پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۸
۴۵

انتقام‌ از منتقدان‌ خانه‌نشینی‌ احمدی‌نژادبا ادغام‌غلط ‌۲وزارتخانه

يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 441567
دولت دهم با برکناری زودهنگام وزرای رفاه و صنایع عملاً مجلس را در منگنه قرار داده بود و احتمال این که ادغام وزارتخانه‌ها معطل بماند و سرپرستی وزرا از ۳ ماه قانونی بگذرد و نیازمند حکم حکومتی رهبری شود، بسیار بالا بود.
انتقام‌ از منتقدان‌ خانه‌نشینی‌ احمدی‌نژادبا ادغام‌غلط ‌۲وزارتخانه
به گزارش جهان به نقل از مشرق، رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با هیئت دولت از ادغام عجولانه وزراتخانه‌های صنایع و بازرگانی در دولت سابق انتقاد کردند.

ایشان فرمودند: «یکی از کارهای عجیب و غریبی که برای بنده هم تا آخر معلوم نشد که چرا این کار انجام گرفت، همراه کردن وزرات بازرگانی با وزرات صنایع و معادن بود؛ یعنی واقعاً هنوز هم برای من حل‌نشده است. آن روز هم که این کار را انجام میدادند برای من روشن نبود که چرا دارند انجام می‌دهند این کار را. خب، مسئولین مجلس و دولت تشخیص داده بودند و انجام دادند.»

اشاره رهبر معظم انقلاب به تصمیمی است که در اوایل تابستان سال ۱۳۹۰ از سوی دولت دهم و مجلس هشتم انجام شد.

۷ تیرماه سال ۱۳۹۰ دولت دهم با قید دوفوریت لایحه ادغام وزارتخانه‌های صنعت و بازرگانی در یکدیگر را به مجلس ارائه کرد.

قید دوفوریتی که دولت برای این لایحه لحاظ کرده بود، مجلس را نیز مکلف به بررسی فوری آن طی یکی دو جلسه می‌کرد.

بحث ادغام وزارتخانه‌ها از اواخر اردیبهشت سال ۱۳۹۰ مطرح شد. علاوه بر وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی که دولت خواستار ادغام آنها شده بود، دولت قصد داشت دو وزارتخانه کار و رفاه را با هم، وزارتخانه‌های نفت و نیرو را با هم و وزارتخانه‌های راه و مسکن را نیز با یکدیگر ادغام کند که لایحه ادغام وزارتخانه‌های راه و مسکن در خرداد ۱۳۹۰ به مجلس ارائه شد و به قانون تبدیل شد.

لایحه ادغام وزارتخانه‌های رفاه و کار نیز در ۷ تیر ۱۳۹۰ همراه با لایحه وزارتخانه‌های بازرگانی و صنایع به مجلس ارائه شد و لایحه ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو هم به علت مشخص بودن مخالفت مجلس با آن، هیچ‌گاه به مجلس ارائه نشد.

* ماجراهای بعد از خانه‌نشینی

هرچند استدلال دولت دهم برای ارائه این لوایح و ادغام‌های متوالی، ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم بود که در آن دولت به کاهش تعداد وزارتخانه‌ها از ۲۱ به ۱۷ وزارتخانه با ادغام چند وزارتخانه با یکدیگر مکلف شده بود، اما آنروزها عده ای از سیاسیون یکی از اهداف این ادغام‌ها را توجیه اخراج هم‌زمان چند وزیر مخالف با افکار جریانی بنام "انحرافی"در دولت دهم می دانستند.

اساسا بحث ادغام وزارتخانه‌ها فقط چند هفته پس از ماجرای تاسف‌بار قهر و خانه‌نشینی ۱۱ روزه احمدی‌نژاد مطرح شد.

جریان انحرافی حلقه‌زده در اطراف احمدی‌نژاد پس از بازگشت وی به دولت، اقدامات انحرافی خود را آشکارتر کرد و در گام اول تصمیم به پاک‌سازی قوه مجریه از تمامی مخالفان خود گرفت.

بنابراین در گام اول باید وزرای برجسته مخالف این جریان از دولت کنار گذاشته می‌شدند‌. بدین ترتیب بهانه ای پیدا شد تا مسعود میرکاظمی وزیر نفت، علی‌اکبر محرابیان وزیر صنعت و صادق محصولی وزیر رفاه به علت مخالفت‌ با لیدر این جریان،‌ از کابینه کنار گذاشته شوند.

بهترین توجیه برای دولت هم ادغام وزارتخانه‌های تحت تصدی این افراد در وزارتخانه‌های دیگر و سپس کنار گذاشتن آنها به همین بهانه بود.

بدین ترتیب تنها چند هفته پس از بازگشت احمدی‌نژاد از قهر و خانه‌نشینی، به ناگهان وی در اواخر اردیبهشت ۱۳۹۰ هر سه وزیر مغضوب جریان انحرافی را به بهانه ادغام وزارتخانه‌هایشان برکنار کرد.

احمدی‌نژاد بلافاصله در احکام جداگانه‌ای سرپرستی کلیه وظایف و اختیارات قانونی وزارت صنایع و وزارت رفاه را به ترتیب به غضنفری وزیر بازرگانی و شیخ الاسلامی وزیر کار محول کرد.

او برای وزارت نفت که قصد داشت آن را در وزارتخانه کوچک‌تر نیرو ادغام کند، سرپرست نگذاشت و مدعی شد که خودش سرپرستی وزارت نفت را بر عهده می‌گیرد.

در مورد وزارت راه نیز از ماه‌ها قبل با استیضاح بهبهانی وزیر راه، نیکزاد وزیر مسکن سرپرستی وزارت راه را نیز بر عهده گرفته بود.

اقدام عجیب احمدی‌نژاد مورد اعتراض محافل سیاسی، کارشناسی و نمایندگان مجلس قرار گرفت. با این حال دولت مدعی بود اقدامش بر مبنای قانون برنامه بوده و هیچ نیازی به مصوبه مجلس هم ندارد، اما با پیگیری‌های مجلس و حمایت نهادهای نظارتی، دولت موظف شد برای ادغام‌های فوق به مجلس لایحه بدهد.

پس از چند هفته نیز همانطور که ذکر شد لوایح ادغام وزارتخانه‌های فوق به جز وزارت نفت به مجلس ارائه شد.

* پیش‌دستی دولت

در آن شرایط که فضای سیاسی کشور به علت قهر احمدی‌نژاد به شدت ملتهب بود، رئیس دولت دهم با اقدام پیش‌دستانه در برکناری وزرای فوق، عملا مجلس را بر سر یک کار انجام‌شده قرار داد.

شاید به همین دلیل بود که مجلس نیز به ناچار پس از دریافت لوایح دوفوریتی ادغام وزارتخانه‌های فوق، آنها را به تصویب رساند تا کار وزارتخانه‌های مذکور نخوابد.

البته ناگفته نماند که در فضای مجلس از دوره‌های قبل میل به کوچک‌سازی دولت و ادغام وزارتخانه‌ها وجود داشت و این مسئله در احکامی که در قوانین برنامه گنجانده می‌شد، مشخص بود.

با این حال، نمایندگان مجلس با اقدام عجولانه و سیاسی دولت در ادغام وزارتخانه‌ها مخالف بودند.

در هر حال، دولت اهداف خود از ادغام این وزارتخانه‌ها را اینطور توصیف کرده بود:

ـ ارتقاء نظام اداری کشور و اعمال مدیریت متمرکز با حذف وظایف موازی و تکراری.

ـ تجمیع فرآیند انجام هر فعالیت در سازمان واحد و هدف‌گرا نمودن فعالیت‌ها.

ـ حذف واحدها و سازمان های غیرضرور.

ـ حذف وظایف موازی و مشترک دستگاه‌ها.

ـ ایجاد زیرساخت های جدید در اجرای برنامه پنجم.

ـ خدمت رسانی مطلوب به مردم و آحاد مختلف جامعه و عدالت گستری.

ـ تجمیع و تقویت بنیه نظارتی و امور حاکمیتی و چابک سازی دولت و ایجاد یک دولت چابک و مقتدر و کوچک کردن ساختارهای اداری.

زمان‌بندی زیرکانه و با برنامه دقیق! دولت دهم

زمان ارائه لایحه ادغام وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی در یکدیگر وزارتخانه‌های کار و رفاه در یکدیگر نیز از سیاسی‌کاری دولت حکایت داشت.

دولت لوایح مذکور را تقریبا در وقت پایانی مهلت ۳ ماهه سرپرست وزارتخانه‌های ادغامی به مجلس ارائه کرد. همینطور روز ارائه این لایحه به مجلس نیز به گونه‌ای بود که از برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده دولت برای تحت فشار قرار دادن مجلس حکایت داشت.

دولت این لایحه دوفوریتی را روز سه‌شنبه ۷ تیرماه ۱۳۹۰ به مجلس ارائه کرد. مطابق برنامه پس از جلسه روز چهارشنبه ۸ تیرماه، نمایندگان مجلس به مدت ۲ هفته به تعطیلات تابستانی می‌رفتند.

روز پنج‌شنبه ۹ تیرماه نیز مبعث پیامبر اکرم (ص) و تعطیل رسمی بود. بنابراین مطابق آیین‌نامه مجلس، رسیدگی به لایحه دوفوریتی فوق می‌بایستی طی همان دو روز سه‌شنبه و چهارشنبه انجام می‌شد و خاتمه می‌یافت، مگر این که نمایندگان به دوفوریت آن رای نمی‌دادند.

اما همانطور که ذکر شد، عدم رای به دوفوریت این لایحه سبب می‌شد رسیدگی به آن به پس از تعطیلات دوهفته‌ای مجلس موکول شود که در آن صورت به احتمال فراوان روند رسیدگی و تصویب این لایحه با مهلت ۳ ماهه سرپرستی وزرای وزارتخانه‌های ادغامی دچار تداخل می‌شد.

بنابراین دولت دهم با این نوع زمان‌بندی، نمایندگان مجلس را تحت منگنه قرار داد تا در کمتر از ۲۴ ساعت و بدون کمترین کار کارشناسی و دریافت نظرات مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر مراکز تحقیقاتی، کلیات و جزئیات این لایحه به تصویب مجلس برسد.

* اظهارات نمایندگان

در روز بررسی لایحه ادغام وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی، برخی نمایندگان مجلس به مخالفت با این لایحه پرداختند اما در نهایت با توجه به واقعیات فوق، فوریت و کلیات لایحه مذکور با رای بالایی در مجلس به تصویب رسید.

در ادامه به نمونه‌ای از اظهارات مخالفان و موافقان این لایحه اشاره می‌شود:

نادر قاضی پور (مخالف):

اولاً آقای میرتاج الدینی معاون محترم رئیس جمهور! صورت مسأله را پاک کردید. حالا می گویید دوفوریت دارید. به نظر حقیر، یک فوریت هم ندارد چون نیاز اساسی به کار کارشناسی دقیق و مستمر و دعوت از کارشناسان خبره دستگاه‌های ذی ربط و استماع نظرات آنها دارد.

الان درواقع دو بحث مهم را فدای یک تصمیم لحظه ای می کنید. در بحث صنعت همانطور که می دانید بیشترین دغدغه ما تحریم هاست. ما باید از صنایع خودمان دفاع کنیم. نیاز خودمان را در داخل تولید کنیم. این چه وضعیتی است که در سال جهاد اقتصادی که ما وزیر صنایع و معادن نداریم، بیاییم دوفوریت را بررسی کنیم؟

با توجه به این که بحث تولید و اشتغال را هم در بر دارد و بیشترین دغدغه نمایندگان محترم در حوزه های انتخابیه شان بحث اشتغال است و صنعت هم صد درصد به اشتغال ارتباط دارد. من اعتقادی به فوریت ادغام این دو وزارتخانه ندارم.

آقای باهنر! پیشنهادم این است که این به صورت عادی بیاید، کارشناسی انجام بشود. کارشناسان محترم و دستگاه‌های ذی ربط نظر بدهند بعد در مجلس بررسی بشود، مخالفین و موافقین صحبت کنند تا این تصمیم گیری زود نباشد.

همکاران محترم! الان در اکثریت کارگاه‌های تولیدی مشکلات عدیده ای وجود دارد. وزیر محترم صنایع و معادن نیست که با اختیارات کامل دستور بدهد.

من هیچ فوریتی در دوفوریتی نمی بینم. پیشنهادم این است که چهار وزیر را معرفی بکنند، به مجلس بیایند، رأی اعتمادشان را بگیرند، اگر ادغام آمد، کار کارشناسی شد و در مجلس شورای اسلامی رأی آورد، تابع نظرات دوستان هستم. ممکن است وزارتخانه دیگر بیاید، مهمتر از همه اینها وزارت تعاون بود که نیاوردند. دوفوریتی هیچگونه فوریتی ندارد.

مصطفی کواکبیان (موافق):

عزیزان توجه دارند که موضوع ادغام وزارتخانه ها بحثی است که حداقل دو سه ماه هست که وقت ملک و مملکت را به خودش اختصاص داده و ما باید بهرحال این مسأله را هرچه سریعتر حل کنیم. ماده (۵۳) قانون برنامه پنجم را شما خودتان تصویب فرمودید و در این ماده تکلیف شده که مجلس و دولت با همکاری یکدیگر از (۲۱) وزارتخانه موجود (۴) وزارتخانه را کاهش دهد و به (۱۷) وزارتخانه در پایان سال دوم برنامه برسانند. لذا ما ناگزیر هستیم که این تکلیف برنامه را عمل کنیم و به قانونمداری و قانونمندی خودمان پایبند باشیم.

نکته دوم این که واقعاً شما توجه کنید که حجم بالای عملیات‌هایی که وزارتخانه ها دارند گاهی به موازی کاری کشیده می شود و ما با چابک سازی و کوچک سازی وزارتخانه ها می توانیم از این موازی کاری ها جلوگیری کنیم...

دوستان توجه کنید که ممکن است الان برای ما بسیار استبعاد داشته باشد که مثلاً چگونه می توان بحث بازرگانی را با بحث صنایع تلفیق کرد. طبیعتاً صنایع باید در خدمت تجارت باشد و تجارت هم در بحث صنعت است که می تواند رونق پیدا کند.

این دو اگر با هم ادغام شوند مجموعاً می توانند مسأله نرخ رشد سرمایه گذاری در کشور را بالا ببرند. ما اگر کالایی تولید کنیم و نتوانیم به خوبی آن را به فروش برسانیم و در بازارهای جهانی عرضه کنیم مطمئناً تولیدات داخلی ما هیچ فایده ای نخواهد داشت.

عزیزان توجه کنید که امروزه در سطح دنیا قدرت‌ها و غول‌های اقتصادی در کشور خودشان کار نمی کنند و عمدتاً در صادرات خودشان هستند که به نرخ رشد بالای سرمایه گذاری می رسند. لذا با ادغام بخش صنعت و بخش تجارت و بازرگانی ما ان شاءالله شاهد یک روند خوبی برای رشد سرمایه گذاری خواهیم بود.

* پایان تلخ ادغام

با این حال شماری از نمایندگان مجلس همان زمان تذکر دادند که بحث ادغام وزارتخانه‌های بزرگی چون بازرگانی و صنایع در یکدیگر نیازمند کار کارشناسی مفصلی است و رسیدگی عجولانه به آن، به صلاح نیست.

دولت دهم با برکناری زودهنگام وزرای رفاه و صنایع عملا مجلس را در منگنه قرار داده بود.، زیرا اگر در آن مقطع، مجلس با اقدام دولت مخالفت می‌کرد، با توجه به سابقه برخورد احمدی‌نژاد با تصمیمات مجلس احتمال این که این مسئله نیز بین دولت و مجلس فرسایشی شود و ادغام وزارتخانه‌ها معطل بماند و سرپرستی وزرا از ۳ ماه قانونی بگذرد و نیازمند حکم حکومتی رهبری شود، بسیار بالا بود و هزینه‌هایی که برای نظام ایجاد می‌شد مطمئنا سنگین بود.

در هر حال، این لایحه با سیاسی‌کاری و لج‌بازی‌های مرسوم دولت به قانون تبدیل شد تا دو وزارتخانه بزرگ صنایع و بازرگانی در یکدیگر ادغام شوند و اینک وزیر صنعت، معدن و تجارت با کوهی از مسائل لاینحل مواجه باشد که رسیدگی به هر یک از آنها، یک وزیر می‌خواهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همين احمدي نژاد ساين جهان نيوز نميذاري مطلبي در نقدش منتشر بشه و اگر بشه و كسي مخالفش حرف بزنه سانسورش ميكنه .
احمدی نژاد با تمام خوبیهاش که بسیار بیشتر از بدیهایش بود تمام شد و سرمایه گذاری بر او ما را بجایی نمیرساند چون در دولت دهم حلقه انحرافی او را چنان در آخر دوره دچار استحاله کرد که ناخواسته خودش خودش را سوزاند.

روحانی هم کارت خودش را باطل میکند و در آخر دوره اش بشدت میسوزد. افکار عمومی که رای باد آورده برایش داشت بشدت برعلیه اویند.

از این موقعیت اصولگراها نباید سرسری رد شوند و
باید اصولگرا ها با وحدت کامل بر کسی به توافق برسند که همه خوبیهای احمدی نژاد دوره نهم و دوره رجایی و دوره رهبری رو داشته باشه و هیچ یک از بدیهای دوره های دیگر رییس جمهوری را نداشته باشه و بتواند عقب گرد 35 ساله ایران را در این 4 سال روحانی، به سرعت جبران کند.
United States
مرد هزاره !!! سال هاي حاشيه !!! دولت پرمدعا!!!
Iran, Islamic Republic of
از سايت جهان نيوز تعجب مي كنم.

آنقدر بر جريان انحرافي تاكيد كرديد كه جريان فتنه كه بسيار خطرناكتر است با زيركي دوباره بر سركار آمد.

هنوز متوجه نشديد كه حمله هاي شما به احمدي نژاد جايگاه روحاني را مستحكم تر مي كند.

انتقاد به برخي عملكردهاي او وارد است.
ولي نبايد از نقش برخي مجلسي هاي نفوذي به اصولگرايان قافل شد، كه هر روز در نقد و حمله به احمدي ن‍ژاد حرفي مي زدند و حال در زمان اين دولت سكوت پيشه كرده اند و حتي حمايت هم مي كنند.
برای وزارتخانه چهار تا معاون چابک بذارید، کوه مسائل رو حل کنند، حتما که نباید وزیر باشه
کریم
Iran, Islamic Republic of
درود بر احمدی نژاد. مردی از جنس مردم
Iran, Islamic Republic of
آقا كريم شما بالاخره رهبري رو دوست داري يا احمدي نزادو
توجه كني رهبر از احمدي نژاد گله و نقد كرده
احمدی نژاد نخست همانند نمایندگان خوب معصومین بودند که بخاطر خوبیهایشان بدانها اعتماد شد ولی متاسفانه با غرور کاذبی که آنها را فرا گرفت نتوانستند سپاس این اعتماد را تا آخر حفظ کنند و دچار استحاله شدند و خود را سوزاندند. و دل مومنین را بدرد آوردند که یک بنده خوب به نابودی رفت
عین سین
Iran, Islamic Republic of
انصاف در قضاوت لازم است ،حالا قبول کنیم که دولت لجباز بود، عقل هم از سر نماینده ها پریده بود؟
Romania
عزیزم همین نماینده ها بر اجرای این طرحها فشار می اوردند!!
Iran, Islamic Republic of
نماينده اي كه با پول دولت انتخاب شده وامدار اوست نميتونه كه مخالف اون حرف بزنه
Iran, Islamic Republic of
گوشه کوچکی از افتضاحات دولت مهرورز
Iran, Islamic Republic of
هر دولتی ممکن است دچار اشتباهاتی بشود البته اگر کارشناسان امر متفقاً رای به اشتباه بودن آن کار بدهند! اما بزرگنمایی هر مسئله ای که اختلاف کارشناسی در آن وجود دارد اشتباهی بزرگتر است که امروزه کار رسانه ها بزرگنمایی مسائل اثبات نشده است که بوسیله آن فردی رامحکوم به خطاکاری کنند!
حمید
Iran, Islamic Republic of
پروردگار آسمان ها وزمین کیست ؟ بگو الله است .144
بگو چه کسی شما را از آسمان و زمین روزی می دهد ؟ چه کسی مالک گوش و چشم هاست ؟ چه کسی زنده را از مرده و مرده را از زنده بیرون می آورد ؟ چه کسی امور را تدبیر می کند ؟ به زودی پاسخ خواهند داد الله . پس بگو چرا تقوا پیشه نمی کنید ؟ 145
انقدر برای این مرد جو سازی نکنید روز باید پاسخگو باشد!
Iran, Islamic Republic of
درود بر مردمی نژاد. چقدر تهمت و افترا اینها را باید جواب بدهند!
امیرالمومنین امام علی علیه السلام می فرمایند: اگر مردم در عظمت قدرت خدا، و بزرگى نعمت‏هاى او مى‏‌انديشيدند، به راه راست باز مى‏‌گشتند، و از آتش سوزان مى‏‌ترسيدند، امّا دل‏ها بيمار، و چشم‏ها معيوب است.
Iran, Islamic Republic of
يعني رهبري هم به ايشون تهمت و افترا زده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همه می توانند خطا داشته باشند وگرنه امام زمان (س) که نیستند متصل به وحی الهی باشند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
امام علی در حکمت 68 نهج ابلاغه میفرمايد:حق،سنگين است،اما گواراست،باطل،سبك است اما بيمارى‏زا است،اين
كلام از نظر مسائل اجتماعى خيلى باردار وخيلى با مفهوم است،میفرمايد:«ان الحق ثقيل مرى‏ء،و ان
الباطل خفيف و بى‏ء»حق‏ سنگين است و گوارا اما باطل سبك است و وبادار،يعنى بيمارى ‏زا،
يعنى ‏خوشايند است،اما به دنبالش تلخى و بيمارى و ناراحتى است،اما حق سنگين است‏و اگر تحمل
سنگينى ‏اش بشود گوارا هم هست.
Iran, Islamic Republic of
ولي همين امام علي در خطبه 189 در مورد خوارج كه ميگفتند حكومت فقط از آن خداست در جوابشان فرمود سخن حقي است منتهي مراد باطل از آن دارند
دقيقا اين آقا هم از عدالت و بيت المال و هاله نور و... دم ميزد اما ديديم كه هم در مقابل ولايت ايستاد و هم بيت المال رو جارو كرد و اختلاس هاي هزاران ميلياردي
دولت احمدی‌نژاد مضلومترین دولت تاریخ ایران بود.
انشاالله در خرداد 96 با 40 میلیون رای دوباره شاهد اقتدار ایران خواهیم بود.
بیسواد دقت کن
باسواد نتیجه دقت شمارو از عمق وجود داریم حس می کنیم
نه دیگه مردم طی 8 سال درسی تاریخی گرفتند،
صندوق های رای هم که شفاف شدند،
از پخش سیب زمینی، افتتاح پروژه های ناتمام و سهام عدالتی که فقط موقع انتخابات سود داد هم خبری نیست. این ابزار عوام فریبی دیگر در دست معجزه ی هزاره سوم نیست که بتواند به واسطه ی آن انتخاب شود.
اصلا صلاحیتش بعد از سرکشی در برابر رهبری تایید نخواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
به والله انحراف رو دارم به عينه در اين قوم جاهل ميبينم
اينها رهبرو ول كردن چسبيدن به اين آقا مگه كورين ببينيد رهبر درموردش چي گفته
واي از جهل واي از جهل
شماها که دم از آقا میزنید کافیه چشماتون رو باز کنید تا ببینید آقا چگونه و چطوری از دولت احمدی‌نژاد تعریف میکرد.
احمدی‌نژاد اگر کاری کرد باعث قدرت ایران شد در همه عرصه ها مثل اقتصاد و نظامی شد.
مهدي
Iran, Islamic Republic of
من فكر ميكنم امثال شما بجاي ولايت مداري داريد ولايت معاشي ميكنيد
امير
اين مطلب را كه مطالعه كردم سوالي برايم پيش آمد. آيا اكثريت مجلس كه به لايحه رأي داده اند اين توجيه هات كذا را نمي دانستند و نا خواسته با آن موافق بودند يا مناسبات ديگري در كار است
محمود کرمی
واقعا برای شما متاسفم که هنوز متوجه واقعیت محبوبیت احمدی نژاد درجامعه نشدید و با وارد کردن حرف و حدیث بی پایه و اساس خود را در جامعه نفی و منفور میکنید ، بهتره بجای این سخنان بی ارزش راهکاری جهت پیروزی های آینده و ورود احمدی نژاد به صحنه کنید تا امکان پیروزی به شکلقابل تاملی افزایش پیدا بکنه .
نکته بین
احمدی نژاد از آغاز دولت دهم ذات مخفی خود را آشکار کرد و تمام امیدهایی را که امت حزب اله به او بسته بودند که تابع ولایت بوده و عملی خلاف مصالح انقلاب انجام ندهد بر باد داد. لذا از آن به بعدبسیاری از اعمال او غیرقابل دفاع می باشد. دوستان دقت نمایید هر شخص به هر عنوان و هر نامی تا وقتی مورد تأیید و در راه اسلام و نظام است که تابع ولایت باشد، چنانچه از این راه خارج شد هیچگونه قرابتی با امت حرب اله نخواهد داشت.
Iran, Islamic Republic of
البته اگر جهل بذارد آقاي ...
شما هنوز هم این تاکتیک استاد هاشمی را دارید بازی میکنید . بابا یا کلا تو اوت تشریف دارین ، یا این که هم بازی عالیجنابید . کدام ؟
Iran, Islamic Republic of
این خیلی مسخره ست که ادغام چند وزارتخانه که عموما کل مجلس و نخبگان در مورد ان اظهار نظر می کنند، را به منیت یک به اصطلاح جریان انحرافی گره بزنیم. گیریم که جریان انحرافی این نیت را داشت، بقیه دولت و مجلس خواب بودند؟
ناشناس
اونقدر الان مسایل مهم در کشور داریم که نمی دونم جهان تو این اوضاع دنبال چه هدفی هست؟؟شما که اینقدر مدعی هستین در مقابل آقای احمدی نژاد چرا پیگیر این نیستین که دولت برجام رو به مجلس نمی د ه لابد فقط در دولت احمدی نژاد مجلس در راس امور بود تو این دولت دیگه در راس نیست!!!
Iran, Islamic Republic of
با سلام
در صورت امكان مواضع انوقت جهان نيوز و روزنامه كيهان را در سايت قرار دهيد.خداوند انشاء الله تا ظهور آقا امام زمان(عج)سايه مقام معظم رهبري را بر سر ما كوتا نگرداند.
بصير
تبعيت از رهبري و ولايت لازم و واجب است.......
حقگو
Iran, Islamic Republic of
جالب اين است كه تا همين چندروز پيش كه رهبر معظم انقلاب به اين موضوع اشاره نمودند كسي در رسانه ها اين ادغام وزارت خانه ها را نقد نمينمود.
مقداد
Iran, Islamic Republic of
توپ اين ادغام ها اول در زمين مجلس است چه در برنامه پنجم و چه در تصويب ادغام هر كدام از وزارت خانه ها
اون موقع که شیخ الاسلام استیضاح شد تقصیر کی بود؟
Iran, Islamic Republic of
تقصير احمدي نزاد و مرتضوي
چرا كه احمدي نژاد براي اجراي پروژه اش در تامين اجتماعي و شستا ( گنج پنهان ) حاظر به قرباني كردن هركسي بود حتي شيخ الاسلام
Iran, Islamic Republic of
وحتي تغيير اساسنامه تامين اجتماعي
- نمایندگان با این مورد مخالف بودن
- در نهایت با اکثریت رای اورد

من دیگه حرفی برای گفتن ندارم ( همه تحلیل هاتون همینجوریه !)
این آقای احمدی نزاد حقیقتا به نظام ظلم کردند، مثل اصلاح طلبان
الماسی
در جواب این کاربر که گفته 4سال دوره اقای روحانی با امدن یک رییس جمهور دیگه دل خودش را خوش کرده باید بگویم بهکوری چشمت اقتی روحانی اگر قانون اجازه بدهد به جای دو دکره چهار دوره هم مردم انتخابش میکنند به قول سلفت ابرا بریز همان جاییت که میسوزد ،،
وجدان
باتوجه به سخنان مقام معظم رهبری با هیات دولت درخصوص ادغام چهار وزارتخانه دردولت قبل برخلاف دیدگاه عده ای نشان داد که هیچ وقت رهبری درسیاستهای خرددخالت نکرده واداره کشور دست خود دولتهاست وناکارامدگی دولتها به خود آنهاارتباط دارد
Iran, Islamic Republic of
نویسنده یک طرفه به قاضی رفته و می خواسته حرف رهبری را به هر راهی تایید کنه اما بهتر بود از دایره انصاف خارج نمی شد چرا که خیلی از همین حضراتی که اکنون در منصبند امثال جهانگیری با این ادغام موافق بوده ودر حمایت از آن تلاش ها داشته اند.