جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۸

نامه شمقدري به امام جمعه مشهد

شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 105867
در پي خطبه‌هاي آيت‌الله علم‌الهدي امام‌جمعه مشهد، معاون امور سينمايي و سمعي‌بصري وزارت ارشاد، در خصوص سخنان وي، نامه‌اي را منتشر كرد.

به گزارش روابط عمومي معاونت سينمايي، متن نامه جواد شمقدري معاون سينمايي وزير فرهنگ وارشاد اسلامي به حضرت آيت الله علم الهدي امام جمعه محترم مشهد مقدس به شرح زير است؛

بسم‌الله الرحمن الرحيم
حضور محترم حضرت آيت‌الله علم الهدي
امام جمعه محترم مشهد مقدس
سلام‌عليكم

شنيده‌ام حضرت‌عالي در سخنراني نماز جمعه مشهد موضع تند و سخنراني آتشيني عليه بعضي سياستهاي سينمايي و هنري وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي داشته‌ايد.

اگر چه رويكرد انتقادي و اصلاح‌گرايانه از سوي دلسوزان و صالحان و ائمه جمعه و جماعات و همه كساني كه دل در گرو پايداري و استمرار انقلاب اسلامي دارند يك رويكرد مبارك است و دولت اصولگراي ولايي آقاي دكتر احمدي‌نژاد خود مبلغ و تشويق كننده اين انتقادات است، اما حتماً حضرتعالي و همه عزيزاني كه چنين تريبون و فرصت هايي براي انعكاس گسترده مباحث انتقادي خود دارند متعهد هستند كه مطمئن باشند نگاه و رويكرد انتقادي آنان از دايره انصاف خارج نشود.

من بسيار متعجب هستم چگونه است حضرتعالي بدون آن كه درصدد شنيدن استدلالات و توضيحات و مستندات اتخاذ تصميمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص رفع توقيف از بعضي فيلم‌ها بر آييد صرفاً بر اساس گزارشات و نظرات مخالفان اين تصميمات بركرسي قضاوت نشسته‌ايد.

مگر دولت آقاي احمدي‌نژاد، دولت اصلاحات است كه به نظرات و تماس‌هاي ائمه جمعه وقعي ننهد من به عنوان معاون وزير در امور سينمايي كشور در دسترس هستم و مي‌توانم به هر شبهه و سئوالي كه با يك تماس تلفني پاسخ دهم و در صورت لزوم در يك جلسه حضوري اين مباحث را به نقد و بررسي بگذاريم.

آيا سزوار است اذهان هزاران نمازگزار مؤمن را نسبت به خادمان خود در دولت اصولگراي ولايي مشوش كنيد در حالي كه مي‌توانيد در يك ارتباط تلفني يا جلسه حضوري به مسائل اشراف بيشتري داشته باشيد و چه بسا پس از اين اشراف حداقل چنين آتشين بر كرسي نقد و قضاوت مستقر نشويد.

حضرت آيت‌الله علم‌الهدي، افتخار من و همكارانم اين است كه سرباز ولايت هستيم. چه اصراري وجود دارد چهره اين خادمان بي‌منت نظام، در اذهان مؤمنين مشوش شود؟!
سود اين ترديدها به نفع چه جريان و گروه‌هايي خواهد بود؟

در پايان اميدوارم خداوند دل همه خادمان و دلسوزان واقعي نظام را نسبت به يكديگر نرم كند و بين آنان را اصلاح نمايد.

جواد شمقدري - معاون وزير
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مگر دولت آقاي احمدي‌نژاد، دولت اصلاحات است كه به نظرات و تماس‌هاي ائمه جمعه وقعي ننهد?!چقدر هم به نظرات علما درباره مشایی وقع نهادند؟!
Iran, Islamic Republic of
آقای شمقدری حرف حساب که ناراحتی ندارد
Syrian Arab Republic
اولا آقای شمقدری افاضه فرموده که شنيده ام! اين دقيقا همان اشکالی است که به امام جمعه محترم مشهد کرده است يعنی اين که به شنيده ها نبايد توجه کرد!
ثانيا: ولايتمداران هرگز اينگونه بی ادبانه با امثال آقای علم الهدی برخورد نمی کنند. ايشان که در طول تاريخ انقلاب ولايتمداری خود را به اثبات رسانيده و حتی با دوستان و بسياری از نزديکان و اقوام و مريدان خود به خاطر دفاع از آقای احمدی نژاد مواجه شده است.
ثالثا: آقای شمقدری از روزی که در فيلم تبليغاتی دکتر با او مصاحبه می کرد سؤالی کرد که ولع او از کسب چنين منصبی احساس می شد! ولی در دوره قبل آقای صفار با اطلاعی که از نظرات و شخصيت وی داشت به او راه نداد لذا .......
Iran, Islamic Republic of
آقای شمقدری در دوران اصلاحات مگر سینمای ما این قدر کشکی کشی بود
Iran, Islamic Republic of
ازنظر فرهنگی دولت احمدی نزادچه فرقی بادولت اصلاحات دارد؟
Iran, Islamic Republic of
برادر شمقدری ، کارهایی که شما در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ انجام دادید و حضور افرادی همچون آقای رحیمی و مشایی و ... باعث شده که من و خیلی از افراد مثل من نسبت به رایی که به دکتر احمدی نژاد دچار شک و تردید شویم. ضمناً نباید هر انتقادی را مخالفت و دشمنی با دولت به شمار آورد.
Iran, Islamic Republic of
باسمه تعالي
با سلام
جناب آقاي شمقدري شما هم كه بر اساس شنيده ام !!!!! قضاوت فرموديد !!؟؟
ضمن آنكه يك امام جمعه وظيفه اش حكم مي كند ايرادات و خلاف شرع ها را بگويد و شما وظيفه تان حكم مي كند بجاي ايراد گيري دلايل منطقي رد و يا قبول ايرادات مطرح شده را اعلام بفرماييد
با تشكر
Iran, Islamic Republic of
شمقدری می گوید شنیده ام که ... /. انوقت به آیت الله علم الهدی که نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی است خرده می گیرد به شنیده ها تکیه کرده . شنیده ای لازم نیست آقای شمقدری. فیلم ها روی پرده است ! می رویم حرم امام رضا را زیارت کنیم در راه باید فیلم های منحرف را در اتوبوس برایمان پخش کنندکه شما مجوزر داده اید ! کتابقانون و خروس جنگی و روز شیرین و ... شده مقدمه و دعای پایان زیارت حرم امام هشتم ! مخالفان دولت و عناصر غیرولایتمدار مگر با این فیلم ها مشکلی دارند که این نقدها را به آنها منتسب می کنید. درست است که به دولت بارها سیاسی حمله می شود. اما این حق را شما ندارید هر نقدی را ولو با زبان صریح بیان شود به امور سیاسی بچسبانید. من یک بار ندیدم در روزنامه های دوم خردادی این فیلم های سخیف نقد و رد شوند. شما چه می گویید ؟ ذهن مردم با نمایش این فیمل ها مشوش می شود . نه انتقاد نماینده ولی فقیه !