جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بحران سیاسی درکابینه رژیم صهیونیستی

جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 355662
توقف مذاکرت سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان در رام الله، ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی را در آستانه فروپاشی و برگزاری انتخابات زود هنگام قرار داده، این در حالی است که در صورت فروپاشی ائتلاف حاکم، ائتلاف جایگزین وجود ندارد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، گزارشگر کانال ۱۰ رژیم صهیونیستی تأکید کرد: "وزرای حزب بیت یهودی تهدید کردند در صورتی که زندانیها فلسطینی مقیم اراضی اشغالی سال ۴۸ به شرط مذاکرات اضافه شوند، از کابینه استعفا می دهند."

"اوری آرییل" وزیر صهیونیست از حزب بیت یهودی به تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: "اختلاف نظر در ائتلاف حکومتی ممکن است به انتخابات زود هنگام بیانجامد. احتمال برگزاری انتخابات با توجه به شرایط فعلی ۶۰% می باشد.امیدوارم رئیس کابینه شرایط را درک کند و مذاکرات را متوقف کند."

گزارشگر کانال ده رژیم اشغالگر خاطرنشان کرد: "هنوز در خصوص تمدید مذاکرات صلح با طرف فلسطینی صحبتی نشده است، اما حرفهایی در خصوص برگزاری انتخابات زود هنگام شنیده می شود."
این گزارشگر افزود: "خصومت بین رئیس کابینه و رئیس حزب بیت یهودی شرایط را پیچیده تر کرد تا جایی که نشستی که قرار بود میان نفتالی بنت وزیر اقتصاد از بیت یهودی و نتانیاهو برای حل نقاط اختلاف برگزار شود، لغو شد."

وی ادامه داد: "یکی دیگر از بازیگران فعال در ساختار سیاسی کابینه اویگدور لیبرمن وزیر خارجه است. وی هفته گذشته از انتخابات زود هنگام صحبت کرد. او در اظهاراتی غیر مستقیم از آمریکاییها انتقاد کرد.
لیبرمن گفت: "برخی از کشورها و سران دنیا از متهم کردن فلسطینیها به تخریب مذاکرات خودداری می کنند؛ و اسرائیل را در این خصوص متهم می کنند و ما را در مقابل انواع فشارها قرار می دهند."

گزارشگر کانال ده رژیم صهیونیستی تأکید کرد: "در صورتی که این ائتلاف از هم پاشیده شود، ائتلاف جایگزینی برای آن نیست. نهاد سیاسی اسرائیل امروز با معظل پیچیده ای روبرو است، و احتمال اینکه این معظل با صندوقهای رأی برطرف شود ضعیف است."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *