چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

عامل جنایت حادثه گلپایگان اعدام شد

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 404360
دقایقی پیش عامل جنایت حادثه گلپایگان به دار مجازات آویخته شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دقایقی پیش با قرائت حکم دادسرا عمومی و انقلاب اسلامی استان اصفهان منصور میرلوحی فرزند عباس متولد سال ۱۳۵۰ به جرم محاربه و فساد فی‌الارض به دار مجازات آویخته شد.

حکم اعدام آخرین قاتل بازمانده از حادثه خونین گلپایگان به شرح زیر است:

محضر ملت شهیدپرور شهرستان گلپایگان و خانواده‌های شهدای نظم و امنیت اجتماعی حسب کیفرخواست شماره ۹۳۱۳۱۹ دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی اصفهان، آقای سید منصور میرلوحی فرزند سید عباس محکوم‌ علیه حاضر متولد سال ۱۳۵۰ اهل فلاورجان و ساکن اصفهان دارای سوابق متعدد کیفری به اتهام محاربه و فساد فی‌الارض و از طریق مشارکت در ایجاد ناامنی گسترده در شهروندان،‌ ایجاد درگیری مسلحانه و جنایات گسترده علیه تمامیت جسمانی افراد موجب اختلال در نظم و امنیت در تاریخ ۶/۱۰/۹۳ در شهرستان گلپایگان شد.

در این حادثه که منجر به شهادت سه تن از مأمورین انتظامی و دو شهروند عادی و ایجاد خسارت به عمد به افراد دیگر،‌ مشارکت در ۸ فقره سرقت مسلحانه و ۷ فقره قتل عمد و ایراد صدمه بدنی به شهروندان شد، بر اساس حکم قانونی تحت تعقیب قرار گرفت و با تشکیل دادگاهی در اصفهان به این پرونده رسیدگی شد.

بر اساس دادنامه ۹۳۱۹۰۳ مورخ ۴/۱۱/۹۳ شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان به موجب رأی ۹۳۰۶۷۲ مورخ ۶/۱۱/۹۳ شعبه دیوان عالی کشور، سید منصور میر لوحی به تحمل دو بار با چوبه‌دار در ملأعام محکوم و رأی مذکور در شهر گلپایگان به صورت علنی اجرا می‌‌شود.

برابر محتویات پرونده مفتوحه و گزارشات ضابطین و سوابق موجود سید منصور میرلوحی فرزند سید عباس به همراه دو نفر برادرانش بنام سید سیروس و سید محمد با استفاده از انواع سلاح‌ها و تجهیزات جنگی مانند کلاشینکف، کلت کمری، نارنجک جنگی و جلیقه ضد گلوله در پوشش مامورین انتظامی با تشکیل باند سرقت و ملبس به یونیفورم مامورین انتظامی از سال ۷۹ تا زمان دستگیری در چندین فقره سرقت مسلحانه به قتل و جرح از طلافروشی‌ها و ایجاد رعب و وحشت و در مواردی درگیری مسلحانه شرکت داشتند.

این باند سارقین جهت انجام اعمال مجرمانه خشن خود خودروهایی را از استان‌ها و شهرهای دیگر سرقت می‌کردند و پس از ۶، ۷ ماه نگهداری خودرو با همان خودرو به شناسایی طلافروشی‌ها اقدام می‌کردند.

بنا بر گزارش‌های اعلام شده، این مجرمان در حالی که به سه سلاح جنگی مسلح و ملبس به یونیفرم نیروی انتظامی بودند با ایجاد رعب و وحشت بین مردم و اخلال در نظم عمومی اقدام به سرقت از طلافروشی کرده و ضمن به قتل رساندن مالکین طلافروشی‌ها و مجروح نمودن عابرین و به جا گذاشتن خودرو با خودروی دیگری متواری می‌شدند و جهت عادی‌سازی و عدم جلب توجه استقرار پلیس و در حین فرار نیز از لباس روحانیت و حتی چادر زنانه هم استفاده شده است.

سرکرده باند سارقان سید منصور میرلوحی محکوم‌علیه با ۱۰ فقره سابقه کیفری و برادر وی سیروس میرلوحی دارای سابقه سرقت بوده است.

عملیات مجرمانه این باند خشن که در دهه اخیر مشابهی نداشته و اعمال مجرمانه آنها موجب ترس مردم و برهم زدن نظم و امنیت جامعه شده است و در پایین بردن ضریب احساس امنیت در محل‌های وقوع جرم تأثیر زیادی داشته است.

این باند بسیار خشن در سرقت‌های مسلحانه شهر ورنامخواست در سال ۷۹ طلا فروشی میلاد خراسان سال ۸۰، سرقت طلافروشی زینبیه در سال ۸۴، سرقت مسلحانه طلافروشی مبارکه در سال ۸۶، سرقت مسلحانه طلافروشی منجر به قتل و جرح در سال ۸۸، سرقت مسلحانه طلافروشی لردگان در سال ۹۲، سرقت مسلحانه طلافروشی شهرکرد در سال ۸۸، درگیری مسلحانه با مامورین در گامش‌لو در سال ۹۲، سرقت مسلحانه طلافروشی برخوار و دستگرد در سال ۸۹ و درگیری مسلحانه در گلپایگان و خمین که منجر به شهادت سه تن از عزیزان نیروی انتظامی و دو نفر از شهروندان عادی شدند.

در پرونده آنان قتل ۹ نفر و شهادت سه نفر از عزیزان نیروی انتظامی و مجروحیت ۲۲ نفر به چشم می‌خورد.

اموال و تجهیزات مشکوفه از آنها شامل سه قبضه کلاش و دو قبضه کلت کمری و مهمات مربوطه به همراه یک عدد جلیقه ضد گلوله و دو نارنجک سالم و سه البسه نظامی و سه البسه روحانیت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *