پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

گیاهی بهشتی برای تقویت مژه و ابرو

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 387261
کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ماساژ پوست با روغن زیتون، تعریق زیاد را کاهش داده و نيز مژه و ابرو را تقویت می‌کند.
به گزارش جهان؛ اصغر نقشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: جویدن برگ زیتون را برای از بین بردن زخم های دهان امکانپذیر می دانند.

وی از نقش روغن زیتون در تسکین درد ناشی از سوختگی گفت و تصریح کرد: روغـن زیتون، سوزش و درد ناشی از سوختگی را تسکین داده و از بروز تاول جلوگیری می‌کند؛ ماليدن روغن زيتون به پوست در موارد آفتاب‌زدگی، سرمازدگی، حشرات سبب تسکین درد و سوزش و التیام می‌شود.

نقشی ادامه داد: برگ زیتــون با اثر مقوی، درمــان کننده‌ فشــار خون و زخم های عفــونی است.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: شیــرابه‌ای قندی به نام مــان زیتــون از ساقه‌ این درخت ترشح می‌شــود که مصــرف خوراکــی دارد.

وی روغن زیتون را در دفع سنگ کیسه صفرا تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: روغن زیتون دفع کننده سنگ کیسه صفرا است كه برای این منظور باید آن را با آبلیمو مصرف کرد.

نقشی تاکید کرد: ماساژ پوست سر با روغن زیتون سبب تقویت پوست و مو شده و شوره سر را برطرف کرده و موهای سفید شده را سیاه می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *