سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۵۲
۳۸۳
در برنامه ماه عسل شبکه ۳

شوی تلویزیونی برای محاکمه پدری که فرزندش به شکل فجیعی کشته شد!

زیر سؤال رفتن تلویحی حکم «قصاص»
سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب: 371592
هر چند احسان علیخانی مجری برنامه سعی داشت به گونه ای جلوه دهد که قصاص "حق" شماست، اما وی مسیر و سئوالات برنامه را به گونه ای پیش می برد که قضاوت مخاطب، محکومیت حرکت پدر مقتول، مبنی بر اصرار وی بر قصاص بود.مسئله ای که برنامه را به یک برنامه "ضد قصاص" تبدیل کرد!
شوی تلویزیونی برای محاکمه پدری که فرزندش به شکل فجیعی کشته شد!
گروه فرهنگی جهان نيوز ـ "قصاص" از موضوعاتی است که در طی سالهای گذشته ، سینمای ایران علاقه زیادی به ساخت فیلم درباره آن داشته، که متاسفانه عدم حضور کارشناس دینی در کنار سازندگان این دسته از فیلمها، اثر را تبدیل به یک فیلم "ضد قصاص" کرده است! حالا به دنبال سینما، تلویزیون هم به ماجرا ورود پیدا کرده و در برنامه "ماه عسل" و البته در مقابل چشم میلیونها بیننده، پدر مقتولی توسط مجری برنامه محاکمه شد که چرا قصد قصاص قاتل فرزندش را دارد! 

در "ماه عسل" چه گذشت؟

شب گذشته برنامه ماه عسل به موضوع قصاص پرداخت و ابتدای برنامه با دعوت از دو نفر که یکی به دلیل قتل غیر عمد در سنین نوجوانی حبس و پس از چندین سال با تلاش خیرین از زندان آزاد شده بود و دیگری پدری که قاتل فرزندش را بخشیده بود اجرا شد. تا این بخش از برنامه، بحث بخشش بود و به تصویر کشیدن و یادآوری اقدام ارزشمند بخشش، که البته جای خالی آن در برنامه های تلویزیونی به شدت حس می شود.

اما بعد از آن برنامه قالب دیگری پیدا کرد. این بار پدر مقتولی دعوت شد که حاضر به بخشش قاتل فرزندش نشده بود. پدر مقتول از نحوه کشتن فرزندش که بسیار فجیع بود گفت و اینکه قاتل با قمه جمجمه  فرزندش را شکسته و با بستن ابتدا و انتهای کوچه اجازه نداده کسی وی را به بیمارستان برساند و وی کشته شده است. در مقابل این اظهارنظرها بود که مجری برنامه مدام می گفت شما فکر می کنید با قصاص همه چیز اصلاح می شود؟! 


مجری برنامه: با قصاص مشکلات حل نخواهد شد!

احسان علیخانی اصرار بر بخشش دارد و از پدر می‌خواهد علت پافشاری‌اش بر حکم قصاص را توضیح دهد. پدر می‌گوید که خِیرِ جامعه و جوان‌ها را در اجرای حکم قصاص می‌بیند.

علیخانی در عین اینکه تاکید می کند "قصاص" حق قانونی و شرعی پدر است، اصرار می‌کند که مشکل جوان‌ها با قصاص حل نمی‌شود و اگر قرار بود چنین چیزی بشود امروز این همه دعوا و قتل و خشونت در جامعه نبود.

پدر پاسخ می‌دهد: اگر قوانین بازدارنده پلیس نبود امروز کسی کمربند ایمنی نمی‌بست.

علیخانی ادامه می‌دهد: شما نباید تقصیرات را بر گردن جوان ۱۸ ساله بیاندازید! و برنامه بدون نتیجه گیری و با این حال و هوا که چرا پدر مقتول قاتل را نبخشید و می خواهد قصاص کند به یکباره به پایان می رسد! 

بازی احسان علیخانی با خطوط قرمز دینی بدون دانستن علوم دینی!

قطعا بازی کردن با خطوط قرمز جامعه هم در جذب مخاطب موثر است و برای مخاطب تلویزیون تازگی دارد و هم توانایی خاص رسانه ای می خواهد که احسان علیخانی به عنوان مجری و تهیه کننده ماه عسل از آن برخوردار است و رمز موفقیت برنامه هم در همین است. اما آقای علیخانی باید بداند که بازی کردن با «خطوط قرمز دینی» نه به صلاح است و نه در حد توان ایشان؛ چرا که اینگونه مسائل نیاز به کارشناس دینی دارد و ظاهرا این برنامه از آن محروم است!

اگر انگیزه این برنامه برای گفت و گو با این پدر داغ دیده، تلاش برای عفو و گذشت از قاتل است، بی تردید آنچه به نمایش درآمد به خصوص در صحنه پایانی برنامه، انگیزه خانواده قاتل را برای اجرای قصاص بیشتر کرد و مخاطب را وادار کرد که صاحب حق را محکوم کند. محاکمه ای که این بار به ناحق در رسانه ملی شکل گرفت.

اصل با استیفای حق است یا عدم آن؟

یک کارشناس دینی به خوبی می داند که نباید بپرسی "چرا قاتل پسرت رو نمی‌بخشی؟" چون اصل با استیفای حق است نه عدمش. اگر ببخشد باید پرسید "چرا بخشیدی؟" نه اینکه برعکس. گرفتن حق که چرا ندارد. مثل این است که از یک مجری تلویزیونی بپرسید "چرا دستمزد کارهایت رو به فلان موسسه ی خیریه نمی بخشی؟" اگر "ببخشد" جای سوال دارد "چرا بخشیده؟"

ماه عسل برنامه ای موفق در بین رمضانی ها

شاید یکی از مهمترین نکات برنامه ماه عسل، مخاطب بیشمار و محتوای خوب برنامه است که دعوت به امید می کند. توانایی علیخانی در اجرای برنامه، بی شک در موفقیت ماه عسل بی تاثیر نبوده است، انتخاب سوژه ها و... به حال و هوای ماه عسل برای تبدیل شدن به یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیون در ماه مبارک رمضان کمک کرده است. به نظر می رسد دست اندرکاران این برنامه با رفع نواقص آن می توانند در سالهای آتی بی نقص ترین برنامه را به نمایش بگذارند. 

قصاص چیست؟

اکنون که به نوعی مفهوم تأثیرگذار و حیات بخش قصاص در رسانه ملی خواسته یا ناخواسته خدشه دار شده است، بد نیست اندکی به این موضوع پرداخته شود.

قصاص از ماده "قص" (بر وزن سد) به معنى جستجو و پیگیرى از آثار چیزى است و هر امرى که پشت سر هم آید عرب آن را" قصه" می گوید و از آنجا که "قصاص" قتلى است که پشت سر قتل دیگرى قرار می گیرد این واژه در مورد آن به کار رفته است.

خداوند در قرآن در مورد حکم قصاص و مسائل دیگر آن می فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الْقِصاصُ فِی الْقَتْلى‏ الْحُرُّ بِالْحُرِّ وَ الْعَبْدُ بِالْعَبْدِ وَ الْأُنْثى‏ بِالْأُنْثى‏ فَمَنْ عُفِیَ لَهُ مِنْ أَخِیهِ شَیْ‏ءٌ فَاتِّباعٌ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَداءٌ إِلَیْهِ بِإِحْسانٍ ذلِکَ تَخْفِیفٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ رَحْمَةٌ فَمَنِ اعْتَدى‏ بَعْدَ ذلِکَ فَلَهُ عَذابٌ أَلِیمٌ ، وَ لَکُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاةٌ یا أُولِی الْأَلْبابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ )سوره بقره، آیات ۱۷۸ تا ۱۷۹

(اى افرادى که ایمان آورده ‏اید! حکم قصاص در مورد کشتگان بر شما نوشته شده است، آزاد در برابر آزاد، و برده در برابر برده، و زن در برابر زن، پس اگر کسى از ناحیه برادر (دینى) خود مورد عفو قرار گیرد (و حکم قصاص او تبدیل به خون بها گردد) باید از راه پسندیده پیروى کند (و در طرز پرداخت دیه، حال پرداخت کننده را در نظر بگیرد) و قاتل نیز به نیکى دیه را به ولى مقتول بپردازد (و در آن مسامحه نکند) این تخفیف و رحمتى است از ناحیه پروردگار شما و کسى که بعد از آن تجاوز کند عذاب دردناکى خواهد داشت.و براى شما در قصاص حیات و زندگى است اى صاحبان خرد، تا شما تقوى پیشه کنید. 

قصاص راهی برای جلوگیری از ادامه خشونت و برای تعدیل زیاده رویها با تاکید بر بخشش

در این آیات ابتدا از مسأله حفظ احترام خونها که مساله فوق العاده مهمى در روابط اجتماعى است آغاز می کند و خط بطلان بر آداب و سنن جاهلى می کشد، مؤمنان را مخاطب قرار داده چنین می گوید:" اى کسانى که ایمان آورده ‏اید حکم قصاص در مورد کشتگان بر شما نوشته شده است. قرآن گاهى از دستورات لازم الاجراء با جمله کتب علیکم:"بر شما نوشته شده" تعبیر می کند، از جمله در آیه فوق. این تعبیر اهمیت ‏و تاکید مطلب را روشن می کند، زیرا همیشه مسائلى را می ‏نویسند که از هر نظر قطعیت پیدا کرده و جدى است. همان گونه که در شان نزول اشاره شد این آیات در مقام تعدیل زیاده‏رویهاى است که در جاهلیت در مورد قتل نفس انجام می ‏گرفت، و با انتخاب واژه قصاص نشان می دهد که اولیاء مقتول حق دارند نسبت به قاتل همان را انجام دهند که او مرتکب شده. ولى به این مقدار قناعت نکرده در دنباله آیه مساله مساوات را با صراحت بیشتر مطرح می کند و می ‏گوید:" آزاد در برابر آزاد، برده در برابر برده، و زن در برابر زن" . خداوند در سوره نساء نیز می فرماید:«و من قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا»؛ و هر کس بی گناه کشته شود برای وارث و سرپرست او حق و قدرت تلافی و قصاص مقرر فرموده ایم. (اسراء/۳۳) 

کلام آخر

بی تردید باید این پدر به توصیه قرآن کریم به بخشش و عفو تشویق و دعوت شود، اما شیوه این دعوت باید رغبت بر بخشش را ایجاد کند نه آنکه خانواده صاحب حق و مظلومی، مستمسک برداشت غلط از دین شده و به این وسیله اصل شرعی و قانونی قصاص زیر سؤال برود. حضور کارشناسان دینی در برنامه های این چنین، ضریب خطای آن را به شکل محسوسی کاهش خواهد داد.
https://jahannews.com/vdceoz8xwjh8fni.b9bj.html
jahannews.com/vdceoz8xwjh8fni.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
بابا این دیگه چه حرفیه؟!
چرا این جوری نمیگین که دارن روحیه ایثار و از خودگذشتگی رو تبلیغ می کنم؟!
مگه توی قرآن هم نیومده که در قصاص، حیات هست ولی اگر ببخشید بهتره.
ماه عسل داره خودش رو به یک تراز یک برنامه دینی انصافا نزدیک میکنه و توی این چند سال توانسته موفق باشه. با این نقد های ملانقطه ای کاری نکنیم که ...
اصلا برنامه دیشبش رو دیدی؟!
اشتباه منفی دادم
شما اشتباه منفی دادی اما اینها کی هستند که به پاسخ تذکر شما مثبت دادند، این جای تامل داره
اگه تو بکشن ویابه ناموست تعدی کنند رضایت می دهی؟
تا روحیه ایثار بالا بره؟
با این منطق اصلا بخشش هیچ معنی نداره
البته با بخشیده نشدن این قاتل موافقم ولی دارید کلا بخشش رو زیر سوال میبرید
مشکل اینجاست که مجری برنامه جوری رفتار میکرد که انگار با مقتول پدرکشتگی داشته یا با قاتل همپیاله بوده...
Iran, Islamic Republic of
والاااا... بیرون گود نشتن تئوری می دن!!! اگر برای خودشون پیش بیاد پادرمیونی خدا رو هم قبول نمی کنن!!!
حتما می گن اعدام
پولشو مي دم ، مكه چيه ؟؟؟؟؟؟؟
شايدم قاتل يه جونيور بوده از كجا مي دوني ؟ بايد از ارباب اطاعت كرد.
تبلیغ روحیه از خودگذشتگی وقتی است که به حرف و عمل به حق صاحب دم اذعان کنن بعد ازش خواهش کنن برای بخشش نه اینکگه بندازن گوشه رینگ که تو خشونت طلبی تو قصابی تو بدی که می خوای قصاص کنی بعد هم مجبورش کنن بخشش کنه
Germany
انصافا
واقعا متاسفم.معلوم شد که برنامه رو ندیدین!چون صد بار اون مجری بدبخت گفت که حق عرفی و شرعی و قانونی قصاص هست و همون اولش گفت که شما رو نیاوردیم که خواهش کنیم قاتل را ببخشی.
من خودم به موافقم که پدره نباید اون قاتل رو ببخشه.و برنامه خیلی خوب نشون داد که بخشش همیشگی نیست...
بنظر من این برنامه باید از این پدر در همان برنامه عذر خواهی کنه زیرا این حقی که اسلام برای اولیای دم قائل شده تا جنایات در جامعه افزایش نیابد ، چطور است در این برنامه کسی را بخاطر استفاده از حق خودش تحت فشار قرار می دهند ؟ کم کم این بخشش ها هم داره امیدواری میشه برای حضرات قاتلین !
علی
Iran, Islamic Republic of
من با بقیّه برنامه هایش کاری ندارم ولی بخشیدن این چنین آدمی که فرزند آدم رو جلوی خونش بکشه و نگذاره به بیمارستان هم ببرند واقعاً ابلهانه است و پدر داغدیده این حق رو داره با وجود اصرار افراد بی شماری مثل آقای علیخانی رضایت ندهد تا درس عبرتی باشد برای بقیه آدمهایی که به خاطر نبود فرهنگ و تربیت خانوادگی به راحتی آب خوردن آدم می کشند و آدم هایی مثل ما کاشه داغ تر آش شده و سینه سپر کرده و با این وضع و اوضاع و این ادبیات می خواهیم رضایت بگیریم ( درود بر شرف پدر داغدیده ) با اینکه می دانسته در این برنامه تحقیر شدن در انتظار اوست و آمده و جوابگو بوده است .
Germany
واقعا درود بر شرفش
Iran, Islamic Republic of
كاملا با اين نظر موافقم و مثبت دادم ضمن اينكه به نظر من قصد عليخاني آگاه كردن جوانان از عاقبت اين كار و اينكه امثال اين پدر زيادند كه از خون عزيزشون نمي گذرند و.
Iran, Islamic Republic of
به شدت با نظر شما موافقم. آفرین بر این مرد.
علی آقای عزیز
گزارش جهان بر مبنای ذهن شماست
در برخی موارد انسان ها سهوا مرتکب مسائلی میشوند که باید آنان را به برخورد انسانی و بزرگواری و گذشت ترغیب کرد.
اما به راستی فردی با این درجه از قساوت و میل به جنایت که جوانی را با این درجه از دنائت و پستی به قتل میرساند مشمول این ماجراست؟
اما این موضوع باعث نمیشود که احسان علیخانی در یک برنامه ی کاملا احساسی طوری برنامه ریزی کند که در ذهن مخاطبین ، کاملا تعمدی احکام الهی و قانون منبعث از اخلاق و شرع را با احساسات مردم مقابل هم قرار دهد!
این براستی خطا نیست، ظلم و جنایت و نهایت سوءاستفاده از برنامه ی زنده در رسانه ی ملی است که البته باید و باید پیگیری شودچون تجربه نشان داده در صورت عدم پیگیری وبرخورد جدی اینگونه موضوعات به روال و سبک در صدا وسیما تبدیل میشود.
احسان علیخانی جوان جویای نامی است که خود متوجه بسیاری از خطوط قرمز نیست اما آیا به راستی در صدا و سیما هم نظارتی نیست که تریبون باز را در اختیار این مجریان می گذارند؟
آقای علیخانی از شما میپرسیم : پس ولکم فی القصاص حیات یا اولی الالباب قرآن جایگاهش چه می شود؟
moseb
Iran, Islamic Republic of
فقط این نبوده که نزاشته کسی بیاد کمک کنه،پسر بیچاره رو بافمه زده بعدش انداخته داخل جوب،پدره بخاطر این هست که رضایت نمیده.و نباید هم رضایت بده،حتی تصور این صحنه قلب آدمو آتیش میزنه،دولت خودش باید هرچه سریعتر اینجور پرونده هارو فقط و فقط با اعدام قاتل تموم کنه
برادر عزیز خواهر عزیز میدونم واقعا سخته.منم حرفهاشو شنیدم.این مرد سرشار از نفرت بود سرشار از ناله خودشم گفت من فقط از اون بچه ناراضی نیستم از مسولان ناراضیم.چطور تونسته شماره پسر من گیر بیاره چطور اومده جلو خونه من 1 ساعت دو طرف کوچه بسته.ببین برادر من شمایی که میگی باید اعدام بشه قصاص بشه.یکم انصافم خوبه.ما که هی میگیم بگیرید ببندید اینم نتیجه اش...
سخته پس سکوت
Germany
خودت هم فهمیدی چی گفتی؟!
نه نفهمیده دیگه تابلوهه
بچه جون این حکم خداست چی می گی تو
بچه خواب آقا کوچولو
Iran, Islamic Republic of
این مرد سرشار از شعور بود نه نفرت
کسی که این گونه جنایت می کند هرگز اصلاح نخواهد و گذشت از او یعنی قتل میلادهای دیگر
این با قتل غیر عمد فرق می کند
صد در صد موافقم
اشتباه کل مملکت هم رذالت و پستی قاتلو رفو نمی کنه
Iran, Islamic Republic of
آهان
پس نگیریم و نبندیم هان؟
بعد وقتی به خودت و خونوادت تعرض کردن هم نمیگیریم و نمیبندیم. اینجوری دوست داری؟
اگه نمیگرفتن و نمیبستن که همه همدیگه رو تیکه پاره میکردن
Germany
حرف حق
برادر همه مثل شما نیستند ...اگر جهان جرات داشت نظرمنو سانسور نمیکرد میفهمیدی مقصود چیه.بحث خانوادتو با قتل قاطی نکن
علی
اصلا مسولان مقصر...
چه ربطی داره که این قاتل وحشی بخشیده بشه؟!
خدایا از دست این ملت عجیب غریب!
Germany
نتیجه عفو نابجا و پشتیبانی نابجاتر از این عفو
ناشناس
اگه شما بودید ابن ملجم و شمر رو می بخشیدید تا روحیه ایثار بالا بره؟؟!!!!!!
بعضی وقتها بخشش خیانت به کل جامعه است ونه تنها روحیه ایثار رو بالا نمیبره بلکه خیانت و نامردی رو ترویج میده
قتل غیر عمد بحثش جداست اما قتل عمد باید با شرایطش سنجیده بشه در برخی موارد بهتره بخشیده بشن اما در برخی موارد مثل قتلهای ناموسی (مانند همین مورد)باید قصاص بشن
من برنامه دیشب را دیدم اقای علیخانی که پدر نشده تا حال ان پدر را درک کنه البته بخشش کار خوبیه اما به قول ان پدر نه قاتلی که باقصد قبلی و نقشه وحیله میکشه !!علیخانی تا حدی خام عمل کرد که پدر بزرگوار عصبی شد و صحنه را نیمه کاره ترک کرد!!!!کلا گاهی ماه عسل شویی است برای تبرئه جنایتکاران ومجرمان اجتماعی!!
Germany
بر از روی روحیه تفریطی صلح کلند
بخشش بی جا خیانته
من از اون پدر وسطی هم ناراحت شدم
نباید کسی رو که به عمد جان انسانی رو می گیره به راحتی بخشید
متاسفانه هنرمندان و روشنفکران در حوزه قصاص خیانت می کنن
اشتباه منفي دادم
منم موافقم.
ماه عسل یه شو مسخره است که کپی برداری شده از نمونه شو آمریکایی.
اونا که ماهواره دارن میدونن کدوم برنامه رو می گم.
عاقبت بخیر شی امیدوارم
قصاص واقعی
من موندم اگر عفو و بخشش قصاص باید همیشه باشه
من یه الگو معرفی میکنم
امام علی شهید شد
قاتلش ایا قصاص شد یا توسط امام حسن بخشیده شد
چرا بعضی ها در بخشش دارن از امام های ما هم جلوتر میرن
اسلام قصاص رو گزاشته تا افراد حارب و بی وجدان رو پاک کنه از زمین
اگر چیزی که نوشتین در مورد برنامه ماه عسل درست باشه
...
بخوابونم دهههنش؟ قاتلو می گم
ایرانی
نه! به حکم اسلام نباید غیر از قصاص، توهین یا ضربه یا محرومیتی به مجرم وارد آید....
ببینید چقدر عادلانه و لطیف است احکام....
Iran, Islamic Republic of
آفرین افراد حارب و بی وجدان
اما دلیل هر قتلی این نیست
چی میگی؟؟؟!!
طرف توی 17 روز دنبال پسره بوده
هر روز تهدیدش میکرده
بعد با دوستاش میاد خیابون رو میبنده
پسر بسیجی رو میندازه گوشه ای و با قمه میزنه فرق سرش
جمجمش رو میشکافه
نمیزاره مردم ببرنش بیمارستان تا کشته بشه
بعدش هم فرار میکنه
ببخشید، واقعا قاتل های حرفه ای اینطوری میکشن که میگید رضایت بده؟؟؟!!!!
گل گفتی.
با این حساب که بعضیا گفتن، منتظر کشتن فرزندانمون با این شیوه و بدتر از آن باشیم!!!!
حالت کشتنش هم بدجوری بوده
خداییش گل گفتی
ایرانی
اون دوستاش هم طبق حکم خدا باید مجازات شوند...
دستگاه قضایی باید با اقتدار حکم خدا را اجرا کند...
نباتلخ
در اینکه ماه عسل برنامه ی خوبیه حرفی نیست اما برای خوب موندن و بهتر شدن با ید نقد کرد

اما وقتی کسی به صورت عمد و برنامه ریزی شده و به طرز فجیعی کسی رو به قتل میرسونه مگر میشه از اون گذشت...این با قتل سهوی خیلی فرق میکنه!
بدونیم که در تنها موردی که اولیای دم ائمه معصومین بودند( حضرت امام حسن مجتبی و اباعبدالله الحسین) که مظهر رافت و کرامت بودند قصاص را اجرا و ابن ملجم را به درک واصل کردند
براي همينه كه مجرما هر غلطي دلشون بخواد ميكنن وبعد فكر ميكنن بخشيده ميشن
اگه يه شرور قصاص شه همه ي آدما نجات پيدا ميكنن(در قصاص حيات است)
قصاص حکم خداست واگرکسی بخوادازحق خودش می تواند بگذرد ولی کسی نمی تواند این حکم رانفی کندبخاطر ازخودگذشتگی ویا توجیه حل مشکلات ....
جعفری
Iran, Islamic Republic of
بخشش زمانی که اثر مثبت و سازنده در قاتل بگذارد و باعث توبه و هدایتش بشود بسیار خوب و پسندیده است اما وقتی یک قاتل سنگ دلی که با بخشش او نه تنها اصلاح نشود بلکه حیات مجدد او امنیت و آرامش رو از جامعه بگیرد چه فایده دارد؟!
یک شر کمتر!!
Germany
حتی برای خود قاتل چرا که مانع از افزایش عقوبت اخرویش می شود . اگر بیشتر بماند پرونه اخرویش قطورتر می شود
علي محمد
Iran, Islamic Republic of
محمدجان برنامه خوبيه مجري خوبيم داره ولي قبول كن كه اين كار كه صاحب حق قصاص رو بر صندلي متهم نشانده و طوري عمل كندكه درآخربرنامه آدم بده بشه كار خوبي نبود.
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
این قاتل مستحق ترین قاتل برای قصاصه به نظر من چون قتل بر اثر یه اتفاق یا یه خشم ناگهانی نبوده بلکه با یه برنامه دراز مدت و به شکل فجیهی بوده.
باید همونطوری که کشته قصاص بشه
Iran, Islamic Republic of
قتل پسر اون بنده خدا اصلا غیر عمد نبوده که... قاتل با قساوت کامل بچه طفلکی رو کشته و نذاشته حتی زودتر به بیمارستان منتقل بکنن تا شاید زنده بمونه. خوب اگر این قتل عمد نیست چیه؟؟ سهوا کشته و مانع رسیدن به بیمارستان شده؟؟!!! چه چیزایی می گین ها... این اصلا درست نیست که کار اون پدر رو زیر سوال ببرن... حق داره از چنین قاتل بی رحمی نگذره... پس فردا بیاد تو خیابون همین بلا رو سر یکی دیگه هم بیاره. هی مجری می گه یک جوان 18 ساله که فقط مقصر نبوده!! او یک گرگه! والا ما جوون 18 ساله داریم که یک سوسک می کشه شب از عذاب وجدان کابوس می بینه!! تازه اگر قصاص هم بشه، پدر و مادر بی مسئولیت این قاتل هم که چنین اعجوبه ای رو تحویل جامعه دادن به نوعی مجازات می شن!!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
اگه موضوع روحیه ایثاره باید پدر علی خلیلی رو بیارن که ازش تقدیر بشه! ایثار یعنی اینکه کسی به خاطر ناموس جامعش جونش رو فدا کرده باشه. اگه هدف تقدیر از ایثار بود باید از کسی که به خاطر رها شدن یک دختر جونش رو فدا کرده قدردانی بشه!
محمد
طرف ارازل و اوباش بوده!
بخشیدنش امنیت ما رو به خطر می ندازه.
همچین آدم وحشی اصلا قصاص نمی خواد که!باید مدعی العموم تقاضا اعدام بده!
احسان علی خانی رو ول کردن به تمون خدا تا هر چی می خواد بگه!
ایشالا نزدیکان خودش رو اینجوری بکشن ببینم می بخشه یا نه!
ایرانی
درسته، اینچنین جنایاتی حکم محاربه دارد...
محمد آقا اگرچه کلیت حرف شما درسته ولی این موضوع در مورد آدم عقده ای و کینه توز صدق نمی کنه حدیث زیبایی از امام هادی علیه السلام هست که می فرماید خشم و خشونت کلید گرانباری است ولی خشم از کینه توزی بهتر است .یه موقعی یه نفر در یک لحظه خشم برش مسلط میشه و از تعادل خارج میشه و ناخواسته یه ضره ای به کسی میزنه این رو میشه بخشید ولی کسی که با کینه توزی و از روی عقده و برنامه ریزی شده به کسی ضربه میزنه یا می کشدش قابل بخشش نیست این مساله در سرکار هم صدق می کنه یه مرد هرزه تو شرکت ماست زن و دو تا بچه داره اما مدام دنبال زنا و دخترای مردم یه دختر تو واحدشون بود که نجیب بود خیلی بهش گیر میداد مثلا می گفت تو زشتی در صورتیکه دختر زببایی بود فقط بزک نمیکرد این و می گفت که تحریکش کنه که دختره آرایش کنه خودش و هرزه های مثل خودش لذت ببرن اون دختر بی تجربه بود یه بار چون باهاش سر یه موضوع کاری بحثش شد این مرد هرزه ای که گفتم چون خیلی هم عقده ای بود (هم عقده بودن با زنان و دختران مردم و داشت هم عقده اینکه سر هرچیزی که مخالف میلش نبود با طرف در می افتاد )از اون روز شروع کرد به آزار دختر گفت کاری می کنم بهم توهین کنه آبروش و می برم بالاخره بعد یه مدت طولانی آزار دختر کاری کرد که صداش در اومد مدیر عوضی تر از خودش هم دختر رو به جرم توهین به این مرد فاسق اخراج کرد در نگاه اول دختر که یه لحظه عصبانی شد بهش توهین کرد مقصر بود ولی در واقع اون نامرد فاسدی که مدتها دختر رو آزار داده بود و میخواست کاری کنه صداش دربیاد مقصر بود حالا خود شما اگه مدیر باشید کدوم می بخشید مسلما اونیکه یه لحظه عصبانی شد و یه حرفی زد رو میشه بخشید ولی اونیکه عمدا با قصد و غرض و عقده دنبال آزار و صدا درآوردن بود مقصر بود هرکس که اون نامرد رو که معروف بود به فسق و فجور تو شرکت می شاخت مقصر میدونست همیشه تو دعا دو طرف وجود داره منتها یه موقعی می بینید یه کسی عامدا آزار میده و ضربه میزنه و یکی در یک لحظه ناخواسته یه حرفی میزنه یا یه کاری می کنه دومی رو میشه بخشید ولی اولی مقصر و قابل بخشش نیست
Iran, Islamic Republic of
، ماه عسل و آقای علیخانی اگر صد تا عیب داشته باشند ولی خیلی حسن دارند و تنها برنامه ای بودند که در ماه مبارک رمضان مردم رو از ماهواره دور کردند ، واقع بین باشید و قدر افراد رو بدانید!
منکه میزنم تماشا اویک فرشته بود ومیوه ممنوعه میبینم!!
ایرانی
منم از این برنامه که نه، از مجریش اصلا خوشم نمیآد...
ترحم برپلنگ تیزدندان...
مسعود
محمدخان !! اگر برادر يا پدر تو را با اين درجه از سبعيت و وحشيگري به قتل برسانند آيابازهم حاضري به قول خودت ايثار و از خود گذشتگي نشون بدي و اون وحشي را ببخشي؟!
بخشش قاتل مخصوص فرد يا افرادي است كه ناخواسته و بدون خواست و اراده قبلي دستشان به خون بيگناهي آلوده مي شود و الا فردي مثل قاتل مورد بحث در اين برنامه كه مشخصا" با برنامه ريزي واراده قبلي دست به اين جنايت زده و عمدا" از حضور عوامل امدادي و مردم بر بالين فرد مجروح جلوگيري كرده تا بميرد دست كمي از همين كفتارهاي وهابي كه اين روزها مثل آب خوردن سر از تن انسانهاي مظلوم و بيگناه جدا مي كنند ندارد و نه يكبار بلكه صد بار قصاص هم در حق او كم است.
احمد
Iran, Islamic Republic of
قاتل يه آقازاده سفارش شده به برنامه بوده و بنده خدا عليخاني مجبور بوده. ميفهميد مجبووووور بوده !!!
Germany
بخشش به این صورت مطرح شده که اگر قاتل ، از سوی ولی دم ، مورد عفو قرار گرفت ، (بی معرفتی نکند و ) دیه مقتول را محترمانه ، به اولیای دم بپردازد.178بقره . پس بخشش فرضی است نه مورد توصیه در این جا
Germany
اصلا ایثار با این مساله انطباق نداره
مسافر
مطلب باید نویسنده اش معلوم باشد
یعنی معلوم باشد کی با چه هدفی از چه قشری اینو نوشته!
چیزی که خبرگزاری ها ندارن...
United States
نوشته گروه فرهنگی جهان نیوز
نوشته یک گروه باشرف بوده که بی غیرت ها با ان مشکل دارند
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
آن روزی که خانم حسینی (کتاب دا) را دعوت کرد یادتان هست چه گفتگوهایی رد و بدل شد . آن موقع باید ... .
با رفتار نابخردانه اش در مورد قصاص یاد لغزش درمورد کمک به لبنان و فلسطین افتادم ....
من یادمه.
از اون موقع هم دیگه نگاه نکردم این برنامه رو.مزخرفه
این علیخانی بعضی وقتها حسابی....
مگه تو حقوق دانی ؟ مگه تو صاحب حقی ؟
چرا وبه چه علت به خودت اجازه می دهی با این پدر این سوالات را مطرح کنی؟ مگر ناظر نداره برنامه های ضد اسلامی صدا سیما ایران ؟...
نه خیر متاسفانه ایشان در این برنامه هم تهیه کننده است هم طراح هم ناظر......وقتی به یک بچه تا اینحد میدان داده میشود باید منتظر دسته گلهای بعدی باشیم که اب میده!!!
شما حق ندارید به ایشون توحین کنید شما یک دسته ازمردی هستید که میشینید پشت مردم غیبت می کنید واقعا متاسفم برای شما
Iran, Islamic Republic of
شمااول فارسی رایادبگیر توهین نه توحین!
Germany
البته توهین در اصل کلمه ای عربیست . سرفراز باشید
غيبت چي؟
شما حتي نميدوني غيبت به چي اطلاق ميشه
صحبت در مورد اقدامي كه هزاران نفر از تلويزيون ديدند غيبت؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا متاسفم
خدا شفات بده!
آقای شیرین
یعنی هرکس از تریبون رسانه هرچی گفت گفت!!
هرکس هم هرچی بگه غیبته؟!!
حالت خوبه انشاءالله؟!
آقا جان توهین نه توحین
Germany
1- غیبت در مورد عیب پنهان صدق می کند نه آشکار 2- اهم و مهم در جاهای مختلف از جمله امر به معروف و نهی از منکر نقش دارد اگر برای نهی از منکر مهم تر ، ناچار به آشکار کردن عیب پنهان کم اهمیت تر باشیم ، این می شود از مستثنیات غیبت
ایرانی
تعریف غیبت: گفتن از چیزی مربوط به مسلمانی که اولا مخفی باشد و ثانیا آن مسلمان راضی به فاش شدن آن نباشد.
United States
نه سرهنگه!
البته آقای علیخانی قطعاً حق را به ولی دم می دهد. ولی در اون برنامه هم به خوبی رفتار کرد تا عکس العمل مهمان برنامه را به خوبی و بجا بازتاب داده باشه
Germany
از هر کدام از قوای سه گانه دو تا ناظر که خود اونها ممکنه کلی کار دیگه داشته باشند
قاطی می کنه
United States
این برنامه باید جمع بشه آقا
Iran, Islamic Republic of
نه برنامه خوبی هست
توی برنامه خوب گاهی سوتی داده میشه
این یک سوتی بود
به هر نیت که باشد
بعضی قسمتاش واقعا خاله زنکیه مثل اون قسمت که زنه شوهرش ازش بزرگتر بود
ع ض
پیام و دستور حضرتعالی رو شنیدم
حتما دستور میدم از فردا و فقط و فقط به خاطر شما این برنامه پخش نشود
امر و دستور دیگه ای هم بود بفرمایید تا اطاعت شود
....تبریک میگم
طنز می گی؟
باید اصلاح بشه وتذکرداده شود که یک مجری درحد خودش نظر بدهدنه بیشتر
نه، باید اصلاح شود، خصوصا مجری اش...
بابا مگه زور جواب می ده؟
حالا یکی نیست از مجری بپرسه اگه خواهر یا برادرت رو با این وضع فجیع بکشن حاضری قاتل رو ببخشی؟ مد شده پزهای روشنفکری
با سلام
اينجوري كه اون نامرد كشته من هم نميبخشيدم قصاص بايد باشد كه عبرت شود اگر قصاص نباشد كه هر كي دلش خواشت ادم ميكشه و مطمين است كه بخشيده ميشود،افرين به اين پدر قصاص قصاص
سیدحسین
نادان وجاهل به دین .قرار است هرکه گناه کرد بخشیده شود؟ هرکه آدم کشت بخشیده شود؟ این دیگر چه گونه رفتاریست؟ اگر اینگونه باشد که سنگ روی سنگ بند نمیشود !!گناه کردن میشود مثل آب خوردن!!!
راحت آدم میکشند .و اکثرا بخشیده میشوند! مگر نبود قاتل شهید خلیلی که انگار نه انگار. اصلا علت ودلیل قصاص و نهی از منکر این است که گناه کردن سخت شود اگر اینها جدی گرفته شود لا اقل اگرکسی گناه کند باسختی صورت میگیرد اگر کسی روزه خواری می کند اگر 10نفر به او تذکر دهند یا این کار را نمی کند یا برایش سخت می شود.مسیر ایثار باز است. ما از حق خود در صف نانوایی نمی گذریم وخیلی جاهای دیگر هی با این بهانه میخواهند بگویند آهای مردم ماخیلی خوبیم شایدهم عمدی نیست برنامه بدون کارشناس دینی....)
با اين حساب مختار هم کار بدی کرد که شمر و خولی و سنان بن انس و جانيان کربلا را کشت!!!
یک نفر که نمیتونه کارشناس همه چی باشه؟
میشه؟ اون هم آقای علیخانی.
نمیشه دیگه .واقعا اگر قانون اجرا بشه بهتره
علی
اصلا تعجب نکنید
وقتی یه نفر نه از روی ملاک و اصول دینی بلکه به خاطر تیپ ضایع و مدل مو ...ابروش به عنوان مجری انتخاب می شه ، نتیجه ای جز این حاصل نمی شه !!!!!!!
@علی@
اونوقت ملاک شما چیه؟؟؟
علیخانی ب خاطر این چیزا که شما میگی مجری نیس تهیه کننده خودشه
در ضمن اون امتحانشو سالهاست با برنامه ماه عسل پس داده
یکی از دلایل موفقیت این برنامه که بهش بی توجهی میشه اینه که یکسال کار میکنن تا یک ماه برنامه بدن تا کار با کیفیت تحویل مردم بدن
اگر گاهی ما با بعضی از برنامه هاش مشکل داریم نباید پای کلش بگذاریم.
شما برنامه که نویسنده دا رو آورد ندیدی.
اگه میدیدی ازش دفاع نمی کردی
علی
..... اون موقع ببینیم میبخشه یا نمیبخشه.
جرا در اروبا که قصاص نیست میران قتل این همه بایین است ؟
ئ
Germany
اگه ممکنه منبع خرفتون رو هم بذارید!
تشکر!
مجید مجد
United States
اینا و منطق و منبع؟ اینا فقط بلدن سیا نمایی کنن این قماش
مجید مجد
United States
قتل آدمکشی تجاوز زورگویی حمله و کشورگشایی تفنگ دست بچه 15 ساله
اینا تو غرب و امریکاست بازم بگم؟
پایینه!!!!؟ میشه شما که خبر داری بگی چقدر پایینه؟؟
قصاص مثل ما ندارند ولی قوانین سختی دارند که حتی اجازه بخشش هم ندارد بنابر این اجرای همان قانون مانع بسیاری از جرائم می شود اگر چه باز هم به دلایل دیگر میزان جرم و جنایت در این کشورها زیاد است
میزان قتل پائینه ؟؟!!!!!! روی کدوم حساب وآمارمی گی ؟؟؟ برواول آماردرست رادرآمریکا پیداکن ببین چه خبره ولی صداش رادرنمیارن فقط بعضی وقتهاکه یک فاجعه ای مثل کشتارچندین نفرتوسط یک نوجوان یاجوان درمدرسه یادانشگاه که دیگه گندش درمیاد خبرش می رسه
Iran, Islamic Republic of
چندبار رفتی آمار گرفتی از اروپا؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
کدوم همه پایینه؟
یه طوری میگی انگار بچه ناف اروپایی
والا اروپاییها هم انقدر ادعای پاکی جامعه شونو ندارن که برخی غرب پرستا در ایران دارن
کلا بعضیا تریپ کاتولیک تر از پاپ بر میدارن
واقعا؟؟
خيلي پايين؟
ميشه با سند حرف بزنيد نه از رو شكم.
پایینه!!!!!!!!!!!!!!!
اقلا با فیلترشکن میومدی یه پرچمی میفتاد کنار پیامت آدم فکر می کرد از اون طرف داری نظر میدی!

میزان قتل پایینه که توی انگلستان یه ایرانی رو اول میزنن تا نیمه جون میشه و بعد هم در کمال خونسردی آتیشش میزنن و همسایه هم در کمال خونسردی چای و نسکافه می نوشند!
این جاش نیست و الا برات هفت من مثنوی مستند ارائه می کردم.
لطفا نسنجیده حرف نزن برای شخصیت خودت خوب نیست.
Germany
گرگها تا وقتی اینور و اونور دنیا خلق الله رو به بهانه های مختلف لت و پار می کنند یا حمایت می کننددیگه چرا زیادی به هم بپرند؟ چند سال پیش بود که زن تحصیل کرده باردار شاکی رو طرف توی دادگاه و جلوی روی همه از جمله شوهرش با ضربات چاقو کشت و پلیس همان جا شوهر زن که به دفاع از همسرش دست می زنه ، باهاش برخورد می کنه
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا این یارو که یک بسیجی را کشته به قصد انتقام از بسیج آمده بوده و نه یک نفر
و پدر و مادرش هم هنوز عربده‌کشی می‌کنند که اگر بچه ما اعدام بشه فلان و بهمان میکنیم.
خوب وقتی آقازاده داشت یک جوان بیچاره را میکشت شما کجا بودید
آقای علی خانی به گمانم میخواست حقانیت این پدر را به نمایش بگذارد ولی خیلی بد اینکار را کرد
قضاوت را به عهده بیننده گذاشت ولی فشار را بر پدر آن بسیجی از جان گذشته گذاشت
این یکی را نمی‌پذیریم آقای علی خانی
والسلام
Iran, Islamic Republic of
پدر فرد متهم به رحمت خدا رفته ،آخه اين چه حرفيه كه پدر و مادرش عربده كشي ميكنند ، يك مادر مريض داره كه 50 قدم نميتونه راه بره ، شما كه شيعه علي ابن ابيطالب هستيد رو به خدا قسم ميدم راجع به مردم اينقدر راحت صحبت نكنيد ....
محمد طاهری
United States
با عرض سلام وخسته نباشید....
بسیار ناراحت شدم وقتی با تیتر شوی تلوزیونی درباره برنامه ماه عسل روبرو شدم...
کل متنی که نوشتید رو خوندم... و البته برنامه دیشب رو هم کاملا دیدم.
شما یا آقای علی خانی رو نمیشناسید و یا قصد خراب کردند برنامه به این خوبی رو دارید...
اگر متن بنده را تایید کنید نشانه آزادی در سایت شماست...
اولا اگر قرار است مطلبی را که فکر میکنید اشتباه هست به گوش بقیه مردم برسانید بهتر است از همان اول جبهه نگیرید تا بتوانید در کهن ماجرایی که تویح میدهید با خواننده ارتباط برقرار کنید و مطلب رو بفهمانید و جا بیاندازید... منظورم تیتری هست که درباره خبر زده اید.اگر یک فردی که یک کمی اهل دین و مذهب نباشد ولی کمی توسط همین برنامه ماه عسل در این مسیر خوب الهی مانده است.تیتر شما را بخواند چه میشود؟(میگوید : بفرما اینم از برنامه خوبشون... خودشون مشکل دارند برای مردم برنامه درست کردند.) و از برنامه زده میشود...
بهتره بی طرف باشیم در ابتدا(این اوج زرنگی هستش)برای کسانی عرض میکنم که مطلب رو تیتر کرده اند.
بهتر بود میزدید حرکت علی خوانی غلط بود یا مشکلی نداشت؟
با این طرز تیتر نه به کسی بی احترامی کردین(شوی تلوزیونی) و نه به مخاطب این برنامه...
و دوم این که بخدا قسم من وقتی برنامه رو دیدم مخصوصا پدری که از حق قصاص خودش نمیگذشت،کاملا حق رو به ایشون دادم و اصلا هم وادار نشدم که صاحب حق رو محکوم کنم... به این دلیل که مجری سوال هایی از پدر میکرد که لازم بود و پدر هم بسیار عالی توضیح دادند و تفاوت یک قتل اتفاقی و قتل با برنامه قبلی و قصاوت قلب را(بستن دو طرف خیابون)
بنده یک آدم معمولی هستم و مذهبی هستم و موافق نظام و کشورم هستم و مطمئنم اکثر مردم ایران و مخاطبان این برنامه هم مثل من هستند.
پس شما باز هم اشتباه کردید و قضاوت نادرست نسبت به مخاطبین برنامه داشتید...
افرادی که مخالف نظام هستند و اگر بیننده برنامه ماه عسل هستند شاید حق به پدر مقتول ندند چون که پسرش بسجی بوده طبق گفته پدر...
و سوم این که مجری برنامه ماه عسل کلا اخلاقشون همین هست که سوالهایی میکنند و تو صدا و سیما عرف نیست...
مثلا میپرسند:(اون لحظه ای که همسرتون رو کشتند تو بغلتون بود چرا شما کاری نکردین؟مگر همسرتون رو دوشت نداشتین؟حالا جواب فرزندانتون چی میخواین بدین؟)

خودشون پارسال و بعضا امسال توضیح دادند چرا. به این دلیل که این سوال ها تو جامعه مطرح هست و از فرد مورد نظر پرسیده میشه. آقای علیخوانی مطرح میکنند تا سوالی بی جواب باقی نمونه...
این سوالی هم که دیشب پرسیدن که چرا شما نمیبخشین؟ هم از همین دست سوال ها هست
که مخاطب برنامه کاملا آشناست با این شیوه...
و اصلا هم بوی توطئه و یک شوی تلوزیونی به مشامش نمیرسد...
انصاف رو رعایت کنین خواهشا
بخدا من یک مخاطب عام هستم
و نه به جایی وصل هستم و نه عضو گروهی
فقط ناراحت شدم این مطلب رو خوندم... باید نظرم رو میگفتم...
میدونم زیاده متنم... خود خبر بیشنر شد :)
حرصم رو درآورده بودید خب :)
لااقل بخونید خودتون و رعایت کنید بعضی مسائل رو
در پایان هم ممنونم که به فکر مردم هستیم
موفق باشید
ماه عسل
سلام اول رای به قتل میدن بعد میگن حالا بگو جرمت چیه!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار چرا قضاوت الکی می کنی؟
تخریب علیخانی دیگه چه صیغه ایه؟
شما که همه چی رو از دریچه بغض می بینی چرا دم از عفو می زنی؟
این قاتل اگر رها شود از فردا سر هر مسئله ای یه عده می خواهند بریزدند سر و ته کوچ ببندند و باج خواهی کنند.
چند وقت پیش توی کوچه ما عین همین اتفاق افتاد و همسایه ها همه وحشت کردند. فقط لطف خدا نیروی انتظامی زود رسید.
هر چند که دست نیروی انتظامی هم بسته است و اگر به این اراذل بگوید بالای چشم تان ابروست، نیروی انتظامی بیچاره می شود.
Germany
ما متاسفانه خیلی جاها به بزه رو می دیم و پاداش ، به اسم ترحم ،شفقت ،مهربانی ، گذشت و...
کاظم
Germany
کلا برنامه ماه عسل شده رانت ویژه ای که به تهیه کننده این برنامه میدن چون یک سال قشنگ بود و گل کرد حالا باید سالها صدا و سیما به تهیه کننده و مجری پول بده که برنامه بی محتوا و باری به هر جهت ماه عسل را بسازه ؟
در خوبی و تاثیرگذاری مثبت این برنامه شکی نیست. اما مسئله اینه که وقتی یه برنامه اینقدر تاثیر و مخاطب داره نباید وقت بیشتری روی تهیه برنامه در مورد این مسائل حساس بذاره تا همچین مشکلی پیش نیاد؟؟!! یعنی واقعا بعد از این همه تجربه پیش بینی همچین وضعیتی اینقدر واسه آقای علیخانی سخت بود؟؟ اگر جوابشون مثبته پس باید توی اینجور مباحث تجدیدنظر کنن و در مورد مسائلی که تواناییشو دارن برنامه بسازن. اگر هم جوابشون منفیه پس چطور اجازع دادن همچین وضعی پیش بیاد و این وظیفه صدا و سیماست که در انتخاب این مجری تجدیدنظر کنه.
بعضی اشتباهات باعث میشن به فرهنگ لطمه بخوره پس نباید دست کم گرفته بشن.
با تشکر
متعصب
Iran, Islamic Republic of
به شدت با شما موافقم
شادی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من کار خوبی کرده که قصاص می خواد اگه قرار بشه که هرکی زورگو باشه و ناجوانمردانه مرتکب قتل این چنین فجیع بشه و بعد هم بخشیده بشه ، فکر نمی کنین که این قتلها رواج پیدا کنه ، اقای علیخانی چطور به خودش اجازه می ده این برخورد را داشته باشه که گویا این پدر مصیبت دیده را محاکمه می کرد.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
United States
در قصاص حیات است برای اهل تعقل آقای علیخانی شما از خدا بهتر می فهمی؟
خدایی که در محبت به بندگان از مادر مهربانتر است!
علی
Iran, Islamic Republic of
موقعی که امربه معروف یک فردی منجر به قتل آن شخص می شود برای ادب جامعه هم که شده باید قاتل نه تنها قصاص بلکه به فجیح ترین شکل گشته شود
سرور
فجیح ترین شکل؟!
Germany
اشد مجازات
Iran, Islamic Republic of
بدست گروه داعش بدهید فجیح ترین را معنا می کنند
دانشجو25
به نظر من برنامه ماه عسل برنامه خوبیه.البته خوب تلویزیون موقع افطاز برنامه درستی دیگه نداره.
ولی برنامه دیشب همه خانواده ام و خودم رو ناراحت کرد.تاسف خوردم برای مجری که پدر فرزند تحت فشار قرار میداد تا رضایتش جلب کنه و بدتر اینکه کل فلسفه قصاص زیر سوال میبره".که این همه قاتلین اعدام شدن جامعه درست شد!؟."این جمله برای ما خیلی ناراحت کننده بود.من که واقعا حق رو به پدر مقتول دادم و اصلا بخشیدن رو در این مورد درست نمیدونم.
Germany
فکر می کنند وقتی قصاص می شود یعنی باید کاملا و از هر لحاظ جامعه گلستان شود در حالی که ترس یکی از عوامل بازدارنده بوده و نافی سایر عوامل نیست و جای خالی آنها را پر نمی کند اتفاقا ترحم های نابجا می تواند در نقش خنثاسازی اثر ترس ، ظاهر شود و مجرم احساس پشتیبانی کند
محمد
دیروز آقای علیخانی دچار اشتباه شد به صورتی که نوع قتلی که درباره پسر اون پدر انجام گرفته بود با دو قتلی که برای دو مهمان قبلی انجام گرفته بود فرق داشت . قاتل از قبل نقشه قبلی گرفته بود و به نظرم جزو کسانی قرار داشت که غیر از بحث قتل از نظر اجتماعی رعب و وحشت را در جامعه ایجاد کرده اند و جزو ارازل واوباش قرار میگیرند. نکته دوم اینکه چیزی که خیلی ملموس هست اقای علیخانی تا مهمانشان میخواهد درباره موارد مذهبی حرف بزنند که و یا از خواب دیدن هایشان تعریف کنند به صورت خیلی ضایع توی حرفشان می پرند که این خیلی عجیب هست.
@علی@
محمد آقا اگر علیخانی گاهی وسط صحبت مهموناش میپره دلیل داره
مثلاً وقتی دارن خواب و ... تعریف میکنن اگه بیش از حد بشه برنامه از واقعیت دور میشه و عده ای از افراد هم ک همیشه آماده هستن وارد صحنه میشن ک برنامه و داستاناش بر پایه خواب و تخیل و ...
در مورد موضوعات مذهبی هم باید بگم چون نمخاد تصمیمات مهموناش مثلاً عفو یا قصاص جنبه قداست داره و همون درسته
شما شاهد بودی که میخواست جلوی حرف مهمون دوم رو بگیره موقع تعریف خواب تا ب بیننده اقا نشه ک عفو حتماً درسته اما افسوس که ما گاهی با تعصب سیاسی به هر موضوعی نگاه میکنیم
Germany
برخی از خوابها رویای صادقه اند و حداقل برای خواب بیننده ، حجت و راهنما می توانند باشند و باز گو کننده می خواهد بگوید من برای خودم بینی و بین الله دلیل دارم
فرید
آقای علیخانی در خیلی از برنامها نشان داده که با مدعوین با جسارت و بی احترامی برخورد میکنه و اصلا انتخاب بعضی افراد و مطرح کردن بعضی موضوعات در سطح رسانه ملی نوعی اهانت به اشخاص است ولی پخش اینگونه برنامهای ضد ارزش جای تعجب ندارد چون ما از این برنامها زیاد از تلویزیون دیدیم
م
شما هم از ان دسته از مردم بی سپاس و اشوب درست کن هستید ممکن است اقای احسان علیخانی زیاده روی کرده اما شما حق توحین به ایشون رو ندارید و باید قبول کنید که اکثر برنامه های ایشون بسیار خوب و اموزنده است
صدیق
با سلام آقای مجری قصد داشت یک شاهکار در سوابق کاری برنامه خود رقم بزند و علیرغم ادعاهای معنوی که دارد ، معنویت قصاص را زیر سئوال برد .یکی دلش میخواهد بگذرد و یکی دلش نمیخواهد بگذرد این حق شرعی است . و در انتهای برنامه علیرغم دعوت به حضور در صحنه مدعوین و ترک صحنه خود ایشان ، میهمان داغدار برنامه را به امان خدا رها کرد و رفت و خیای بی ادبانه بود .
@علی@
آقای صدیق برنامه علیخانی نیاز به شاهکار نداشت و ترک صحنه هم در آخر برنامه به نوعی روال برنامه است و با این حرفت معلومه زیاد ماه عسلو ندیدی.
@علی@
اولاً که علیخانی جواب همه کسانی که نظر دادن و این متن جهان نیوز و بقیه اظهار نظرات رو تو برنامه بعدش یکجا داد
دوماً چرا سعی میکنید یکطرفه قضاوت کنید اصلاًمن برداشت هایی که شما داشتید رو نداشتم
سوماً خیلی های دیگه هم با پدر موافق بودن مثل خودم
چهارماً مجری بارها توی اون برنامه ذکر کرد که قصاص حق طبیعی آقای اسدی و تمام اولیای دم هست که از نظر من نیازی نداشت اونقدر تکرار کنه اما حالا میفهمم برای چی اینقدر اصرار به تکرارش داشت چون میدونست یکسری افراد از بعد برنامه قراره چه اتهاماتی بهش بچسبونن.
پاسخ به محمد
1- اگر این بلا سر شما می آمد بازهم این حرفهای دهان پر کن را می گفتی؟
2- اگه همه ببخشند آیا آدم کشها جسور نمی شوند؟
3- مگر امام علی ع نفرمود اگر از دنیا رفتم به ابن ملج یک ضربت بزنید؟
4- بازهم هست اما . . ..
من تو سایت شما چی کار می کنم؟
به کاهدون زدی
رضا
United States
سلام
کار علیخانی واقعا بی ادبی و غیرانسانی بود خیلی رفتار زننده ای با این پدر داشت
United States
عجب مجری ... اخه یکی بگه تو از مسائل اجتماعی چی سرت میشه ؟!!!!پدری که با این وضعیت پسرش را کشتند میتونی اصلا" یک لحظه خودتو بذاری جاش ؟؟برو داداش شو دیگه بس . این برنامه ها رو اجرا میکنی خدا وکیلی هزار تومنشو نگیری از اسپانسر ببینم وجودشو داری!!!دیگه حق قصاصو و.......... بمانه.!!!!!!!
علیرضا
United States
واقعا" اقای علیخانی خیلی ...یی. باید جای ی پدر باشی که فرزند دلبندش توسط یک نفر از اراذل اوباش کشته شده باشه و ...............تا ببینم اجازه میدی ی مجری ... اینطوری باهات برخورد کنه.
United States
در هیچ جای دنیا کسانی که با ارعاب و تجاوز به عنف این غلطها رو می کنند در تلوزیون براشون دلسوزی نمی کنن
...
ببخشید حواسم نبود وقتی سریال دزدی توی تلوزیون پخش میشه دیکه انتظاری از این ... نمی شه داشت
وحدانی
با سلام.به نظر من در مورد قتل عمد اونم از نوع فجیعش نباید به خانواده مقتول زیاد فشار بیاری که قاتل رو ببخشه. با تمام احترامی که برای برنامه ماه عسل و شخص آقای علیخانی قائل هستم باید بگم اگه خودش جای اون پدر بود چیکار می کرد؟ البته باید پدر باشه تا بفهمه. هر چند که شیزینی بخشش بشتره
Germany
بخشش بجا نه نابجا
محمد
بنظر من احسان خان علیخانی اشتباه کرد ، اگه قتل تصادفی یا غیر عمد باشه تشویق به بخشش واقعا کار پسندیده ای هست ولی وقتی با اون وضع فجیع چند نفری میان و بچت رو جلو در خونه سلاخی میکنن و بالا سرش وای میسن مطمئن شن بمیره ، بخشش در این حالت خیانته!
آقای علیخانی خیانت! میفهمی خیانت چیه؟
یعنی قبح این کار وحشیانه رو از بین میبری که فردا هرکی یه قمه دستش بگیره بیفته به جون مردم و انتظار بخشش داشته باشه
میلاد
احسنت
Germany
آفرین
Iran, Islamic Republic of
برای جمع شدن این وضعیت باید قوه قضائیه به شدید ترین شکل ممکن با این اوباش برخورد کند.
قتل غیر عمد با این چاقو کشی ها متفاوت است.
اون جوان رزمی کار اصالا نباید به عنوان قاتل معرفی می شد چون ورزش های رزمی پر خطر است و هر چقدر بخواهند رعایت کنند باز هم اتفاق می افتد مانند زانوی من که بعد از گذشت سه سال فقط می تونم عادی راه برم و هنوز حتی قادر به دویدن نیستم و از کسی هم شکایت نکردم.
ولی این جانی باید به سزای کارش برسد. نه تنها خودش بلکه همه کسانی که با او همدست بودند.
ای ول درسته
hamid
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بعضی از ماها یا از این ور بوم میافتیم یا از اون ور بوم یا افراط میکنیم یا تفریط.
آقای علیخانی به این میگن افراط در بخشش که نتیجه اش میشه جرات پیدا کردن هر اراذل و اوباشی برای قتل و کشتار مردم.
فهمِِِِِِِِِِِِِِِِِیـــــــــــــــــــــــــــــدی؟
میثاق مرادی زنده رودی
United States
بابا جهان زدی به هدف الان علیخانی داره تو برنامه جواب شمارو می ده
شوی تلوزیونی
United States
ای ول فدایی داریییییییییییییییییییییییی
من اون قسمت برنامه رو دیدم و اتفاقا حق رو پدر مقتول دادم.
آرمان
سلام به نظرمن علیخانی مقصرنبود کارشو انجام میداد،ولی قصاص حق اون پدربوده وهست.برنامه خوبی بود
Germany
زشت و بی خاصیت جلوه دادن قصاص خوبه ؟!
میثم
تو همین مملکت دو نفر از یکی جلوی بانک 50 تومان دزدی کردن یه ضربه چاقو هم بهش زدن تو ملاعام اعدامشون کردن بعد همچنین آدمی رو باید بخشید اگه بخششی قرار بود باشه واسه اون دو نفر بود نه اینطور افراد که راحت آدم میکشن و بعدش انتظار دارن بخشیده بشن
مهدی
سلام جهان عزیز برای اولین بار باهات مخالفم چون نه من و نه هیچ کدوم از دوستام برداشت شمارو نداشتن و همگی به پدر میلاد برای قصاص حق دادن.
منتقم
من که خیلی ناراحت شدم
داشتن رسما محکوم می کردن پدر مقتول رو!!!
مرتضی
سلام با اینکه خودم بارها از این بنده خدا دفاع کردم و ناراحت هم نیستم از کارم؛ ولی علیخانی دیشب اشتباه بزرگی کرد، قصاص یک قدّاره بند 18 ساله، اونم با آن اوصافی که پدر مقتول تعریف می کرد اصلا جای دفاع یا حمایت نداشت، و... امشب هم که اومد درستش کنه زد خرابش کرد، متأسفم از علیخانی این انتظار رو نداشتم، گرچه سوادش هم به برخی مسائل نمیرسه ولی خوب حرف میزنه و دیشب از آن شبهایی بود که بی سوادی کار دستش داد، دقت کن برادر
این موضع گیری نابخردانه حال آدم رو بهم می زنه کی گفت باید ببخشه ؟ متاسفانه مردم ما عادت دارن به خاطر تنفر از یه شخص کلا مجموعه و هدف رو زیر سوال ببرن ... متاسفم برای افرادی که هر جور دلشون بخواد قضاوت می کنن ...
Germany
چرا به مردم توهین و نسبت ناروا مدی ؟ می تونی از همه مردم حلالیت بگیری؟
علیخانی اشتباه کرد ولی قابل گذشته جوونی کرد می خواست یه کار خیری کرده باشه ولی حق با اون پدر بود
Germany
رسانه دانشگاه است...
هاد
بابا چرت وپرت نگو.اتفاقا خیلی برنامه خوبی هم بود.علیخانی حرفی نزد که شما بازخواستش می کنید!!!1
مسعود
در قرآن آمده ( کسی که قتل عمدی را مرتکب می شود گویی همه ی مردم را کشته است ) پس او قاتل همه ی انسان هاست و نباید زنده بماند .
باجلانی
Iran, Islamic Republic of
چرا انقد بیخودجو منفی درست میکنید آقای علیخانی اصلا قصد محاکمه این پدر رو نداشت فقط یه سری سوال که فکر میکرد برای بیننده پیش میاد به عنوان یه مجری میپرسید.به خودتون اجازه ندید خیلی راحت در مورد کسی اظهار نظر اشتباه کنیدوشخصیت کسی رو زیر سوال ببرید انصاف هم خوب چیزیه
Germany
سوال بیننده رو باید از کارشناس مربوط آن هم محترمانه و غیر جانب دارانه پرسید نه...
همچین کسی که بدون هیچ ابایی جمجمه یه آدمو می شکافه قصاص کمترین مجازاتشه
توبه گرگ مرگه
این اشتباه به قدرس سنگین است که اگر آن شخص واقعا هم توبه کرده وپشیمان باشد باید اعدام شود
برنامه در کل خوب بود چون همه جوانب رو نشون داد. کسی که ناخواسته باعث مرگ دیگری شده بود.پدری که بخشیده بود و البته پدری که قاتل فرزندش جایی برای بخشش نگذاشته. به نظرم اگرفقط حرف بخشش و بخشیدن می بود برنامه رسالتش رو کامل ادا نمیکرد. ازطرفی اگر آقای علیخانی با آقای اسدی وارد بحث نمیشد ممکنه مخاطب تفاوت شرایط قتل پسرشون و دو مورد قبلی رو متوجه نمیشد و طور دیگه ای قضاوت میکرد.
Germany
بحث باید محترمانه ودر راستای توضیح قصاص اتفاق می افتاد
Mr.mmb
آخه احسان علیخانی کی گفت ببخش؟!
اون میخواست نشون بده چرا اون فرد قصاص میخواد و پافشاری میکنه.
متاسفم برای درکتون!
Germany
چه نیازی به زبان انگلیسی بود؟
احسنت پدر عزیز من هم باقصاص موافقم
قصاص به نفع جامعه اس
Germany
احسنت
نه آقا کی گفته
میخواست 3 حالت مختلف رو نشون بده.
هجده سال جون بکن زحمت بکش یه دسته گل تربیت کنم اونوقت یه بی خانواده بیاد قمه رو بکنه تو کلش
زندگی همچین آدمی چه ا زشی داره بکشیدش نفعش بیشتره واسه جامعه
حمید
Iran, Islamic Republic of
اقای علیخانی
یک ماه حقوق تو رو ندن ایا میبخشی یا داد و بی داد میکنی

بزار من بگم
پدر صدا و سیما را در میاوری.
دلشکسته
Spain
ا- قصاص حق است و برای امنیت جامعه لازم و ضروری است.
2- این آقای علیخانی اگر فرزندشو جلوی چشماش به طرز فجیع بکشند بعد ببینیم از این حرفهایی که خودش هم اعتقاد نداره و فقط تبلیغاتی و مصرف تلویزیونی داره میزنه؟
3- بنده با سخنان این پدر دلشکسته کاملا موافقم و خواستار اعدام قاتل بی رحم و سنگدل هستم.
کریمی
فقط میشود به داغ دیده مسائل بخشش در دین اسلام را یک بار یادآوری کرد ... ولی به چه حقی پدر داغ دیده را برای چندین بار به او اسرار میکنند که قاتل را ببخش .... آن هم با شیوه های مختلف و با شخصیت های مختلف اسرار میکنند که قاتل را ببخش !!!!!!!!!!!!
Germany
تازه بخشش هم این جا جاش نیست
م.ر
United States
با نظر این پدر موافقم؛
در صورتیکه قتل غیر عمد باشه شاید بشه خانواده ی مقتول رو برای جلب رضایت قانع کرد ولی در خصوص چنین قتلی آیا آقای علیخانی شما جای خانواده ی مقتول هستید که چنین اظهارنظر میکنید و خواهان بخشش میباشید و در آخر برنامه با آن طرز برخوردِ حق طلبانه با پدر مقتول حرف میزنید و برنامه را به اتمام میرسانید.
هرچند بنده خود موافق گذشتم ولی نه با چنین شرایطی...
گاهی همین گذشتها در برنامه ی شما و امثالهم هستند که باعث میشوند نوجوانان 16-17-18 ساله بر قتل و تهدید دیگران گستاخ شوند چراکه میدانند میتوان با اصرار و التماس کسب رضایت کرد!
حمید
این ماه عسلی ها جایگاه خودشونو گم گردن فکر میکنن وکیل مدافع مردمن یا سازمانهای مردم نهاد عفو و بخشش!. به نظرم بسیار توهین گونه برنامه رو به پایان رسوند و به او پدر دل سوخته هم توهین کرد. این یکی از بدترین برنامه هاشون بود
به نظر من هر کسی لیاقت بخشش رو نداره باید به آدمش نگاه کرد چه جوری قتل انجام شده قاتل چه سابقه ای داشته و ... تو این مورد خاص قاتل بعد از اینکه به مقتول حمله کرده با گردنکشی خیابان رو هم مسدود کرده و اجازه نداده تا طرف رو به بیمارستان برسونن خونه مقتول هم تو همون خیابون بوده یعنی جون دادن عزیزتون جلوی چشمتون در حالی که شما هیچ کاری نتونید انجام بدید و قاتلش تو خیابون عربده بکشه یعنی شما باشید میگذرید؟ این یعنی قتل عمد خیلی هم عمد اصلا یک چیزی فراتر از عمد بخدا باید این قاتل رو باید تیکه تیکه کنن
بر خلاف اون مهمون اول برنامه ماه عسل که تو یک مسابقه ورزشی و ناخواسته مرتکب قتل شده بود اونجور موارد رو باید حتما بخشید و گذشت کرد
محمد
ترحم بر پلنگ تيز دندان، ستم کاري بود بر گوسفندان
محسن
من با برنامه ی دیشب ماه عسل کاری ندارم ولی کلا این برنامه برنامه ی خوبیه وحتی اگر هم یک اشتباهی کرده نباید انقدر تند و بد باهاش برخورد کرد
تو رو خدا بیایید انتقاد کردن رو یاد بگیریم
ناشناس
سلام به نظر من اقاي علي خاني هيچ اشتباهي نکرده و اون مرد هم با کمال اختيار و در صحت عقل تصميم به نبخشيدن گرفت. من نميدونم کجاي اين مسئله است که اين قدر بزرگش کردين!!
Germany
آفرین به این نظر!
پارسا
شما درخانه ديدي آن پسر درمحله صويت به آن پسر کفت سيگار ميکشي نه آن پسر را خوابون روي زمين انقد به آن پسر را زد
خدایا عاقبت همه جوونای ایر ان زمینو ختم به خیر کن
حسن حسنی
اینطور که پیش می رود قصاص ناحق و قصاص کننده متهم خواهد شد تلویزیون ملک شخصی مجری است
خدایی کشوری مانند ایران سراغ دارید مجری برنامه زنده اینگونه برخورد کند وفردای آن باز برنامه زنده داشته باشد گویا خبری است
زهرا
تبلیغ روحیه ی ایثار و گذشت؟
به نفع کی؟ به ضرر کی؟
به نفع اون بچه ی 18 ساله که پس فردا بیاد بیرون یقه ی یکی دیگرو بگیره؟ به ضرر پدری که حاصل یه عمرش و بکشن و بیان بیرون پس فردا خودشم بکشن؟ چرا شماها خودتون و جای این پدر نمیذارین؟ همش باید این پدر مادرای بیچاره ببخشن و شاهد قتل یه جوون دیگه باشن؟
مهدی
حضرات محترم معترض لطف کنن متن نوشته شده رو بخونن و بعد حرف بزنن
قصاص حکم الهی هست و زیر سوال بردنش به هر شکلی مخالفت با احکام الهی
بله.فرمود اگر ببخشید هم خوبه.اما اگر کسی نبخشید و حقش رو اعمال کرد نباید یه آدم بی اطلاعی مث آقای علیخانی اینطور زیر سوال ببردش
واقعا جای تاسفه
Germany
تازه بخشش در مورد قتل معمولی نه این
شاکی
احسان علیخانی داره جای پای فرزاد حسنی رو پر میکنه...
حسن حسنی
آقای علیخانی اتفاقا خونه خاله است
همینکه
1-مجوز برنامه رادادند
2-بعنوان عذر خواهی باز هم توهین کردی
3--آقای ضرغامی نگاهی به برنامه مورد بحث
داشته باشد
Germany
آقای ضرغامی؟!
Spain
اقاي عزيز قصاص حق شخصي نيست، حكم خداست٠
بخشش قتل عمدي تعطيل حكم خدا، وجنايت است٠
رضا
به نظر من هم اقای احسان علیخانی اون شب یکمی زیاده روی کرده البته اون هم باید درک کرد چرا که فشار های زیادی رو تحمل کرده و بالاخره دوستداشته به مقطول یک فرصت دوباره بده و همچنین ملت نباید به ایشون توحین کنند ولی به نظر من هم قاتل هایی که این جوری مردم رو به قتل می رسونن رو نباید بخشید
Germany
فرصت؟!
حسین
با سلام خدمت دوستان جهان و خوانندگان محترمش

برنامه ماه عسل مدتی است از یک برنامه مذهبی دور شده است. این را امسال بیشتر از پیش با نوع مهمان هایی که دعوت کرده بودند ، نشان داد.
به حامیان مالی این برنامه و افراد دعوت شده کمی نگاه کنید. رابطه ای جالب می بینید.
از سوی دیگر چند سالی است در این برنامه به گونه ای تبلیغ می شود که کسانی که از حق خود ، تاکید می کنم حق خود مبنی بر قصاص نمی گذرند انسان های سنگ دلی هستند در حالی که حکم قصاص باز دارندگی روانی بالایی در جامعه دارد.
از سوی دیگر دعوت از انسان هایی که هر کدام بدبختی خاصی دارند ، آن هم در لحظات ملکوتی افطار شاید این را به ذهن متبادر می کند که آری خدا را شکر کنید و به این زندگیتان راضی باشید چون بدبخت تر از شما هم هستند.
Iran, Islamic Republic of
یک بعد حق این فرد است که قصاص حق اوست و من هم اگر جای او بودم قطعا و بدون درنگی قصاص می کردم و این حق قصاص خود تشریع شارع مقدس است از سویی دیگر نظر نهایی شارع به گذشت و عفو است اما نه بصورت تشریع بلکه توصیه ای از سوی شارع است. و به لحاظ تئوریک نظر نهایی پیرامون قتل گذشت است اما این نظر نهایی تشریع حکم نیست
Germany
گذشت در مخاصمات عادی است نه آن جا که طرف رو به خاطر تدین و توصیه به آن با چنان وضعی کشته باشند
احسنت بر نویسنده... کاملا موافقم...
یک مادر
Iran, Islamic Republic of
من این برنامه رو کامل دیدم.
آقای علیخانی حتی با گفتن عبارت هایی مانند اینکه این همه قصاص کردیم چی شد؟!
آیا این وضعیت حل شد یا بدتر هم شده؛ قانون قصاص الهی را هم زیر سوال برد.

من یک مادرم و فرزندم رزمی کار است. یک بار پسرم سخت آسیب دید و ما بدون لحظه ای تردید گذشت کردیم. حتی اگر کشته می شد هم باز گذشت می کردیم زیرا تکلیف در این ورزش مشخص است و این رشته پر خطر است و تعمدی در این اتفاقات نیست.
ولی به خدا قسم اگر پدر میلاد از خون پسرش گذشت کند و قاتل را ببخشد من به عنوان یک مادر هرگز از این پدر نخواهم گذشت.

امروز با چند نفر از دانشجوهام صحبت می کردم. همه به فکر گرفتن مجوز سلاح برای دفاع از خود افتاده بودند! و می پرسیدن که چطوری باید برای گرفتن مجوز اقدام کنند!
سه مادر با من تماس گرفتند که بچه هاشون رفتن و برای دفاع از خود چاقو خریدن!
آقای علیخانی و مسئولان فرهنگی تحویل بگیرند!
این نتیجه عدم رسیدگی صحیح و گذشت های بی اساس است. عفو جایگاه خودش را دارد و قصاص هم پاسدار امنیت جامعه است. از هر کسی نمی شود گذشت کرد.
mr
دفاع مادری که واقعا از آینده فرزند رزمی کارش هم واهمه دارد و طبق اظهار نظر دارای تحصیلات تکمیلی است . و دفاع منطقی هم هست . این پدر نباید رضایت بدهد بلکه در قصاص که حکم شرعی و قانونی مصرح است اصرار ورزد
Germany
آفرین به معرفت این استاد مادر
Germany
اگر رئیس رسانه کمی دقت می کرد در مورد زیر سوال بردن حکم مسلم و روشن و حیات بخش قصاص ، واقعا در ممانعت از اجرای این فرد تردید می کرد آن هم در موقعیتی که دشمن احکام مسلم دینی و بخصوص فصاص را درخارج وداخل مورد تاخت و تاز قرار می دهد؟ این بجای روشن گری و تبیین است؟
بخشش فقط باید جایی باشد که واقعا فردی بدون قصد و برنامه و یا در اثر یک لحظه غفلت کسی را کشته نه اینکه باعث جری شدن لاتها و قداره بندها بشود.
متاسفانه در خیلی از موارد قصاص خود قوه قضائیه خانواده مقتول را تحت فشارهای شدید روانی میگذارد به نحوی که خانواده مقتول به جای احساس احقاق حق احساس آدمکشی و قتل به آنها دست بدهد!!
مجید مجد
اگر از جواب علیخانی قانع نشدن مردم بریزن تو خیابونا....
حالا همین موضوع برای علیخانی داستان می شه
از اين برنامه از همون سري اولش بدم ميومد!
مجري واقعاً ضعيف و بي‌استعداديه عليخاني! در اكثر مواقع با بي‌ادبي و بي‌حرمتي با مهمانان برخورد مي‌كنه!
داريوش
Iran, Islamic Republic of
دوستان زياد به دل نگيريد
اشتباه كرده
من مطمئنم بعد از برنامه رفته ...
آخه از .... چه توقعات زيادي داريد
Germany
قتل داریم تا قتل بالام جان! یکی نادانسته و بدون اینکه همچین چیزی رو بخواد میشه قاتل. اما یکی مثل قاتل فرزند این بنده خدا با توحش و ... قتل انجام میده. اینها اصلا قابل مقایسه نیستن. من حق رو به پدر این مرحوم میدم و به نظرم همچین قاتلی بی بروبرگرد باید قصاص بشه و قصاص همچین فردی عین رافت و رحمت در حق امنیت جامعه ماست
احمد
Iran, Islamic Republic of
انسان عادل بعداز شنيدن حرف و دفاع دو طرف دعوا به قضاوت مينشيند.وقتي تريبون و يه طرفه در اختيار يه فرد قرار ميدهند او نيز بر اساس احساسات و عواطفش يكطرفه حرف ميزند!موضوع آنطور كه آقاي اسدي گفتند نبود !موضوع دعواي دو نوجوان سر يك دختر بود كه مقتول دختر را نزد خود برده بود و قاتل را به محل در منزلشان فراخواند و به روي او قمه كشيد و قاتل در نزاع دوبار قمه را از دست مقتول گرفته و دور كرده و در مرتبه سوم قمه به سر مقتول ميخوردو بحث بستن كوچه نبوده و پدر بدنبال شهيد جلوه دادن پسرش در راه امر به معروف است !روز حادثه مقتول دختر را به خانه خودشان برده بود و نزاع دو نوجوان احساسي منجر به قتل يكي شده است!دوستان دقت كنيد و از طرف مقابل هم بپرسيد
اگر واقعا اين طور باشه پس مقتول مقصرتره
بیخودی حرف نزن،
پدر میلاد می خواست حرف بزنه ولی علیخانی نذاشت. اگه حرف شما درست بود علیخانی میذاشت حرف بزنه بعد گیرش مینداخت تا رضایت بگیره؛ حتی توی توجیه کار شون وقتی اومدن هم حرفی برای گفتن نداشتن.

با این حال اگه حرف شما درست باشه باز هم دلیل نمیشه چین قتلی صوت بگیره
استنباط قضیه این طوری میشه که یکی شون از اوباش بوده که کشته شده و مونده این یکی که قاتل هم هست. این هم باید کشته بشه و الا این مسئله باب میشه که هر کس سر یک دعوا بره در خونه یکی اون و بکشه
این یکی که مونده با این روحیه کثیف از اون یکی که رفته بدتر هم هست.
Germany
اگر پدر میلاد حق نمی گفت و قصاص حقش نبود که دیگه نیازی نبود ازش درخواست گذشت بکنند معلوم می شود مساله به اثبات رسیده وحالا افرادی به تکاپو افتادند
چه دو بار قمه را از مقتول گرفته چه صد بار، فرقی ندارد. قاتل قاتل است، و مقتول مقتول و خانواده مقتول هم محق. والسلام.
Germany
جای دیگه ادعا شده که قاتل مقتول رو هل داده و مقتول سرش به جوی خورده بالاخره چی ؟
amin
خوب شد گفتید چونکه من یکی که خیلی حرص خوردم واقعا اینکارا در این شرایط درسته؟
تو این شرایط که به قصاص به دلایل سیاسی و... حمله میکنن صذا و سیمای ما با پول ما باید کمک کنه؟
متاسف نیستم
رمضان پاداش غفلتانو بده
البته خوشبین اگه باشیم بگیم غافلید
Iran, Islamic Republic of
رفتار آقای علیخانی با میهمان برنامه بسیار بی ادبانه بود.حتی زمانیکه برنامه تمام شد به تمام میهمانان می گفت تشریف اشته باشید ولی هیچ گونخ خداحافظی نیز ا نفر سوم نکردد.نفر دوم نیز می خواست حرفش را ادامه دهد ولی آقای علیخانی گفت بر می گردیم و با شما هستیم ولی بعد از بازگشت مجدد نفر سوم در استایو نشسته بود.چرا هر سال باید یک نفر یک برنامه را اجرا کند؟آیا قحط الرجال مجری برای صدا وسیما پیش آمده؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
برقراي عدالت در هر زمينه اي موجب رشد و توسعه را فراهم خواهد آورد لذا در مطلبي كه توسط سايت ارزشي جهان درج گرديده است ميبايست صحبتهاي خانواده متهم نيز مورد توجه قرار گيرد ...
Germany
بابا چند سال است از این قتل می گذرد حالا اگر در حد اتهام بود که حق قصاصی ثابت نشده بود تابگویند گذشت کن پس معلوم می شود از حد اتهام گذشته و به صورت جرم به اثبات رسیده است در چنین حالتی پرسش از طرف مقابل و بحث اتهام چه معنایی دارد؟!
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تعجب داره چهار نفر بخت برگشته دزد زورگیر فیلم زور گیریشون از تلویزیون پخش میشه جیک ثانیه دستگیر و اعدام میشن بعد درهمین شهر به صورت گروهی کوچه ای بسته میشه جوانی جلو درب منزلش به فجیع ترین وضع کشته میشه و 3 سال است که داره نامه پرانی میکنه وخانواده مقتول رو زیر انواع فشارها قرار میده که آزاد بشه حالا گیرم که این خانواده ببخشند جنبه عمومی جرمی به این خشنی و با این اوصاف چی میشه خواهشا جواب بدهید
مودی
Iran, Islamic Republic of
مصیبت بزرگ این برنامه و تمامی اقداماتی که در یک دهه اخیر به بهانه ترویج روحیه بخشش و از خود گذشتگی در سینما ، رسانه ها و گروه هاو جمعیت های اجتماعی و فرهنگی در حال رخ نمودن است صرفا این اصرار بر بخشیدن نیست بلکه همچنانکه در این متن آمده دفاع تلویحی و در پرده از لغو حکم قرآنی قصاص است.بعد از دوم خرداد تعدای از زنجیره ای ها به خیال فراهم شدن فضای مناسب برای تاختن به احکام صریح قرانی مستقیم و بی پرده علیه حکم قرانی قصاص حرف زدندو مطلب نوشتند اما بعد از مواجهه قاطعانه نظام و مومنین سیاست عوض شد و رنگ و شکل دیگری به خود گرفت ...از آن پس از یک طرف با راه انداختن انواع و اقسام گروه های اجتماعی صاحب نفوذ و محبوبیت در بین مردم مانند معتمدین و بعضی روحانیون و هنرمندان و ورزشکارن و..... به سمت خانواده های مقتولین سرازیر شده و آنان را تحت انواع فشار های روانی و اجتماعی و گروهی برای بخشش قرار میدهند و بلافاصله بعد از موفقیت موضوع را بسیار بیشتر از حد لازم بزرگ و برجسته میکنند و در این میان سینما و رسانه ها هم از خانواده هایی که به هر دلیل از رضایت دادن خودداری میکردند چهره ای نامقبول و ناموجه ارایه میکردند....
خطر مهم این است که ادامه این روند نامعقول فضای اجتماعی و افکار عمومی را آماده برای هجمه علیه حکم قصاص میکند و آنگاه خیلی راحت تر میتوانند شمشیر را از رو بسته و مستقیما و مجددا وارد عرصه حذف احکام قرآنی شوند....

با سخن شما کاملا موافقم که سوژه سوم برنامه ماه عسل به طور ناجوانمردانه ای از طرف علیخانی تحت فشار قرار گرفت و حتی به نوعی محاکمه شد که چرا قاتل فرزندش را نمیبخشد!!!
ظاهرا علیخانی یادش رفت که وقتی از سوژه اول پرسید اگر برای فرزندت همین اتفاق بیفتد و کسی جان اورا بگیرد آیا رضایت میدهی ؟ او درجواب گفت اگر بر اثر حادثه ای آنی و بدون برنامه ریزی و طراحی خصمانه قبلی باشد رضایت میدهم.... آنگاه از آن پدر رنج کشیده و مظلوم میخواهد که قاتل بی رحم و خشنی که 18 روز تهدیدکرده و سپس با یک برنامه ریزی بی رحمانه فرزند 17 یا 18 ساله وی را به قتل رسانده و حتی با ایجاد راه بندان و رعب و وحشت اجازه امداد و کمک رسانی به وی را نداده ، ببخشد !!! و بدتر اینکه به این پدر مصیبت دیده اجازه حرف زدن هم نمیداد و فقط خودش حرف زد و آنگاه از مخاطبان خواست که قضاوت کنند!!!
به نظر من نفر اول برنامه قربانی یک اتفاق شده بود.
زمان مسابقه می تونست لگد کسی که مقتول است به سر این جوان می خورد و همین اتفاق برای این بنده خدا می افتاد.
من فکر می کنم در این گونه وقایع باید تدبیر صحیحی باشد که این طور زندگی یک انسان به خاطر یک اتفاق نابود نشود.

ولی قاتل میلاد آدم کثیفی است. میگن قتل اول از همه سخت و وحشتناک تره و بعد عادی میشه. این قاتل یا قتل اولش نبوده یا فوق قساوت قلب داره.
اگر این آدم اعدام نشه این رفتار باب میشه که خوب بریم دخلش و بیاریم و بعد حالا یا می بخشن یا پولش و میدیم!
mahdi
وقتی هرکسی بخواهد بدون سواد کافی در مورد هر چیز نظر بده نتیجه اش یک سری برنامه های احساسی و هیجانی صدا وسیما میشود.کی میخواهیم بفهمیم هر کاری کارشناس می خواهد؟!!!!!!!!!!
در این نوع برنامه ها وجود کارشناس مذهبی ضروری است.
مرحبا به برنامه "سمت خدا" و "گلبرگ".
رضا
Iran, Islamic Republic of
الان داریم طوری رفتار می کنیم که ولی دم مقتول می شود بدهکار و قاتل می شود مظلوم و مستحق بخشش!
این قاتلی که در ماه عسل از آن یاد شد در مدت زمان بیش از 10 روز هر روز این جوان بسیجی را در ذهنش می کشت گناه آنی و اشتباه دفعی نبود برنامه بود و به خاطر این جنایت حاکم شرع میبایست به عنوان مدعی خودش به عنوان دادخواه حکمی راصادر می کرد که حتی ولی دم هم نتواند انرا بشکند.امنیت جامعه به حذف این جنایتکاران از جامعه میباشد.این ÷در هم حق ندارد اینچنین قاتلی را ببخشد.
mfmm
"هرگاه ردپای کسی را که آرامشم را گرفته بود،
دنبال کردم،
به خودم رسیدم ..."
پس اگه یه روزی عزیزت رو با قمه سلاخی کردن برو خودت رو دار بزن!
اگه جیبت رو زدن برو کلانتری و خودت رو معرفی کن!
اگه ماشینت رو دزدیدن برو کلانتری از خودت شکایت کن و بعد هم توی خونه خودت دنبالش بگرد!
علي
سلام
کار علیخانی واقعا بی ادبی و غیرانسانی بود خیلی رفتار زننده ای با این پدر داشت بحدي كه اخر برنامه با بي ادبي بلند شد حتي يه خداحافظي ساده رو هم با پدر داغديده دريغ داشت ايشالله برا خودش پيش بياد ببخشه ما كه حسود نيستيم .
این ادما باید اعدام بشن تا دیگران جرات چنین کارهای را نکنن جوان 18 سالش به طرز فجیهی کشته شده بعد بیاد ببخشه عمرا نباید اینکار را بکنه حالا خوب بود این قاتل جای مقتول بود ایا اونها میبخشیدن ؟جواب بده احسان جان
United States
احسان علیخانی خیلی کار زشتی کرد. اصلا ازش رازی نیستم
sajad
صداوسيما بايد جلو اين بچه رو بگيره چقدر بي ادبانه اخر برنامه با پدر داغديده رفتار كرد و بلند شد بدون هيچ خداحافظي و حرفي .انطرف پدر بيچاره هم از كادر خارج شد در حالي كه روال برنامه اصلا اينجور نبود . ادبي در اوج رو نه عليخاني بلكه صداوسيما به نمايش گذاشت .اقاي ضرغامي از شما خيلي بيشتر از اينها انتظار داريم
Germany
جای نظارت مستقل از ریاست رسانه که همه جانبه ، ممتد وبا استفاده از کارشناسان خبره در همه زمینه ها باشد بسیار بسیار خالی است . ملتمسانه تفاضامندم همانند سپاه اما فراتر و البته با استفاده از نیروهای مجرب نهاد مبارک نمایندگی ولی فقیه را دستور تاسیس مرحمت فرمایند
محب213
Iran, Islamic Republic of
واقعا اقای علیخانی خراب کردی واقعا اگه این اتفاق برای خودت هم میوفتاد میبخشیدی؟
خیلی بد برنامه رو تموم کرد داداش مگه طلبکاری اون پدر مهمون تو بود داغ دیده بوده یهو باید پاشی بری واقعا برات متاسفم با این اخلاق گندت
شاکی
Iran, Islamic Republic of
من فقط می خواستم از احسان علیخانی بپرسم:
آقا، خداییش این کلکسیون های بدبختی رو از کدوم عتیقه فروشی پیدا می کنی!؟

طرف بچه که بوده، تو زلزله رودبار تمام فامیلش رو از دست داده، بعد یکی از اهالی بم سرپرستیش رو قبول می کنه، تو زلزله بم تمام فامیل های جدیدش رو از دست میده، شیش ماه بعدش میره زیر تریلی هیجده چرخ و الان فقط ازش یه کله مونده با یه نصفه کلیه، و یه چهارم روده :|
بعدش با یه پیرزن جذامی ازدواج می کنه و الانم شیش تا بچه قد و نیم قد کور و معلول داره، دیروز هم یارانه اشون رو قطع کردن :|
علی خانی متاسفم
Rezvaneh
اگر تمام برنامه های ماه عسل را دیده باشید همیشه چند قصه متفاوت را بیان می کند و هیچوقت هم نتیجه گیری نمیکنه و قضاوت را به بینندگان واگذار میکنه و من به عنوان یک بیننده بر خلاف شما اصلا قبول ندارم که مجری داشت پدر را مجبور به بخشش میکرد در عوض با طرح این سوالات منطقی بودن عدم بخشش مشخص شد و تفاوت این فردی که با برنامه ریزی قتل انجام میده با مهمان اول که اتفاقی کاری رو انجام میده مشخص شد و دقیقا این مطلب رو میخواست بگه کسی که قصاص میکنه هدفش انتقام شخصی نیست و به مسائلی فراتر در جامعه فکر میکنه.
مرد مومن ابن سینا میفرماید:
اگر برای یک کار غلط هزار دلیل درست بیاورید،
می شود هزار و یک غلط!

اولا جنایت هدفمند بوده!
دوم اینکه قصاص حکم الهی و قانون مبتنی بر اخلاق و شرع است!
سوم اینکه حق ولی دم است!
چهارم اینکه وضعیت قتل براستی تکان دهنده است و مقتول بسیجی آمر بمعروف که از سوی قاتل تهدید شده است!
فرزندی را مانند جانیان بالفطره و حیوانات هار به قتل رسانده و آنقدر جانی و کثیف بوده که کوچه را بسته که حتی هیچکس به مقتول نتواند کمک کند!! آن وقت احسان علیخانی جویای نام با ندیده انگاشتن همه ی قوانین الهی و قانون مجازات و این که او حتی اجازه کمک نداده تا با دردناکترین صورت بمیرد همسو با معاندین نظام و اسلام که بر علیه قصاص کار میکنند در رسانه ملی با تحقیر این پدر داغدیده اورا به محاکمه میکشد!
واقعا اگر صداوسیما اگر از کناراین موضوع بگذرد خود جنایتی است !
Germany
واقعا جنایت
Germany
خوشبینی مفرط
Iran, Islamic Republic of
من هم برنامه را دیدم.این برنامه اصلا ضد قصاص نبود. اصلا هم پدر مقتول را محاکمه نکرد. فقط نقطه نظر صاحب حقی را منتشر کرد که از حقش نمیگذرد.
اتفاقا بعد از برنامه، همه خانواده ما با قصاص قاتل موافق بودند و اصلا از این نبخشیدن ناراضی نبودند.
Germany
نه نبود!
Iran, Islamic Republic of
واقعاکه چرا جوان 18ساله مقتول بی اهمیت میشود ودرعوض 18سالگی یک قاتل بیرحم که جوگیری بیرحمانه اش باعث نابودی یک امیدوآرزو شد بزرگ می شود!!! قاتل دراین سن کم اینهمه خوف ووحشت ایجادکرده و تبهکاری اش محرزاست بخاطر یک دختر و هوسبازی اش یک جوان راشکته وخانواده ای را داغدارکرده اونوقت خیلی راحت میگن چرا نمیبخشی؟! خب این بمیره جوونت زنده میشه؟!!!!خب مگه قراره که مقتول زنده بشه؟ پس مجازات این وحشی های عربده کش چی میشه؟ خب یه بارکی حکم اعدام رو بردارن ازین مملکت
محمد
معتقدم برای علیخانی باید آموزش متون دینی بگذارند تا به راحتی موروج دوست دختر و پسری نباشد در برنامه دیشبش
Germany
تنها علی خانی نیست. آن زمانی که در مصاحبه ای به حضرت زهرا سلام الله علیها توهین شد و طرف اوشین رو به عنوان زن الگو نام برد و پس از آن امام راحل رضوان الله تعالی علیه آن برخورد محکم رو کردند ، مقصر اصلی چه کسی بود ؟ مگر غیر خبرنگار رسمی صدا و سیما کس دیگری آن مصاحبه رو ترتیب داده بود ؟ آن ماجرا یکی از مصادیق روشن بها دادن به بد حجاب ها و افراد لاابالی بود ، آن و نمونه های لایحصای دیگر را که نمی شود گفت ، ما در اثر هنری مثل فیلم ، ناچار به ارائه واقعیتیم
غفاری
اکثر برنامه های آقای علیخانی خوب و مفید هستند و بعضا دارای اشکلاتی مانند برنامه فوق نیز وجود دارد که از کم تجربه بودن وی در بخشی از موضوعات می باشد.
جناب علیخانی . اگر می توانی فقط ده دقیقه خودت را جای پدر مقتول بگذار .آنوقت قضاوتت معلوم می شود . فراموش نکن که به تعبیر مولا ( ع ) عدالت بهتر و برتر از بخشش است .
علیزاده
با سلام به پدر داغدیده از خون پسرت گذشت نکن . چون با این کار افراد دیگه جری تر میشن. چرا باید برای یک لات و اراذل تقاضای بخشش بشود . فقط اعدام
Germany
واقعا درسته ...
متاسفانه یه سری بچه سوسول تازه به دوران رسیده برای اینکه ژست با کلاس بودن بگیرن شو اجرا می کنن و تلاش می کنن تا یک قاتل وحشی رو نجات بدن و برای این کار پدر مقتول مظلوم رو محاکمه می کنن. من نمی دونم این چه مدی شده همه دنبال اینن که قاتلا بخشیده شن
حسین
علیخانی یه جوری آخر برنامه گفت رضایت نمیدی؟ که انگار میخواد رضایت برای داداش خودش بگیره
شاید هم واقعا با ایشان برای اینگونه رفتارکردن از قبل صحبتی شده؟! که علیخانی اینگونه رفتار کند تا شاید...
United States
کاربران عزیز و گرانمایه بیشترین تاسف را برای احسان علیخانی در نوشتارهایشان روا داشته اند،
اما باید بیشترین تاسف را به صدا و سیمای جمهوری اسلامی روا داشت به چند دلیل :
1- ایران تنها کشور شیعه ی جهان است، چه ضرورتی دارد که بی بنیه های علمی و دینی بعنوان مجریانی انتخاب شوند که تنها به زیبایی و آرایش خود توجه دارند و حتی از درک احکام الهی و لزوم آنها نه تنها آگاه نیستند، که بدان منتقد و هتاکند!
2- در شرایطی که بسیاری از معاندین نظام و اسلام شیعی برخی از احکام الهی منجمله قصاص را مورد نقد و هتاکی قرار داده اند، آیا همسو شدن با آنان چه حکمی دارد؟
3- آیا به راستی رسانه ملی با این مجری چه خواهد کرد؟ با تحقیر رفته بر پدر ن مقتول مظلوم چه خواهد کرد؟ با خردشدن مبانی حکم قصاص و تهاتر دستور شارع مقدس با حرفهای صدمن یک جوی مبتنی بر احساسات هدفمند یک جوان مجری جویای نام چه خواهد کرد؟
4- این خبط عظیم مبین واقعیتی بسیار هولناک است، که نظارت هوشمندی بر برنامه های صدا و سیما وجود ندارد!
والسلام
احسنت ..
Germany
جای یک نظارت مستقل خیلی خالی است رهبرا عنایت
Germany
ما متاسفانه به جای توضیح و تبلیغ احکام حیات بخش اسلام برای دنیا و ترویج آن در اقصی نقاط عالم ، به خود زنی اعتقادی ، فرهنگی ، عملی و...مشغول شده ایم انفعال تا کی؟
اقای علی خانی واقعا .... تو انقدر خودتو گم کردی که می خواهی به زور رضایت بگیری که فقط نام ونانی برای خودت بدست آوری .
شاهد
یک مقایسه ساده مشخص می کند که واقعاً این پدر حق داشته که نبخشه و من هم اگه بودم قطعاً نمی بخشیدم. تو همین برنامه پدر قبلی گفت پسرش به همراه دوستاش درگیر میشن با یه کسی و پسرش یه ضربه ای به طرف میزنه، اون فرد هم خونش نزدیک بوده عصبی میشه و میره قمه میاره میزنه به پسر اون فرد. هر چند عقیده دارم که همینجا هم اون پدر حق کامل داشته که قصاص رو انجام بده ولی همونطور که میبینید، اتفاقات در زمان نسبتاً کوتاهی اتفاق افتاده که می تونه ناشی از خشم و هیجان لحظه ای و جنون ناشی از ترشحات هورمونی باشه که بعد فرد قایل ممکنه بسیار پشیمون بشه، اما اینکه یک نفر رو تهدید کنی، 17 روز هم صبر کنی، بعد با دار و دسته بریزی بکشیش این دیگه ناشی از عصبیت و هیجان نیست، این ناشی از ذات جنایتکارانه است که خطر جانی هم برای بشریت بسیار بالاست و جانی قطعا باید قصاص بشود
Germany
قطعا
Iran, Islamic Republic of
موضوع این است که حتی افرادی که می بخشند شاید واقعا قصد بخش نداشته باشند بلکه به خاطر فضای رسانه ای موجود این کار را می کنند شما ببینید آن پدری که قاتل فرزندش را بخشیده بود هم گفت بخشیدم چون اگر قصاص می کردم قاتل می شد مظلوم و من می شدم ظالم و همه می گفتند سنگدل بودی که قاتل را قصاص کردی ... به همین سادگی استیفای حقی که قرآن استیفای آن را حیات و زندگی توصیف کرده است را به بدترین وجه ممکن ناپسند نشان داده ایم . دوستانی که می گویند در قرآن آمده که بخشش آمده توجه ندارند که بخشش تخفیف است و اصل بر قصاص است که به حیات و زندگی نوصیف شده است حالا چطور می گویند باید ببخشی و قصاص نتوانسته مانع دعوا شود !!!!! یعنی بخشش ها می تواندمانع قتلها شود؟؟ آیا با بخشش همه قاتلین دیگر کس قتل نخواهد کرد؟؟ از آقای علیخانی و همه مخالفین قصاص می پرسم استدلال شما که قصاص مانع کشت و کشتار نمی شود می پرسم با بخشش می توان امید داشت دیگر کسی کس دیگر را نکشد؟؟؟ اگر تضمین نمی دهند چرا از قصاص کنندگان تضمین می خواهند؟؟
Germany
آفرین به دقت شما. آری این سالهای اخیر خیلی ها بخصوص رسانه ، تلاش کردند و موفق شدند بسیاری از اولیای دم را راضی کنند ، اما نتیجه کار نسنجیده ، نابجا وافراطی آنها این است که ، هر روز شاهد قتل های فجیع تری باشیم ، ترحم نابجا همینه
مجيد
Iran, Islamic Republic of
كار به بخشيدن و نبخشيدن ندارم ولي كار احسان زشت بود... اخر سر يه تشكر خشك و خالي از باباي ميلاد نكرد حتي ازش خدافظي هم نكرد
Germany
و این نشان از...
Iran, Islamic Republic of
نه عزیز من ایشان هیچ اصراری بر بخشش نداشتند شما اصرار داری؟؟؟؟
Germany
به به !
علی
سلام
من دفاعیه آقای علیخانی رو دیشب دیدم.
به نظرم نباید خیلی زود قضاوت کرد.
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
بنظرم احسان علیخانی به دلیل اینکه زود روی آنتن شبکه 3 رفته است....
زهرا
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض تسليت و تقاضاي صبر براي خانواده محترم آقاي اسدي
از ايشان خواهش ميكنم بهيچ عنوان رضايت ندهند زيرا قاتل بطور اتفاقي دست به قتل ميلاد خدابيامرز نكرده با قصد ونيست قبلي و بسيار وحشيانه با ايجاد رعب و وحشت همانند ارازل و اوباش حكم اوباش درقانون مشخص است اين قاتل بايد اعدام شود تا درس عبرتي براي ديگر اوباش باشد خواهش ميكنيم رضايت ندهند ظلم به جامعه ميشود به جواناني كه درخيابان بدون چاقو و قمه راه ميروند و بدنبال زندگي آرام بدنبال كار و درس خواند هستند
احسان
اصلا با لحن و بیانی که احسان علیخانی نسبت به قصاص داره

انسان بوی خشونت و تنفر نسبت به این حکم دقیق الهی پیدا می کند....

در حالی که خداوند متعال می فرماید: در قصاص حیات است.....

هرچند که برنامه خوبیه ماه عسل

ولی باید مراقب باشه تا خط قرمز های دینی را رعایت کند
قصاص عمل
United States
بازی احسان علیخانی با خطوط قرمز دینی بدون دانستن علوم دینی!

خدا نگذره از کسی که با این لفاظی بخواد ابروی علیخانی رو ببره !!!
....
Germany
ندانستن عیب نیست خود را دانا پنداشتن عیب است/کجاش آبرو بردن بود ؟ به ایشان در مورد عیب واضح نصیحت و خیر خواهی کرده است بده؟
جهان نیوز باز هم زدی به هدف و داستان شد؟
به قول احمدی نژاد یه نخ رو که بگیری 50 جای دیگه صدا می کنه
Germany
صرف خط قرمز نیست. حیات شما یعنی چه؟ یعنی بی توجهی به این حکم به زندگی اجتماعی شما آسیب جدی وارد می کند. واقعا این جوری نیست؟ ببینید وقتی انگیزه رو از ولی دم گرفتیم توقع داریم مدعی العموم وارد جریان بشه ؟ اگر کار کرد درست قوه غضبیه رو از انسانها بگیریم می توانیم شاهد ادامه نسل بشر باشیم؟ مکانیسم دیگری داریم؟
محمد
سلام کار احسان علیخانی اشتباه بود که این پدر داغدار رو بسیار تحت فشار گذاشت . من بیننده این قسمت بودم و بسیار از این نوع رفتار احسان ناراحت شدم . البته برنامه خوب و آموزنده ایست
امیری
Iran, Islamic Republic of
کار علیخانی بسیار بد بود :
1- اولا خودش را جای پدری بگذارد که بچه اش را مقابل درب منزلش کشته ، جمجمه اش را شکافته ، ایستادند تا جون بده و اجاز کمک رسانی هم ندهند ، به نظر شما در مکتب شیعه که هیچ در منش انسانیت چنین چیزی هست ، چطور و با چه روی از این پدر درخواست بخش دارند .
2- یک مجری قبلا باید اموزش ببیند که جوگیر نشه و به میهمانش احترام بگزاره و فیگور حق به جانب نگیره
این یعنی چی که ما می تونیم تصمیم بگیریم کسی باشه یا نباشه
آقای علیخانی؟
علی
Iran, Islamic Republic of
این آقای علیخانی هم یه چیزیش میشه ها !! زود جوگیر میشه !! آخه برادر من کسی که با اطلاع و دانسته جوان مردم رو میکشه رحم کردن داره ؟؟ اگر در اتفاقی ناخواسته قتل روی دهد باز میتوان عفو درخواست کرد ولی این نامرد با دوستانش راه مردم برای کمک را هم بست یزیدی عمل کرد !!!
مصطفی
این برنامه همچنان قربانی میگیرد...
saman
کسی که واقعاً شرور هست، نباید بخشید، بخشیدنش مثل اینه که خودت با دست خودت خودت بندازی توی کوره، خودت خودتو پرت کنی از دره، ولی گاهی اوقات قاتل، آدم شروری نیست و به دلایلی مثل جاهلی ، غرور ، شوخی ، عصبانیت ، تند روی و ... دست به قتل می زند، که اینها قابل بخشش هست.
پس این پدر کار درست رو انجام می ده و واقعاً اگه اون طرف رو آزاد کنند، چون شرور هست باز دست به اقدام دیگری میزنه و امنیت رو برای دیگران به خطر میندازه .
امير
ايا بخشيدن يك جنايتكار كه شبيه به داعشي ها عمل ميكند، خيانت به كشور نيست؟
mr
چرا رسما خیانت به بشریت است
عرضم این است که اصلا کاری ندارم که در این فقره کدام یک از دو انتخاب به خیر نزدیک است .اما نظر نگارنده این است که آیا با اجرای قصاص (همانند نظر اولیای دم ) جامعه اصلاح می شود؟ به نظرم جهان دچار سوء برداشت شده . و نیازی به استناد به آیه قصاص هم وجو ندارد. چرا که با توجه به فایل تصویری القا خاصی که به منزله بازی باخطوط قرمز دینی باشد مشاهده نمی شود . البته بنده دیدگاه جهان در ارتباط با نقد برنامه جشن رمضان را اصلاح کننده نمیدانم. شایسته است اگر نقدی هم وجود دارد که البته هست بانظر کارشناسی صرف با ذکر مصادیق مشخص با موضوعات برخورد شود. یاعلی
Germany
در حد خودش موثر است ماها نیازمند ترسیم و گر نه نیازی به جهنم نبود
حسين
بچه مردم رو جلوي خونش وحشيانه سلاخي كردن، بعد ميگن بياين ببخشيد گناه داره!!!
محمود
این بار خواهش ما این است اگر تا بحال نبخشیده ،باز هم بر قصاص اصرا ر داشته باشد تا خون مردم بی پناه بناحق ریخته نشود و عبرتی برای قلدران و عربده کشان دیگر شود .
Germany
حقیقت همینه این پدر به نمایندگی تمام پدر و مادرها انجام وظیفه می کنه خدا پشت و پناهش باشه
ماه عسل
این آقای علیخانی انقد درک و فهم نداره که هرچیزی رو باهم مقایسه نکنه.
اولا قاتل 17 روز دنبال میلاد بوده
دوما با پیامک و پیغام تهدیدش کرده
سوما آدرسو پیدا کرده و رفته در خونه و در خونه ی طرف و با دروغ آوردتش پایین و
از همه بدتر سرو ته کوچه رو بسته و جلوی چش خانواده ش بچشو کشته و با قمه زده تو سرش و
بعدش از همه ی اینا بدتر نذاشته کسی ببرتش بیمارستان
این کار قاتل از اسرائیل هم بدتره
آدم چقدر میتونه بی شرف و بی عاطفه باشه
دم بابابی میلاد گرم.محکم واستاده پای اعدام
یکی نیست به علیخانی بگه کی گفته اگه قصاص درست اجرا شه امنیت و چتقو کشی و قمه کشی از بین نمیره
آقای علیخانی این همه زحمت برای برنامت کشیدی با یه ربع برنامه و عدم کنترل خودت همه رو خراب کردی
متاسفم برات
فاطمه
وقعا. همه چی را1ربع خراب کرد.من امسال برنامه شونومیدیدم و دوست داشتم وفکر میکردم علیخانی دیگه فهمیده شده.امافهمیدم نه.فکر کرده همه چیز رابا احساسات وتو رودربایسی انداختن مردم میشه حل کرد.
ماه عسل دو
United States
شما دوربین مخفی بودی تمام این مدت علیخانی رو تعقیب می کردی و ما نمی دونستیم ؟؟؟؟ ...
Germany
مخفی کدومه؟! چیزی که عیان است...
مهدی نوری
Iran, Islamic Republic of
بهترین نظری که خوندم این نظر بود. منم با شما موافقم کسی که با برنامه ریزی یکی رو می کشه فرق میکنه با کسی که توی یه اتفاق و جنجال احساساتی میشه و کنترل از دستش خارج میشه. این آقای علیخانی تو برنامه امروزشم از کارش دفاع میکنه تازه....
Germany
مرگ بر لجاجت
Iran, Islamic Republic of
اين حرفهايي كه زده شد از دهان پدر مقتول بوده آيا واقعا اين صحبت ها صحت داشته است متاسفانه بايد عرض كنم ، بعنوان يك مطلع شهادت مي دهم كه تمامي موارد ذكر شده دروغ محض بوده ، در جواب آقاي اسدي به آيه اي از سوره مجادله اشاره ميكنم : (((((يوم يبثهم الله جميعا ً فينبعهم الله احصاه و نسوه والله علي كل شي شهيد ))))) بله آقاي اسدي از خدا بترس و كمتر دروغ بگو روز قيامت تمامي صحبتهايت مشخص خواهد شد ،عزيزان هيچ ميدانيد متهم يتيم بوده ، تهمت زدن خود گناهي بزرگ است و به يتيم بزرگتر
راست یا دروغ! به هرحال اون حق قصاص داره
برو اول برنامه رو ببین بعد اظهار نظر کن.
در ثانی مگه یه بچه یتیم نمی تونه جنایتکار بشه
Germany
بابا اگر این قتل و قاتلش به اثبات نرسیده بود که این همه دست به دامنش برای گذشت نمی شدند شما به اسم مطلع تمام روند دادرسی رو زیر سوال می بری در حالی که اگر جای شبهه ای بود انگیزه دادگاه برای عدم صدور حکم بیشتر بود. اتفاقا شما داری تهمت بدون دلیل می زنی آیا اگر یک نفر جانی پدر نداشت باید رحم کنیم و بگذاریم به جنایاتش ادامه دهد وانگهی یتیمی تا بلوغ است و بعد از آن یتیمی صدق نمی کند ایشان 18سالشه
Germany
آفرین . اگر درست اجرا بشه و البته بگذارند
با حرف تون موافقم ولی با بی ادبی تون نه
Germany
بی ادبی؟ می شود توضیح مرحمت بفرمایید؟
حسين
Iran, Islamic Republic of
با سلام؛
خواستم بگويم چرا برنامه ماه عسل در بخش ولي دمي كه در قالب فرد آمر به معروف و ناهي از منكر بوده و قاتل فردي هنجار شكن و خلاف كار و آن عمل قبيح ولي متأسفانه ماه عسل زمان كمي اختصاص به اين پدر داده و اصلا ارزشي براي پدر مقتول نانسته و درصدد كم جلوه دادن عمل قاتل بوده همينكه ماه عسل نتوانست به خواسته خود برسد برنامه رو زود تموم كرد.
به نظرم در بخشهايي كه خيلي حساس و پاي قوانين شرعي به ميان است از كارشناس ديني هم دعوت بشه.
من با نظر پدر ميلاد بسيار موافقم تصميم پدر ميلاد باعث ميشه كه جاني ديگري پيدا نشه به اين راحتي در كمال پر رويي اقدام به قتل بكنه و بعدش هم عفو بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!! هرگز
Germany
کارشناس؟ خوب وقت برنامه محدوده ، میان برنامه هست و...!
صادق
Iran, Islamic Republic of
بايد به اشد مجازات قصاص بشه تادرس عبرتي براي اين لاتهاي بي دين وجنايتكار بشه
Germany
حتما اشد در واقع کارش یک محاربه تمام عیار بوده و پدر با این کارش می خواهد تلاشی کرده باشد در راستای امنیت جامعه .این کار فراتر حق شخصی است
رضا
United Kingdom
اينو ميدونم كه قاتل ، پارتي خيلي كت و كلفتي داره!
مصطفي
..........عليخاني ميخواد نمايش يك منجي و ناجي صلح رو به سبك غربي پياده كنه........اينجا سرزمين اسلام است و حكم هم حكم خداست.......بخشش قصاص يك توصيه الهي است اما خود قصاص يك حكم الهي است كه بايد جاري شود........حكم الهي با توصيه الهي متفاوت است اولي قطعي و دومي جايز است اما واجب نيست
سعید
United States
...یعنی ساکت ، سکوت
تو که نه خیرت به مردم رسیده و نه یک قدم در راه حق برداشتی کله بزرگی نکن ...
این اقا تا حالا نه طرف غرب رو گرفته و نه چنین قصدی داره !
من با قصاص موافقم

ولی تا در راه حق قدمی برنداشتی...
Germany
افکار منحط غربی به عنوان دانش به خورد بچه های ما می دهند و اکثری نا خواسته همین ها را یادگرفته اند
فاطمه
جالب بود .به آقای علیخانی باید گفت چرا اینو درک نمیکنه بخشش جایی درسته که قتل عمد نباشه نه جایی که عمد ودر نهایت پست فطرتی .باشه .اینطور جاها بخشش باعث گستاخ تر وجری تر شدن قاتل میشه.افراد دیگه هم وقتی میبینن خبری از اعدام نیست وقصاص اونام به راحتی این کار را انجام میدن.جه بسا ما توی شهرمون هرساله یکی دومورد هست که طرف یافرار کرده یابخشیدنش.من اونشب دلم میخاست به علیخانی بگم شما چرا میخای همه چیز را احساسی کنی وبه دور از واقعیتورمانتیک....
امیر
اعدام کمترین حدی است که باید برای این فرد اجرا بشود تا درس عبرتی شود برا بعضی ها ولو به صورت مقطعی.
سعید
United States
نویسنده این مقاله کیه؟؟؟
من میخوام بگم من هم میگم پدر حق داره قاتل بیرحم فرزندشو قصاص کنه و در این مورد شاید با عیخانی هم رای نباشم!!

ولی تو نویسنده دیگه چه موجودی هستی که تو این وسط داری نرخ تعیین میکنی و دچار عجب و خود باوری شدی ! به والله قسم !!اگه تهمت ببندی به مجری برنامه درحالیکه" کج فهمی " از تمام مقاله تو داره موج میزنه پیش همه مسئولی !!!

فکر کردی برای جهان نیوز کار می کنی دیگه تموم شد!!!

لعنت داره کسی که با دوات و قلمش بخوان فردی رو به خط و خطوطی نسبت بده !!!
لطفا به مشاوره روانی مراجعه کن !!!!

مخالفت با فردی نباید ما را به سمت نابود کردن و ابرو بردن و افترا زدن پیش ببرد !

یا علی مولا جانم کجایی !
من برای آقای علیخانی احترام قایل بوده و هستم ولی توی برنامه شون با این پدر ...البته با اصل برنامه موافقم و حتی علیخانی رو مجری خوبی میدونم ولی دلیل نمیشه از اشتباه به این بزرگی چشم بسته عبور کنم.
علیخانی دانسته یا نداسته واضح قانون قصاص رو زیر سوال برد و به این پدر توهین کرد.
کل برنامه هم از قبل طراحی شده بود. همه چیز مثل قطعات پازل کنار هم چیده شده بود. خصوصا اون قطعه فیلمی که نمایش داده شد. من اون فیلم رو کامل دیده بودم. کاملا برنامه هدفدار بود.
بچه های ماه عسل نباید این کار رو می کردن.
جهان نیوز دم شما گرم آزاده اید واقعا
Germany
حرف درست رو نمی خاد دنبال صاحبش باشی. خودت فهمیدی چقدر تهمت زدی؟یه بار دیگه نوشته تو ببین
Germany
عجب و خودباوری و کج فهمی رو از کجا آوردی؟ لعنت اگر جایی پیدا نکنه به کجا برمی گردد؟نابودی کجا بود ؟ نصیحت یعنی نابودی؟با این اوصاف معلوم می شود به چه کسی باید آدرس مشاوره روانی داد.ولی به نظر می رسد اگر از عصبانیت بیرون آمده باشید و به نوشته تان باز گردید حد اقل ممکن است قدری متوجه شوید
سعید
کاملا حق با پدر بود باید عذر خواهی کنند
سعید
United States
خطاب به جهان نیوز!!

بی انصاف اگه یک ذره از معرفت الهی تو قلب دست اندر کاران نشریه شما بود می فهمیدید که
علیخانی بیچاره در تمام این برنامه های رمضانیش هزاران بار گفت خدا با افرادی سر صحبت شد و اونها رو با تیم بچه های مخلص پشت صحنه پیدا کرد که من و شما اصلا اگر از کنارشون رد میشدیم توجهی بهشون نمی کردیم ! هزار بار یاد کرد از شهدا حرمت اونها و همین اخیر هم در کنار خانواده یک شهید در مراسمشون شرکت کرد !!

چون حالا به ظاهرش کمی میرسه به خودتون جرات دادین مثل کوسه ماهیهایی که منتظرش از یک نقطه حمله رو اغاز کنن و با قساوت بدرند ، شروع کردید به تهمت و افترا ؟؟؟

شما اگه دلسوز مردم و امنیت اجتماعی باشید
از ین جور فتنه گریها نمی کردید !!! شخصا نویسنده این مقاله بیسواد کم سواد یا به حق مغرضه !!!

خدا الهی هدایتت کنه !!! امثال شما ها برای نظام مضرید ! چون هر دمبیلید و با هر بادی به سویی میرین و جوانان مستعد و پر خیر رو از تلاششون نا امید می کنید !
من به نمایندگی از معلمهای بسیجی خراسان میگم : اقا شما کج فهمیدی !!! ما چنین برداشتی نداشتیم و نخواستیم که داشته باشیم!!!! و السلام
جناب روشنفکر این فحش ها قدیمی شده لااقل به روز باشید با کمی خلاقیت ممنون میشیم!

در ضمن وای به حال بچه هایی که توی مؤدب معلم شون هستی. هنر تو در بیان به جای استدلال منطقی به غیر از فحاشی نبود.
بسیجی هم نیستی که اگر بودی این طور بی مهابا قضاوت نمی کردی دست از دهان مبارک برنمی داشتی!
راستی جناب نماینده معلم های بسیجی، شما در کدوم انتخابات رأی آوردی که ما ازش بی خبریم!
دفعه بد خواستی گنده بیایی یه جوری بیا به تیپت بخوره گرامی!
یکم یواشتر
حالا درسته جهان نیوز منتشر می کنه ولی دلیل نمی شه هر چی دلتون خواست بگید
Germany
راست گفتی آخرش.نخواستی داشته باشی
Iran, Islamic Republic of
سلام ممنون جهان که شدیدترین انتقادات که حتی رنگ و بوی توهین دارد را منتشر می کنی تا نظرات ازادانه منتشر شود
برعکس رسانه های دیکتاتور اصلاح طلب که حتی کوچکترین انتقادات ما حزب اللهی ها را منتشر نمی کند
کسی که با سلاح گرم و یا سرد در ملاعام وحشت ایجاد کنه و یه نفر رو هم بکشه ، می تونه به غیر از قاتل بودن محارب هم باشه ، آقای علیخانی و تیم مشاورشون میخوان با همه چیز احساسی برخورد کنند .
Germany
وای بر این احساس نابجا و نامعقول و غیر منطقی همین گونه احساسات مغشوش یکی از عوامل مهم چیرکی اوباشه اگر درست دقت بشه
رضا
مهم ترین نکته در این قضیه اینه که :
اگر یک انسان یک کار خیلی بدی انجام بده، مثلاً یک گناه بزرگ و بدی انجام بده، بلافاصله بعدش احساس ناراحتی و پشیمونی میکنه.
ولی این شرور، بعد از اینکه اون عمل فجیع رو انجام داد، با اینکه می دید باهاش چکار کرده و چه وضعی داره و داره چجوری جون میده،اما از کار خودش پشیمون نشده ، نه تنها خودش بعد از این خالی کردن عقده ، اون فرد رو به بیمارستان نبرد، بلکه با کمال بی رحمی و قلدری راه رو بند کرد و اجازه نداد کسی نجاتش بدن، مثل تکفیری ها که بعد از اینکه مردم رو می کشن، اصلاً احساس پشیمونی نمی کنن و قلب اونها رو هم در میارن و می خورن، یعنی آنقدر وحشی و گمراه هستند که خدا اونها رو کاملاً به حال خودشون گذاشته، اینجور آدما خیلی خطرناک هستند و بعید نیست بعد از آزادی با این قلب سخت و بی رحمی که دارن، باز دست به اینگونه اعمال بزنند.
یکی از دلایل اصلی قصاص همینه که جلوی تکرار فساد رو بگیره.
Germany
آفرین
بابك
Iran, Islamic Republic of
سلام
برادران گرامي آيا جناب آقاي اسدي در برنامه ذكر شده اعلام كردندهنگام وقوع حادثه هردو فرد قاتل و مقتول چند ساله بودند! و طبق قانون بايد مراحل دادرسي و راي در كدام دادگاه صادر ميشد! برادران عزيز هردو فرد هنگام وقوع حادثه زير هيجده سال سن داشتند و طبق قانون ميبايست دادگاه كودكان مسئله را پيگيري ميكرد و متاسفانه گويا اعمال نفوذ يا...شده و دادگاه جنايي حكم دادند كه اين حكم باطل است چون دادگاه كودكان راي اعدام صادر نميكندو برخلاف آنچه كه در جامعه مطرح است كه بايد فرد در زندان باشد تا بعد از رسيدن به سن قانوني اعدام شود، چنين چيزي صحت ندارد!لطفاً پيگيري كنيد چه كساني پرونده را به دادگاه جنايي بجاي كودكان برده اند!!!!
يك وكيل
Iran, Islamic Republic of
كاملا درست است بنده نيز تأئيد ميكنم كه اين تخلف صورت پذيرفته است
اگه اینطوره از این به بعد بچه زیر 18 سال اجیر میکنن بره قتل کنه
Germany
بعد از بلوغ رشد به هر نحوی اثبات شود کافی است و 18 سالگی یکی از ابزار است نه تنها وسیله . همین که در معاملات معمولی بتواند داد و ستد کند و کلاه سرش نرود برای احراز رشد کافی است . بچه های امروزی اکثری قبل از بلوغ شرعی ، رشد عقلی به معنای گفته شده را دارا هستند . در همین مورد ببینید برنامه ریزی که شده برای قتل به آن شکل ، گواه روشنی بروجود رشد عقلی می باشد گر چه سوء استفاده شده . چه بسیار عقلی که در اسارت هوا و هوس پادشاهی کننده است
Iran, Islamic Republic of
یعنی اونا عقلشون نرسیده و فقط شما این رااااااااااز رو کشف کردی؟؟؟؟؟؟جمع کنین بابا
Germany
امام خمینی رضوان الله تعالی علیه در جلد دوم کتاب تحریر الوسیله(عربی) کتاب القصاص ذیل شرط 4و5 از شرایط معتبره در قصاص مساله2 فرموده اند (ترجمه) : رشد به معنای معهود ، در فصاص شرط نیست ، بنا بر این اگر بالغ غیررشیدی ، کسی را بکشد ، قصاص می شود./ می دانیم که سن بلوغ اتمام 15 سال قمری است.
Iran, Islamic Republic of
برنامه ماه عسل حقيقتا برنامه موفقي بوده است و من تمام قسمتهاي اين برنامه را در ماه رمضان امسال ديدم و لذت بردم و بايد از آقاي عليخاني تشكر كنم. اما تنها اين قسمت از برنامه ماه عسل جاي انتقاد دارد و ضمن ارج نهادن به زحمات آقاي عليخاني و تيمشان بايد بگويم كه اين قسمت از برنامه اصلا خوب نبود و اعصاب من را به هم ريخت. جوان 18 ساله اي كه جوان ديگري را مي كشد و براي قتلش 17 روز برنامه ريزي مي كند و بعد از قتل هم خيابان را مي بندد كه كسي به مقتول كمك نكند، ديگر يك جوان نيست كه قرباني تقصيرات ديگران شده باشد، يك جاني بالفطره است كه اگر رد زندگي خانوادگي اش را هم بگيريد مي بينيد كه خانواده اش هم اگر حرام زاده نباشند، حتما حرام لقمه هستند كه همچين جانوري را تحويل اجتماع داده اند. شرط حيات جامعه هم در قصاص اين جانوران وحشي است. آقاي عليخاني اصلا مقايسه درستي انجام نداديد.
Germany
عامل اصلی خود فرد است ....
salam
مشكل اين برنامه چند تاست:
1- پر حرفي مجري كه اجازه به قول معروف انعقاد كلام را به ميهمان خيلي وقت ها نمي ده
2- در رابطه با موضوع قصاص هم كل صحبت رد و بدل شده بين مجري و پدر مقتول را در نظر بگيريد حدود 10 دقيقه آن هم براي يك موضوع بزرگ و مهم. و چون برنامه داشت تمام مي شد به اين صورت مجري موضوع رابا اين جمله جمع كرد كه « حرف آخر شما اينه كه نمي بخشيد» پدر هم گفت: بله نمي بخشم و هم مجري و هم ميهمان با هم بلند شدند كه معمولا ميهمان مي نشست كه اين گونه برداشت شد ميهمان ناراحت شده. ولي در اين باره مجري نتوانست به دليل كمبود وقت موضوع باز شده را جمع كند و اين گونه شد و... ولي در مجموع احساس كردم مي خواست پدري كه بخشيده و پدري كه نبخشيده را رودرو قرار دهد و موفق به بخشيدن شود ... الله اعلم
reza
اقاي عليخاني بايد رسما بابت زير سوال بردن حکم خدا (قصاص) مورد مواخذه قرار گيرد
اگر امام خميني زنده بود حمتا ايشان را شخصا مورد مواخذه قرار ميداد همانطور که به گزارشگري که گزارش برتر بودن الگوهاي جديد مثل اوشين را تهيه کرده بود را مورد موخذه قرار دادند
وقتي اقاي عليخاني گفت که اين همه قصاص شد چرا قتل و چاقو کم نشد رسما به حکم قصاص توهين کرد .
رضا
آقای علیخانی حتی با گفتن عبارت هایی مانند اینکه این همه قصاص کردیم چی شد؟!
آیا این وضعیت حل شد یا بدتر هم شده؛ قانون قصاص الهی را هم زیر سوال برد.
من اگر پدر این بچه بودم و فرزندم در دعوا کشته میشد شاید رضایت میدادم اما اینکه بکشی و محله را ببندی دیگه واقعا خیلی گردن کلفتیه باید اعدام بشه
فقط طناب دار می تواند گردن چنین گردن کلفت هایی را نازک کند
سلمان
آقااحسان شماکه دریه برنامه نوروزی ازدلخوری ای ...
محمد
شاید در دو مورد قبل بخشش منطقی باشه ولی در این مورد هیچ جایی برای عفو و بخشش نیست چرا که قاتل یک آمر به معروف و ناهی از منکر را به قتل رسانده آن هم به این فجاعت.از این پدر عزیز می خوام که هرگز از حقش به خاطر حفظ سنت امر به معروف ونهی از منکر کوتاه نیاد.
ناصر
اگر این پدر ببخشد و در جای دیگری فردی به امید بخشش جنایت کند ، مسئولیت این جنایت با کیست ؟ ولی دم در مورد بخشش یا قصاص کاملا مختار هستند و نباید حتی مورد درخواست برای بخشش قرار گیرند تا شخصی که جرمی مرتکب می شود در این که مورد بخشش واقع می شود یا نه در تردید باشد و این تردید می تواند مانع جنایت شود . تهیه ی برنامه تلویزیونی این چنینی کفه ی این ترازوی تردید را به سمت بخشش سوق می دهد و جانی را برای بخشیده شدن بعد از جنایت امیدوار تر می کند .
این برنامه کارشناس دینی لازم دارد و به نظر می رسد موضوعات زیاد دیگری هستند که می توان از منظر دینی به آن ها پرداخت . به نظر من پرداختن به قصاص کار کارشناسی خیلی بیشتر از این می خواهد .
آآقااحسان شماکه ازیه دلخوری ساده از همکارتون توبرنامه نوروزی نتونستید بگذریدچطوری متولی بخشش شدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Germany
عجبا
بعضی ها خوب شعار میدن...ولی در عمل فاتحه هرچی شعاره میخونن
باب لرد
قاتل 17روز به این فکر کرده که طرف رو بکشه و تهدید هم کرده کدوم انسانی از این جانور پستی همایت میکنه من حق رو به پدر مقتول میدم این یه اتفاق نبوده یه برنامه از قبل بوده.فقط قصاص
بله بخشش خیلی خوبه،اما مجری حق نداشت قصاص رو که در قرآن آمده زیر سوال ببره...

اینجا پدر و خانواده ی مقتول هستند که تصمیم میگیرن ماهم نه قاضی هستیم نه تو دل کسی پس نمیتونیم بجای کسی حرف بزنیم.

این اقدام ماه عسل اشتباه محض بود...
جناب جهان نیوز مثله اینکه شما هم کاملا صحبتهای علی خانی راگوش نکردی.ایشان تاکید داشت که نباید فقط این پسر راعامل دانست عوامل بیرونی متعدد شکل گیری این قتل رانیز باید در نظر داشت و عوامل خانوادگی.جامعه و.....منظورش این بود .شما هم کمی انصاف داشته باش
Germany
اینها عوامل سلب اراده که نیستند و چیزی رو عوض نمی کنند
محمدرضا
سلام
ظاهرا اقای علیخوانی پولی گرفته بوده که اینطور رفتار کردش
رفتارش طوری بود که انگار این پدره مجرمه
واقعا نه ادب داره نه از اسلام چیزی میدونه
تا الان که به اکثر مهمان ها هم بی احترامی کرده
Latvia
به نظر من آقای علیخانی یکی از مجریان خوب و متعهد کشورمون هستند و برنامه تاثیر گذاری دارند اما این حرفشون که گفتند این همه آدم قصاص شدند مگه تو جامعه تغییری ایجاد کرد اصلا و ابدا منطقی و درست نیست.
آقای علیخانی شما طبق کذوم اطلاعی این قضاوت رو کردی؟
علیخانی با حالت بی محلی به یک پدر دلسوخته وانکار حق بودن قصاص صحنه راترک کرد می خواست به زور بنده خدا رو به بخشش یک جنایتکار وادار کنه تا بگه اره!!من تونستم با وجود شرایط خاص پرونده (در برنامه زنده )رضایت بگیرم وبرنامشو معروفترکنه وقتی دید موفق نشده لجش گرفت وخیلی بد رفتار کرد دلم برای پدره سوخت مثل یک مقصر باهاش رفتار شد
همسنگر
Iran, Islamic Republic of
با سلام
باید به این نکته توجه کرد که قتل عمد بوده و نه سهو و به طرز فجیعی جوان حزب اللهی رو به قتل رسوندن..ایا حق این به ظاااااااااااهر آدم قصاص نیست؟؟؟؟؟؟اصلا از ماه عسل انتظار نداشتم که این پدر دلسوخته رو محکوم کنه.
عباس
کسی که حد و اندازه خودش را رعایت نکند خروجی برنامه اش حمایت از ارازل و توهین به پدر داغدیده می شود لطفا در موارد تخصصی ورود پیدا نکنید یا برنامه با حضور کارشناس پخش شود آقای علیخانی دانسته یا ندانسته مرتکب اشتباه شدید با لحن غیر طلب کارانه عذر خواهی کنید
Russian Federation
آقای علیخانی به هیچ وجه نماینده افکار عمومی نیست ، به پدر مقتول به خاطر ایستادگی اش درود میفرستم و قصاص را از دید قرانی مینگریم نه از دید آقای علیخانی ، صدا و سیما جلوی اینهمه افسارگسیختگی را بگیرد
نم
بسیار موافقم
امیر
سلام یک سوال از آقای علیخانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
اگر خود ایشون جای این خانواده بود چه حکمی میداد/////
مجید
با سلام خیلی جای تقدیر و تشکر دارد که پس از چند سال رسانه ای پیگیر برنامه ماه عسل شد.
در این چند سال ما شاهد سوژه های متفاوتی در این برنامه بوده و هستیم
سوژه هایی که بدون در نظر گرفتن جایگاه اجتماعی ایشان دعوت شده و گاها پرده از اسرار زندگی شخصیشان خود آگاه و ناخودآگاه برداشته اند تنها به قیمت جذب شماشاگر و شاید هم شهرت برنامه و مجری آن.
در برنامه شخصی که حداقل کسانی میدانستن او یک قداره کش و لات است ،شخصی که فقط خودش و پزشکش میدانست الوده به ایدز است ،فردی معتاد و دزد، کودکی به اصطلاح سر راهی، بازیگر مشهوری که در جلوی دوربین برنامه زنده ادعای فروش لباس زیر و شخصی خودش را داشته و ناروا ترین القاب و حرفها را به پدر خود میگوید و کودکی که در رویای کودکانه و شیرین خودش که داشتن خانواده است و وو ازین قبیل سوژه ها ... ایا تحقیق کرده ایم اینده و جایگاه اجتماعی اینده این افراد دستخوش چه اتفاقاتی خواهد شد؟؟؟؟؟
چرا کسی پیگیر این برنامه های آبکی نیست؟
فروش و جذب مخاطب یک برنامه به چه قیمتی؟
تورو خدا این قدر با آبروی انسانها ، با احساسات انها ، با غرور ازدست رفته آنها و با زندگی آینده انها بازی نکنید بازی نکنید بازی نکنید
وحید
سلام
گذشت و ایثار خیلی خوب است اما در قصاص باید نکات و جوانب را هم لحاظ کرد
اینکه خانواده داغدار که جوان ایشان به شکل بسیار بدی و با شقاوت کشته شود ،برای درخواست طلب عفو وگذشت از قاتل نباید در افکار عمومی ورسانه متوسل شد و خانواده مقتول را در انظار محدود وحتی بعدها مردم را با آنها زاویه دار کرد
شیوه ی اینکار بسیار زشت و ناپسند بود
معمولا هم این گروه دوستان نسبت به اصلاح رفتار خود متاسفانه توجهیهات فاحشی هم میاورند که یعنی شما ها نمیدانید و درک جامع ندارید ما رسانه ای ها بیشتر متوجه هستیم( ای« قبیل موارد متعدد بوده )
ماه عسل برنامه اي کم محتوا
Iran, Islamic Republic of
ماه عسل برنامه اي کم محتوا که صرفا سعي دارد تا تحريک احساسات مخاطب جلب کند

اي کاش يک کارشناس مذهبي به درد بخور هم داشتند
رفتار و گفتار مشمئز کننده مجری این برنامه جای تعحب نداره از مسئولین صدا و سیما که چنین اجازه می دهند با احکام روشن قرآنی بازی دست بچه ای بی سواد گردد ....
در قصاص حیات است

حیات است

حیات است ...........
مریم
Romania
اگه قرار هرکی جون یه آدم بگیره بعد بخشیده بشه پس منم برم یکی دوتا از دشمنام بکشم چون لابد بخشیده میشم دیگه
Iran, Islamic Republic of
تاکشتن به چه علت باشه