جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۶
۱۶

ابن‌ملجم یهودی بود/ معرفی قاتل امام علی(ع) توسط رسول خدا

شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 370980
بررسی تاریخ نشان می‌دهد که ابن ملجم مرادی در سرپرستی زنی یهودی قرار داشت. روزی امام علی(ع) از اصل و تبار وی پرسید، ولی او در جواب به ذکر نام پدر کفایت کرد و امام فرمود: رسول خدا(ص) به من خبر داده که قاتل من فردی یهودی است!
ابن‌ملجم یهودی بود/ معرفی قاتل امام علی(ع) توسط رسول خدا
به گزارش جهان به نقل از فارس، قاتل شهادت امیرمؤمنان(ع) یکی از مشهورترین چهره‌های خوارج «عبدالرحمن بن عمرو بن ملجم مرادی» است. وی از قبیله «حمیر و از تیره‌های «مراد» است.(۱) ابن ملجم اهل و ساکن کوفه بود که همراه با بازمانده خوارج به مکه رفت.(۲) او پس از بیعت مردم با علی(ع) چندین بار برای بیعت نزد امام آمد، ولی حضرت ایشان را نپذیرفت، برای بار سوم که خدمت امام رسید، حضرت فرمودند: او محاسن مرا با خون پیشانی‌ام خضاب می‌کند.(۳)

ابن ملجم مرادی از ۹ نفری بود که در جنگ نهروان جان سالم به در برد و به مکه آمد و در جلسه‌ای با حضور گروهی از تروریست‌ها نقشه قتل امام علی(ع)، معاویه و عمروعاص را کشیدند و در کنار خانه خدا هم‌قسم شدند که به پیمان خود وفادار باشند. او مسئولیت ترور امام علی(ع) را به عهده گرفت و به کوفه آمد و با همکاری چند تن از خوارج کوفه، چون اشعث بن قیس، وردان بن مجالد و... در سحرگاه نوزدهم رمضان سال چهلم هجری در محراب مسجد کوفه، حضرت را با شمشیری زهرآگین زخمی کرد که بر اثر آن امام به شهادت رسید.(۴)

بررسی تاریخ نشان می‌دهد که ابن ملجم مرادی در سرپرستی زنی یهودی قرار داشت. روزی امام علی(ع) از اصل و تبار وی پرسید، ولی او در جواب به ذکر نام پدر کفایت کرد و امام فرمود: رسول خدا(ص) به من خبر داده که قاتل من فردی یهودی است.(۵)

*پی‌نوشت‌ها:

۱. البلاذری، انساب الاشراف، بیروت، دارالفکر، چاپ اول، ۱۴۱۷ق، ج۳، ص۲۵۰ و ۲۵۱.

۲. رشاد، علی اکبر، دانشنامه امام علی(ع)، تهران، مرکز نشر فرهنگ و اندیشه اسلامی، چاپ اول، ۱۳۸۰ش، ج۹، ص۴۳۲.

۳. شیخ مفید، الارشاد، ترجمه رسولی محلاتی، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، چاپ ششم، ۱۳۸۳ش، ج۱، ص۱۳. ابن شهر آشوب، مناقب، بیروت، دارالأضواء، چاپ دوم، ۱۴۱۲ق، ج۳، ص۳۵۶ و ۳۵۷.

۴. الارشاد، همان، ج۱، ص۱۱ و ۱۲. یعقوبی، تاریخ یعقوبی، ترجمه آیتی، تهران، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ نهم، ۱۳۸۲ش، ج۲، ص۱۳۸.

۵. مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، بیروت، داراحیاء التراث العربی، چاپ سوم، ۱۴۰۳ق، ج۴۲، ص۲۶۲ و ۲۶۳.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرگ بر صهیونیست
منحرف هم بود
خدا لعنتش کنه
اللهم العن قتله امیر المومنین...
در هر جنایت تاریخی در صدر اسلام تا کنون پای یک یهودی در میان است
ابن ملجم یهودی بود ، اما کسانی که امام حسین و یارانش را شهید کردند چی، اصل اول انسان بودن انسانها است ، اگر خدا توفیق داد مسلمان واقعی بودن است واگر توفیق بالاتر شیعه واقعی بودن .
ابوذر
ابن ملجم یهودی بود ، چرا به شما برخورد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یک نکته از قرآن برای این موضوع به عرض برسانم که یهودی بودن جرم نیست ولی قرآن تعابیر تامل برانگیزی درباره یهود دارد اول آیه ببینید:
وَقَالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللّهِ مَغْلُولَةٌ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَلُعِنُواْ بِمَا قَالُواْ بَلْ يَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ يُنفِقُ كَيْفَ يَشَاء وَلَيَزِيدَنَّ كَثِيرًا مِّنْهُم مَّا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ طُغْيَانًا وَكُفْرًا وَأَلْقَيْنَا بَيْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاء إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ كُلَّمَا أَوْقَدُواْ نَارًا لِّلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللّهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الأَرْضِ فَسَادًا وَاللّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ مائده 64
جایی مورد استشهادم است که میفرماید:
وَأَلْقَيْنَا بَيْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاء إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ ...
تا روز قیامت بین یهود دشمنی و کینه را خداوند افکنده است این قوم چنین اند فراموش نکنیم
این متن قرآن است صهیونیست ها از این قوم بیرون بیایند بعید نیست
لعنت الله علی القوم الکافرین
علی اصغر
اگر تاریخ صدر اسلام دقیق بررسی شود روشن خواهد شد که تمام توطئه ها صدر اسلام زیر سر یهود بود ...
خیانت ها و کینه توزیهاو دشمنیهای دنیای امروز هم متعلق به یهود و حامیان یهود است
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
الان هم همينجور هست يهوديهاي صهيونيست سراسر دنيا در افريقا ، ميانمار ، تبت چين و ... مردم را بر عليه مسلمانان بويژه مسلمانان شيعه مذهب تحريك مي كنند و باعث آوارگي و قتل و كشار زنان و كودكان مي شوند .
سلام
لعنت خدا بر ابن ملجم
آیه ی قرآن است ک یهود دشمن اسلام و مسلمین است ...
امير
هميشه پاي يك يهودي در ميان است...
1
لعنت بر ابن ملجم و اسراییل اشغالگر