پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۴۶

واکنش رئیس جمهور به نامه هشدارآمیز ۴ وزیر کابینه

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 448263
در پی انتشار نامه مشترک ۴ وزیر دولت به حسن روحانی مبنی بر اعلام هشدار از رکود اقتصادی کشور و لزوم توجه به بازار سرمایه، رئیس جمهور با دستور ویژه خواستار پیگیری و ارائه پیشنهادهای فوری برای پیگیری این موضوع شده است.
واکنش رئیس جمهور به نامه هشدارآمیز ۴ وزیر کابینه
به گزارش جهان به نقل از فارس؛ در پی نامه مشترک وزرای اقتصاد، صنعت، کار و دفاع به حسن روحانی رئیس جمهور مبنی بر اوضاع نامناسب اقتصادی و اقدام فوری برای خروج از رکود با وجود آنکه طی امروز عنوان شد که رئیس جمهور در این زمینه پاسخی به این نامه نداده، اما منابع موثق در این زمینه از دستور ویژه حسن روحانی به منظور بررسی و ارائه سریع پیشنهادها در زمینه موارد اعلام شده در نامه مذکور شده است.

بر این اساس، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد طی روزهای اخیر پیشنهادهایی تحت عنوان «بسته برون‌رفت از رکود» را تهیه و به ریاست جمهوری ارائه کرده است.

به گزارش فارس، منابع مطلع در این زمینه به خبرنگار ما گفته‌اند، در این بسته مواردی همچون کاهش نرخ سود بانکی متناسب با نرخ تورم، حمایت از تولید برای برون‌رفت از رکود، تزریق منابع به بخش تولید با هدف ایجاد رونق در فضای کسب و کار، ایجاد تقاضا برای خرید محصولات دپو شدی کارخانجات، ایجاد رونق در صنایع برای افزایش ظرفیت تولیدی با تلاش برای خروج سپرده‌های بانکی به سمت تولید و تحریک طرف تقاضا بر اساس برخی‌ راهکارها عنوان شده است.

این بسته پیشنهای طی هفته اخیر به رئیس جمهور ارائه شده و در پی آن در روزهای آتی با برداشته شدن برخی گام‌های جدی شاهد بروز اتفاقاتی مثبت در حوزه اقتصادی و به تبع آن بازار سرمایه خواهیم بود.

براین اساس انتظار می‌رود، نخستین گام از این بسته عملیاتی طی روز سه‌شنبه این هفته و در جلسه شورای پول و اعتبار رقم زده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید
این هم از سیاست بازی دولت راستگویان هست.
تا همین دیروز همه برای خودشون کف و سوت میزدند و به به و چه چه میکردند و حالا دارن میگن وضعیت اقتصادی فاجعه باره.
این رو که مردم از همون اول داد میزدند و رئیس دولت راستگویان مدعی بود اینها بی سواد و بی شناسنامه و ... هستند.
حالا هم این نامه را در بوق و کرنا کردند تا بگن با برجام قرار بود اقتصاد متحول بشه و مجلس نگذاشت.
دولت راستگویان قصد دارد بی کفایتی و عدم تواننایی خودش را به گردن مجلس بیندازد.
مردم باهوشیاری مراقب حرکات موذیانه و خائنانه هستند.
وزير دفاع چرانخودآش شده
ناشناس
برای اینکه بگه سپاه هم تایید میکنه که کشور در رکود است. این دودوزه باز انگلیس درس خونده و اساتیدش همون سیاست بازان قهار بودند.
متاسفانه وزیر دفاع هم داره بازی میخوره یا مقام و حفظ مقام مهمتر از آخرت هست براش
محمدی
وزیر دفاع نخود اش نشده این اقایان زرنگی کرده اند و برای حرف های خود پشتیبانی نظامی درست کرده اند که این حرکت هم خوب است هم خطرناک.
واقعاً
حسین
وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص امضای وزیر دفاع پای این نامه، گفت: بسیاری از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع در بورس حضور دارند و یا سازمان‌ها و شرکت‌های نیروهای مسلح نیز بورسی هستند، این در شرایطی است که بخشی از این شرکت‌ها بابت رد دیون از سوی دولت به وزارت دفاع ارائه شده بود.
ضمن تایید مطلب شما باید اضافه نمود که اگر 20 روز قبل تعدادی استاد دانشگاه این نامه را نوشته بودند و ...
اما چهار وزیر که سه تن از آنان اقتصاد کشور در دستشان است و دائما علاوه بر جلسات هیئت دولت در تماس با رئیس جمهور هستند اقدام به نوشتن نامه می کنند و بیست روز است که رئیس جمهور جواب نداده اما در لحظه تصمیم گیری مجلس درباره "برجام"ناگهان رساته ای میشود و آقای رئیس جمهور هم اقدام به گشودن این گره می نماید !؟
کیست که نداند درموضوع بورس بطور علنی و عامدانه سرمایه های مردم نصف شد . لذا طبیعی است که اکنون با قیمت های فوق العاده پائین سهام در بورس تمام صاحبان سرمایه ای (جمع یاران) که مطمئن هستند که دیگر ... قصد بازی با بورس را ندارد فورا وارد میشوند و آن پولی که در سیر نزولی از کیسه مردم رفته بود این بار در سیر صعودی وارد جیب همان "صاحبان سرمایه" میشود !؟
البته ممکن است بعضی متضررین هم جرئت مجدد بکنند و تدریجا وارد بشوند و سود مختصری هم نصیب آنان شود و ...
طبیعتا در این "بازی" جناب رئیس جمهور هم در آستانه انتخابات مجلسین شورا و خبرگان قهرمان خواهد شد و ...
اما این بازی کثیف با مردم خیلی تلخ و دردناک بود .
لطفاً روی عصبانیت وتعصب نظر ندید. خودتون یه کم نگاه کنید
تا فکری به حال بازار مسکن نکنن همین آش و همین کاسه است
بورس که فاجعه بارتر است
رونق مسکن موجب تحرک بازار میشود و پول های سرگردان را به سمت بازار مسکن می اورد
سرور
این آقایان فکر می کنند با این بازیها رکود از بین می رود؟ البته خودشان هم می دانند اینطور نیست و ملت را سرگرم کرده اند حالا یک عده می گویند درود یک عده هم می گویند ننگ بر.... مجلس ما هم که خواب.علی لاریجانی یک هفته در میان به مجلسی ها تعطیلی می دهد.
روحانی اگر راست می گوید وزرای نالایق مانند آخوندی و طیب نیا و نعمت زاده را برکنار کند.در کارگزاران که قحط الرجل نیست.هست؟!!
عمار
Iran, Islamic Republic of
عجب مگه آقای دکتر درمشهد بایک حرکت حماسی شبیه تبلیغات انتخاباتی نفرمودند ما از رکود عبووووووور کردیم!!!!!!!!!!
پس از کجا عبور کرده بودیم؟
Iran, Islamic Republic of
اونجا از كنار كود عبور كرده بوديم!!!
میشه مدتی در توهم بود اما نه در طولانی مدت !
سیاح
از روی کود شیمیایی یا کود حیوانی عبور کردند
شاید در محل تولدشان عبور کردند !
جسارت نشه با عرض پوزش از روستاییان ، حرف هاشمی یادم افتاد که گفت در روستای شان راه می رفتند !
سرور
دوست عزیز لطف نظر منطقی و مودبانه بدهید وگرنه روحانی و طرفدارانش در این زمینه ها از همه پیش تر هستند و از این نوع حرف زدن امثال ما دنبال حاشیه خواهند بود.
درضمن لطفا یاد هاشمی و حرفهایش نیافتیم!
روستائیان هم خوب می فهمند
مگر رئیس جمهور قبلا اعلام نکرده بود که از رکود گذر کرده ایم! همین امروز رئیس جمهور در همایش ملی روز روستا گفتند: خشکسالی و" دروغگویی" مشکلات زیادی برای کشور بوجود آورده!!! حاضران هم طبق معمول برای ایشان کف زدند!!!!!
دروغگو دشمن خداست
خانم یا آقایی که به این نظر منفی داده ایی! خدایی کجایش را دروغه گفته.
مجتبی
ما که به فرموده ريیس جمهور خیلی وقته از رکود عبور کردیم
مصطفی
با سلام مگر اینکه وزرای آقای روحانی به ایشون تفهیم کنند که اقتصاد مملکت در رکوده و الا ایشون برای حرف منتقدا که اهمیت چندانی قائل نیست
ناشناس
اگر اقایان به اقتصاد مقاومتی معتقد و به ا ن عمل می کردند حالا وضع مان این نبود
در این بسته هم به مواردی تاکید شده از اقتصاد مقاومتی ناشی می شود مثل توجه به تولیدداخلی
اما جون روحانی به ا قتصاد مقاومتی اعتقاد ندارد و به کدحدا اعقتاد دارد هیچ کاری بریا برون رفت ا ز این بحران نمی توانند بکنند
امام رضایی
Iran, Islamic Republic of
ایشان در مشهد اعلام کرد: امروز در کنار بارگاه امام رضا(ع) اعلام می کنم که ما خوشبختانه از رکود عبور کرده ایم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ما همون روزم گفتیم الکی می گه اما کسی باور نکرد!!!!
دروغ روز سیزده بوده !
روحانی شهریور ۹۳: ما از رکود خارج شدیم!/ ۴ وزیر روحانی شهریور ۹۴: اگر اقدامی صورت نگیرد رکود اقتصادی به بحران می رسد
عزیزم دروغ گفتن که کنتور نمیندازه
Iran, Islamic Republic of
روحانی در مشهد عین این جملات را به زبان آورد:امروز در مسیر توسعه ایران عزیز و قدرتمند هستیم" ما امروز یکی بعد از دیگری بر مشکلات اقتصادی فائق آمده‌ایم"ما به شما قول داده بودیم بر رکود غالب خواهیم شد" گفت: ما طرح لازم برای عبور از رکود را آماده کرده‌ و بخشی را که نیاز به قانون داشت تقدیم مجلس کرده‌ایم، اما امروز کنار مضجع امام رضا(ع) اعلام می‌کنم ما خوشبختانه از رکود عبور کرده‌ایم. و...
ایرونی
احتمالا این 4 تا وزیر محترم از روی کود عبور نکردن!!
Iran, Islamic Republic of
همه مشکل ما از فریدون های روحانی نما است
Iran, Islamic Republic of
یعنی رئیس جمهورم آره؟!!! خدایی نکرده نمی خواید بگید که به مردم دروق می گه؟؟؟؟!!!!!!!!
بی شک بی تدبیری مدیریت وعدم پیگری اقتصاد مقاومتی باعث این وضعیت شده، ابتدابایدسئوال کرد... چرا وزرا این زمان انتخاب کردند . وبه سیاست های اقتصادی دولت ایرادگرفتند؟!! زمانی که مجلس طرح دوفوربت برجام قبول نکرده؟!! وکمیسیون نقاط ضعف برجام رامطرح کردند!!! به نظر می آید افکار عمومی می خواهند به این سو ی سوق دهند!!! اگر درتصویب برجام تأخیر یا اشکال گرفته شود، اقتصاد ازوضیعت رکود به بحران می رسد
سلام
آقای روحانی که سال گذشته و در سفر به مشهد می گفتند از رکود عبورررررر کردیم
روحانی مچکرررررریم
خدائیش چند نفر باور کردند ... مردم را چی فزض کرده الله اعلم !!!
روحانی در سرزمین رویاهاسیر میکنه و اصلا در دنیای واقعیات نیست
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی بیش از دو سال است، که به خود انگ راستگویان زده.!
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد دروغگو است قبول، با دم خروس چکار کنیم.
محسن
Romania
ایشان درمشهدفرمودندماازروکودردشدیم نه ازرکود
اگرقبول کنیم که ول خرجی های بی حساب و کتاب و بی برنامه و بدون توجیه اقتصادی لازمه زمان اقای احمدی نژاد باعث شد یک حباب بسیار بزرگ تورمی ایجاد شود؛ الان زمان بد از ترکیدن ان حباب است..... هرچیزی هم که بترکد اطراف خودش را خراب میکند و اثار بدی باقی میگذارد و میبایست مدت زیادی را صرف تعمیر و جمع اوری و ترمیم و درس گرفتن کرد..... همین مجلس بود که روی نفت صد دلاری و صد و پنجاه دلاری شرط بست و بودجه تصویب کرد .......
بابا تا کی می خوای گردن احمدی نژاد بندازید ؟ بسه دیگه؟
بابا حرف الکی نزن حتما شیر دستشویی خونتون خراب شه تقصیر آقای دکتر احمدی نژاد بوده دیگه پاچه خور .
سید
کدوم عقل سلیمی باور می کند که آقایان نامه نویس این مطالب را در جلسات دولت نگفته باشند . که اگه نگفتند وای بر آنها ؟ و اگه گفتند چرا الان که برجام مورد توافق حضرات نتوانسته حتی با طرح دو فوریتی در مجلس موفق باشد ، نامه یک ماه قبل رو رسانه ای کردند .!!!!!!!!!!!!!!!! شاید به قول اون بنده خدا { تقصیر ز احمدی نژاد است }
کاظم
چيزى راکه روحانى از ان عبور کرده سفره هاى خالى مردم است وتوجهى به ان ندارد. انشاالله مردم هم از شما عبور خواهند کرد
هموطن
United States
پس سخنرانی روحانی که چند مدت پیش کرد و با افتخار بلند داد زد ما از رکوووووووووووووووووود گذشتیم چه شد یعنی اینها هم دررررروووووغ می گویند... پس کی توی این دولیت راست می گوید.............
سید
Russian Federation
بالاخره ما کدوم حرفو باور کنیم؟ اینکه از رکود خارج شدیم؟ یا اینکه رکودمون داره روز بروز بدتر میشه و داریم به ور شکستگی میرسیم؟؟؟؟ لطفا پدر استدلال دولت راستگویان، آقای نوبخت جواب بده!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
با سلام
نامه 4 وزیر ساخته شده دولت است تا مردم و مجلس ذهن شون از گزارش کمیسیون برجام خارج شود و از حساسیت این موضوع کاسته شود
هادي
اينم يه سناريوي تازه ست واسه فريب افكارعمومي ولي دولتتدبير نميدونه ملت ايران باهوش ترازاونيكه فكرميكنن