پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

دو درخواست دانشگاهیان از رئیس‌جمهور

يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 381366
سید مصطفی میرشفیعی گفت: دو موضوع محیط علمی دانشگاه‌ها و همچنین توجه به محیط زیست از جمله مسائلی است که به دغدغه امروز نخبگان تبدیل شده است .
به گزارش جهان، سید مصطفی میرشفیعی، مشاور جوان رئیس جمهور در گفت‌وگو با افکارنیوز درباره دغدغه‌های نخبگان و دانشجویان گفت: دو موضوع محیط علمی دانشگاه‌ها و همچنین توجه به محیط زیست از جمله مسائلی است که به دغدغه امروز نخبگان تبدیل شده است و با توجه به اینکه کشورمان از لحاظ رتبه علمی در جایگاه بالایی قرار دارد باید محیط دانشگاه‌ها برای حفظ این موضوع و البته ارتقای رشد علمی کشور مهیا شود و از این رو دغدغه‌های دانشجویان و دانشگاهیان در این زمینه قابل توجه است.

وی افزود: در این راستا درخواست‎هایی از سوی دانشجویان از طیف‌های سیاسی مختلف برای دیدار با رئیس جمهور به ما رسیده است و آنان در نامه هایی که برای این منظور نوشته اند رشد علمی، معرفتی، صنعتی، سیاسی و اجتماعی جامعه که دانشگاه‌ها بستر آنها هستند را از جمله آرمان و اهداف خود قلمداد کرده و علاقه مند بودند که دغدغه‌های خود را در دیداری حضور به جناب آقای روحانی انتقال دهند.

مشاور جوان رئیس جمهور بیان داشت: دغدغه مند بودن دانشجویان را باید به فال نیک بگیریم. اینکه نیروی جوان کشورمان اینگونه نسبت به مسائل روز کشور احساس مسئولیت می کند موضوع قابل توجهی است. دانشجویان وجدان بیدار جامعه هستند وجامعه ای نیز می تواند راه پیشرفت و توسعه را با سرعت طی کند که قدر سرمایه‌های اجتماعی خود را بداند؛ از سوی دیگر مسئولیت پذیری و دغدغه‌مند بودن آحاد مختلف جامعه از جمله دانشجویان و دانشگاهیان یکی از شاخصه‌های اساسی توسعه است که باید این نیرو را در جهت رشد و شکوفایی کشورمان هدایت کنیم.

میرشفیعی در بخش دیگر سخنان خود نسبت به اهمیت محیط زیست گفت: جامعه علمی کشور به مساله محیط زیست نیز توجه ویژه ای دارد و چالش‌های زیست محیطی امروز به موضوع مقالات و پژوهش‌های مختلف دانشجویان و دانشگاهیان کشور بدل شده است و این مساله نشان دهنده آن است که دانشگاهیان به خوبی با مشکلات و چالش‌های کشور آشنا هستند.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه دانشگاهیان ابراز علاقه کرده‌اند تا پژوهش‌هایشان را در اختیار مجریان و مسئولان مختلف قرار دهند، تصریح کرد: به این ترتیب مجموعه تحقیقات و پژوهش‌های آنان در تصمیم سازی های محلی و منطقه ای مورد استفاده قرار می گیرد و محیط زیست این سرمایه و امانت گران بهای آیندگان به خوبی حفظ و حراست می شود.

مشاور جوان رئیس جمهور با اشاره به تمهیدات دولت برای استفاده از منبع عظیم علمی و معرفتی دانشگاه‌های کشور گفت: دولت نیز سعی دارد نسبت به منبع عظیم علمی در دانشگاه‌ها کمال بهره برداری را داشته باشد که خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ارتباط خوبی میان دولت و دانشگاهیان به وجود آمده است و فضا برای شکل گیری یک ارتباط دوسویه مهیاست که این موضوع جزو برنامه های کوتاه مدت و همچنین دراز مدت دولت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بسی خیال خام