جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
خروج ستاره های NBA از تیم‌های ملی

انقلاب بزرگ در بسکتبال جهان

شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 447868
مسئولان فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) در حاشیه مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا، تغییرات سیستم رقابتی این رشته را به خبرنگاران آسیایی توضیح دادند.
 به گزارش جهان به نقل از سایت فدراسیون بسکتبال، بعد از نمایندگان فدراسیون های ملی در آسیا، نوبت به خبرنگاران این قاره رسید که با صحبت های نمایندگان فیبا درباره سیستم جدید رقابتی بسکتبال در سال 2017 توجیه شوند. نمایندگان فدراسیون جهانی بسکتبال با سفر به چین محل برگزاری جام ملت های آسیا از فرصت برای توضیح درباره ی تغییرات اساسی در دوره چهار ساله آینده استفاده کردند.
 
به همین منظور خبرنگاران چینی و خارجی حاضر در شهر چانگشای چین، به سالن کنفرانس دانشگاه سوشیال ورک مراجعه کردند.
 
پردرگ بوگوسلاوسیف مسئول مسابقات و پاتریک کولر مسئول بخش ارتباطات فیبا در سوی دیگر برای پاسخگویی به ابهامات خبرنگاران حاضر شدند.
 
*معایب سیستم فعلی رقابتی در بسکتبال
 
کولر در شروع این نشست از تغییرات سال 2017 به عنوان انقلاب در رشته بسکتبال یاد کرد. وی معایب سیستم فعلی را به این شکل برشمرد:
 
رقابت در دوره ای یک ماهه و سکوت در 10 ماه آینده
 
تمرکز مسابقات ملی در فصل تابستان
 
برگزار نشدن دیدارهای خانگی
 
محروم بودن تماشاگران کشورهای مختلف از تماشای مسابقات ملی
 
بی میلی ستارگان برای شرکت در مسابقات ملی
 
* افزایش تعداد هواداران بسکتبال
 
کولر بزرگترین دلیل تغییرات در سیستم رقابتی بسکتبال را افزایش تعداد طرفداران بسکتبال دانست. افزایش تعداد کسانی که رقابت های ملی را از نزدیک تماشا می کنند و ستاره سازی از دیگر دلایل این تغییرات است.
 
* حداقل امکانات برای میزبانی
 
نمایندگان فیبا در کنفرانس مطبوعاتی توضیح دادند که استاندارد میزبانی در سیستم جدید رقابتی به صورت حداقل امکانات خواهد بود. هر کشور باید حداقل یک سالن با ظرفیت 3000 نفر را به فیبا معرفی کند.
 
بوگسلاوسیف به خبرنگاران آسیایی اطمینان داد که در حال حاضر تمام تیم های دسته اول آسیا از امکانات لازم برای میزبانی مسابقات سال 2017 برخوردارند و مشکلی برای میزبانی آنها وجود ندارد.
 
وی تاکید کرد: امیدواریم کشورهای آسیایی هم از این فرصت استفاده کنند و امکاناتی برای میزبانی در شهرهای مختلف ایجاد کنند.
 
به گفته مسئول بخش مسابقات فیبا هر کشور آسیایی می تواند سالن هایی را به تعداد دلخواه در سال 2017 به فیبا معرفی کند و مسابقات خود را در سالن های شهرهای مختلف برگزار کند.
 
* انگیزه های چین در رقابت های انتخابی جام جهانی
 
تیم چین به عنوان میزبان جام جهانی بسکتبال 2019 از حالا سهمیه حضور در این رقابت ها را دریافت کرده است. سوال خبرنگاران حاضر در کنفرانس مطبوعاتی از نمایندگان فیبا این بود که تیم چین چه انگیزه ای برای شرکت در رقابت های انتخابی 15 ماهه دارد؟
 
بوگسلاوسیف توضیح داد: بزرگترین انگیزه چین آماده سازی به عنوان میزبان جام جهانی است. چین در دوره 15 ماهه رقابت های انتخابی هیچ فرصت دیگری برای رقابت با تیم های دیگر نخواهد داشت و به نفع این کشور است که وارد رقابت های انتخابی شود.
 
وی افزود: انگیزه های تبلیغاتی زیادی هم برای چین وجود دارد که پیش از جام جهانی شهرهای میزبان رقابت ها را به دنیا معرفی کند.
 
* غیبت ستارگان NBA
 
نمایندگان فدراسیون جهانی همچنین به خبرنگاران آسیایی توضیح دادند که تقویم لیگ حرفه ای بسکتبال NBA جایی برای سیستم رقابتی جدید فیبا ندارد و بازیکنان شاغل در NBA در طول فصل اجازه حضور در مسابقات ملی را پیدا نمی کنند.
 
پاتریک کولر با اشاره به سطح بالای بازیکنان خارج از NBA گفت: امسال تیم ونزوئلا بدون بازیکنان NBA موفق به شکست کانادا با شش بازیکن شاغل در این لیگ حرفه ای شد. سال قبل هم اسپانیا با شش بازیکن NBA در جام جهانی شکست خورد.
 
وی افزود: غیبت بازیکنان NBA فرصتی ایجاد می کند که بازیکنان دیگری در سطح دنیا معرفی شوند. به نظر ما بسکتبال در خارج از NBAهم با سطحی بالا در حال پی گیری است.
 
سیستم جدید رقابتی بسکتبال از سال 2017 اجرایی می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *