جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۱۵
در دیدار با رهبران یهودی

اوباما: به ایران حمله کنیم حزب‌الله تل‌آویو را موشک باران خواهد کرد/ دست رد نتانیاهو بر سینه اوباما

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 437067
رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با رهبران یهودی گفت: اگر توافق هسته‌ای رد شود و ما به ایران حمله کنیم، حزب‌الله با موشک‌های خود تل‌آویو را هدف قرار خواهد داد و اسرائیل تحت فشار قرار خواهد گرفت.
اوباما: به ایران حمله کنیم حزب‌الله تل‌آویو را موشک باران خواهد کرد/ دست رد نتانیاهو بر سینه اوباما
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از تایمز اسرائیل نشوت: «مایکل کاسین» و «لی روزنبرگ» از کمیته روابط عمومی اسرائیل و آمریکا موسوم به آیپک در دیدار اوباما با رهبران یهودی در کاخ سفید حضور داشتند. آیپک مخالفت شدید خود را با برجام هسته‌ای ایران اعلام کرده است.

در این دیدار همچنین "جرمی بن امی" از گروه "جی استریت" حضور داشت که از حامیان اصلی برجام به شمار می‌رود.

کاخ سفید اعلام کرده است که نمایندگانی از اتحادیه ارتودوکس، جنبش اصلاح، کنگره جهانی یهود و اتحادیه ضدافترا نیز در این نشست حضور داشته‌اند.

در نشست روز گذشته در کاخ سفید همچنین جو بایدن معاون رئیس جمهور، سوزان رایس مشاور امنیت ملی و بن رودز معاون مشاور امنیت ملی آمریکا حضور داشته‌اند. رئیس جمهور آمریکا به بررسی برجام با ایران پرداخته و به نکات مطرح شده از سوی مخالفان پاسخ داده است.

کاخ سفید افزود: اوباما بر این مسئله تأکید کرده است که این توافق به جهان اجازه خواهد داد تا این مسئله را راستی آزمایی کنند که ایران قادر به دستیابی به سلاح اتمی نخواهد بود. اوباما همچنین بار دیگر بر حمایت از امنیت اسرائیل تأکید کرده است.

اوباما خطاب به رهبران یهودی گفته است: اگر توافق هسته‌ای رد شود و ما به ایران حمله کنیم، حزب الله با موشک‌های خود تل‌آویو را هدف قرار خواهد داد و اسرائیل تحت فشار قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: شما می‌توانید مشکلات کوچکی را در توافق هسته‌ای با ایران پیدا کنید ولی این توافق برای امنیت ملی ما و اسرائیل خوب خواهد بود.

بوش طرحی برای حمله به ایران آماده نکرده بود

باراک اوباما در دیدار با رهبران یهودی تصریح کرد: زمانی که به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا آغاز به کار کردم، فهمیدم که دولت بوش طرحی برای حمله نظامی به ایران آماده نکرده است.

وی به مقام‌های آیپک گفت: اگر شما نتوانید با محاسن توافق مقابله کنید، انسجام جامعه یهود را تضعیف خواهید کرد و به روابط آمریکا و اسرائیل ضربه خواهید زد.

اوباما خطاب به مقام‌های آیپک اظهار داشت: شما می‌توانید مقابله کنید، ولی نمی‌توانید این تبلیغات را منتشر کنید که اگر شما مخالف توافق هستید، پس یهودیانی ضداسرائیلی هستید.

نتانیاهو پیشنهاد دیدار را رد کرد

اوباما به رهبران یهودی گفت: من پیشنهاد دیدار با نتانیاهو را دادم همان طور که با رهبران کشورهای خلیج فارس دیدار کردم و در خصوص کمک نظامی با آنها صحبت کردم ولی نتانیاهو پیشنهاد دیدار را رد کرده است.

رهبران یهودی نیز پس از این نشست تأکید کردند که اوباما اکثر وقت این جلسه را به پاسخ دادن به سؤالات آنها و تأکید بر حمایت از امنیت اسرائیل اختصاص داده است.

دیدار اوباما و رهبران یهودی در شرایطی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنان با برجام به‌شدت مخالفت و آن را یک اشتباه تاریخی ارزیابی کرده است.

نمایندگان آمریکایی قصد دارند طی ماه آینده در خصوص توافق هسته‌ای ایران، رأی‌گیری کنند. ایران و قدرت‌های جهانی ۲۳ تیرماه رسماً دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک را اعلام کردند. کنگره آمریکا اکنون کمتر از ۴۵ روز فرصت دارد تا نظر نهایی خود را در خصوص توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی اعلام کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فیلم دراوردن سرمردم بااین کاراشون
این رو با لحن جناب خانی بخونید:باراک بی بته بدون . قبل از ایکه موشکهای حزب الله به تل آویو برسه شهاب و قدر و قادر خودمون می رسه .میام برات ها...
Iran, Islamic Republic of
امروز دنیای صلح طلب بهمراه ایران در یک طرف وصهیونیستهای جنگ طلب در طرف دیگ قرار گرفته اند وچنانچه بناحق جنگی بر ایران صلح طلب تحمیل شود نابودی عامل این جنگ بایستی نابود شود واین حق مسلم ماست که از خود دفاع کنیم.
Iran, Islamic Republic of
بمباران رژیم کودک کش بماند. اون که هیچ! تمام منافع خود شما آمریکایی های وحشی صفت در سر تا سر دنیا به خطر خواهد افتاد.
آن وقت است که دیگر ایران قاسم سلیمانی هایش را رو خواهد کرد! و جهنمی را برایتان خواهد ساخت که روز هزار بار به غلط کردن بیافتید.
احمد
آقای اوباما شمابیشترازانهامیفهمی ؟آرامش انهابااین جنگ پایان می یابد.وشبانه روزموشک باران میشوند.
ودراینجاسخن امام راحل به مصداق میرسد.
Iran, Islamic Republic of
عده اي با سواد فكر مي كنند قدرت ديپلماسي و مذاكره باعث جلو گيري از حمله آمريكا به ايران است .
یونس
Latvia
اوباما با همه نفهمیش این یکی رو خوب فهمیده
اراکی
Latvia
البته ا.باما نگفته نه تنها تل آویو بلکه ناوها و پایگاههای نظامیش در منطقه تماما نابود و سربازانش توسط نیروهای ایرانی به اسارت در خواهند آمد . عجب ..... این رییس جمهور امریکا !!!
ایمان
تل اویو به جای بارون گلوله تگرگ میاد
اونوقت اسرائیلی باقی نمی مونه که حزب الله بهش حمله کنه.
قاسم سلیمانی ها!!!!! .لابد من نصف عراق و سوریه رو به داعش واگذار کردم بعدشم یه شهر تکریت نتونستم آزاد کنم امریکا اومد آزاد کرد
میعاد
United States
چی...حزب الله...موشک....تل آویو....
هه ه ه ه ه
اون موقع که شما بخواین همچین غلطی بکنین به قول رهبر عزیزمون ایران تل آویو و حیفا رو با خاک یکسان میکنه...به حزب الله نمیرسه باراک جون
Iran, Islamic Republic of
خاک تو سر آمریکا که اینقدر درمقابل رژیم صهیونیستی خودشو تحقیر میکنه.
hamid
احمدی نژاد بود کاره رژیم اشغالگر تموم بود.
احمد
اگه بود جنگ شروع شده بود و ما تو بیت المقدس بودیم.