سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۱

زمان اعلام نتایج قطعی کنکور ۹۴

سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 441963
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره اعلام نتایج آزمون سراسری سال ۹۴ گفت: نتایج کنکور سراسری اواخر هفته آینده منتشر می شود.
به گزارش جهان، دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با مهر افزود: بر اساس برنامه ای که از پیش هم اعلام کرده بودیم نتایج آزمون سراسری تا اواخر هفته آینده و در ابتدای نیمه دوم شهریورماه اعلام می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آمار داوطلبان و ظرفیت پذیرش گفت: تعداد ۸۷۷ هزار نفر در آزمون سراسری ثبت نام و ۷۹۶ هزار نفر در آزمون شرکت کردند. کمتر از ۱۰ درصد غایب داشتیم که نشان می دهد داوطلبان واقعی با تعداد خروجی های دبیرستان ها همخوانی دارد.

وی افزود: صف کنکور در حال کاهش است و تقریبا همه افراد مجاز به انتخاب رشته شده اند.

وی گفت: از میان ۷۹۶ هزار نفر ، تعداد ۷۶۷ هزار و ۲۵۷ نفر ظرفیت داریم که ظرفیت پذیرش در علوم ریاضی ۲۸۰ هزار و ۲۴۷ نفر، ظرفیت پذیرش در علوم تجربی ۲۲۷ هزار و ۲۲۰ نفر، ظرفیت پذیرش در علوم انسانی ۲۱۹ هزار و ۲۱۵ نفر، ظرفیت پذیرش در هنر ۱۸ هزار و ۱۹۶ نفر و ظرفیت پذیرش در زبان ۲۲ هزار و ۳۷۹ نفر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تا اواخر هفته آینده و در ابتدای نیمه دوم شهریورماه -غلط است ابتدای نیمه دوم شهریور اویل هفته اینده است نه اواخر ان این اقا حتی زحمت درست صبحت کردن را هم به خود نمدهد جکونه کنکور را برکزار می کند خدا عالم است وبس