جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شلیک موفق دو موشک استراتژیک در تایوان

دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب: 386965
رسانه‌های محلی گزارش دادند که نیروی دریایی تایوان دو موشک ضد کشتی قابل شلیک از زیردریایی را با موفقیت آزمایش کرده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تایوان از زمانی که این موشک‌های ضد کشتی موسوم به موشک‌های هارپون را از آمریکا تحویل گرفته، برای نخستین بار است که آن‌ها را آزمایش می‌کند.

دو نشریه تایوانی روز یکشنبه به نقل از منابع نیروی دریایی این منطقه گزارش دادند که در جریان این آزمایش موشکی، موشک‌های هارپون از زیردریایی "های هو" (ببر دریا) که یک زیردریایی غیر هسته‌ای ساخت هلند است شلیک شدند. این آزمایش موشکی در جریان یک رزمایش در چند روز پیش انجام شده است.

نیروی دریایی تایوان سال گذشته میلادی این موشک‌ها را تحویل گرفت تا با آن‌ها دو زیردریایی خود را مسلح کند. این موشک‌ها دارای برد ۱۵۰ مایل دریایی (۲۷۸ کیلومتر) بوده و قابلیت‌ تهاجمی دو زیردریایی تحت اختیار تایوان را که سابق بر این تنها مسلح به اژدرهای با برد محدود بودند، تقویت می‌کند.

وزارت دفاع تایوان درباره این گزارش‌ها اظهارنظر نکرده است.

تایوان پیشتر از موشک‌های هارپون برای مسلح کردن ناوچه‌ها و جنگنده‌های اف ۱۶ تحت اختیار خود استفاده کرده و در سال ۲۰۰۸ طی یک قرارداد تسلیحاتی ۵ / ۶ میلیارد دلاری که اعتراض شدید پکن را در پی داشت، سفارش موشک‌های هارپون قابل شلیک از زیردریایی را داد. در این قرارداد موشک‌های رهگیر پیشرفته پاتریتوت و هلی کوپترهای آپاچی نیز گنجانده شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *