پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نقشه راه شهرداری تهران تهیه می‌شود

چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب: 356689
رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به تهیه نقشه راه شهرداری تهران توسط این مرکز، گفت: نقشه راه تهران به عنوان شهری جهانی، اسلامی- ایرانی در حال تدوین است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، نگاهداری در نشست خبری خود با بیان اینکه تهران می‌تواند به عنوان الگویی در عرصه جهانی مطرح باشد، افزود: پروژه‌هایی که در خصوص عدالت اجتماعی در شهر تهران و کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت انجام شده می‌تواند برای شهرهای دیگر الگو باشد.

وی با اشاره به حضور در اجلاس جهانی مدلین کلمبیا، گفت: در این اجلاس ۱۶ هزار نفر از مدیران و صاحبنظران و مقامات شهرهای مختلف دنیا حضور داشتند تا چالش‌های جدید مدیریت شهری را به اشتراک بگذارند و در این اجلاس عدالت و برابری در توسعه شهری، تبدیل محیط شهر به یک محیط مناسب، عدالت در مدیریت شهری در راستای دستیابی به توسعه پایدار مطرح شد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، در ادامه با اشاره به ایجاد مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تهران در سال ۹۳ گفت: مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران متعلق به شهر تهران است. شورا نیز نهاد تصمیم ساز برای شهر تهران است و مرکز مطالعات می تواند شورا را در تصمیم‌سازی‌ها کمک نماید، به همین منظور کمیته تخصصی با حضور کمیسیون‌های شورا ایجاد شده تا بتواند خدمات تخصصی ارائه دهد.

نگاهداری از همکاری ۱۵۳هیات علمی وابسته به دانشگاه ها با مرکز مطالعات یاد کرد و افزود: مرکز مطالعات شهر تهران به دلیل ارتباط مستمر با واحدهای پژوهشی و دانشگاهی در ابعاد مختلف تاکنون توانسته کارهای ارزشمندی را در حوزه مدیریت شهری انجام دهد. در همین راستا قرار است در کنار دیگر کارها ۴۰ کتاب مطالعات شهری در خصوص شهر تهران تدوین شود.

وی با اشاره اهم فعالیت‌های سال ۹۳ مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، گفت: مرکز در سال جاری بر طبق شعار سال رویکردی جهادی خواهد داشت.

وی از اهم برنامه‌های امسال رونمایی بانک اطلاعات شهری کشور را در نیمه نخست سال جاری و ایجاد پارک علم و فناوری شهر تهران بیان کرد و گفت: با انجام این‌کار، فناوری‌های توسعه شهری به این پارک هدایت می‌شود تا بر اساس آن فضای تعاملی با انجمن‌های علمی و تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شود.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، در ادامه از برگزاری همایش ملی «شهر جهانی» در ۲۸ اردیبهشت ماه امسال خبر داد و گفت: تاکنون ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که نشان دهنده علاقه‌مندی پژوهشگران و ارتباط آنها با حوزه شهری در تهران است.

وی از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته توسط مرکز مطالعات را توجه به موضوع برندهای جهانی در حوزه شهری دانست و بیان کرد: در حال شناسایی جایگاه تهران در عرصه بین‌المللی هستیم. فاز نخست این مطالعه صورت گرفته و نتایج آن نیز تا یک ماه دیگر قابل استفاده است.

نگاهداری در ادامه فعالیت‌های مرکز مطالعات از سال ۹۲ به برگزاری ۱۷۸ نشست تخصصی و علمی، تدوین ۴۰ کتاب مرجع و ۳۷ کتاب تالیف و ترجمه، حمایت از ۵۴پایان نامه دکتری در کارشناسی ارشد، اشاره کرد و گفت: رشد کتاب‌های منتشر شده در مرکز مطالعات دو برابر شده است. از سوی دیگر افزایش قابل توجه مقالات علمی را در سال گذشته داشته‎ایم که به دلیل تعاملات خوب با هیات‌های علمی این مقالات در سال ۹۳ نیز در خصوص موضوعات شهری تهیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون شوراهای راهیردی پژوهش، اقتصاد و درآمد، دیپلماسی شهری، فقه شهری و محیط زیست در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران ایجاد شده است و در سال جاری نیز ادامه خواهند داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *