جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رسوایی اخلاقی ژنرال آمریکایی

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 383599
روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده است که یک ژنرال دو ستاره ارتش آمریکا که به تجاوز جنسی متهم شده بود، در سکوت خبری بازنشسته شده است.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از روزنامه «واشنگتن‌پست» خبر داد، به گفته مقامات نظامی و آنطور که اسناد افشا‌شده نشان می‌دهد، یک ژنرال دو ستاره ارتش آمریکا که سال گذشته پس از متهم شدن به تلاش برای تجاوز جنسی به یکی مشاوران خود در جیبوتی، از سمت خود اخراج شده بود، پس از تنزل درجه، بدون آنکه رسانه‌ها متوجه شوند، اعلام بازنشتگی کرده است.

اسناد تازه‌منتشر شده نشان می‌دهد سرلشگر «رالف او باکر» که پیش از این رسوایی فرماندهی واحد ضدتروریسم آمریکا در منطقه شاخ آفریقا را بر عهده داشت، از سوی واحد تحقیقات جنایی ارتش به سبب اتهاماتی مبنی بر تجاوز جنسی، مورد تحقیق قرار گرفته است. وی روز چهارشنبه رسما اعلام کرد که همان زمان یعنی در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ با یک درجه تنزل، مجبور به بازنشستگی شده است. مقامات ارتش آمریکا تاکنون در این رابطه موضعی نگرفته‌اند.

این تصمیم پس از آن افشا شد که روزنامه واشنگتن‌پست بر اساس قانون آزادی اطلاعات، به اسناد مربوط به وی دست یافت. تصمیم به بازنشستگی اجباری باکر از سوی مقامات ارشد پنتاگون و پس از آن اتخاذ شده است که وزارت دفاع آمریکا در مدتی کوتاه با زنجیره‌ای از موارد تجاوز جنسی و سو‌ءرفتار فرماندهان عالی‌رتبه خود مواجه شده بود.

باکر در مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه صورت گرفت، تلاش برای تجاوز جنسی را رد کرده، اما از نوشیدن بیش از حد مشروبات الکلی در زمانی که گفته می‌شود دست به این اقدام زده، ابراز تأسف کرد. چندین نفر از کسانی که در آن روز باکر را دیده‌اند، به تیم تحقیقات اعلام کرده‌اند که وی در آن زمان مست بوده است.

وی در این مصاحبه گفته است: «می‌دانم که آن شب در یک جمع عمومی از خود بیخود شدم و از این بابت متاسفم. این اقدام، بی‌مسئولیتی بود. می‌فهمم که در موقعیت و مسئولیتی که من داشتم، باید اقدامی در پاسخ به آنچه من انجام دادم صورت می‌گرفت.»

باکر که ۳۱ سال در ارتش آمریکا خدمت کرده است، در حالی بازنشسته شد که همزمان «جفری سینکلیر» ژنرال سه ستاره ارتش آمریکا نیز به اتهام انحراف اخلاقی و تجاوز به عنف مجبور به حضور در دادگاه شد و رسوایی بزرگی را برای ارتش این کشور به بار آورد. هرچند وی از این اتهامات مبرا شد، اما چند ماه بعد افشای روابط نامشروع او با یکی از نیروهای زیرمجموعه‌اش، موجب شد تا وی وادار شود تا با درجه سرهنگ دوم از ارتش بازنشسته شود.

سریال رسوایی‌های اخلاقی فرماندهان ارشد پنتاگون، موجب شد تا ژنرال «کارتر هام» فرمانده وقت نیروهای آمریکایی در آفریقا، از افشای دلیل واقعی برکناری باکر خودداری کند. در ۲۸ مارس ۲۰۱۳ اعلام شد که دلیل اخراج باکر، «از دست دادن اطمینان به توان برای فرماندهی واحد» اعلام شد.

آمارهای رسمی پنتاگون نشان می‌دهد که تنها در سال ۲۰۱۳، ۵۰۶۱ مورد گزارش تجاوز یا سوءاستفاده جنسی در ارتش، به وزارت دفاع اعلام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *