چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۹

ملاقات ربع پهلوی با نوه امام!

دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۳۷
کد مطلب: 234080
«من به دنبال یک رهبری بدیل برای جایگزینی این نظام هستم و خجالت هم نمی کشم که این مسأله را مطرح کنم. من مثل اصلاح طلبان قائل به اصلاحات نیستم بلکه خواستار سرنگونی رژیم و جایگزینی یک حکومت سکولار هستم.»
به گزارش جهان به نقل از جام نیوز، مصاحبه ولیعهد ناکام پهلوی با "کانال یک" چهارشنبه از این تلویزیون ماهواره ای پخش شد.
 
 
رضاپهلوی در ابتدای این مصاحبه، راجع به گفتگوی جنجالی خود با نشریه آلمانی "فوکوس" (Focus) که اعتراض طیف گسترده ای از اپوزیسیون را در پی داشت، توضیح داد: «من درخواست تصحیح متن منتشر شده را داده ام ولی توجهی به این درخواست نشد. هم اکنون از طریق قانونی به واسطه یک وکیل آلمانی اقدام به این کار کرده ام که هم متن منتشر شده تصحیح شود و هم نوار مصاحبه به من تحویل داده شود تا آن را برای هم میهنان خود پخش کنم که سوءتفاهم ها رفع شود.»
 
وی در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت: «من هیچ گاه نگفتم که شاهزاده و یا وارث حکومت هستم بلکه این کار را به عهده مردم ایران گذاشته ام. اولویت اول من آزادی ایران و ملت ایران است و هر آنچه مردم ایران انتخاب کنند، همان روش حکومت خواهد شد و اگر هم من را انتخاب کنند، بنا بر وظایفی که بر عهده من گذاشته خواهد شد به مردم ایران خدمت خواهم کرد. البته نظر من بیشتر "پادشاهی پارلمانی" است و این نوع حکومت را بیشتر می پسندم.»
 
مدعی تاج و تخت سلطنتی در پاسخ به این سؤال که "چرا از غرب برای آزادی ایران درخواست کمک نموده اید؟" اظهار داشت: «اگر به تاریخ نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که خیلی از کشورها بدون حمایت غرب نمی توانستند به آزادی برسند. حمایت غرب باعث شد کشورهایی مثل آفریقای جنوبی و خیلی جاهای دیگر که پشت میله های آهنی گیر کرده بودند، به دنیای آزاد راه پیدا کنند. به همین خاطر ما هم نیاز به حمایت غرب داریم. البته این حمایت ها باید معنوی و در چارچوب قوانین بین المللی باشد، نه به صورت مداخله نظامی[!]»
 
رضا پهلوی در خصوص ارتباط با سران جنبش سبز و سیدحسین خمینی و تعدادی از شخصیت های بریده از انقلاب، گفت: «من هیچ گونه ارتباطی با موسوی و کروبی ندارم و منکر این مسأله هستم، اما به طور غیرمستقیم و بعضا مستقیم با افراد و گروه های وابسته به این جنبش ارتباط داشته و دارم و با همدیگر تبادل نظر می کنیم. همچنین بعضی از کسانی که از نظام فعلی جدا شده اند و ناراضی هستند، با من ارتباط برقرار می کنند و راهکارهایی برای آزادی ملت ایران پیشنهاد می دهند که باید دستشان را گرفت و کمکشان کرد. در ملاقات با "سیدحسین خمینی" هم بیشتر مباحث شخصی مطرح شد و دیدگاه ایشان این بود که حساب پدر و پدربزرگ ها از ما جداست و باید به فکر آینده ایران باشیم.»
 
وی در خاتمه این مصاحبه اختصاصی، با اشاره به فراخوان خود برای وحدت اپوزیسیون علیه جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: «من به دنبال یک رهبری بدیل برای جایگزینی این نظام هستم و خجالت هم نمی کشم که این مسأله را مطرح کنم. من مثل اصلاح طلبان قائل به اصلاحات نیستم بلکه خواستار سرنگونی رژیم و جایگزینی یک حکومت سکولار هستم. هدف من از تشکیل گروه های سیاسی و تلاش برای وحدت میان آن ها نیز بر همین مبنا است. تفکر اصلاح طلبی، تغییر بنیادین در نظام را عقب انداخته است، اما مردم باید به آگاهی نسبی در این مسأله برسند و اقدامات مؤثری انجام دهند؛ زیرا اصلاحات به نتیجه ای نرسیده و هر بار جمهوری اسلامی از نقطه ضعف ما استفاده کرده و مانع وحدتمان شده است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما اگه نخواهیم امثال شما بفکر ما باشید کیو باید ببینیم !!!!!!
Iran, Islamic Republic of
جامع سکولاری که غرب هم آنرا حمایت کند چه شود ؟ربع پهلوی اگر دین نداری لا اقل آزاده باش حمایت غرب دیگر چه صیغه ای است درود بر خمینی بت شکن که ما را ازدست خاندان دین گریز شما نجات داد
زرشک!!!!!!! یارو رو تو ده راه نمیدادند، سراغ کدخدا رو میگرفت.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
United States
خاک تو سرش با این خالی بندی تابلوش
Iran, Islamic Republic of
احمق ديگه نميدونه با كيا طرفه....
خوب فکر کنید بعد نظر بدید.
United States
شما همون جا بمون و امیدت را از غرب نبر بالاخره پادشاه خواهی شد من بهت قول میدم.راست می گم ها
ببین! پهلوی جان!
شما به استراحت بیشتر نیاز داری...ظاهرا نوعی از مالیخولیا و شیزوفرنی رو هم میشه با خواب رفع کرد....منتهی یه کم باید این خواب طولانی باشه....ترجیحا ابدی...
بخواب عمو!...
ایرانی کافر می شود جان می دهد اما مثل شما دست به سوی غرب دراز نمی کند. شما نزدیک 60 سال در ایران حکومت کردید و آمریکا و اسرائیل و همه غرب پشت سر شما بودند مثلا چکار بزرگی کردید؟ آیا ایران را ژاپن کردید یا کره جنوبی؟ الان اگر ژاپن هم نشده ایم خداروشکر آقابالاسر تو سر زنی مثل آمریکا هم نداریم. بخواب که خواب خوشی می بینی!