جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پیشنهاد ایرلاین‌ها به دولت درباره عوارض بلیت

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 409987
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تأکید بر لزوم تجمیع مالیات و عوارض بلیت هواپیما، این مورد را پیش‌زمینه سرویس‌دهی مناسب‌تر ایرلاین‌ها عنوان کرد و گفت: با وجود آنکه ورود هواپیما به کشور مشمول معافیت گمرکی است، اما برای ورود قطعه معافیت گمرکی نداریم.
به گزارش جهان، ‌مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مشکلات ایرلاین‌‌ها در موضوع مالیات و عوارض‌، اظهار داشت: در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی در بخش عوارضی که از بلیت‌ها دریافت می‌شود مشکلاتی دارند و درخواست می‌کنند که این عوارض باید تجمیع شود.

وی افزود: هم اکنون در قبال فروش هر بلیت، ۵ درصد بابت عوارض شهرداری و ۵ هزار تومان هم بابت خدمات فرودگاهی دریافت می‌شود، ایرلاین‌ها در این‌باره توسط دولت‌ مکلف شده‌اند تا این ارقام از محل فروش‌ بلیت اخذ شود و این مورد برای شرکت‌های هواپیمایی هزینه دارد، ضمن آنکه چون برخی از بلیت‌ها استرداد می‌شود این مورد مشکلاتی را برای شرکت‌ها و آژانس‌ها ایجاد کرده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: ‌هزینه عوارض شهرداری در شهرهای مختلف متفاوت است در حالی که باید عدد ثابتی باشد،البته معتقد هستیم شهرداری‌ها سرویس‌ خاصی به فرودگاه‌‌ها، مسافران و شرکت‌های هواپیمایی نمی‌دهند.

اسعدی سامانی اظهار داشت: به تازگی درخواست داده‌ایم این نرخ‌ها و عوارض تجمیع شده و عدد ثابتی شود، این مورد کمک می‌کند تا شرکت‌ها در بخش سرویس‌دهی موفق‌تر باشند.

* لزوم اختصاص معافیت مالیاتی برای ورود قطعات هواپیما به کشور

وی با تأکید بر لزوم معافیت مالیاتی ورود قطعات و تجهیزات هواپیماهای باری و مسافری بیان کرد: با وجود آنکه ورود هواپیما به کشور معافیت گمرکی دارد اما ورود قطعات و تجهیزات هواپیما مشمول معافیت گمرکی نیست که اگر دولت همکاری کند و این معافیت‌ها اعمال شود، کمکی برای نوسازی ناوگان هوایی کشور است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: با وجود آنکه ورود هواپیما مشمول مالیات نمی‌شود، اما مالیات بر ارزش افزوده ۸ درصد به هواپیما تعلق می‌گیرد که این مورد هم موجب افزایش هزینه شرکت‌ها می‌شود که درخواست داده‌ایم دولت بررسی مجدد کند.

اسعدی سامانی افزود: تمرکز تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌ها در صنعت حمل و نقل هوایی می‌تواند کمک بسزایی در روان‌سازی ارائه خدمات به مسافران و افزایش کیفیت خدمات داشته باشد، در غیر این صورت‌ ایرلاین‌ها باید با این مشکل دست و پنجه نرم کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *