پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

حمایت ورزشی دولت از ورزش زنان شاغل

سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 441990
دبیر کارگروه ورزش معاونت امور زنان ریاست جمهوری گفت:بر اساس مصوبه دولت ادارات موظف می شوند که برای بانوان کلاس های ورزش به منظور ارتقا سلامت ، نشاط و شادابی آنها در محیط های کاری در نظر بگیرند.
به گزارش جهان، طاهره طاهریان، دبیر کارگروه ورزش و اواقات فراغت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در گفتگو با مهر، درباره اقدامات این کارگروه در حوزه بانوان بیان کرد : یکی از اقداماتی که ما در حوزه ورزش بانوان انجام دادیم مربوط به مصوبه ای است که در تاریخ ۱۳۷۶/۵/۴ در خصوص توسعه ورزش بانوان کشور وجود داشته است که این مصوبه را بازنگری کرده و پیشنهاداتی را مطرح کردیم تا از طریق معاونت زنان ریاست جمهوری به کمیسیون اجتماعی دولت ارسال شود و پس از تصویب در هیأت دولت لازم الاجرا شود.

طاهریان با اشاره به اینکه این مصوبه مربوط به ۱۰ سال پیش است که اجرا نمی شود ، بیان کرد : بر اساس این مصوبه ادارات موظف می شوند که برای بانوان کلاس های ورزش به منظور ارتقا سلامت ، نشاط و شادابی آنها در محیط های کاری در نظر بگیرند.

وی ادامه داد : در سال های گذشته این اقدام صورت می گرفت و علاوه بر ورزش همگانی موضوع ورزش قهرمانی نیز مطرح بود و ما مسابقات قهرمان کشوری نیز داشتیم که امیدواریم با اجرای این مصوبه مجددا از سرگرفته شود.

طاهریان درباره پیشنهادات معاونت بر روی مصوبه مذکور نیز گفت:پیشنهاداتی را در مورد اهداف ، وظایف و اعضای شورا مطرح کردیم . این تصویب نامه برای اجرا نیازمند شورایی است که شورا باید متشکل از مسئولان ذیربط از جمله معاون رئیس جمهور ، رئیس سازمان مدیریت و وزیر ورزش و جوانان باشد که در این صورت فعالیت ها در سطح استان ها گسترش خواهد یافت.

وی همچنین به بحث ورزش زنان کارگر نیز اشاره کرد و گفت: ماده ۱۵۴ قانون کار کلیه کارفرماها موظف هستند که با مشارکت وزارت کار و وزارت ورزش و جوانان زمینه ورزش برای استفاده کارگران از رشته های ورزشی ایجاد کنند.

دبیر کارگروه ورزش و اواقات فراغت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه این قانون در حال حاضر اجرا نمی شود ، بیان کرد : یک آیین نامه اجرایی در ارتباط با این ماده نوشته شده که ما در حال بازنگری آن برای اجرا هستیم . همه زنان کارگر به دلیل شرایط سخت کارگری نیاز دارند که در نزدیک ترین مکان به محل کار خود امکان ورزش داشته باشند.

وی تأکید کرد : قطعا از مسئولان ورزشی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی کمک خواهیم گرفت که این آیین نامه اجرایی تصویب شود.

طاهریان همچنین به اقداماتی در خصوص ورزش زنان روستا اشاره کرد و اظهار داشت : به دنبال آن هستیم که برنامه هایی در سطح کشور برای ترویج ورزش زنان روستایی و دختران دانش آموز داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با همکاری وزارت ورزش و جوانان در قالب آیین نامه های اجرایی و بازنگری و اصلاح آنها دستورالعمل هایی برای ایجاد شرایط ورزش برای بانوان روستایی فراهم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *