جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

بهبود سردردهای شایع با اصلاح سبک زندگی

پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب: 409365
یک متخصص طب سنتی گفت: شایع ترین سردردها شامل میگرن، تنش، سینوزیت‌ها و مننژیت هستند که تغییر شیوه زندگی موجب رفع سردرد می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مینا موحد متخصص طب سنتی در سومین همایش تخصصی طب سنتی که در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار داشت: همه افراد در زندگی خود سردرد را تجربه کرده‌اند که باید بدانیم منشاء سردرد از کجاست.

به گفته وی اکثر افراد هنگام بروز سردرد با خوردن قرص سعی می‌کنند درد آن را تسکین دهند که طب سنتی در رفع اکثر سردردها موفق است و به طور معمول افرادی به طب سنتی روی می‌آورند که سال‌هاست از سردرد رنج می‌برند.

این متخصص طب سنتی افزود: از دیدگاه طب نوین اغلب سردردها عصبی هستند که حدود ۹۸ درصد خوش خیم و قابل بهبود و یک تا ۲ درصد به دلیل ضایعات مغزی و تومور است.

موحد ادامه داد: درمان سردرد با کنترل عوامل موثر در بروز سردرد عملی خواهد شد و باید گفت که ۷۵ درصد از شهروندان تهرانی مبتلا به سردرد هستند که طیف‌های مختلف سنی را شامل می‌شود.

وی گفت: شایع ترین سردردها شامل میگرن، تنش، سینوزیت‌ها، اختلاطی،‌ خوشه‌ای و مننژیت هستند که کشف علت سردرد از مهمترین مسائل در بروز سردرد است البته تغییر شیوه زندگی موجب رفع سردرد می‌شود.

این متخصص طب سنتی افزود: اغلب سردردها مشارکتی است و باید عوامل مشترک ایجاد کننده سردرد را بشناسیم. می‌توانیم با حذف این عوامل کنترل سردرد را در دست بگیریم که این عوامل می‌تواند عادت بد غذایی،‌ اختلالات گوارشی و الگوی غلط خوابیدن و رعایت نکردن اصول ۶ گانه باشد.

موحد یادآور شد: مغز عملکردهای بدن را کنترل می‌کند و یکی از اعضاء رئیسه است و به همین دلیل توجه به آن بسیار ضروری است و باید با اصلاح سبک زندگی اقدام به خودمراقبتی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *