جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴۹
۱۸۷

افزایش قیمت بنزین قطعی شد/3 نرخ تازه

پنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 283293
با موافقت کمیسیون تلفیق مجلس افزایش قیمت بنزین در بین کل حامل‌های انرژی قطعی شده است و در صورت موافقت نمایندگان خانه ملت و شورای نگهبان پیش بینی می شود در ادامه سال جاری شاهد عرضه بنزین آزاد 1000 تومانی و به صورت 3 نرخی در جایگاه‌های سوخت باشیم.
افزایش قیمت بنزین قطعی شد/3 نرخ تازه
به گزارش جهان، کمیسیون تلفیق مجلس اواسط هفته‌جاری از  موافقت این کمیسیون با افزایش درآمدهای دولت از محل هدفمندسازی یارانه‌ها تا سقف 50 هزار میلیارد تومان در ادامه سال جاری خبر داد و از این رو با توجه به رشد 8 هزار میلیارد تومانی درآمدها، مسیر افزایش قیمت حامل‌های انرژی به ویژه بنزین، گازوئیل و CNG هموار شده است.

بر این اساس پس از اجرای سهمیه بندی و اجرای فاز اول هدفمندی، مصرف بنزین و گازوئیل تا حدودی در کشور مدیریت شد و با توجه به احتمال جهش 7 تا 10 درصدی مصرف بنزین و حدود 5 درصدی مصرف گازوئیل در سال 92 دولت به منظور مدیریت مصرف و جلوگیری از انحراف و قاچاق این دو فرآورده نفتی، افزایش قیمت آنها را در دستور کار قرار داده است.

سال گذشته با وجود ساخت و راه اندازی چندین طرح جدید پالایشگاهی، بهبود فرآیند تولید و بهینه سازی در پالایشگاه‌های موجود نفت ظرفیت تولید به مرز 67 میلیون لیتر در روز رسید.

با این وجود با توجه به متوسط مصرف 63.4 میلیون لیتر بنزین و تولید 61.4 میلیون لیتر این فرآورده استراتژیک نفتی در پالایشگاه‌های موجود نفت، برای تامین کسری تولید و مصرف این محصول نفتی، تولید بنزین بار دیگر در مجتمع‌های پتروشیمی از سر گرفته شد.

همچنین متوسط مصرف گازوئیل در سال 1391 حدود 96 میلیون لیتر در روز به ثبت رسید که با توجه به تولید روزانه 94.5 میلیون لیتری این فرآورده نفتی، سال گذشته در کنار بنزین، تولید گازوئیل هم در پتروشیمی‌ها انجام شده است.

همزمان با افزایش مصرف بنزین و گازوئیل در سال گذشته و ابتدای سال جاری تاکنون، بخشی از این دو فرآورده پرطرفدار نفتی با توجه به افزایش قیمت دلار توسط قاچاقچیان به کشورهای همسایه به ویژه پاکستان و افغانستان منحرف شده که مهمترین سناریوی روی میز دولت برای توقف قاچاق سوخت افزایش قیمت است.

از این رو مجلس شورای اسلامی هم با وجود مخالفت‌های مختلف با بخش‌های مختلف لایحه بودجه سال 92 دولت اما در افزایش قیمت بنزین و گازوئیل برای کاهش قاچاق به یک توافق نانوشته دست یافته است.

در این بین برخی از اعضای کمیسیون تلفیق مجلس با قطعی عنوان کردن افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در سال 92، یادآور می شوند: به زودی قیمت جدید این دو فرآورده نفتی با اولویت مهار تورم اقتصادی توسط مجلس و دولت اعلام خواهد شد.

سناریوهای قیمتی بنزین، گازوئیل و CNG

به گزارش مهر، مطابق با مصوبات کمیسیون تلفیق مجوزی مبنی بر افزایش 38 درصدی قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری تعیین شده است که با توجه به منتفی شدن احتمالی قیمت سایر حامل‌های انرژی، این امکان وجود دارد که دولت تمرکز خود برای تحقق افزایش درآمد 8 هزار میلیارد تومانی ناشی از هدفمندی یارانه‌ها در سال 92 را صرفا بر روی افزایش قیمت بنزین، گازوئیل و CNG معطوف کند.

در این صورت افزایش قیمت این فرآورده‌های نفت و گازی حتی تا مرز 50 درصد هم امکان پذیر بوده اما با توجه به برنامه مجلس برای افزایش قیمت منطقی این سه حامل انرژی باید شاهد افزایش 38 تا 40 درصدی آنها در بهترین شرایط باشیم.

در حال حاضر هر لیتر بنزین نیمه یارانه‌ای معمولی و سوپر به ترتیب 400 و 500 تومان، هر لیتر بنزین معمولی و سوپر آزاد 700 و 800 تومان، هر متر مکعب "سی ان جی" 300 تومان و هر لیتر گازوئیل سهمیه و آزاد به ترتیب 150 و 350 تومان عرضه می‌شود.

در همین حال ایرج ندیمی عضو کمیسیون تلفیق مجلس درباره جزئیات افزایش قیمت بنزین، گازوئیل و CNG، گفته است: براساس این ارقام متوسط قیمت پیشنهادی با توجه به فوب خلیج فارس هر لیتر بنزین ۴۶۰ تا ۸۰۰، گازوئیل ۲۰۰ تا ۲۵۰ و هر مترمکعب CNG هم ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومان افزایش قیمت در نظر گرفته شده است.

از این رو پیش بینی می شود به زودی سناریوی نهایی افزایش قیمت بنزین نیمه یارانه‌ای معمولی به 550 تا 600 تومان، بنزین نیمه یارانه‌ای سوپر به 700 تومان، بنزین معمولی آزاد 900 تا 1000 تومان، بنزین سوپر آزاد 1000 تا 1100 تومان افزایش یابد.

همچنین برای هر مترمکعب CNG پیش بینی افزایش قیمت تا مرز 450 تا 500 تومان، هر لیتر گازوئیل سهمیه ای به 250 تومان و هر لیتر گازوئیل آزاد به 450 تا 500 تومان محتمل از سایر سناریوها است.

ادامه سهمیه‌بندی و عرضه کارتی بنزین و گازوئیل

به گزارش مهر، در صورت هر گونه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در ادامه سال جاری، اما نظام سهمیه بندی و عرضه این دو فرآورده نفتی با کارت هوشمند سوخت در جایگاه ها ادامه می یابد.

علیرضا ضیغمی معاون وزیر نفت اخیرا در گفتگو با مهر با بیان اینکه در صورت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و حتی تک نرخی شدن قیمت بنزین اما عرضه این فرآورده نفتی با کارت هوشمند سوخت متوقف نخواهد شد، گفته است: عرضه کارتی بنزین منجر به ثبت تراکنش کارت‌های هوشمند سوخت و جلوگیری بخشی از این کارت‌ها به مبادی مرزی خواهد شد.

صدای پای بنزین 3 نرخی در جایگاه‌ها

سال گذشته با حذف بنزین 100 تومانی و تبدیل بنزین‌های یارانه‌ای به نیمه یارانه‌ای 400 تومانی، عرضه این فرآورده نفتی پرطرفدار در کشور عملا از سه نرخ به 2 نرخ تقلیل یافت.

با این وجود در صورت افزایش احتمالی بنزین، یک گزینه جدید قیمتی برای این محصول نفتی در جایگاه‌ها افزوده خواهد شد به طوری‌که به عنوان نمونه بنزین معمولی برای مدتی با سه قیمت 400 تومان، 550 یا 600 تومان (نرخ جدید و احتمالی در سال 92) و قیمت آزاد در جایگاه‌ها عرضه خواهد شد.

سرنوشت بنزین‌های 400 تومانی ذخیره شده در کارت‌ها

به گزارش مهر، بر اساس آخرین گزارش رسمی منتشر شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم اکنون بیش از 2.6 میلیارد لیتر بنزین (با احتساب واریز سهمیه بنزین اردیبهشت) با نرخ نیمه یارانه‌ای 400 تومانی در کارت‌های هوشمند سوخت ذخیره سازی شده است.

از این رو در صورت افزایش قیمت بنزین در ادامه سال جاری، قطعا یک دوره زمانی برای مصرف بنزین 400 تومانی کارت‌های هوشمند سوخت تعریف خواهد شو فعلا برنامه ای دولت برای تبدیل بنزین 400 تومانی ذخیره شده در کارت‌های هوشمند سوخت به نرخ مصوب و جدید نخواهد داشت.

با وجود احتمال عرضه سه نرخی بنزین اما علیرضا ضیغمی معاون وزیر نفت اخیرا در گفتگو با مهر با ارائه پیشنهادی به دولت خواستار عرضه بنزین به صورت تک نرخی شد و تاکید کرده است: تک نرخی شدن قیمت بنزین و حتی گازوئیل منجر به کاهش زمان حساب و کتاب واریز مبالغ حاصل از فروش سوخت در جایگاه‌ها و واریز آن به خزانه و یا حتی پرداخت کارمزد جایگاه ها خواهد شد.

ناصر رئیسی‌فرد رئیس انجمن صنفی کارفرمایی جایگاه داران سوخت هم با استقبال از عرضه بنزین تک نرخی یادآور می شود: تک نرخی شدن عرضه بنزین منجر به کاهش فساد در جایگاه‌ها خواهد شد.

تبعات گرانی CNG از نگاه جایگاه‌داران

به گزارش مهر، با وجود عزم جزم دولت برای افزایش قیمت سی.ان.جی، اردشیر دادرس با بیان اینکه در تمامی کشورهای جهان یک تناسب قیمتی بین بنزین و سایر حامل‌های انرژی مورد استفاده در خودروها همچون CNG وجود دارد، گفته است: هم اکنون با قیمت‌های فعلی بنزین و CNG یک نسبت 45 درصدی بین بهای این دو حامل انرژی وجود دارد

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور با اعلام اینکه مطابق با استانداردهای جهانی باید تناسب قیمتی بین CNG و بنزین 25 تا 35 درصد باشد، یادآور شد: هم اکنون گران قیمت ترین CNG جهان در ایران به مردم عرضه می شود و قیمت بنزین حتی اگر به 1000 تومان هم افزایش یافت نباید تغییری در قیمت CNG حاصل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی.ض
اولا:تجربه نشان داده چند نرخی کردن در روند کشور هیچ موفق نبوده. دوما:با افزایش قیمت سوخت مگر چند درصد میتوان از قاچاق سوخت در نقاط مرزی مبارزه کرد. سوما:با این افزایش بد موقعه و نا به جا مردم دوباره شاهد افزایش تورم و التهاب شدید بازار خواهند بود که فشار زیادی به اقشار ملت تحمیل می شود.
همینطور داره گرانی ها ادامه پیدا میکنه حالا بنزین هم که گران بشه دوباره چندین بار همه چیزها گران میشه. این مردم بدبخت پوستشون کنده شد
ابوذر رئیسی
اگه بنزین گرون بشه
همه چی غیر قابل کنترل گرون میشه
غلا معباس
افزایش پیدا کنه لیتری 10000 تومان مسئولین که مشکلی ندارن مردم هم فدای سر انها
علي
United Kingdom
به نظر من اقتصاد با افزايش نرخ بنزين درست مي شود
Iran, Islamic Republic of
كي از شما نظر خواست
پرچم بریتانیای ..جلوی نظرش
شما نظرت و واسه خودت نگه دار افزایش قیمت بنزین باعث افزایش قیمت همه چیز از کرایه تاکسی تا اقلام خوراکی میشه
ابوذر
United States
بله. به شرطی که افزایش حقوق هم با تورم نسبت داشته باشه. اصلا حقوق رو به یورو پرداخت کنن بنزین هم به یورو قیمت بذارن.
ساسان
نظرتو بزار لای جزر دیوار بی سواد اخه تواز اقتصاد چی می فهمی
United States
دوست من تو چه میفهمی از سیاست و اقتصاد؟! سوخت که گرون بشه هزینه حمل و نقل میرهه بالا همه چی به هم میریزه .
لطفا با مطالعه و تحلیل نظرتون رو بگید!!!!
ناشناس
نظرت بخوره تو سرت
محمدرضا
نظرت جدی گفتی یا می خواستی مسخره بازی در بیاری -_-
وای اگه بنزین گرون بشه دوباره همه چی گرون میشه من نمیدونم چرا همین به آخر سال میرسیم برای سال بعد بنزین گرون میشه یعنی هیچکس نیست بگه جلوی گران شدن بنزین و بگیرین
مرفه بی درد
تو بنزین را گرا ن کردی ولی باز من ازتو ممنونم
United Kingdom
سپاهی
بهتره شاید قیمت ماشین بیاد پایین
محمدرضا
داداش سری قبلی که از 400 رفت به 700
مگه ماشین ارزون شدش تازه خیلی گرون تر شد
محمدرضا
انقد گرون کنید
انقد بزنید تو سر مردم

اینجوری نمی مونه خشم مردم بالاخره بالا میکشه

واقعا که
سوسن
Finland
ملت شریف پیش به سوی خرید خر .استهلاک ندارد بنزین نمیسوزوند
مسلم
باز هم افزایش قیمت بنزین
عادل
افزایش قیمت بنزین یعنی افزایش قیمت نان و همه مواد غذایی ی...
هر چه دست دولت است گران میکند بااین وضعیت میخواهند جلوی گرانی را بگیرند بیچاره ملت وقتی گران میکنند مقایسه با کشورهای خارجی وقتی حقوقمیدهند خبری نیست
Germany
آخه چرا ایقد گرونی
مگه قرار نبود تورم مهار بشه
با گرون شدن بنزین و گاز و...؟؟
به خدا که بدتر میشه و بهتر نمیشه
بقرآن مردم گناه دارن
جاسم
اون مال زمان رای گیری بود.
افشین
مسئول باید تخصص داشته باشه که وقتی نداشته باشه میشه ما.
شهروند تهران
برای قشر پول دار قیمت بنزین باعث کاهش مصرف نمی شود ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مردم مسخره ي دولت نيست كه هر چي را خواست بالا ببرد
...
وقتی حقوق میدن اندازه گینه نو هست
وقت مالیات و بنزین و گرفتن اندازه یورو

اختلاف طبقاتی تویی اقای .....
رضا
خدایی خوب گفتی فقط قیمت بنزینمون رو با جاهای دیگه مقایسه میکنن. ...
علی
اینقدربزرگ نمایی نکنید همه چیز ارومه ما هم که خوشبختیم
منفرد
ماشالله دست دولت در جیب سوراخ مردم است.هر وقت می خواهد کسری تامین کند می زند به توبره ی خالی ملت ..
ما دولت داریم یا ...!؟!؟!
ملت ایران
Iran, Islamic Republic of
با نظر این دوستمان کاملا موافقم . این دولت حتی بلد نیست کلمه خدمتگذاری را بنویسد و بفهمد تا چه رسد به انجام آن . دولت تدبیری که میخواهد تورم را مهار کند و در حال دریافت مطالبات معوق ملت خود میباشد . دیگر نیازی به بالا بردن حامل های انرژی نیست . سود این افزایش متاسفانه به جیب سه هزار میلیاردهای بعدی خواهد رفت .!!!!!!!!؟
Iran, Islamic Republic of
كدوم دولت خدمت كرده به مردم كه اين دوميش باشه؟
sasan
دوست عزیز شما هم که کلمه خدمت گزاری رادرست ننوشتید!
Iran, Islamic Republic of
خدمتگزاری سر همه شما هم اشتباه نوشتی!
خدارحم کنه
دوست عزیز خدمتگزاری با همپن ز هست نه با ذ!!¡ :)))
عای
Iran, Islamic Republic of
حالا هی بکن روحانی مچکریم!!! هنوز به سال اول دولتش نرسیده وضع این شکلیه خدا سه ال باقی مانده رو به خیر کنه
البته از معجون دوران سازندگی و اصلاحات هم بیش از این انتظاری نیست.
علی
تا حالا به فقیرا هم فکر کردین جمعیتشون کم نیست حا
سید علی
Finland
به خدا خسته شدم
رابین هود
United States
به من بیچاره کمک کنید.....
امین
Iran, Islamic Republic of
ایا افزایش قیمت بنزین منجر به افزایش سایر اقلام مایحتاج مردم نخواهد شد با این در امد کم حقوق بگیران و بازنشستگان و بیکاران چه کار خواهند کرد دولت محترم باید عجله نکند با تدبیرهمه اقشار جامعه ازجمله بیبضاعت ها وحقوق بگیران وبیکاران وبازنشسته هاوافراد متوسط جامعه را شناسایی وتصمیم بگیرد .
جهان
به نظرمن کسی اعتراض کنه میگن طرف سیاسیه ضدانقلابه ماکه اعتراض نداریم
تا کی بگیم جهنم ما که اعتراضی نداریم، بالاخره یه روز....
جالب است كه هميشه ميگوييم كه فلان كشور همسايه بنزين 2000 تومان است فلان كشور چندين هزار تومان است درست ما هم قبول داريم همان لحظه هم بگوييد كه فلان كشور كه 2000 توامان بنزين دارد يا به قيمت فوب ميخرد و بنزين استفاده ميكنند حقوق صفر كارگريشان چقدراست مصرف سرانه ماشين هايشان چقدر است؟....
ندا
Iran, Islamic Republic of
پس حقوق ها هم قراره دو سه برابر بشه دیگه

خدا واقعا ازشون نگذره که فقط زورشون به مردم بدبخت رسیده
کم مونده بابت نفس کشیدن هم پول بگیرن
بنده خدا
من و شما هم اگر بلد بودیم و فرهنگ داشتیم می تونستیم خیلی مصالمت آمیز و با یه تجمع یا راهپیمایی و غیره نسبت به سیاست های این دولت و دولت قبلی اعتراض کنیم... ..
United States
چرا بعضیها فکر می کنند باید بنزین به بهای ناچیز توزیع شود. ....
امین
دولت تدبیر و امید میخواهد با تدبیر قیمت بنزین را افزایش دهدوگرانی بوجود نیایدوبه رابین هود هم با این امید کمک خواهد کرد من با نظر ایشان موافقم .
محمد خان
Iran, Islamic Republic of
حالا دولت قبل گرون کرد اونم حسابی چرا کسی حرفی نزد بزرگان نظر دهنده.....
کم حافظه کم عقل وقتی بنزین گرون شد یارانه اش به حساب مردم ریخته شد. ولی الان یادشون رفته واسه چی یارانه داده بودند که الان می خوان حذفش کنند و از طرفه دیگه همه چیزم گرون می کنند.
یه دوست
احسنت
محمد
اگر به رابین هودها کمک نشود دولت دوپایش را توی یک کفش قرار دهد وقیمت بنزین را افزایش دهدکه رابین هود ها قادر به ادامه زندگی نخواهند بودو در انتخابات بعدی امثال انهابه ایشان رای ....... داد .
کامیار
Iran, Islamic Republic of
خداییش دست ممود درد نکنه...
محمد
دولت باید گرانی را مهار کند وسیاست ریاضت اقتصادی بنفع انان نخواهد بود وبر مردم فشار کمرشکن خواهد اورد .
رضا
ای کاش فقط قیمت بنزین رو مقایسه نمیکردن حقوق ودستمزد ودرآمدها هم یک مقایسه ای میکردن اما نه با خود تصمیم گیرنده ها چون برای اونا هرچی بگن کم گفتن هر جند اونم فایده ای نداره چون ماشین سازمان که بنزینش هم سازمان میده پس برای چی به فکر ما باشند وتبعات بعدی وتورم ناشی از اون.
آقای بیچاره
گران شه مشگلی نیست
Iran, Islamic Republic of
معتدل بی درد
Iran, Islamic Republic of
این دولتم مثل دولتای دیگه جیبش خالی بود فقط زورش به همین بنزین و گاز رسید
نه به آب و برقم رسید
اگه جیبش خالیه پول چرا این همه بریز و بپاش الکی می کنه و سکه طلا صدقه میده به ثروتمندان؟!
خرج استخر و سونا و ...!
...
نیما
Iran, Islamic Republic of
گرانی مواد غذایی کم بود قرار است دولت با تدبیر از سال 93 به بهانه فاز دوم هدفمندی و جبران کمی بودجه سیاست ریاضت اقتصادی را اجرا کند وضع موجود گرانی و تورم برای مردم غیر قابل تحمل است تا برسد به اینکه اب و برق و گاز را افزایش دهد .
ملت ایران
چرا کشوری درحال حاضرازنظر حامل های انرزی خود کفا است ملتش بایدگرانی تحمل کنندچرا
محسن
سلام . به علت افزایش قیمت در سال بصورت قانون ننوشته در آمده ؟؟؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
بحث نکن کی نظر منو تو خواسته .اصلا نظر من وتو مگه مهمه!
علی
بابا بزار گرون بشه کاش میشد لیتری 200 هزار تومن
United States
موافقم
محمدد
France
خدا ریشه اونایی که به فکر درد دل مردم نیستند و فقط فکر سود جیبشونن رو بخشکونه
بزودی
mohammad
سلام فکر ما بدبختا استان سیستان و بلوچستانیا نیستن دیگه اینجا که cng که نیست فقط بنزین...بعدش با افزایش قیمت گازوییل همه تجناس بجز تورم 30 درصیدشن میکشه باالا
با این حقوق 503 هزار تومن که امسال شاید بشه 600 تومن خداییش بگین چیکار میشه کرددد!!!!!!!!!
هیچی!
توی سیستان اگه سپاه بازم خدمات رسونی کنه و الا کسی به فکر مردم خوب این منطقه نیست.
ناشناس
دیگه همه به تنگ امدن کم مونده تا بیاییم خیابان بگیم
روحانی رای ما رو پس بده .این چه دولتی که اداره میکنی .مردمو به تنگ اوردین .دست از سر مردم بردارین یکمم سر به سر سرمایه دارای دوربرتون بزارین.
نیما
کشور ما دومین تولید کننده نفت و گاز جهان است قیمت گاز و بنزین و مانند ان با اروپای بدون نفت و گاز مقایسه میشود و بعلاوه مالیات میپردازیم و دولت با تدبیر میخواهد دیگر با این پولها افرادی مانند زنجا......ها در کشور پرورش نیابند از سود حاصله به میلیونها جوان بیکار اشتغال ایجاد کندو حتی بیمه بیکاری بدهدبا این وضعی که مسئولین پیش گرفته اند دیگر نیازمندی در کشور مشاهده نخواهد شد .
يه بنده خدا
١-فكر كن ببين كدوم از منصب دارها مياد نظر ما رو بخون؟
٢- فكر كن بنزين گرون شه همه چي گرون ميشه.مثل حمل و نقل، خوراكي و ...
٣- اينو بگم اينا دوست دارن مردم فقط قاط بزنن يا فوش دوست دارن
كيه كه حرف دله مردمو بخونه اخه
اي مسئولين كجاشيد؟
فربد
این دیگه عند دولت تدبیر و امیده.آخه کسی نیست به این آقایون بگه روزای قبل ارز انتخابات چرا وعده های واهی میدین به مردم بعدش شما هم از دولت قبل بدتر میشید
کوروش
باسلام وتبریک سال نو

می خواستم جواب شخصی را بدهم که گفتندباگران شدن بنزین مشکل اقتصاد حل می شود .

شما یا اینکه ماشین ندارید . یا اینکه دکترای اقتصادشماازدانشگاه بابا آدم است
به دولت باید تبریک گفت با این حمایت قهرمانانش از معیشت مردم معیشت یعنی تورم اجناس با 40 تا 50 درصد
رضا
چی بشه کرایه ها
ابرام
اخه یکی نیست به این مجلسی ها بگه همینجوری دارید قیمت بنزین را بالا میبرید چرا کسی به فکر مناطق محروم نیست ...
ابرام
چرا به فکر استانهایی که حتی یک جایگاه گاز ندارند نیستید ....
صفا
بهترين كار فرهنگ سازي جهت استفاده از دوچرخه و پياده روي درمسافتهاي كوتاه وزيرساخت وسايل نقليه عمومي پيشرفته است
محمد
Germany
موضوع اینه با افزایش بنزین کلیه اقلام گران میشود
حاجي ارزوني
الهي اينا چند كلاس درس خوندن؟1 2 3 نمي دونم شايد بيشتر شايد كمتر ! به حال يه چيزو فهميدم اينا
به فكر ما نيستن نه نه صبر كنيد اين حرف سياسي
نيست! سرچ كني مي فهمي . درادامه وضع مردم
رو جوراي ديگه بايد درست كرد
ئارو
حقوق ريالى خرج هم تومان
مممم
... یارانه میگیری وضعت توپ میشه
مرتضی
همه ما قبول داریم که مصرف انرژی در کشور ما بالاست و قبول داریم که قیمت حامل های انرژی پایینه ولی منصفانه بگید آقایون دولت مردا مقصرش کیه جز اینکه سالها انواع کالاهای بی کیفیت و سطل آشغالی اروپا و آسیا رو با پایین ترین کیفیت و بالاترین مصرف انرژی یا وارد کردین یا مونتاژ و به اسم حمایت از تولید داخل و ایجاد انحصار به خورد مردم دادین ازون طرف سطح حقوق ودستمزد مردم رو همچنان پایین تر از نرخ تورم قراردادین تا نفسشون زیر بار مخارج زندگی بالا نیاد حالا قیمت بنزینو افزایش میدین وتوی بوق و کرنا میکنین که از یارانتون صرف نظر کنین بخدا اگه کسی این کار بکنه من شرط میبندم که دولتمردا هم نمایشی بگن ما انصراف دادیم ازین دولت اونقدر بی تدبیری دیدیم که دیگه امیدی بهش نداریم
الحق که دستت درد نکنه واقعیت گفتی .
Iran, Islamic Republic of
واقعا درست ميگين.
سه فقره طرح بزرگ در هشت سالِ احمدی نژاد، پیگیری شد که می توان همگی را در یک راستا و ساخت طبقه ای "فقرنشان"دانست. ب...
اقا مشکل مال ساختار سیستم معیوب است که باید از نو ساخته بشه با تغییر دولتها چیزی عوض نمی شود
مهم نیست
Iran, Islamic Republic of
خوبه میزان افزایش قیمت حاملهای انرژی متناسب با افزایش درآمده مردم هستش!!!!! بابا بخدا 70 درصد مردم فقیر هستن بخدا گناه دارن
عجب تدبیری!!
عجب امیدی !!!

چه پری چه بالی !!!
معلم
دیگه سر کلاس نمیگم علم بهتر است یا ثروت . فقط میگم بجه ها ثروت بهتر و مقدس است و از اون بهتر دروغ گفتن است!!!
ناشناس
United States
زنده باد احممدي نزاد
ali
کاش میشد با در امد ماهانه ما یکی از دولتمردان تنها یک روز امرو معاش میکردند... بعد ا
مهدی
United States
چرا الکی بهونه میارید میگید میخوایم جلوی قاچاق رو بگیریم؟؟؟؟خب حالا بنزین و گازوییل قاچاق میشه چرا cngرو گرون میکنن؟؟؟؟
پژمان
اقا ممنون که حواستون به قیمت پایین بنزین هست اتفاقا منم خواستم بگم ارزونه به مشکل برخوردیم لطفا برای اکسیژن هم یه نرخ تایین کنید
مرگ بر منافق
ایران
Latvia
باز هم محمودم ارزوست.واقعا" محمود به فکر مردم بود.
هرجا که میری مخالفت می بینی. من نمی دونم پس کیه که میاد به اینا رای میده؟اونم 20 میلیون 20 میلیون.واقعا ترسو ترین آدم ها ماییم،‌فقط بلدیم تو فضای مجازی اعتراض کنیم.
یک شهروند معمولی
خودتون قضاوت کنید من با 800 تومن دریافتی چطور زندگیمو اداره کنم
عدالت علی این بود!!
شما که غمی ندارید جیبتون وصله به دولت من دربه در هستم که باید به هزار در بزنم تا زندگیمو اداره کنم
گرانترين cng جهان براي ساده ترين مردم دنيا...
مسافركش
تورم بيشتر از اين طاقت نداريم لااقل cng را كاري نداشته باشيد تا به كرايه كشيمان بتوانيم ادامه دهيم...
این را بگویید که پول ما در کشورهای خلیج بی ارزش شده بطوریکه یک دینار کویت 9000تومان است
آقای روحانی از کلیدی که داری به تعداد خانوارهای ایرانی کلید درست کنید تامردم راحت تر مشکلات خودرا حل کنند
عجب از این امید و تدبیر
یه بارآزاد کنید تمام شود چرا هرساله باافزایش بنزین باید قیمتها افزایش یابد؟تا قیامت باید درهمه چیز افزایش داشته باشیم؟
فقرای جوان
چرافقط پی سوخت ویارانهائدبه فکراشتغال مردم هم باشید .عده ا ی ده شغله مردم کثیری بیکار
ورزشکار
اقایانی که فقط بفکرمصلحت بودجه مملکت وپرکردن حسابهای بانکیشون توممالک اجنبی هستیدوازاین طرف داریدبودجه کشورمون ومیریزیدتوشکم عربها یخورده هم بفکرماهموطنای ایرانی بکنیداخه هنوزبنزین وگرون نکردیدبعداز15سال سابقه کاری با حقوق550تومن ازکاربیرونمون کردن تکلیف ماچیه که حتی یه فرقونم توخونه نداریم بترسیدازعاقبت فرعون....
م
کی بود قبل انتخابات گفت ظرف صد روز تورم رو مهار میکنم.،
باسلام هرکس که میاد کاندیدمیشه مردم تاج سرن اما وقتی رای میاره حرفها وقولا یادش میره حالا اینا که با جیب خالی آمدن پرکنن
مجید
اوشون گفت تو چرا باور کردی
درخواب بیند
پی ام
میدونی چرا مصرف بنزین تو ایران بالاست؟؟
چون مردم هنوز سوار پیکان میشن بامصرف صدی پانزده یا نیسان با مصرف صدی 25 ولی کشورای مدرن مثل المان BMWسوار میشن با مصرف صدی4
انوقت کیفیت بنزین که نگو.....
Iran, Islamic Republic of
دزدهای خودتون کمتر کنید به فکر خودتون هستید نه مردم
Iran, Islamic Republic of
با افزایش این قیمت ها بسیاری از محصولات وابسته به حمل و نقل جاده ای ! افزایش قیمت دارند! از جمله مواد غذایی!
بهاره
واقعا این چه وضییه .مردم دارن از گشنگی میمیرن اون وقت شما به فکر جیب خودتونید.به شما هم میگن دولت مرددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد
نیما
Iran, Islamic Republic of
تورم تا 1000 روز هم مهار نمیشود خیالتان تخت باشد ثانیا افزایش قیمت بنزین و حاملهای انرزی باعث گرانی کالا و مواد غذایی مایحتاج مردم خواهدشدقبل از اجرای بقولی هدفمندی یارانه ها دولت پیش قدم افزایش قیمت خدمات در بسیاری از ادارات شده است ..چیزی که اعیان است چه حاجت به بیان است .
اشک
آخه این شد انصاف یکسره آدم های فقیر رو اعدام کنید بهتره. نمی دونین هزاران فقیر با ماشین کار میکنن وقتی بنزین گران بشه آنان چکار کنند. دولت با انصاف
clark
سلام

چرا تیتر سرکاری میزنید؟ خوب افزایش قیمت که خیلی وقته قطعی شده ولی اینکه از کی اجرا میشه معلوم نشده! درست میذارید 31 فروردین تیتر میزنید که بازدید کننده سایتتون بالا بره! خیلی باهوشیدا! خیلی!
ناشناس
مردم با گرونی دست و پنجه نرم کنند ,وحشت افزایش قیمت تو جامعه سایه انداخته اونوقت همسر دکتر روحانی ضیافت شام برگزار کنند با آن فضاحت فرهنگی اون هم توسال اقتصاد و فرهنگ من واقعا متاسف شدم با کلی هزینه بیت المال
علی
اینم از کلید!!!!!!!
حالا هی برید رای بدید
Iran, Islamic Republic of
گناه ماچيه كه ارزش ريال اومده پايين ؟چون اگه ارزش ريال واقعي بود همين قيمت 400 تومان هم از فوب خليج فارس بالاتربود
یک جوان مهندس بیکار
United States
مثل مردم سومالی نشیم ....
متاسفم که ایرانی ام
Behnam
اگه افزایش هزینه ها توأم با افزایش درآمد باشد قابل توجیه و پذیرشه!!!
واقعا این طوری تورم مهار میشود . وزیری که حرف خودش رو پس میگیره ........
شفیعی
بهترین کار دولت اینه که همه چیزو برگردونه سر جاش...!
تاچه سالی باید افزایش قیمت بنزین باشد درحالیکه همه چیز تحت الشعاع آن بوده وبااین حقوق کم وتورم زیادکه همیشه تورم راپایین اعلام می نمایند چگونه می تواند زندگی معمولی را گذراند درحالیکه که داروی 70هزارتومانی که دکتر اجباربه خوردن آن نموده را نمی توان خرید؟!!!
پس بهتراست دعای مرگ نماییم
تنها چیزی که برای مسئولان مهم نیست نظرقشر فقیراست
مسئولان وخانواده هایشان که با خودرو دولت و...سفر می کنند وچه می دانند ما چقدروچگونه وبا چه شکلی کرایه می دهیم
حسن
با این افزایش در گازوییل و گاز به نظرتون افراد صنعتی چطور با بازار های خارجی زقابت کنند .
محمد
Iran, Islamic Republic of
در زمان صلح و ارامش نباید در نگرانی باشیم . تا کی دغدغه بنزین ادامه دارد و کی به مردم میرسن؟
عـبـــد عـا صـی
سلام علیکم. ای کاش به این واقعیت هم اشاره میکردید که مقایسه-ی قیمت بنزین در کشورهای پیشرفته وَ شیخ-نشینان عربی با بهای آن در ایران هرگز منطقی وَ عادلانه نیست ؛ بقول دکتر سبحانی، اقتصاد-دان معروف وَ نماینده-ی مجلس هفتم ، « مگر ما به کارکنان پالایشگاههایمان وَ اقشار دیگر، به اندازه-ی کشورهای دیگر حقوق میدهیم که میخواهید قیمت بنزین را تا سقف "فوب خلیج فارس" برسانید »؟؟؟ ... اگر بنزین در گران-ترین ایالت آمریکا لیتری یک دلار هم باشد ، "حداقل دستمزد ساعتی" در این این کشور از قرار ساعتی هشت دلار است ( حداقل روزی 64 دلار )! ... تاوان قاچاق بنزین یا سوختهای دیگر را مردم نباید بپردازند ... امیدوارم که این نظر منعکس شود وَ شما زحمتکشان این پایگاه خبری ، کما فی السابق به رسالت خود عمل کنید.
رضا
با برداشتن تحریم ها روز به روز قیمت دلار میره بالا کاش تحریم ها را بر نمیداشتند و در ضمن قیمت بنزین در کشور های مختلف را در رسانه ها اعلام میکنن اما نمیگن ارزش پول انها چند برابر پول ماست
ناشناس
هر کاری دوس دارین سرمون در بیارین ما که دیگه مرد نیستیم
به نظر من بنزین وگازئیل باید نرخ روز جهانی داشته باشه با این شرط که دولت با توجه به سود حاصل از فروش بنزین ازاد صرف نظر کند از دریافت گمرکی از ماشینهای وارداتی با تشکر......
بیکار
عجب تدبیری عجب امیدی حسن کلیدی کلیدش گم کرد
بهاوند
شما هرچه دوست دارید اجرا میکنید از ماچه نظر میخواهید اگر نظر مارا میخواهی ماشین های بالا سی ملیون باید کارتسوخت داده نشه وسهمیه انان به ماشین های پایین تر که دارند خرج زندگی شان را در میاورند داده بشه ولی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زیدابادی
دولت تدبیر وامید ایا امیدی برای مردم مانده که بتوانند تدبیر کنند فقط مردم تدبیر کردند ویارانه ها را نوشتن که نکند با نگرفتن یارانه باز سرمایه جمع شود ویک بنده خدای دیگر به زحمت بیفتد وسه هزار میلیارد دوم را ببرد ودران دنیا مقصر مارا بدانند ودوذخی شویم
اشيانه
Germany
دولت تدبير اميد نا اميدمان کردي اگه اين شيب ملايمه افزايش قيمت هاس پس خدابدادمون برسه
نیما
قیمت بنزین کشورمان با کشورهایی که از خودشان یک قطره نفت -- گاز --ویا بنزین ندارند مقاسیه میشود مانند ترکیه فرانسه پاکستان و000کشور ما باید با عربستان --کویت --امارات ولیبی مقایسه شود دولت باید با توان ملت و امکاناتی که فراهم کرده قیمتها را افزایش دهدنه بالای 70 درصد فعلی بنزین0
علی
من فقط حرفم اینه که ما مگه با شماها چیکار کردیم که انقدر اذیتمون میکنید.اومدین گفتین تحریم ها رو برمیداریم...خوب الان که یک مقدار از تحریم ها رو برداشتین...پس چی شد...به جز اینکه پول های بلوکه شدتون برگشت تو جیبتون و صادرات نفتتون تا یه جایی ازاد شد...والله ما که خیری از این پول ها ندیدیم...بخدا منم یه جوونم تو این تهران...منم دوست دارم که مثل خیلی از این اقازاده ها یه مقدار خوب زندگی کنم...نه اینکه همیشه قبطه یه زندگی خوب رو بخورم و مدام بگم ای کااااااااااااش
خاکپور
اقایان مسئول به مردم فقیربیچاره هم کمی فکرکنید چون فرداقیامتی هم هست ؛امروز بنزین فردا همه چیز؛
معترض
خداوند اجابت را در دعاهای مخفی قرار داده.............
میشه بگین کی ما رو نفرین کرده که نفرینش گرفته.............
جوان
United States
امروز 93/2/5 فقط ببینید تا اخر فصل بهار چه تورمی درست بشه .. وقتی یه رانند مجبوره گازوئیل با 70% بیشتر بخره پس اعتصاب میکن که کرایه کم است پس مبلغ کرایه ای که به کرایه اضافه میشه احب جنس میکشه رو جنسش... من برم بخرم باید از یه جایی جبرانش کنم دیگه و...
آروز
توی اخبار قیمت بنزین کشورهای دیگه. رابا کشور ما مقایسه میکنه پس چرا حقوق و درآمد آن کشورها را با کشور ما مقایسه نمیکنند؟
اقتصاد یک علم عملی است نه نظری وحضرت علی فرموده اند میدان سخن بس فراخ است ودیوار عمل بسی بلند............
به درستی که همه فقط حرف میزنند
نیما
United States
بنزین هم رویا شد
امیر رضا--م
قیمت بنزین با 70 درصد باشیب تند و حقوق کارگران و کارمندان 20 الی 25 درصد باشیب کند افزایش یافت عملا برعکس سخنان اقای روحانی تحقق یافت خدا به دادبیکاران و اقشار بی درامد برسد0
United States
وای بر من، درکشوری زندگی می کنم که برای جلوگیری از قاچاق سوخت گرانش می کنند !!! عقل هم وجود دارد؟ بچه 6 ساله می توانند راه حل های بهتری ارائه دهد !
تاثیرات گرانی بنزین روی زندگی مردم هم که هیچ !
United States
زنده باد م ر
مهم نیست
United States
اگر بخواهیم اقتصاد خوبی داشته باشیم باید بنزین گران بشود چه اشکالی دارد
علی
United Kingdom
عمر جوانی ام گذشت هرسال وامی جهت خرید مسکن و یا مین میگیرم ولی تا می خواهم اقدام به خرید بکنم گرانتر می شود .....
کی باید جوابگوی ما باشد تو و یا تو ....
خدایا دلم پر ازدرد این مملکت شده کدام دین و اسلام در این کشور فقط ندایی از شهدا این هم سیاست مملکت گرسنگی و یتمی ندیدند ای کاش خداوند لطفی می کردو به چشم خواد عذاب اینان را می دیدم ...خدایا خسته شدم تو لطفی به من کن خدا خدا خدا .......
امير
اين تدبير دولت اميد بابا كليد رو ول كنيد درد مردم گراني چرا كسي اعتراض نميكنه چرا كسي ديگه نيماد توي خيابان
هادی
همیشه افزایش قیمت باید کمترازدرصدافزایش حقوق باشدتابه قشرکارگر وکارمندو مستضعف فشاروارد نیاورد(کمتر بخاطر اینکه این قشرمحروم هم بتوانند یک نفس راحتی بکشند) ولی افسوس که سواره خبراز پیاده نداردوسیرهم خبرازگرسنه ندارد.
میلاد
Iran, Islamic Republic of
مسئولین که به فکر جهانی کردن قیمت سوخت هستید پس چرا به فکر جهانی کردن قیمت خودرو نیستید و مالیاتی چند برابر قیمت اصلی خودرو از مردم دریافت میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مصرف بالای سوخت بخاطر بی کیفیتی ماشیناشونه مصرف دو برابر نسبت به خودروهای اروپایی!!!!!!
مهدي
Iran, Islamic Republic of
علت گروني بدون حسابوكتاب علت اصليش وابستگي شديد ايران به درآمدهاي نفتي و فرآورده هاي اونه ما چيز به غير نفت داريم كه با صادراتش بتونيم ارز وارد كشور كنيم واز اون طريق مخارج كشور يا همون بودجه رو ببنديم مسلما نه پس بايد چه كرد اگه بخواهيم درآمد حاصله از نفتو قطع كنيم جايگزينم براي هزينه هاي كشور نداريم مي ريم سراغ ماليات وارزش افزوده كالا ها كه اين وقتي با فزايش سوخت همراه بشه ميشه عملا رياضت اقتصادي كشور و نتيجش در انتها ميشه كاهش مواليد بالا رفتن بزه و كاهش امنيت كشور در ده سال آينده به خاطر نارضايتي عمومي وكاهش مواليد
Iran, Islamic Republic of
واقعا مردم بدبخت کردید
خیلی گرونه
اهواز
تجربه نشون داده افزایش قیمت بنزین همه چیز رو با خودش به سمت گرانی می کشونه
مصدق
ديگه لازم نيست استعمار گران پول كرايه حمل مواد سوختي رو بدن همين جا بامون حساب مي كنن !
نیما
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم از جون این ملت بدبخت چی میخوان اینا انگار نمی بینن قشر ضعیف داره هر روز پست رفت می کنه این گرونیا امون مردمو بریده باز هم دنبال افزایش قیمتن همه امیدوار بودن دولت جدید بیاد همه چی درست می شه که ،هیچکس به فکر این مردم نیست مردمی که همیشه تو صحنه ها حضور داشتن این حقشون نیست.
حسین
Kuwait
من توکویت زندگی میکنم اینجاسه نوع بنزین هست که سه قیمت داره ۶۰/۶۵/و۹۰فلس که به پول خودمون میشه ۶۰۰ /۶۸۰و۱۱۰۰تومان(تقریبا)وحقوق خودکویتیهاحداقل از۱۰ ملیون تومن شروع میشه به بالاحالاحساب کنیدحقوق توایران حداکثر۱ملیون تومنه (اداره)بعدمیان میگن فلان کشوربنزین گرونه ماارزون خدالعنتتون کنه
ا-- محمد
هر تصمیم غلطی که در زمینه اقتصادی و فرهنکی و ... توسط دولتهای قبلی گرفته شده چوبش را مردم خوده ومردم متحمل فلاکت شده اند واقای روحانی شما میتوانید از نخبگان دانشگاهی و حتی از تجربه بعضی کشورها در حهت رفع تورم و بهبود وضع معیشت مردم ورفع بیکاری جوانان و چندین مشکلات دیگر از انان استفاده کنید وقت طلا است
رامین
عملا مشاهده میکنیم دولتمردان اقای روحانی دستشان را زیادتر از دولتمردان اقای احمدی نزاد به جیب مردم وارد کرده اندمردم فهم و شعور دارند و موقعیت شناس هستند ولی ذولتی ها حریص از جمله قیمت بنزین و سایر حاملهای سوخت و 000
علی
خجالت اوره جمع کنید این سایتو حداقل یک سال یکبار بروزش کنید
سیما
Romania
ما هم وضع مالی معمولی داریم،این گفتم فکر نکنین پولدار این که بنزین گرون ميشه همه چی گرون ميشه خیلی بده ولی کاش حداقل تاثیر باره خیابان ها خلوت شه آلودگی کمتر شه
فاطمه
تو رو خدا از رو هوا فکر نکنید مردم عادی چه گناهی دارن که بی برنامه بودن دولت را باید به جان بخرند مجلس چرا بادولت همراهی می کنه آخه کو مهار تورم
بابا حواستون به ملت باشه چرا حقوقا با تورم بالا نمیره تازه خیلیام هستن حقوق بگیر نیستند که دیگه بدتر بدبخت میشن
اردلان
سلام .با گران شدن بنزین هیچ اتفاقی نمی اقتاده اینقدر این مردم خوبن اگه بیان در خونشون دولت پول زوری بگیره میگن ممنون تا کی آخه به هوش بیان تو رو قرآن
علی
با دست خویش خویشتن را بهلاکت نیندازید -قران کریم -خود دانید
اين چه بي تدبيري در دولت تدبير و اميد است اقاي روحاني مواظب باش
امیر
United States
از ماست که بر ماست!!!!!!!!!
همزبان
دولت ، ملت....همدلي ، همزباني

دوستان دولت داره با ملت همدلي ميكنه.. اينكه كارمندان دولت اگه افزايش حقوق تا آخر سال نداشته باشن بالاخره تمهيداتي براي حداقل رفاهشون در نظر گرفته ميشه...اينكه جامعه بازاري با كشيدن قيمت روي اجناس مايحتاج مردم بالاخره گليم خودشو از آب بيرون خواهد كشيد...اينكه جامعه پاك پزشكي و به دور از زيرميزي و دستمزد عمل، براي نجات جون مردم خودشو سرپا نگه خواهد داشت..... اينكه جامعه شريف دلالان در هر صنفي با محاسبه ( حداقل سود و كميسيون ) روزشون رو شب خواهند كرد...اي بيچاره كارگر و بازنشسته كم حقوق و خيل زياد بيكاران و بيماران از كار افتاده...اين شماها هستيد كه بايد جور اينه همه بي تدبيري و نا اميدي رو به دوش بكشيد..
دولت با شما همدل است..كافيست شما با دولت همزبان باشيد.
عماد
جهت گیری غیر تدبیرانه دولت تدبير و اميد

بنزين گرون بشه - كرايه تاكسي گرون ميشه - مواد خوراكي گرون ميشه - لباس گرون ميشه - نميدونم هي چي كه فكرشو بكني گرون ميشه اصلا گروني اجناس بستگي داره به قيمت بنزين اين جوري جا افتاده
یه بدبخت ایرانی
ووووای سالی که نکوست از بهارش پیداست
سالی که با گرون شدن بنزین شروع بشه آخرش با چی تموم میشه رو خدا می دونه...........فقط خدا بهمون رحم کنه با این گرونیا.........اونیایی که گرون می کنن چه خبری از حالفقیر و بیچاره ها دارن......مسولین لطفا به فکر مردم باشین...
؟؟؟؟؟؟؟؟
ملت ما پوستشون کنده نمیشه....فقط پوست کلفتر میشن...
..
امام زمان کجایی
hadi
چرا مسئولین به فکر مردم مستضعف نیستند
در مناطق محروم اکثر مردم شغل دولتی ندارند که سر ماه حقوق بگیرند ،یک کارگر باید زحمت بکشد آخرشم پولش را نمیدن بعدشم کارگر چقدر پول می گیرد اون پول را به کدام زخمش بزند
حالا مسئولین حی به مردم فشار میارند.
علی رضا
با سلام
آقای روحانی این بود شعارتون؟
این بود قول هایی ک به ما دادین؟
این بود اشتغال؟
بخدا شرم آوره
خدا خودش به داد ما برسه
من بخاطر بیکاری زندگیمو از دست دادم
این ک میگم زندگیمو
واقعا از دسش دادم
سال ها پشت میز های مدارس و دانشگاه درس خوندیم آخرش چی؟
دستتون درد نکنه
تشکر
هزار بار تشکر
ایرانی
مردم سکوت میکنن و هیچی نمیگن.
مسئولین چرا سواستفاده میکنن؟!مردم ما تا کی باید از لحاظ اقتصادی تو سختی باشند؟!کمر مردامون، پدرامون شکست تو این همه گرونی! بنزینم گرونش کردن!!! :-(
Iran, Islamic Republic of
نتونستم خودم جواب بزارم برای شما فرستادم که بگوید بهشون.تشکر.
چرا دولت برای حرف خودش هم ارزش قابل نیست؟
مگه الگوی درست مصرف را نگفت؟
حالا ما که درست مصرف میکنیم وبنزین400یا700 خودمون را برای روز مبادا نگهداشتیم
چرا ازمون میگیرید؟
وباطلش کردید؟
شرم کنید درست است مارا ...بار اوردید ولی ایقدر کار شما دولتمردان زشت هست که هر ...میتونه بشناسه شماها رو.
تشکر
ی
درود خدا به تک ستاره ایران محمود احمدی نژاد محمود جان جای خالیت احساس شد شدیدا
کاری نمیشه کردبایدیه معجزه ای بشه
علی
Iran, Islamic Republic of
حرفای ما هیچ فایده ای نداره . اینای که خودمون باعث شدیم بهمون حکومت کنن .فردا پس فردا هوای تنفسی هم سهمیه بندی میکنن . کاش با گرون کردن بنزین فقط بنزین گرون شه .تسلیت میگم به همه