جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

حمایت روزنامه‌شرق از روابط‌تجاری‌ایران با چین

چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 417465
روزنامه شرق نوشت: در حال حاضر نباید چین را یک تهدید علیه اقتصاد بدانیم، در زمان تحریم‌ها چین کشوری بود که در کنار فرصت‌ها، تهدیدهایی نیز داشت، اما اکنون چین فرصتی است که از تهدیدهای آن کاسته شده و این تهدیدها با فرصت‌های تعامل با کشورهای غربی و سایر کشورهایی که کمتر با آنها همکاری داشته‏‌ایم، جایگزین خواهد شد.
به گزارش جهان، روزنامه شرق بر خلاف خط مشی انتقادی سال‌های اخیر اصلاح‌طلبان نسبت به روابط تجاری ایران با چین، به حمایت از این روابط پرداخته و به نقل از پدرام سلطانی عضو اتاق بازرگانی نوشته است:

به عقیده من در حال حاضر نباید چین را یک تهدید علیه اقتصاد بدانیم، در زمان تحریم‌ها چین کشوری بود که در کنار فرصت‌ها، تهدیدهایی نیز داشت، اما اکنون چین فرصتی است که از تهدیدهای آن کاسته شده و این تهدیدها با فرصت‌های تعامل با کشورهای غربی و سایر کشورهایی که کمتر با آنها همکاری داشته‏‌ایم، جایگزین خواهد شد.

بنابراین اکنون قدرت انتخاب ما در تعامل اقتصادی با جهان و سرمایه گذاری بیش از گذشته شده و در این قدرت انتخاب، سایر گزینه‌ها مانند کشورهای اروپایی مدنظر ما هستند، اما اگر در صنعتی خاص یا سرمایه‏گذاری در بخشی از اقتصاد هنوز چین برای فعالان اقتصادی جذاب بود، نباید اصراری داشته باشیم که حتما با کشورهای غربی و اروپایی تعامل کنیم و چین را کنار بگذاریم.

این را هم در نظر داشته باشید که کیفیت کالای چینی مرتبا در حال رشد و افزایش است... چین در این مدت رشد قابل‌توجهی داشته و کیفیت آن در مقایسه با ١٠ سال گذشته بسیار ارتقا یافته است و اگرچه در مقایسه با برخی از محصولات مشابه اروپایی و نه همه کم‏کیفیت تلقی می‌شود، اما اکنون هستند کشورهایی که حاضرند محصولات خود را از چین خریداری کنند و نه از اروپا و دلیل موجه و عینی آن نیز خریداری‌کردن برخی از محصولات چینی از سوی کشورهای اروپایی و آمریکا است.
منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *