جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

یک پنجم مردم انگلیس زیر خط فقرند

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب: 397288
یک پنجم جمعیت انگلیس زیر خط فقر زندگی می‌کنند و قادر به تهیه مایحتاج اولیه زندگی خود نیستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بر اساس آمار منتشر شده گروه «اقدام علیه فقر کودکان» در انگلیس، در حالی که در آخرین روزهای سال منتهی به کریسمس، ۱۳ میلیون نفر از مردم انگلیس برای خرید کریسمس خود هر دقیقه ۲۱ میلیون پوند خرج می‌کنند، ۱۳ میلیون نفر دیگر از مردم این کشور در فقر زندگی کرده و قدرت خرید ندارند.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت طی گزارشی از تقسیم شدن مردم انگلیس به دو طبقه فقرا و اغنیا خبر داده و می‌نویسد در حالی که مراکز خرید مملو از افرادی است که میلیاردها پوند برای خرید سال نو خرج می‌کنند، مردم دیگری نیز وجود دارند که برای تهیه غذای روزانه خود به بانک‌های غذا در این کشور هجوم می‌آورند و توانایی هیچ خریدی ندارند.

برآوردها حاکی از آن است که مردم انگلیس تنها در ۵ روز منتهی به کریسمس نزدیک به ۵ میلیارد پوند خرید خواهند که در مقایسه با سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است. در همین حال مراکز خیریه انگلیس نیز نسبت به سال‌های گذشته با افزایش حجم تقاضا مواجه خواهند بود؛ این موسسات خیریه می‌گویند درآمد بعضی خانواده‌های انگلیسی آن‌قدر پایین است که در تهیه ابتدایی‌ترین مایحتاج زندگی خود، شامل غذا و مسکن، درمانده‌اند.

ایندیپندنت ادامه می‌دهد،‌نابرابری در انگلیس آن‌قدر افزایش داشته که دارایی تنها ۵ خانواده ثروتمند انگلیسی از دارایی ۲۰ درصد جمعیت این کشور بیشتر است.

آمار موسسات خیریه مسکن انگلیس نشان می‌دهد، ۹۳ هزار کودک انگلیسی کریسمس امسال را بدون سرپناه پشت سر می‌گذارند و شمار خانواده‌هایی که نیاز به مسکن برایشان ضروری است، حدود ۶۰ هزار نفر خواهد بود.

رییس موسسه خیریه «تروسل تراست» در این رابطه گفت، در حالی که بعضی از انگلیسی‌ها بیش از هر زمان دیگری پول خرج می‌کنند، ده‌ها هزار تن از مردم همین کشور وجود دارند که برای تهیه غذای مصرفی روزانه خود و خانواده‌شان درمانده‌اند.

به گفته یکی دیگر از روسای موسسات خیریه انگلیس،‌ با وجود رشد اقتصادی برای انگلیس میان کشورهای گروه ۷، عده بسیاری از مردم انگلیس از این افزایش بهره نبرده و با وجود اشتغال زیر خط فقر هستند.

این درحالیست که یک سخنگوی دولت انگلیس در توجیه مالیات‌ها گفته بود، تغییرات در مالیات و مزایا برای ارتقای سطح زندگی خانواده‌های فقیر انگلیسی بوده است.
https://jahannews.com/vdcevf8xvjh8owi.b9bj.html
jahannews.com/vdcevf8xvjh8owi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *