جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱۸

علمدار "امام حسین(ع)" و دلاور "قمر بنی‌هاشم(ع)"

پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 388765
سردار "علی زاهدی" در کارنامه خود هم فرماندهی لشگر امام حسین(ع) را دارد و در مقطعی نیز فرماندهی "تیپ قمر بنی هاشم(ع)" را بر عهده داشته است
علمدار "امام حسین(ع)" و دلاور "قمر بنی‌هاشم(ع)"
سرویس مقاومت جهان نيوز: در سال‌های دفاع مقدس، لشگر امام حسین(ع) ویژه بسیجیان و پاسداران اصفهانی و "تیپ مستقل ۴۴ قمر بنی هاشم(ع)" مختص رزمندگان استان "چهارمحال و بختیاری" بود. مجاورت این دو استان با هم، باعث شده بود که این دو یگان ارتباط نزدیکی با هم داشته باشند و گاهی تبادل نیرو های بسیجی و حتی کادر لشگر نیز با هم انجام می دادند. برای مثال سردار "علی زاهدی" در کارنامه خود هم فرماندهی لشگر امام حسین(ع) را دارد و در مقطعی نیز فرماندهی "تیپ قمر بنی هاشم(ع)" را بر عهده داشته است (این یگان در اواسط جنگ، به لشگر ارتقا پیدا کرد). یا سردار "علی مسجدیان" در هر دوی یگان های مزبور، سابقه فرماندهی گردان دارد.

عکسی که می بینید، سه تن از فرماندهان امام حسینی و قمر بنی هاشمی را در کنار هم نشان می دهد. افراد حاضر در عکس از سمت راست عبارتند از:

سردار جانباز "کریم نصر اصفهانی" از کادر فرماندهی لشگر امام حسین(ع)

شهید "حاج حسین خرازی" فرمانده وقت لشگر امام حسین(ع)

شهید "محمدعلی شاهمرادی" قائم مقام فرماندهی لشگر قمر بنی هاشم(ع)

جالب این که، دو سردار شهیدی که در عکس می بینید، علاوه بر این که نام یگان هایشان با هم قرابت دارند، هر دو نیز در یک عملیات به نام کربلا (کربلای۵) شربت شهادت نوشیدند.

شادی روحشان صلوات


 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کجائید ای شهیدان خدایی
بلاجویان دشت کربلایی
روحشان شاد
امیدرجبی پورکشایه
نام من سرباز کوي عترت است ، دوره آموزشي ام هيئت است . پــادگــانم چــادري شــد وصــله دار ، سر درش عکس علي با ذوالفقار . ارتش حيــدر محــل خدمتم ، بهر جانبازي پي هر فرصتم . نقش سردوشي من يا فاطمه است ، قمقمه ام پر ز آب علقمه است . رنــگ پيراهــن نه رنــگ خاکــي است ، زينب آن را دوخته پس مشکي است . اسـم رمز حمله ام ياس علــي ، افسر مافوقم عباس علي (ع)
...
مهدی
اللهم صل علی محمد و آل محمد

روحشان شاد ...
آرامش امروز ما مرهون رشادت های آنهاست
شهدای عزیز مارو هم دریابید
سردار جانباز کریم نصر تا عملیات خیبر فرمانده تیپ قمربی هاشم بود ودر این عملیات زخمی شدند از خداوند سلامتیشون را خواستاریم
اللهم اشفع کل مریض بالاخص جانبازان اسلام
حسینی , جعفری و مبلغ اصفهانی
Iran, Islamic Republic of
سلام بر شهید حاج حسین خرازی
همرزم شهید حاج احمد دلمان تنگ است برای شما
مهدی
آن جایی که شما بنام استان چهارمحال و بختیاری می شناسید قبلا بخشی از استان اصفهان بود و امروز هم آب را روی اصفهان و چند استان دیگر بسته است.
...
یعنی الان جدا شده است؟؟؟
مهدی
سالها پیش جدا شده است عمو. الان ایران بیش از سی استان دارد!!!
شهركي
Iran, Islamic Republic of
عزيز هركه هستي از خدا بترس و سخن به ناحق نگو ! چه امكاني دست چهارمحال و بختياري هست كه آب را ببندد مديريت سد زاينده رود كه در دست اصفهان است و حريم آن هم تا سه كيلومتر فنس كشي شده حتي كشاورزان چهارمحالي براي رفتن روي زمينهاي خود بايد بروند از مديريت سد اجازه ورود بگيرند ، ضمن اينكه چهارمحال جائي براي ذخيره آب ندارد در ثاني رودخانه كه جوي آب نيست كه دو تا بيل خاك بريزند جلوي آن بسته شود منصفانه بنويسيد راه باز است مي توانيد برويد از كوهرنگ تا جائي كه زاينده رود وارد استان اصفهان مي شود را از نزديك ببينيد كجا آب را بسته اند ؟
روح شهدای اصفهان و ایران شاد
Iran, Islamic Republic of
خدايا تو را در اين روزهاي عزيز به مظلوميت حسينت قسم مي دهيم كشور ايران اسلامي راحفظ فرما
مهدي رحيمي
Iran, Islamic Republic of
حاج حسين سلام ما را به آقاي ما سيد الشهدا عليه السلام برسان .
شهدا شرمنده ایم