جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
دكتر كوچك زاده:

براي من ميل رهبر معظم انقلاب، حجت شرعي است

پنجشنبه ۶ آبان ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۱۵
کد مطلب: 141461
... معتقدم ما در رسانه هايمان مبنا و شالوده غلط قبلي را تغيير نداده ايم و خوبترينهايمان، فرهنگ غربي را با لعاب اسلامي عرضه مي كنيم در حالي كه تمام تأكيد «آقا» اين است كه بنيان كار، اسلامي و مكتبي باشد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، وحدت مسئولان را يك نياز ضروري و راهكار آن را حجت دانستن فرمايشات رهبر معظم انقلاب از سوي همه اطراف دعوي دانست. 

به گزارش كيهان دكتر «مهدي كوچك زاده» نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با حضور در غرفه كيهان، در توضيح اين موضوع اظهار داشت: وقتي آن نماينده مجلس، معاون رئيس جمهور را با عنوان «مفسد اقتصادي» توصيف مي كند و آن آقا هم با تعابير نامناسبي با آن نماينده مجلس مقابله به مثل مي كند يا مواردي كه به قول رهبر عزيز انقلاب پيش از «اثبات قضايي» به يكديگر نسبت مي دهند فضايي درست مي شود كه بيشترين سوءاستفاده را از آن، مفسدين واقعي سياسي و اقتصادي مي كنند و كسي هم حواسش به آنها نيست درست مثل دزد بازار مسگرها مي شود.
 
عضو كميسيون امنيت ملي و شوراها تصريح كرد: من شخصاً نسبت به نامه آقاي هاشمي رفسنجاني به رهبر انقلاب 3 روز قبل از انتخابات و نيز خطبه هاي وي پس از برگزاري انتخابات انتقادات جدي دارم و اين انتقاداتم را هم صريحاً مطرح كرده ام، اما در هيچ مجمعي حاضر نيستم، پيش از «اثبات قضايي» درباره فساد اقتصادي فرزندان وي موضعگيري كنم و اين كار را خلاف تقوا و مصلحت و فرمايشات آقا مي دانم.
 
وي تأكيد كرد: بايد كاري كنيم كه به جاي اينكه آدمها حاكم شوند، اصول حاكم شود، در اين صورت است كه بسياري از مشكلات عمده ما حل مي شود.
 
دكتر كوچك زاده درباره اختلافات مجلس و دولت گفت: شك نكنيد كه هر نوع اختلاف و تفرقه اي، ضرر اولش به مردم مي رسد ضمن اينكه آقا، صريحاً تفرقه افكني و اختلاف را مشخصاً در بين مجلس و دولت، «حرام شرعي» اعلام كردند.
 
نماينده مردم تهران با اشاره به اينكه 8-7 سال پيش، اصولگرايي را اعتقاد و التزام به نظام، قانون اساسي، امام و ولايت فقيه تعريف كرده اند، اظهار داشت: متأسفانه به مرور برخي از افراد در تشخيص اين تعاريف به تناقض رسيدند و يا فهم خود را بالاتر از نظر ولي فقيه دانستند و اسم آن را تعقل گذاشتند در حالي كه اتفاقاً عقل حكم مي كند از كسي كه 90 عالم و مجتهد و صاحبنظر، تسلط او را به موازين و مباني اسلامي تاييد كرده اند و تقواي او را بالاتر از ديگر شخصيت هاي سياسي مي دانند و مجتهد است، اطاعت شود چرا كه نظر او صائب تر از ديگران است.
 
عضو كميسيون امنيت ملي و شوراها افزود: عاقل كسي مثل شهيد «عماد مغنيه» است كه مي گويد: براي من ميل رهبر معظم انقلاب، حجت شرعي است. در حالي كه الان خيلي از نمايندگاني كه با عنوان اصولگرا نان مي خورند، انگشت كوچك شهيد عماد مغنيه در عقلگرايي و اصولگرايي هم محسوب نمي شوند.
 
دكتر كوچك زاده در اين زمينه با اشاره به فرمايشات امام خميني، تأكيد كرد: همين قانون اساسي هم بايد با موازين الهي و نگاه روز ولي فقيه تطبيق داده شود. اگر يادتان بيايد امام خميني فرمود: حكومت اسلامي مي تواند بنا به مصلحت، حج را هم تعطيل كند و اين عين جمله امام است كه مي فرمايد: ممكن است حاكم شرع براي حفظ اسلام، شرب خمر را هم براي كسي واجب كند. بنابراين اگر همه اصولگرايان، روي بيانات و رهنمودهاي ولي فقيه اتفاق نظر داشته باشند، همه اختلافات رفع مي شود و نظام هم بيش از اين تقويت مي شود.
 
اين نماينده مجلس در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار كيهان درباره علت عدم حضور رهبر انقلاب در سالهاي اخير در نمايشگاه مطبوعات برخلاف حضور همه ساله ايشان در نمايشگاه كتاب گفت: معلوم است كه ايشان از فضاي كلي مطبوعات كشور رضايت كامل ندارند و سالهاي پيش هم از تعابير «پايگاه دشمن» و «شارلاتانيزم مطبوعاتي» درباره برخي از مطبوعات استفاده كرده بودند.
 
وي با تعميم سؤال خبرنگار كيهان از فضاي مطبوعاتي به فضاي رسانه اي، اظهار داشت: معتقدم ما در رسانه هايمان مبنا و شالوده غلط قبلي را تغيير نداده ايم و خوبترينهايمان، فرهنگ غربي را با لعاب اسلامي عرضه مي كنيم در حالي كه تمام تأكيد «آقا» اين است كه بنيان كار، اسلامي و مكتبي باشد.
 
كوچك زاده افزود: برخي رفتارهاي مطبوعات و سايتهاي ما با اينكه دست بچه مسلمانهاست، غير اسلامي است و بيشتر از آنكه فايده داشته باشد ضربه مي زند. 

به عنوان مثال وقتي اميرالمؤمنين«ع» مي فرمايد: «كفي بالمرء كذباً ان يحدث بكل ماسمع» يعني در دروغگويي مرد همين بس كه هرچه مي شنود بگويد، چرا برخي سايتها و مطبوعات خوب ما با اكتفا به شنيده ها وگفته ها، خبرهاي خود را تهيه و تنظيم مي كنند و حداقل، مسئولان آن سايتها نمي كنند تحقيق كنند تا اگر به اطمينان 50 درصد رسيدند آن خبر را كار كنند نه به صرف شايعات و منابع غيرمستند.
 
بازهم ارجاعتان مي دهم به اظهارات آقا در يكي از خطبه هاي نماز كه فرمودند در اظهارنظرهايتان تقوا و اخلاق و انصاف را رعايت كنيد و اين نكته مهم كه حرفي كه نياز به «اثبات قضايي» دارد، درست نيست كه از تريبونهاي عمومي و رسمي پخش شود.
 
وي همچنين تحريم نمايشگاه مطبوعات از سوي برخي سايتها و پايگاه هاي اينترنتي را كاري نادرست ارزيابي كرد و گفت: ضمن اينكه در اين ماجرا، سايت هاي خوب ما در دام برخي سايتها افتادند و فراموش كردند كه اگر آنها در دورافتاده ترين مكان طبقه دوم نمايشگاه هم باشند، سيل مخاطبان فراوان خود را در آنها جمع مي كردند و در حقيقت اين تريبون مهم و بزرگ را از دست دادند و توفيق بسياري از روشنگريها را در اين محيط اجتماعي بزرگ نمايشگاه از خود سلب كردند. 


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خواص بی بصیرت تعبیر زیبایی است برای همه آنهایی که به نحوی دستی در اداره امور کشور دارند ولی تابع نظرات ولی فقیه زمان امام خامنه ای نیستند. همه کسانی که در جریان فتنه سال گذشته به موقع و به جا از رهبر معظم انقلاب تبعیت نکرده و دنباله رو آن قائله گردیدند، به نوعی حساب خود را از انقلاب و نظام جدا کرده اند.
این حضرات مواظب اعمال و رفتار خود باشند چرا که صبر نظام و مردم هم حدی دارد. بترسند از آن روزی که کاسه صبر نظام و مردم وفادار به انقلاب به سر آید و آنچه که نباید بشود. این آقایان افرادی نظیر شریعتمداری و منتظری را که از یاد نبرده اند. از آنها هم به جهت سابقه علمی و مبارزاتی بالاتر نیستند. پس بترسند از روزی که طوفان خشم این مردم به راه افتد و طومار زندگی آنان را در هم بپیچد.