شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

"حامیان ایران در تحریم را فراموش نمی کنیم"

سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب: 442061
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه گفت: کسانی که در تحریم‌ها با ما بوده‌ و از ما حمایت کرده‌اند را فراموش نخواهیم کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ششمین نشست کمیته سیاسی پیگیری اجرای توافقات کمیسیون عالی مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آفریقای جنوبی به ریاست حسین امیرعبداللهیان و خانم «امفکتو» معاونان وزرای امور خارجه دو کشور، عصر یکشنبه در تهران با امضای سندی به کار خود پایان داد.

معاونان وزرای انرژی، امنیت، دارایی و خزانه‌داری و حدود ۳۰ نفر از مدیران ارشد دولتی خانم «امفکتو» را در این سفر همراهی می‌کردند.

هیات آفریقای جنوبی در طول اقامت خود در تهران با همتاهای ایرانی خود ملاقات و در زمینه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی، علوم و فناوری، امور مالی، بانکی، بیمه و سرمایه گذاری مشترک مذاکره کرده و به توافقاتی دست یافتند.

امیرعبداللهیان در نشست‌های افتتاحیه و اختتامیه کمیته سیاسی به روند پیشرفت روابط بین دو کشور اشاره کرد و گفت: کسانی که در دوره تحریم‌ها با ما بوده‌اند و از ما حمایت کرده‌اند را فراموش نخواهیم کرد.

وی افزود: آفریقای جنوبی در پروژه‌های بزرگی مانند «ام‌تی‌ان» و «آریاساسول» در ایران حضور داشته و می‌تواند در فضای جدید در پروژه‌های بزرگ به ویژه در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی سرمایه‌گذاری کند.

معاون وزیر خارجه ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر موانع و مشکلات بانکی مرتفع شده و با راه‌اندازی مجدد خط کشتیرانی بین بندرعباس و بندر دوربان شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور باشیم.

خانم «امفکتو» معاون وزیر روابط و همکاری بین‌المللی آفریقای جنوبی نیز اظهار داشت: طی دو روز کاری گفت‌وگوهای بسیار سازنده‌ای بین طرفین انجام شده و ما به این نتیجه رسیده‌ایم که ظرفیت‌های زیادی برای همکاری در جهت تامین هر چه بیشتر منافع دو ملت وجود دارد.

وی افزود: در همین راستا رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی از جمهوری اسلامی ایران دیدار خواهند کرد.

نشست کمیته سیاسی هر ۶ ماه یک بار در تهران و پرتوریا برگزار می‌شود. این کمیته روند اجرایی شدن مفاد توافقات کمیسیون‌های عالی را بررسی و ظرفیت‌های ملی دو کشور برای عملیاتی کردن توافقات انجام شده را پیگیری و راهکارها و ابتکارات جدیدی در جهت توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ارائه می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *