جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

ساماندهی وضعیت حساب‌های‌ دولتی

يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۲۰
کد مطلب: 436365
"دستورالعمل نگاهداری انواع حساب برای وزارت‌خانه‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی" در شورای پول و اعتبار تصویب و برای اجرا به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم،‌ روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ اعلام کرد: به منظور ساماندهی وضعیت حساب‌های دولتی در شبکه بانکی کشور ، ایجاد تمرکز لازم در بانکداری دولت توسط بانک مرکزی و تأمین مصالح ملی کشور در خصوص احصاء صحیح درآمدهای دولت، دستیابی به آمار و اطلاعات دقیق و به موقع از حساب‌های درآمدی دولت، کنترل مناسب گردش حساب‌های هزینه‌ای، کنترل هرچه بیشتر نقدینگی و ممانعت از استفاده نادرست از منابع دولتی دستورالعمل فوق، تهیه و تدوین شد.

گفتنی است اقدامات ذکر شده به استناد ماده (۹۴) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، مصوب ۳۰/۱۰/۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی و نیز بهره‌برداری از سیستم بانکداری متمرکز بانک مرکزی و برخورداری از امکانات سامانه‌های ملی پرداخت صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *