پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

داعشی‌های بحرین، از نزدیکان خاندان آل‌خلیفه

پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۵
کد مطلب: 457786
روزنامه نیویورک‌تایمز در یادداشتی نوشته اعضای بحرینی گروه تروریستی داعش، از نزدیکان خاندان آل خلیفه و یا نیروهای امنیتی این کشور هستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی با عنوان «حامیان بحرینی داعش» به توصیف طرفداران این گروه تروریستی در این کشور حاشیه خلیج فارس پرداخته است. 
 
نیویورک‌تایمز در ابتدای این گزارش به قلم «سید احمد الوداعی»، مدیر مرکز حقوق بشر و دموکراسی بحرین به اظهارات «شیخ خالد بن احمد آل خلیفه»، وزیر خارجه بحرین اشاره می‌کند که هفته گذشته در واشنگتن در حضور جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفته بود سیاست تفرقه‌‌افکنی در بحرین شکست خورده است. 
 
«جان کری» هم در این نشست، موفقیت بحرین در مقابله با داعش را در گروه کاهش اختلافات قومی در بحرین دانسته بود. 
 
با این وجود، «سید احمد الوداعی» می‌نویسد گروه تروریستی داعش در بحرین، بر خلاف آمریکا، انگلیس و فرانسه، از میان جمعیت به حاشیه‌رانده‌شده نیرو نمی‌گیرد: «در بحرین، این گروه جهادی‌های داوطلب را در میان ساختار حاکمیت پیدا می‌کند.»
 

ترکی البینالی، مبلغ بحرینی داعش از نزدیکان خاندان حاکم بحرین است
 
بر اساس این گزارش، برجسته‌ترین2 عضو بحرینی داعش، «ترکی البینالی» است که مبلغ این گروه تروریستی است. او عضو یکی از خانواده‌های نزدیک به خاندان آل خلیفه است. نفرات دیگری که داعش جذب کرده هم اعضای نیروهای امنیتی بحرین بوده است. 
 
سید احمد الوداعی» اشاره می‌کند که یکی از فعالان حقوق بشر بحرین، در حال حاضر به دلیل اشاره به ارتباطات بین ارتش بحرین و داعش زندانی است. 
 
یکی دیگر از اعضای حانواده «بینالی» هم که به داعش پیوسته است از مقامات قبلی وزارت کشور بحرین است. او قبلاً در یکی از زندان‌های بدنام بحرین که به شکنجه زندانیان شهرت دارد، کار کرده است. یک شاهد عینی به «سید احمد الوداعی»، نگارنده یادداشت نیویورک‌تایمز، گفته او شاهد بوده که «بینالی» نظاره‌گر شکنجه شیعیان در این زندان بوده تا اینکه سرنجام در سال 2014 ناپدید شده و به داعش پیوسته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *