پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲۶

شاعره ای که برای فتنه گران خیابانی شعار می ساخت

دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب: 133091
رسانه ها و چهره های سیاسی غرب که با جوایز دلاری فراوان و توجه تبلیغی در بسیاری مواقع سیمین بهبهانی را مورد تشویق و تمجید قرار داده اند از سرسپردگی غم انگیز این زن شاعر به غرب، کمال استفاده را می برند.
شاعره ای که برای فتنه گران خیابانی شعار می ساخت
به گزارش سرویس زنان جهان، در جريان حوادث پس از انتخابات، عده‌اي از افراد هم‌صدا با ساير جريان‌هاي ضدانقلاب با استفاده ابزاري از شعر و ادبيات به اقدامات تحريك‌كننده و فحاشي نسبت به نظام جمهوري اسلامي ايران پرداختند. 

یکی از این افراد که در گذشته نیز فعالیت های سوال برانگیز و ضد نظام جمهوری اسلامی ایران داشته، سمیمن بهبهانی است که در جریان انتخابات اخیر با اشعار خود به تحریک و تشویش اذهان عمومی پرداخت. 



زندگی خانوادگی و فعالیت های قبل از انتخابات
سیمین خلیلی معروف به «سیمین بهبهانی» فرزند عباس خلیلی (شاعر و نویسنده و مدیر روزنامه اقدام) از شاعران قبل از انقلاب و عضو انجمن نسوان وطن خواه (انجمنی تشکیل شده از زنان با هدف ترویج حقوق زنان و بهبود شرایط دختران ) و سردبیر روزنامه آینده ایران بود. او همچنین عضو کانون بانوان و حزب دموکرات بود و به عنوان معلم زبان فرانسه در آموزش و پرورش خدمت می‌کرد. 

سیمین بهبهانی مانند مادرش دوبار ازدواج کرد، ازدواج اول او با حسن بهبهانی بود که امروزه هم به نام خانوادگی او شناخته می شود وازدواج بعدی او با منوچهر کوشیار (دوست هم دانشگاهیش در دانشکده حقوق) بود. 

بهبهانی به دلیل نوع خاص اشعارش همواره نه تنها از سوی رسانه های غربی بلکه از سوی سازمان های غربی هم مورد حمایت و دوستی بوده است، وی به سبب نوشتن شعر ناشناس در سال 1331 مدال بین المللی صلح گرفته، در 5 تیر ماه 1377بنیاد جهانی پژوهش های زنان او را به عنوان زن سال برگزید (بنیادی که هر سال با برگزاری یک کنفرانس در یکی از کشورهای غربی به بهانه ملاقات، تبادل نظر و اندیشه میان زنان ساکن در "کشور خارج از کشور" برگزار می کنند و به گفته خودشان هدفی جز پیگیری مبارزات زنان برای کسب برابری و رهایی ندارند) در سال 1378 جایزه لیلیان هیلمن / داشیل هامت توسط سازمان نظارت بر حقوق بشر به وی اعطا شد (سازمان دیده بان حقوق بشر که بر اساس سوابق،همواره  مبتنی بر منافع غرب حرکت می کند برنامه هیلمن/هامت را در سال 1990 آغاز کرد. از آن زمان تاکنون این جایزه به بیش از 600 نویسنده از 91 کشور جهان که شغلشان مبتنی بر آزادی بیان بوده اهدا شده است) و در همین سال سازمان جهانی حقوق بشر طی برنامه ای هماهنگ در برلین مدال کارل فون اوسی یتسکی را بخاطر شهامت مدنیش! به وی اعطا کرد. 

وی همچنین در سال 87 عازم فرانسه شد تا لوح تقدیر سیمون دوبووار را دریافت کند. (این جایزه در سال 2008 برای اولین بار همزمان با صد سالگی سیمون دبووار فرانسوی خدای فمنیستها  برگزار شد و از آن زمان به زنان و مردانی تعلق می گیرد که در راستای مبارزات دوبووار به احقاق حقوق زنان بر اساس ایده های غربی در جهان کمک کرده اند).


(بهبهانی در زمان دریافت جایزه سیمون دوبووار)

چرا بهبهانی جایزه بگیر شد؟
عمده فعالیت هایی که بهبهانی را مستحق دریافت این جوایز کرده است فعالیت ها، اشعار و سخنرانی های او در باب فمنیست است، وی یکی از اعضای فعال کمپین یک میلیون امضاء در حمایت از کنوانسیون حقوق زنان است، کنوانسیونی که به هیچ وجه با اساس و بنیان شرع و قوانین جمهوری اسلامی سازگاری ندارد.
 
وی به علت فعالیت های زیادی که در این کمپین انجام داد در سال 87 به عنوان «نماینده کمپین یک میلیون امضاء» برای دریافت لوح تقدیر سیمون دوبووار به فرانسه رفت و از آن جا که تمام این کارها غیر دولتی است و بدون حمایت دلاری و فکری دولت مردان غربی انجام می شود از سوی کریستین آلبانل وزیر فرهنگ وقت فرانسه به خاطر عضویت در کمپین یک میلیون امضا و به پاخواستن علیه قوانین تبعیض آمیز علیه زنان ایران مورد تقدیر قرار گرفت.!گر چه همین دیدار یک مقام بلند پایه دولتی، دم خروس را برملا کرد.

وی سخنرانی های زیادی هم درباره محسنات فمنیست بودن در داخل و خارج از کشور تا به امروز داشته است که به خاطر آنها از سوی بسیاری از چهره های غربی که در پی القا کردن نگاه غرب محور در این حوزه به جوامع اسلامی هستند؛ مورد تشویق قرار گرفت. 


(بهبهانی رفیق فابریک شیرین عبادی)

فعالیت های بهبهانی در جریان فتنه
وی در ابتدا با ادعای اینکه در جریان انتخابات شرکت نخواهد کرد، در پیامی تلفنی به کنفرانسی که در روزهای پنجم و ششم ژوئن ۲۰۰۹ (15 خرداد 88) در رابطه با انتخابات دهم ریاست جمهوری در شهر بروکسل تشکیل شده بود، ادعا کرد به دلیل اینکه هر 4 نامزد انتخاباتی از نظر او افراد شناخته شده ای هستند که پیشینه روشنی دارند، به هیچ یک از آنها رای نخواهد داد. 

بهبهانی در این پیام تلفنی تصریح کرده بود: «به رای هر فرد یا گروه احترام می‌گذارم. ضمنا یادآور می‌شوم که این بخت را نداشته‌ام که به هیچ حزب یا گروهی وابسته باشم، اما برای آنانکه به درستی در گروهی یا حزبی همکاری می‌کنند آرزوی توفیق دارم.» 

البته ادعای این خانم دروغی بزرگ و کاملا بی اساس است زیرا وی با وجودیکه به بی طرفی خود دراین پیام تلفنی تصریح کرده بود با سرودن اشعاری هدفمند، موضع خود را نشان داده است. 

یکی از شعرهای او که بعد از این پیام تلفنی روی خروجی بسیاری از سایت های فتنه قرار گرفت و موضع او را در انتخابات به خوبی روشن کرد شعری است که سبز بودن آن به خوبی معلوم است.

او در این شعر آورده بود: « شاید بهار سبز ببارند! /شاید گیاه سبز بکارند!/دلزندگان سبز که بیزار..
والی آخر شعر که سبز است و البته بی طرف!

پس از انتخابات و روي دادن حوادث و آشوبگري‌هاي طرفداران نامزد ناكام بیانیه ای در حمایت از آشوبگران نوشت و حمایت خود را از آنها اعلام کرد و مدعي شد كه با این کار خود، در تاريخ ماندگار خواهد شد.!
برخی از صاحب نظران وی را نویسنده شعارهای فتنه سبز می دانند،وی برای شعار الله اکبر نوری زاده انگلیسی که در زمان فتنه از سوی بسیاری از طرفداران فتنه سبز نیمه شب موجب اخلال در آرامش مردم مومن شده بود شعر جانسوزی سرود.!

همچنين بعد از ادعاهاي واهي يكي از نامزدها درخصوص تجاوز به زندانيان، شعر ديگري سرود و دروغ های مکرر فتنه گران را تکرار کرد. 

او در این شعر خود نه تنها بحث تجاوز به زندانیان را مطرح کرده است بلکه از پروژه تبلیغی ترانه موسوی که زنده و سلامت در ینگه دنیا به سر می برد و ندا آقا سلطان هم که توسط عوامل MI6 کشته شده است به عنوان قربانیان خشونت جمهوری اسلامی یاد می کند.

وی در این شعر خود آورده است: «سجاده فرش عنف و تجاوز، ای داعیان شرع خدا را...

رسانه ها و چهره های سیاسی غربی که با جوایز دلاری فراوان و توجه تبلیغی در مواقع زیادی سیمین بهبهانی را مورد تشویق و تمجید قرار داده اند از سرسپردگی غم انگیز این زن شاعر به غرب کمال استفاده را می برند.

حیقیقت این است که سیمین بهبهانی خوب شعر می گوید اما شعر های او موجب رنجش عمیق مردمش از احساس خیانت هنرمندانه به کشور از سوی وی می شود. و البته موجب شادی دشمنان میهنش به جهت توهین وافترا به ملتی مبارز و مقاوم  که خوی سر سپردگی را بر نمی تابند.

در حال حاضر بهبهانی عملاً به یک مجیز گوی فرهنگ غرب تبدیل شده است. حقیقتی که نه خود می تواند انکار کند نه دوستان غربی اش.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرگ بر منافق و فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
اگه سيمون آدم بدي است چرا در تهران خياباني را به نام او نامگذاري كرده اند.
Iran, Islamic Republic of
چه خانم با کمالاتی !
زن من می شی ؟
جوان 106 ساله از تهران !
Iran, Islamic Republic of
مهره هایی که هر زمان سربلند میکنندو سر درآخور غرب دارندارزش خود را به خود فروختگی از دست داده اند نیازی به تشریح وتوصیف آنان نیست.کسیکه در زیر بیرق هیهات منا الذله است پیرو فاطمه زهراست(سلام الله علیها) نه دلباختگان فرهنگ مبتذل غرب بگذارید اینها را تا بچرند وبازی کنند.
Iran, Islamic Republic of
به شعرهای ایشان که فضای روسپیگری دارد اشاره نکردید
Iran, Islamic Republic of
يادم مي آيد در زمان وزارت ارشاد مهاجراني..... به علت گرفتن مجوز کتاب به ارشاد مراجعه مي کرد.
اين خانم هم آن زمان در ارشاد صاحب نفوذ بود .
من براي يک کتاب کوچک مجبور بودم ماه ها در ارشاد رفت وآمد کنم ولي ايشان به راحتي کتاب هاي متعدد و آن چناني چاپ مي کرد .روزي يکي از مسئولين ارشادگفت به جايي که اينقدر التماس کنيد کتابت را به اين خانم بده اين به سرعت مجوز مي گيرد.اين را نقل کردم براي اينکه بدانيد اين فتنه از کجا بوده است.اين زن......... در يک شعرش رئيس جمهور منتخب مردمي را به حيوانات تشبيه کرده است و متاسفانه قوه قضائيه با بي شرمي حتي يک شکايت هم از او مطرح نکرده و او مانند يک جاني آزادانه ول مي گردد.
Iran, Islamic Republic of
این عجوزه فقط دنبال کسب شهرت و جایزه بود بیشتر اشعارش فاقد محتوا و گمراه کننده است.
به هر حال غرب از دويست سيصد سال فبل با زحمت هاي شبانه روزي و ايجاد تكنولوژي به اينجا و به اين تمدن رسيد و ما هم چه خودمان و چه خواص مان (چه عالمان ديني و چه حاكمان سياسي) خورديم و خوابيديم و مشغول تامين نياز هاي اوليه و طبيعي خود شديم و امروز اين عقب ماندگي ها بي قانوني ها بي نظمي ها باري به هر حهت بودن ها و عدم توسعه در ممالك اسلامي نتيجه اش شد. حالا بماند كه بعضي ها كه از عوامل همان "انفعال شديد" چند صد ساله بودند هنوز هم بر سر كارند و تمدن غرب را و اين سيستم عظيم را هر روز به چالش مي كشند و اگر اختيار دستشان بود آن را تحت لواي "جهاد" مصادره مي كردند. براي نمونه همان...كه گفته بود علاوه بر مرگ بر اسرائيل بايد مرگ بر ليبرال دموكراسي هم گفت!!! اگر ايشان اينقدر زرنگ است چرا ايشان و همنوعان ايشان راه ابوعلي سينا را ادامه ندادند؟! چون كه علم و تحصيل و ايجاد تكنولوژي سخت است و حرف زدن و ......... آسان!!!).
مردم هم عقلشان به چشمشان هست. خيلي ها هم من جمله عوام يا خواص سياسي و هنري و علمي هم با ديدن اين زرق و برق نه تنها از حكومت فعلي بلكه از اسلام بريده مي شوند و شيفته تشريفات غرب مي شوند كه البته من به آنها حق مي دهم!!! (البته يه كم!).
Iran, Islamic Republic of
واقعیت بهبهانی بسیار سیاه تر و مبتذل تر از چهره ای است که شما در این متن از او نشان داده اید.
در متن حرفی از.................
Iran, Islamic Republic of
اشعار این عجوزه در زمان دفاع مقدس برای تمسخر و تضعیف روحیه رزمندگان وجانبازان یادمان نمی رود که آقای عباس قصری نیز جواب دندان شکنی به این خانم غرب زده داده بود. این ها فقط در حد حرف وشعر وطن پرست هستند وگرنه وامداران غربی ها یعنی همان دشمنان و غارتگران وطن ما هستند.
Iran, Islamic Republic of
لطفا عكس هاي اينجوري نذارين روزه مون باطل ميشه........ مردم را با چه خبرهاي سرگرم ميكنيد......
:)))))
بلکه از پروژه تبلیغی ترانه موسوی که زنده و سلامت در ینگه دنیا به سر می برد و ندا آقا سلطان هم که توسط عوامل MI6 کشته شده است به عنوان قربانیان خشونت جمهوری اسلامی یاد می کند.
Iran, Islamic Republic of
خانم سيمين بهبهاني ازبزرگترين شاعران معاصرايران هستند كه مايه مباهات و افتخاربانوان شجاع ايراني ميباشند ....
Iran, Islamic Republic of
در جواب دوستي كه گفته "اگر ايشان اينقدر زرنگ است چرا ايشان و همنوعان ايشان راه ابوعلي سينا را ادامه ندادند؟!" بايد گفت:
كسي كه در اين مملكت انقلاب به راه انداخت و ملت ايران را پس از ساليان دور خواري به عزت رساند امام خميني بود. اين كار ايشان هزاران بار ارزشمندتر و سخت تر از كار امثال بوعلي سينا و دكتر حسابي و ... است. اگر ملتي به سرافرازي و سربلندي فكري برسد مي تواند علم و تكنولوژي را هم توليد كند. مهم اين است كه ما كار خود را خالصانه و پرتلاش براي خدا انجام دهيم
United States
ماهیت ایشون در چهره شون هویداست...یعرف المجرمون بسیماهم
Iran, Islamic Republic of
سیمین بهبهانی در ایام جوانی تا حدودی پای بند به اخلاق و شرع بود او ذر مدح امام علی -ع- و حضرت محمد-ص- در ایام جوانی شعر سروده است اما با مسن شدن و نشست و برخاست با شاعران اهل ......کم کم گمراه شد و تابع هوی و هوس و جویای نام و نان شد طوری که همه هم و غم او بیشتر مطرح شدن و کسب جوایز چند صد هزار دلاری از غربی ها شد او موفق به درو و کسب پول فراوانی از غربی ها شد و لی خوش از انسانیت و امان و اخلاق تهی شد....
Netherlands
از قیافه اش معلومه که فمینیسته....
Iran, Islamic Republic of
ایشون هم انسان است و مثل همه شما به اندازه خودش حق اظهار نظر دارد. ضمناُ قضاوت در باب خیانت یا خدمت او را بسپارید به مردم.
Germany
خیلی بدبختی
Iran, Islamic Republic of
ما بالاخره نفهمیدیم که بزرگترین شاعر معاصر کیست !!!؟؟؟ یک روز شاملو را به حد پرستش می رسانند روز دیگر اخوان و بعد نصرت رحمانی و بعد حمید مصدق و بعد ....و حالا سیمین بهبهانی بزرگترین شاعر معاصر شدند خوب است این دوست اعلام کنند که فرق شعر را از نثر متوحه می شوند تا آن موقع در مقام داوری وبر آیند سیمین ممکن است یک شاعر بزرگ باشد ولی یک انسان بزرگ نیست .
Iran, Islamic Republic of
خوبه دیگه دروتخته با هم جفت شدن....جنبش سبز دلش به همین ها خوشه دیگه..حمایت اوباما کلینتون نتانیاهو سارکوزی با هزار تا قاتل آدم کش هرزه دیگه ...واقعا باید افتخار کنن به حمایت همچین کسایی
Iran, Islamic Republic of
من با بقیه کار هاش کار ندارم. فقط کشف حجابش کافیه که قبولش نداشته باشم
Iran, Islamic Republic of
امان از كم ظرفيتي وقتي بهش گفتند تو مهمي ديگه خدا را بنده نيست .
Iran, Islamic Republic of
اون خواننده محترمی که گفته سیمون آدم خوبیه و یه خیابان توی تهران بنامشه لطفا اطلاعاتشو بیشتر کنه .
مجید جان! اون «سیمون بولیوار قهرمان ملی امریکای لاتینه» نه سیمون دبووار، زن فمنیست فرانسوی !!
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت کند مرحومه پروین اعتصامی را که در عین این که شاعری بزرگ و ماندگار و انسان دوست بود در عین حال پاک و محجوب و عفیف و متواضع بود حتا بخاطر پای بند نبودن شوهرش به اسلام و اخلاق از او جدا شد پروین درد انسانها را درد خودش می دانست اگر بخواهیم سیمین بهبهانی را با پروین اعتصامی مقایسه کنیم مقایسه یک کور سو و کرم شب تاب با آفتاب تابان است . مردم اکثریت مطلق سیمین بهبهانی را نمی شناسند او محبوب گروهی روشنفکر مآب و وابسته گان به غرب است اما پروین در قلب مردم جای دارد .
Iran, Islamic Republic of
اگر ینگونه زنها،لاقید و بی تقید نبودند،عضو تشکلهای فمنیستی نبودند، بر علیه احکام و ارزشهای شرع مقدس اسلام یاوه گویی نمیکردند و ... آنگاه جای تعجب داشت که چرا وطن فروشی و خدمت به غرب از اینها اینگونه عیان و نمایان است. با خصوصیاتی که ذکر شد و اینگونه زنها، مصادیق بارز و کامل آن هستند، حمایت غربیها از اینها و جان فشانی ! اینها برای غرب عجیب و غریب نیست.