سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

رونمایی از جایگاه جدید جلوس امام (ره)

شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب: 404865
یادمان جدید «جایگاه جلوس امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران» در گلزار شهدای بهشت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در جوار مزار ۳۰ هزار شهید در آستانه دهه فجر رونمایی شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، یادمان جدید «جایگاه جلوس امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران» در گلزار شهدای بهشت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در جوار مزار ۳۰ هزار شهید در آستانه دهه فجر رونمایی شد.

پیش از این برای طراحی یادمان جایگاه جلوس امام راحل(ره)، در فراخوانی از هنرمندان خواسته شده بود تا با هدف ثبت یکی از ماندگارترین جلوه‌های پیروزی انقلاب اسلامی و برگی از تاریخ معاصر کشورمان، جایگاه جلوس و سخنرانی الهام بخش امام(ره) را در جوار مزار شهدا طراحی و اجرا کنند که از بین آثار دریافت شده، یک اثر با موضوع جایگاه جلوس انتخاب شد. این یادمان ازجنس بتن، فلز و سفال به طول هفت و ارتفاع سه متر ساخته شده است.

همچنین به مناسبت ۱۲ بهمن، همزمان با ورود پربرکت و تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به کشور، یگان موتور سواران نیروهای مسلح رژه می‌روند. یگان موتور‌سواران نیروهای مسلح رژه خود را از فرودگاه مهرآباد آغاز می‌کند و سپس در مرقد مطهر به ساحت مقدس ایشان ادای احترام کرده و با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید بیعت می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *