پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

محاصره داعش در شمال صلاح الدین

جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 425088
نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) با انجام بزرگ‌ترین عملیات محاصره عناصر گروه تروریستی داعش در منطقه وسیعی از صلاح‌الدین به طول بیش از ۴۰ متر، مرحله دوم آزادسازی مناطق شمالی این استان را آغاز کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، واحد رسانه‌ای نیروهای مردمی عراق، دیروز- پنجشنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مردمی در عملیاتی جسورانه، تروریست‌های داعش را در محدوده ۴۰ کیلومتری منطقه «النباعی» تا تاسیسات «المثنی» و سد «الثرثار» به محاصره خود درآورده‌اند.

این بیانیه افزود «محاصره شدید دشمن در غرب الدجیل و غرب این شهر ادامه دارد که فروپاشی مواضع دفاعی در این منطقه را موجب شده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است «عملیات پاکسازی همچنان ادامه دارد با توجه به اینکه عملیات "لبیک یا حسین (ع)" از صبح سه‌شنبه آغاز شده است. مرحله نخست این عملیات از چند محور و به مدت ۲ روز در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه انجام شد. مرحه دوم نیز در ۲ روز توسط رزمندگان سپاه "بدر" صورت گرفت.»

«هادی العامری» دبیر کل سپاه بدر عراق، روز پنجشنبه از آزادی پالایشگاه «الثرثار» در شمال الرمادی و آزادی ۹۰ سرباز محاصره شده در آن، خبر داده بود.

از روز سه‌شنبه عملیات بزرگ آزادسازی استان الانبار با حضور نیروهای ارتش، بسیج مردمی و عشایر عراقی آغاز شد و در همان ساعات اولیه، نیروهای عراقی پیشروی‌های چشمگیری داشته‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. الانبار شاید تصرف شده باشد اما تله ای شد برای داعش تا آنها را محاصره کنند.
ثانیا راستی سنج خوبی بود برای مدعیان مبارزه با داعش خصوصا آمریکای فریبکار.