سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

داعش به عراقی‌ها يارانه نقدی می‌دهد!

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 409969
همزمان با بالا گرفتن زمزمه‌های آغاز عمليات آزادسازی شهر موصل، داعش اقدام به توزيع يارانه نقدی ميان ساكنان اين شهر كرده است.
به گزارش جهان، مبادلات نوشت: همزمان با بالا گرفتن زمزمه هاي آغاز عمليات ارتش عراق به منظور آزادسازي شهر موصل، گروه تروريستي داعش اقدام به توزيع پول و يارانه نقدي ميان ساكنان اين شهر كرده است.

به گزارش مبادلات به نقل از رسانه هاي محلي عراق، داعش اقدام به توزيع مبالغي ما بين ۵۰۰ هزار تا يك ميليون دينار عراقي معادل ۴۰۰ تا ۸۰۰ دلار در ميان صدها خانواده موصلي كرده است. در اين ميان، خانوارهاي موصلي براي دريافت اين مبالغ صف هايي طولاني تشكيل داده اند.

منابع محلي تصريح كردند كه افراد داعش ساختمان تأمين اجتماعي وابسته به وازت كار و امور اجتماعي را تبديل به مقر پذيرش بيماران و فقيران كرده و كميته هايي اجتماعي و پزشكي مبالغ مالي بسيار بالايي براي درمان شدن در منطقه كردستان عراق يا خارج از كشور پرداخت كرده اند.

اما داعش به دريافت كنندگان اين مبالغ تأكيد كرده است كه مبالغ ياد شده را نبايد در استان ها و مناطق تحت كنترل دولت فدرال عراق هزينه كنند.

افراد داعش همچنين در روزهاي گذشته اقلام جيره متنوعي نظير مواد غذايي تازه توليد شده بدون دريافت هزينه از شهروندان در موصل توزيع كرده است.

اقدام داعش درحالي صورت مي گيرد كه در روزهاي گذشته اخباري درباره آماده سازي ارتش و نيروهاي پيشمرگه و نيروهاي مقاومت مردمي به منظور كليد زدن عمليات آزادسازي شهر موصل از دست اين گروه تروريستي منتشر شده است. آمريكا پيش بيني كرده است كه اين عمليات در بهار آينده آغاز شود و در آن بين ۲۰ تا ۲۵ هزار نيروي نظامي عراقي شركت كنند.

داعش مي كوشد از اين طريق پايگاهي مردمي براي خود در ميان ساكنان مناطق تحت كنترل خود ايجاد نمايد. داعش پيش از اين در شهر موصل مناقصه اي را برگزار كرده بود كه در آن از پيمانكاران عراقي خواسته بود براي ايجاد موانعي فراروي حركت ارتش عراق به سمت شهر موصل، طرح هايي را ارائه نمايند.

ماهر الحبيب رئيس اتاق بازرگاني بغداد با اشاره به اين اقدام داعش، اعلام كرد كه اقدام ياد شده پس از بالا گرفتن اعتراضات مردمي در مناطق تحت نفوذ داعش در اثر بالارفتن ميانگين بيكاري و فقير در ميان آنان صورت مي گيرد و داعش نگران گشوده شدن جبهه اي داخلي عليه خود به موازات حملات هوايي ائتلاف آمريكا و حملات زميني ارتش عراق است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *