جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

گلوله های سربی بر بدن بحرینی ها +تصاویر

يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 227664
چند روز پیش جمعیت الوفاق بحریم طی بیانیه ای با اعتراض به جنایات و شکنجه های مردم مظلوم بحرین توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه پردهای دیگر را از جنایات رژیم منحوس بحرین و عربستان سعودی را نمایان کردند. به همین منظور در گزازشی به بررسی نحوه جنایت و صدمات و آثار و همچنین منشاء اسلحه ساچمه زنی به عنوان یکی از ابزار متداول آل خلیفه برای سرکوب مردم بحریم می پردازد.
گلوله های سربی بر بدن بحرینی ها +تصاویر
به گزارش جهان به نقل از پایگاه 598، چند روز پیش جمعیت الوفاق بحریم طی بیانیه ای با اعتراض به جنایات و شکنجه های مردم مظلوم بحرین توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه پردهای دیگر را از جنایات رژیم منحوس بحرین و عربستان سعودی را نمایان کردند.


 
در این بیانیه سخن از استفاده بسیار از تفنگ های ساچمه زنی و گازهای سمی در مقابله با انقلابیون بحرینی و همچنین  انقلابیون در بند به میان آمده است.

به همین منظور پایگاه 598 در گزازشی به بررسی نحوه جنایت و صدمات و آثار و همچنین منشاء اسلحه ساچمه زنی به عنوان یکی از ابزار متداول آل خلیفه برای سرکوب مردم بحریم می پردازد.

بطور کلی دو نوع تفنگ شکاری وجود دارد: تفنگ گلوله زنی (Rifle) و تفنگ ساچمه زنی (Shotgun). تفنگهای گلوله زنی برای پرتاب یک عدد گلوله(Bullet) سربی که عمدتا دارای روکش برنجی یا مسی هستند به کار می رود و تفنگهای ساچمه زنی برای پرتاب تعدادی ساچمه (Shot) سربی بکار گرفته می شوند. تفنگهای ساچمه زنی نیاز به هدف گیری دقیق ندارند و لذا با این نوع تفنگها می توان اهداف متحرک را بهتر مورد هدف قرار داد.

قطر داخلی لوله تفنگهای ساچمه زنی را نمره یا مقیاس (Gauge) می گویند و واحد خاصی ندارد. لوله تفنگهای ساچمه زنی در نمره های مختلف از قبیل 10، 12، 16، 20، 28، و 410 عرضه می شود. این مقیاس دارای تعریف خاصی است. بنابراین تعریف، قطر داخلی لوله تفنگ ساچمه زنی در یک مقیاس معین برابر است با قطر همان تعداد گلوله سربی به نحوی که وزن آن تعداد گلوله سربی معادل یک پوند باشد. مثلا قطر داخلی لوله تفنگ نمره 12 معادل قطر یک عدد گلوله سربی است که وزنی معادل یک دوازدهم پوند داشته باشد (هر پوند معادل ۴۵۳گرم است).



ساچمه هایی که در فشنگ ساچمه زنی استفاده می شود دارای انواع و قطرهای مختلف است. عمدتا جنس ساچمه از سرب است که با مقداری قلع یا فلز دیگری آمیخته است. ساچمه ها از فلزات دیگری همچون فولاد هم ساخته می شود. برخی از ساچمه های سربی هم وجود دارند که دارای روکش مسی یا نیکلی است. این روکش باعث می شود تا سطح ساچمه سخت تر شده و کمتر دچار تغییر شکل شود. در ضمن با این ساچمه ها محیط زیست هم کمتر آلوده می شود. در برخی از کشورها استفاده از ساچمه سربی بدون روکش مسی یا نیکلی ممنوع است. چرا که سرب فلزی سمی است و انتشار آن در محیط زیست باعث ایجاد مشکلاتی می شود.



همان طور که گفته شد تفنگ ساچمه زنی  تفنگی است که با آن امکان پرتاب تعدادی ساچمه (Shot) در یک شلیک وجود دارد. از آنجا که ساچمه ها پس از خروج از لوله به مرور از یکدیگر دور می شوند، لذا می توان با این تفنگ اقدام به هدف قرار دادن اهداف متحرک  نمود. به عبارت دیگر اگر در فاصله معقولی با تفنگ ساچمه زنی به یک صفحه شلیک کنیم، تعداد زیادی سوراخ بر روی کاغذ ایجاد خواهد شد و به همین دلیل است که می توان با تفنگ ساچمه زنی اهداف متحرک را هدف قرار داد.

(اثر برخورد یک گلوله ساچمه ای از جنس سرب با یک ورق فلزی)

چندی است که از این سلاح شکاری برای سرکوب اعتراضات در کشورها و مناطق مختلف جهان نیز مورد استفاده قرار می گیرد و ابعاد استفاده از این سلاح را از جانوران به انسان ها نیز کشانده است.

استفاده متداول رژیم صهیونیستی از تفنگ ساچمه زنی در سرکوب معترضین سابقه ای قدیمی دارد و امروزه استفاده از این سلاح را می توان به کرات در بحرین مشاهده نمود.



جایگزین نمودن گلوله های سربی به جای گلوله های پلاستیکی در این گونه از سلاح ها می تواند خطرات جانی بسیاری را به همراه داشته باشد که استفاده از گلوله های سربی در سلاح های نیروهای امنیتی آل خلیفه گوشه ای دیگر از وحشیگری های همپیمانان آمریکا به حساب می آید.



بنابر گزارش شاهدان عینی نیروهای امنیتی آل خلیفه که مجموعه ای از وهابیون کشورهایی چون پاکستان، عراق، سوریه و عربستان می باشند با در دست داشتن تفنگ های ساچمه زنی با کالبیرهای بالا به سرکوب انقلابیون بحرین می پردازند.



این سلاح ها که اکثراً ساخت کشورهایی چون آلمان، ایتالیا، روسیه و آمریکا می باشد تماماً با گلوله های سربی مسلح شده و صومات جانی بسیاری را در بحرین به جا گذاشته است.

تا کنون در چندین مورد برخورد این گلوله های ساچمه ای با انقلابیون بحرین منجر به شهادت گردیده و صدمات جسمی چون کوری و قطع نخاع نیز در موارد متعددی در مجروحان بحرینی مشاهده شده است.












نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
این چند تا عکس آخر سلاح کمری گازیه! چه ربطی به شات گان داشت؟!
وقتی خبر عجولانه باشد!