پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۸

جداسازی دانشجویان دختر و پسر از مهرماه

دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 172188
بحث تفیک جنسیتی در دانشگاهها یک سالی می شود که به طور جدی در وزارت علوم و در میان نمایندگان مجلس مطرح می شود.

علی کریمی فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به خبرآنلاین می گوید: وزیر علوم اعلام کرد در تابستان که فصل تعطیلی دانشگاهها است تحقیقی انجام می شود تا ظرفیت دانشگاهها برای تفکیک جنسیتی مشخص شود و دانشگاههایی که امکان جدا شدن کلاسها را داشته باشند از مهر ماه تفکیک می شوند.

وی می افزاید: حتی المکان باید از اختلاط بی‌مورد دانشجویان دختر وپسر جلوگیری شود و این سیاستی است که خانواده ها ،مجلس، روحانیت وعلاقمندان به نظام، مراجع تقلید بر روی اجرای آن تاکید دارند.

وی از دانشگاه تهران به عنوان دانشگاهی نام برد که امکان تفکیک جنسیتی در کلاس هاو سلف سرویس و....آن وجود دارد و ادامه می دهد: یکی از دغدغه‌های اصلی اولیا دانشجویان این است که فرزندانشان از هدف اصلی آموزش دور نشوند اما به دلیل رعایت نکردن برخی موارد این دانشجویان گرفتار می‌شوند .

کریمی فیروزجایی می گوید: وزیر علوم اعلام کرد که به جز جداسازی سیاست دیگر این وزارتخانه احداث دانشگاههای تک جنسیتی است و در این زمینه نیز هر گونه حمایت بودجه ای و قانونی که لازم باشد مجلس انجام خواهد داد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در رابطه با پوشش متحد الشکل برای دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی می افزاید: نه تنها در کشور ما بلکه در همه کشورهای دنیا دانشجو باید با پوشش مشخصی وارد محیط دانشگاه شود، دانشگاه یک فضای رسمی است و دانشجو باید در یک محیط رسمی حضور پیدا کند طبیعی است آن پوششی که در یک محفل خانوادگی و کوچه بازار دارد با پوششی که در دانشگاه باید داشته باشد، متفاوت است.البته زمان اجرای این طرح هنوز مشخص نشده است .

وی درباره موضوع سهمیه بندی جنسیتی می گوید: یکی از دغدغه های ما این است که در پذیرش رشته هایی مانند مهندسی معدن یا زنان و زایمان حتما به جنسیت دانشجو توجه شود و این موضوع هم حتما با جدیت دنبال خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میخواید جدا کنید میخواید جدا نکنید ،فکر اجاره ها باشید فکر کار باشید .چه فرقی میکنه وقتی کسی که بامدرک فوق لیسانس بی کاره از تک جنسیتی یا دو جنسیتی مدرک گرفته باشه؟!
Iran, Islamic Republic of
آخه توی کلاس وسلف سرویس و آزمایشگاه چه مفسده ای هست؟
وقتی محیط دانشگاه خرابه و پر از شرایط بروز فساد
Iran, Islamic Republic of
خوبه بابا. جداش کنین بره. ما که ازمون گذشت ولی نه ما راحت بودیم و نه دخترا. نه میشد سر کلاس تیکه انداخت ، نه میشد با استاد شوخی کرد. خلاصه خیلی عذاب بود.
Iran, Islamic Republic of
خدا پدرتان را بیامرزد
هر چه زودتر چون خیلی فساد بیداد می کند
Iran, Islamic Republic of
مشکل جامعه ما ریشه دارتر از این حرفهاست
موضوع اصلی که همان تربیت است در مدارس فراموش شده و فقط به تعلیم پرداخته میشه. حالا یک جوانی که با اصل مسئله آشنا نیست، معلومه که تو دانشگاه اینطوری میشه.
اگر هم تو دانشگاه جداشون کنی، میان بیرون دانشگاه و تو خیابان با هم می چرخند.
تفکر متصدیان فرهنگ و آموزش باید مبتنی بر اصول اسلامی بشه
Iran, Islamic Republic of
بااين كارحتمامشكل فقرواعتياد وبيكاري دركشورحل خواهدشد!!!
جدا کردن کلاسا بازده رو بالا میبره اما اگه بخواد تک جنسیتی بشه باید درشو تخته کرد...این همه جوون یه جایی باید با هم اشنا بشن تا همو انتخاب کنن
مشکل ما این حرفا نیست
ما کار میخواییم
کار که درست شد بیاید جدا کنید