جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۱۷

درخواست برخورد با کسانی که به روحانی اطلاعات غلط دادند‬

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 387766
عضو کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: اطلاعیه وزارت علوم درباره بورسیه‌ها نشان داد که به فرجی‌دانا، اطلاعات غلط داده بودند.
درخواست برخورد با کسانی که به روحانی اطلاعات غلط دادند‬
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم درباره اطلاعیه اخیر وزارت علوم در مورد تعداد بورسیه‌‌های قانونی و غیرقانونی، گفت: این اقدام اخیر وزارت علوم مبنی بر انتشار تعداد بورسیه‌های قانونی و غیرقانونی نشان‌دهنده این است که در گذشته اطلاعات ناصحیح و بی‌اساسی به فرجی‌دانا وزیر علوم سابق در این زمینه داده شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید با کسانی که اطلاعات غلط به برخی مسئولان عالی کشور از جمله رئیس‌جمهور و وزیر سابق علوم در مورد تعداد بورسیه‌های غیرقانونی داده‌اند، برخورد شود، افزود: طبیعتا محکوم کردن افراد قبل از حکم قاضی، خلاف اخلاق و شرع است، به‌ طوری که امروز نتیجه‌اش را می‌‌بینیم که آمارهایی که از قبل اعلام کرده بودند، صحیح نبوده و فقط با آبروی افراد بازی شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه تأکید کرد: امیدواریم وزرات علوم به همین نکته‌ای که در اطلاعیه‌اش آورده و تعداد بورسیه‌های غیرقانونی را اعلام کرده است، پایبند بوده و حداقل نام افراد خاطی را اعلام کند.

حجت‌الاسلام سلیمی با بیان اینکه بهتر است وزارت علوم با افرادی که با آبروی این وزارتخانه بازی کرده‌اند، شکایت کند، اظهار داشت: باید مشخص شود که چه کسانی با آبروی افراد بازی کرده‌اند زیرا آنها اعتماد عمومی جامعه را سلب کرده و آن را به بازی گرفتند.

وی با اشاره به اینکه در اطلاعیه وزارت علوم آمده که فقط ۳۶ تن از افراد به دلیل غیرقانونی بودن بورسیه‌هایشان از تحصیل محروم شده‌اند، گفت: آنها در این اطلاعیه بهانه‌‌ای آورده و گفته‌اند که تعدادی از افراد نیز تنوانسته‌اند در دانشگاه پذیرش بگیرند که این فقط بهانه‌جویی است، زیرا پذیرش در دانشگاه پس از دریافت بورسیه، روالی عادی و طبیعی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامع تصریح کرد: این گزارش نشان داد که موضوع بورسیه‌ها یک بازی سیاسی برای ایجاد انحراف در افکار عمومی بوده است. ما انتظار داریم که با افرادی با آبروی وزارت علوم، افراد و نظام بازی کرده‌اند، به طور جدی برخورد شود.

حجت‌الاسلام سلیمی در ادامه با تأکید بر اینکه مجلس بورسیه‌های دانشجویی در تمام دولت‌ها را بررسی می‌کند، افزود: یکی از مواردی که در اعلام بورسیه‌های غیرقانونی وجود دارد این است که آقایان اسامی و تعداد بورسیه‌ها در دولت اصلاحات را اعلام نمی‌کنند که یکی از دلایل آن این است بعضی از مسئولین فعلی جزو همان بورسیه‌هایی هستند که در مورد آنها اما و اگر و ابهام وجود دارد که این مسئله نیز باید شفاف‌سازی شود.

وی با انتقاد از وزارت علوم به دلیل ارائه نکردن پرونده ۳۶ بورسیه غیرقانونی که در اطلاعیه اخیر این وزارتخانه نیز آمده است، تأکید کرد: همین تعداد بورسیه‌ای که وزارت علوم اعلام کرده است نیز، پرونده‌شان به مجلس نیامده و خودشان به صورت داخلی بررسی کرده‌اند که انتظار ما این است هرچه سریعتر پرونده آنها را به مجلس ارائه کنند تا مجلس هرچه سریعتر و به صورت ویژه آن را بررسی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطر نشان کرد: متأسفانه وزارت علوم همکاری مطلوب و مناسبی در مورد موضوع بورسیه‌‌های دانشجویی با مجلس ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دوباره جهان فرار به جلو کرد
...
United States
فرار به جلو رو اونهایی کردند که اول گفتند 3000 بورسیه غیر قانونی وجود دارد بعد شد 36 نفر
اسید پاشیدن به حیثیت هزاران نفر
...
کمی به خود بیایید و تجدید نظر کنید
توفیقی از قزوین
تا کی ادامه خواهد داشت این تهمت زنی های بی منطق؟ بنزین آلوده ! 3000بورسیه !؟ اسید پاشی توسط مومنین ! و... این روشها در خدمت امریکاست و سیاهنمایی علیه نظام یک حمله تروریست شخصیتی است که نظام باید برای آن تصمیم بگیرد
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که این دولت هست تهمت زنی ادامه دارد
بورس در دولت قبل آبروریزی شد
دنبال چه هستید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برعکس دنبال شکایت از رانت خواران و رانت دهندگان باشید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد
برادر من. خودتان را به خواب نزنید. کلا 36 نفر بورسیه شان لغو شده که تازه اونها هم شکایت کردند و باید دوباره بررسی بشه. این کجا و 3700 نفر کجا. و تازه اون تغییر رویه ای که دولتیها ازش دم میزنند در سال 81 اتفاق افتاده. پس باید از اون موقع بررسی بشه. و در آخر شما میدانید که 700 نفر از بورسیه های زمان خاتمی اصلا به کشور برنگشتند.
با سلام و احترام

دوستان عزیز لطفا این چند سوال را از دولت راستگویان داریم لطفا پاسخگو باشند:

1- شخص اول اجرایی کشور به عنوان پاسدار قانون اساسی و کسی که ملزم است بیش از دیگران متعهد به اجرای قانون باشد، طبق کدام قوانین همزمان با داشتن مسوولیت های مهم اجرایی نظیر نایب رییس مجلس شورای اسلامی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، مسوول مذاکرات هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+5 و ... دانشجوی خارج از کشور شده و دکتری خود را اخذ کرده است؟ تا آنجایی که اطلاع داریم تحصیل همزمان با مسوولیت مدیریتی در کشور ممنوع است و وزارت علوم و در همه دوره ها بر آن تاکید داشته است.

2- آیا رییس جمهور محترم فعلی، در حالی دانشجوی دکتری بوده که در حال تردد به کشور محل تحصیل (انگلیس) بوده است؟ آیا مدت حضور طبق آیین نامه های وزارت علوم برای ارزشیابی مدرک تحصیلی وی کافی بوده است یا داشتن مسوولیت های یادشده مانع از حضور مستمر می شده است؟ طبق قوانین وزارت علوم، تایید مدارک تحصیلی دانشگاه های خارج از کشور باید با حضور حداقل مجموع 27 ماه (برای دانشگاه های کشور انگلیس) باشد و در غیر این صورت مدرک تحصیلی تایید نمی شود. دولت اصلاحات طبق چه معیارهایی مدرک تحصیلی ایشان را تایید کرده است؟ رتبه و اعتبار دانشگاه محل تحصیل ایشان در چه حدی است؟

3- دختر آقای خاتمی که در دوره اصلاحات موفق به اخذ بورس به همراه همسر خود از وزارت علوم برای تحصیل در کشور انگلیس شده است، طبق چه معیارهایی بوده و آیا شامل رانت نمی شود؟ چرا تاکنون و با وجود گذشت بیش از ده سال، هنوز به کشور بازنگشته اند؟

4- از تابستان گذشته تا کنون چه کسانی بورس شده اند و چه تعداد از این افراد فرزندان فلان وزیر و داماد وزیر و ... بوده اند؟ آیا رانت خواری شامل این موارد نمی شود؟

حال که وزارت علوم به عنوان دستگاهی که موضوع غیر قانونی بودن بورسیه ها را تیتر رسانه ها کرد و تمام نخبگان این کشور را در سطح جهان بدنام کرد و پس از گذشت یک سال، عملا اذعان دارد که این گونه نبوده و گزارش اخیرش با ادعاهای پیشین متضاد است، چگونه می خواهد اعتبار و حیثیت علمی و اخلاقی بدنام شده کلیه بورسیه ها را جبران نماید؟ آیا مدعی العموم با مشاهده چنین تخلف گسترده ای نباید خود، راسا اقدام نماید؟

5- ما درخواست می کنیم هر چه سریع تر کلیه مدارک تحصیلی مسوولان اجرایی فعلی ارزیابی و گزارش مفصلی از تخلفات بورسیه های تحصیلی دوره های دولت های آقایان هاشمی و خاتمی و به ویژه دولت فعلی در یک سال گذشته به اطلاع ملت شریف برسد.

والسلام علی من اتبع الهدی
از میان 3772 نفر پذیرفته شده بدون آزمون در سالهای 1388 تا 1392 شمسی، بورسیه تعداد 1311 نفر مشکل داشته است.
روحانی این بار لا مچکریم
علی اصغر
خیلی عجیب است یکی به فرجی دانا اطلاعات غلط میده و این بابا هم به رئیس جمهور و ایشون هم کلی در مورد این اطلاعات غلط خط ونشون برای بعضی ها میکشه و در نهایت تو زرد از آب در میاد حکایت این بابا هم شده حکایت پدر خوانده تا ضایع میشه میگه اطلاعات غلط بهم دادند ماهم گذاشتیم تو سایت .
محمد
Iran, Islamic Republic of
عزيز من چي ميگي؟؟؟
اين آقا طبق ادعاي خودش استاد جنگ روانيه...
فكر مي‌كني واقعاً رئيس جمهور نمي‌دونست كه اين آمارها غلطه؟؟؟
با اين كار حواس مردم رو از گروني‌ها پرت كردن... گفتن حالا يه سال با همين موضوع سر كارن... همين يه هفته پيش اومد تو دانشگاه تهران گفت: البورسيه و ما ادريك مالبورسيه.... يعني ايشون تا يك هفته پيش از اين گزارش خبر نداشته؟؟؟ ساده‌ايدها....
شما كه دم از اصول گرايي مي زنيد پرونده آقاي بذ... را بررسي كنيد
...
حمید
علت اینکه آقای رئیس جمهور براحتی تمام اتهامهای وارد به دولت قبل را قبول می کند. تنها یک چیز می تواند باشد و آن اعتماد به همه دروغهای اسحاب فتنه....
درخواست به جایی است اگر عملی بشه
آقا دست بردار. ایقدر خلاف تو این دانشگاهها زیاده. این یک صدمشه.
محسن
تا این جوسازی ها باشه مشکلات معیشتی مردم حل نمیشه به داد مردم برسید چرا بعضی ها دوست دارند فضا رو امنیتی کنند؟!!