پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

دولت به دنبال سودآور شدن بانک‌ها

چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب: 379684
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دولت با اقداماتی نظیر اصلاح ساختار و اساسنامه بانک‌ها، درصدد است فعالیت بانک‌ها را سودآور کند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، علی طیب نیا در همایش بررسی عملکرد نیمه اول سال ۱۳۹۳ و تبیین برنامه های نیمه دوم سال جاری بانک ملی ایران با تشریح برنامه های دولت درمورد بهبود فعالیت بانک‌ها اظهار کرد: دربسته سیاستی دولت، تصمیم گیری‌هایی درباره افزایش سرمایه بانک ها از جمله بانک ملی ایران متناسب با استانداردهای بین المللی شده است که در صورت تصویب آن توسط مجلس، اتفاقات خوبی در حوزه بانک ها رخ خواهد داد.

وی با تحلیل تنگناهای نظام بانکی به بنگاه داری آنها به عنوان یکی از مشکلات بانک‌ها اشاره کرد و گفت: بنگاه‌داری و مالکیت اموال و دارایی‌های مازاد عمدتاً خارج از اختیار بانک ها و تحمیلی از سوی دولت ها بوده است ولی بخشی از بنگاه‌داری بانک ها نیز به علت عدم سودآوری فعالیت بانکداری در کشور است که با سودآور شدن بانک‌ها، گرایش آنها به سمت بنگاه‌داری کاهش می یابد.

طیب‌نیا، با اشاره به محدود بودن توان اعتباری بانک‌ها جهت تامین نیازهای بخش تولید افزود: به علت بانک محور بودن اقتصاد کشور، عمده بار تامین مالی پروژه‌های اقتصادی بر عهده بانک‌هاست ولی آنها به علت فشارهای ناشی از شرایط اقتصادی، توان پرداخت تسهیلات جدید را ندارند و به عبارتی حداکثر پرداخت تسهیلات را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با هدف خروج از رکود و دستیابی به رشد اقتصادی پایدار تنظیم و ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: خروج از رکود، کسب نرخ رشد اقتصادی بالاتر، تقویت توان تولیدی کشور و بهره برداری از امکانات سرمایه‌ای کشور در کوتاه مدت جزو اهداف دولت بوده و در بلندمدت نیز افزایش ظرفیت‌های تولیدی کشور و سرمایه‌گذاری‌های جدید مدنظر است که در این زمینه بانک‌ها نقش مهم و محوری دارند.

پرداخت تسهیلات در بانک ملی انقباضی نیست

همچنین در این همایش همتی-مدیرعامل بانک ملی- جذب منابع را برای یک بنگاه اقتصادی، امری حیاتی عنوان کرد و افزود : مدیران بانک با خاطری آسوده و با بهره‌گیری از اختیارات خود، محکم و قاطع در جهت پیشبرد منافع بانک حرکت کنند.

وی خواستار تسریع در امور پرداخت تسهیلات به مشتریان و روان‌سازی امور شد و اظهار کرد: پرداخت تسهیلات در بانک ملی ایران به هیچ عنوان انقباضی نیست و همکاران شعب باید در جهت رفع نیازهای تسهیلاتی مشتریان، سرعت عمل لازم را داشته باشند و مشتری مداری و خدمت آسان به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

همتی همچنین بر تعیین تکلیف سریع پرونده‌های مطالباتی تاکید کرد و ادامه داد: با برنامه‌ریزی انجام گرفته، کمیته‌های تعیین شده با سرعت و دقت در حال انجام این کار و تعیین تکلیف مطالبات و طرح‌های نیمه تمام هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در باره حقوق پائین کارکنان بانک چیزی نگفتن
عوضش خوب بهشون تصحیلات میدن