتهای شما مظلوم واقع شدند اما مولای سخن وکلام وبصیرت در نهج البلاغه می فرمایند هر کس خود را در مواضع تهمت قرار دادنباید دیگران راملامت کند....اینهانتیجه لجبازی ها وگوش نکردن به نصیحت دلسوزان خصوصا رهبر حکیم وفرزانه انقلاب می باشد.وای از آن روزی که انسان خود را یکه تاز عقل وزیرکی بداند....یاعلی ع
United States
دیکه حنات پیش مردم و طرفدارنت رنکی نداره و ننه من غریبم بازی در نیار از طرفداران پرو پا قرصت بودم که خودت لکد به بختت زدی یه مجرم را که به بدترین راه دزدی می کرد به معاونت خودت در اوردی و باعث تمام بد بختی های حالا این مملکت تویی
Iran, Islamic Republic of
اسا بیه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
یعنی چی هی میگید سکوت سکوت.......؟؟؟
خب اگه گفتنی دارید بگید دیگه...
احمد
ضمن تایید حق دفاع از خود به سه نکته باید توجه کرد : 1- به نتیجه بررسیهای قوه قضائیه نظام جمهوری اسلامی نباید به دیده ضدیت نگاه کرد اگر انتظار داریم به عملکرد ما در قوای دیگر اینگونه نگاه نشود . 2-آیا اینگونه سوابق قبل از انتصاب جناب ایشان به این منصب معاون اولی بر رئیس جمهور پنهان بوده است ؟ 3- از مسئولین قوه قضائیه این انتظار میرود که به جهت دوری از موضع تهمت بجای عنوان شخصیت حقوقی متهم در دوره دولت نهم و دهم از شخصیت حقوقی او در زمان تخطی یاد کند که البته شاید این خود نیاز به طرح شکایت از آن قوه نیاز داشته باشد !!
علی
Russian Federation
احمدی در قلب مایی
از قبل هم میدونستیم که احمدی نژد عزیز هیچ ربطی به این ماجرا نداره. احمدی نژاد دوستت دارم.
مجتبی
United States
جهان نیوز بدان که احمدی نژاد محبوب قلبهاست و با تخریب چپ راست و کارگزار مردم پاکی و صداقت و خدمات او را فراموش نمیکنند
هامون
آقای احمدی نژاد لطف کنید جواب بدهید که چرا با اینکه شما خبر داشتید ایشان ( رحیمی) اتهاماتش قبل از تصدی معاون اولی بوده و به دولت شما مربوط نیست ، وی را به این سمت برگزیدید؟!!!!!!
لابد خودت هم دزد بودی دنبال یکی میگشتی که رو تخلفات جنابعالی ماله بکشه و تو هم بگی همه چیز آرومه
حسين
Iran, Islamic Republic of
مساله اين است كه شما كه شعار عدالت و مبارزه با فساد به درستي داديد چرا چنين فردي ولو در موردش شبهه اي از دولت قبل به نظر شما باشد را به معاون اولي گمارديد و چرا نگذاشتيد به جرمش در زمان معاونتش رسيدگي كنند. پس چه كسي بايد برايش بچه و خويش و قوم و رفيق مطرح نباشد؟ شما كه به ديگران ايراد مي گرفتي خودت بايد پيش قدم مي بودي.
ناصر
خدا چه قدرت بياني به ايشان داده براحتي مي تواند تلقين كند كه ماست سياه است و ذغال سفيد . جل الخالق
بنظرم اونقدر با ادبياتش انس داريم كه از حرفهاش برداشت كنيم طبق معمول يه ليست داخل جيبش دارد !!!!!!
درود بر این بزرگمرد
sa ja
درست میگه بنده خدا//همین الانم یه عده تو مجلس در حال فساد هستند که بدلیل حفظ شان مجلس کسی حاضر به برخورد با اونهانیست!!!
خب اگه شما میدانستید که ایشان مفسده چرا همون زمان پیگیری نکردید//البته بنده برای مجلس احترام قایلم ولی این مسیله هم درست هست
United States
مردم ایران واقعا از فساد و رشوه و رانت خسته شده اند
محمد
Moldova, Republic of
با سلام اگر جرم آقای رحیمی قبل از معاونت ریاست محترم جمهوری باشد نیز به هر حال دو حالت وجود دارد
- اگر بدون اطلاع از این جرایم ایشان منصوب شده در سمت معاونت ریاست جمهور چه کسی باید تحقیق می کرد و بعد ایشان را منصوب میکرد
- اگر با اطلاع بوده الان چه کسی باید پاسخگو باشد
علی
اگر سایت شما از روی دلسوزی و واقعیت ها خبر می دهد، پس خداوند متعال به شما و خانواده های شما، خیر و برکت دهد ولی اگر سایت جهان نیوز از روی لجبازی و تخریت دیگران خبر می دهد، پس خداوند متعال خیر و برکت را از زندگی شما قطع کند. انشاالله
سعید
Iran, Islamic Republic of
وای من که بهش رای نمیدم
احمدی نژاد هنوزهم ملت را نفهم میبیند نه خیر محمود خان ملت دیدند و فهمیدند چه دولت پاکی داشتی. واقعا ملت ایران بزرگ هستند اما اشتباه را تکرار نمیکنند هندوانه زیر بغل خودت بذار
عین سین
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نژاد همین یک کلمه می گفتی این موضوع مربوط به دوران من نبوده وما مطیع قانونیم البته اگر مطیع هستی اگر نیستی که هیچ اشتباه عمده تو که هنوز سرعقل نیامدی عدم اطاعت از ولایت بود وآوردن این آدم متلون وسایرمنحرفین که در راس آنها مشایی است علتش هم آن بود که ظرفیت شما به آن پست نرسیده بود ولی مردم خوشحال بودند چون شما را از جنس خودشان تصور می کردند وشما این را نتوانستی ثابت کنی