جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اعلام هزینه آمریکا در جنگ با داعش

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 387360
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که از آغاز حملات هوایی ائتلاف علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه در هشتم اوت گذشته تاکنون حدود ۴۲۴ میلیون دلار هزینه شده است.
به گزارش جهان به نقل از العالم، "جان کربی" سخنگوی پنتاگون با بیان این مطلب افزود: جنگ علیه داعش روزانه به طور میانگین نزدیک به ۷.۶ میلیون دلار هزینه برایمان دارد.

وی افزود: اوضاع در کوبانی همچنان شکننده است و ارزیابی ما از نیروهای کرد در این شهر نشان می دهد که آنها همچنان بر بیشتر این شهر مسلط هستند.

کربی تصریح کرد: جنگنده های آمریکایی به حملات خود علیه داعش در اطراف شهر عین العرب ادامه خواهند داد.

وی درباره نوار ویدئویی داعش که نشان می دهد محموله های کمک آمریکا از راه آسمان به نیروهای کرد در عین العرب به دست عناصر داعش افتاده است، گفت: ما همچنان درحال بررسی این نوار و ارزیابی معتبر بودن آن هستیم.

وی افزود: سلاح های نشان داده شده در این نوار ویدئویی از نوع سبک است که دولت محلی منطقه کردستان عراق به گروههای کرد در سوریه داده است و به طور قطع از همان نوع سلاح های سبک و مهمات و تجهیزات فرستاده شده از راه آسمان است اما احتمالات را باید در نظر گرفت.

وی گفت: اکثر کمک های ارسال شده از راه آسمان به دست نیروهای کرد در سوریه افتاده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *