جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲

سفارت مجازی آمریکا و انتخابات آزاد ایران+عکس

دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 291861
سفارت مجازی آمریکا قرار است اقدام به پوشش برگزاری انتخاباتی اینترنتی با عنوان "رأی ما - انتخابات آزاد ایران" نماید.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، سفارت مجازی آمریکا (Virtual Embassy of the United States Tehran, Iran) قرار است اقدام به پوشش برگزاری انتخاباتی اینترنتی با عنوان "رأی ما - انتخابات آزاد ایران" نماید.




انتخاباتی که بنا بر فراخوان صورت گرفته در روز ۲۳ خرداد، برگزار و نتایج آن در همان روز، یعنی یک روز پیش از تاریخ رسمی معین شده برای انتخابات ریاست جمهوری در ایران اعلام می شود.




این طرح رأی گیری مجازی که اعلام می شود هزینه های آن از طریق منابع خصوصی تامین و گروهی از کنشگران اینترنتی به سرپرستی "گری کاسپاروف" (Garry Kimovich Kasparov) آذربایجانی الاصلِ روسی تبار، مسئولیت برگزاری آن را بر عهده دارند؛ قرار است تا به زعم ایشان انتخاباتی وسیع‌تر را سازمان دهند که طی آن مردم ایران بتوانند به هرکسی که واقعا مایل می باشند رأی دهند.




انتخاباتی که نامزدهایش نه تنها هشت نفر مورد تایید حکومت ایران، بلکه ابن تعداد به اضافه ی ۱۲ نفر دیگری است که پشت غربال مانده و عدم احراز صلاحیت و یا به هر نحو عدم حضورشان موجب شده تا انتخابات آزاد در ایران محقق نگردد.

بر این اساس انتخابات آزاد مد نظر تنها به واسطه ی حضور قالیباف، عارف، غرضی، جلیلی، حداد، ولایتی، رضایی و روحانی در لیستی است که اکبر هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشائی (دو نفری که صلاحیتشان برای نامزدی رد شده) به همراه مهدی کروبی، میرحسین موسوی و خاتمی در آن حضور داشته و مزین به حضور بانوی تروریست ایران سرکار خانم "مریم رجوی" و فرزند شاه مخلوع "رضا پهلوی" باشد.



تلاش شبانه روزی صورت گرفته توسط آقای "کاسپاروف" و کنشگران اینترنتی حول وی بر آن است که با ارایه ی لیستی ۲۰ نفره، انتخابات آزاد ایران را محقق و برای رای‌ دهندگان ایرانی امکان مشارکت در انتخاباتی جایگزین را فراهم نمایند؛ البته هزینه ی این انتخابات از طریق منابع خصوصی تامین می شود!




"کاسپاروف" رئیس این کمیته خود خوانده بین‌المللی، طی مصاحبه ای با بیان این مطلب که هدف از این اقدام فراهم کردن امکان انتخابات آزاد و عادلانه در ایران است؛ اعلام می کند: انتخابات ایران امروز به سطح خیمه‌شب‌بازی تقلیل یافته‌اند. چرا که بسیاری از نامزدها، نامزدهای واقعی، به دست کمیسیون منتخب آیت‌الله خامنه‌ای (شورای نگهبان) از صحنه رقابت کنار گذاشته شده‌اند. برای همین، اگر می‌خواهیم نظر واقعی مردم را بدانیم، باید جایگزین دیگری برای رأی دادن در اختیارشان قرار دهیم تا بتوانند از آن طریق نظر خود را ابراز کنند.




مرور آنچه که گذشت، به همراه نظر بر لیست ۲۰ نفره ی کاندیداهای تایید صلاحیت شده توسط آقای گری کاسپاروف و فرانسیس فوکویاما و لری دیاموند و ... در مرتبه تخست نوعی طنز و شوخی را بر خواننده ایرانی می سازد.

اما مداقه در ترکیب گروه برگزار کننده و حمایت بی دریغ آمریکایی ها (بالاخص در تسهیل و تامین منابع مالی کاملا خصوصی این طرح) و همچنین پوشش ویژه این به اصطلاح انتخابات توسط سفارت مجازی آمریکا نوعی بد بینی یا به قول این کنشگران اینترنتی، توهمات توطئه را بر اذهان مترتب می سازد:

*رئیس کمیته بین‌المللی برگزارکننده این انتخابات اینترنتی، "گری کاسپاروف" قهرمان پیشین شطرنج و از مخالفان دولت روسیه است که رویکرد اپوزیسیون وی در طی سال های اخیر مجالی مناسب برای آمایش ملی این کشور پدید آورده است.



گری کاسپاروف
Garry Kimovich Kasparov

*فرم همانند سازی روسی در ترتیب آمایش جمهوری اسلامی ایران، به واسطه تاکید کاسپاروف بر این مطلب که پروژه "برخط (آنلاین): رأی ما - انتخابات آزاد ایران" از همان فن آوریی استفاده می‌کند که سال گذشته برای انتخاب رهبران اپوزیسیون روسیه از آن استفاده شد.

*تمرکز سازمان‌دهندگان این حرکت بر بیم زدایی از شرکت مردم داخل ایران در این انتخابات مجازی به واسطه بکارگیری امکانات وسیع و پوشش گسترده اقدامات امنیتی در حفظ هویت رای دهندگان، از قبیل طراحی سامانه دو مرحله‌ای احراز هویت (مبتنی بر بستر نرم افزاری آزمایش شده در انتخابات اکتبر سال گذشته روسیه)



*ایجاد بانک جامع اطلاعات جهت ارزیابی و آنالیز اجتماعی، با درصد راستی آزمایی بسیار بالا، به واسطه طراحی نحوه شرکت در رای گیری، به این روش که رأی‌دهندگان پس از دسترسی به سرور، شماره تلفنی از درون ایران را به جهت آنکه بتوانند از آن طریق پیامک یا تماس تلفنی ضبط شده‌ای را برایشان ارسال کرد، در سیستم وارد می نمایند؛ و سپس پیغامی دریافت می کنند مشتمل بر عبارتی که به هنگام رأی‌گیری به عنوان گذرواژه فرد شرکت کننده عمل خواهد کرد.




یک کمیته بین‌المللی با محوریت کسانی مانند فرانسیس فوکویاما، لری دیاموند، ایروین کاتلر، فیروز نادری و نازی افتخاری به عنوان ناظر بر این انتخابات مجازی تعیین شده اند؛ این ناظران بین المللی به گونه ای کاملا اتفاقی تحلیل گران ارشد ایالات متحده آمریکا و مستشاران شناسنامه دار عرصه دیپلماسی عمومی این کشور محسوب می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *