پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آزادی نامبارک دو پسر "مبارک"

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 403992
دو فرزند رئیس جمهور مخلوع مصر روز دوشنبه از زندان طره در حومه جنوبی قاهره خارج شدند و گمان می‌رود رهسپار خانه‌های خود در پایتخت مصر شده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، مقامات امنیتی مصر اعلام کردند دو پسر «حسنی مبارک» رئیس جمهور مخلوع این کشور تقریبا چهار سال پس از آنکه آن‌ها همراه پدر خود دستگیر شدند، از زندان آزاد شده‌اند.

مقامات اعلام کردند علاء و جمال مبارک، روز دوشنبه از زندان طره در حومه جنوبی قاهره خارج شدند و گمان می‌رود رهسپار خانه‌های خود در پایتخت مصر شده‌اند.

این دو نفر همراه با پدر خود همچنان با محاکمه مجددی در ارتباط با اتهامات فساد مواجه هستند.

علاء و جمال مبارک به طور جداگانه با محاکمه‌ای به اتهام تجارت با استفاده از اطلاعات محرمانه رو به رو هستند. آن‌ها از دیگر اتهامات تبرئه شده‌اند.

پیش‌تر دادگاه جنائی قاهره در این پرونده مبارک را به سه سال زندان و علاء و جمال نیز به تحمل چهار سال حبس محکوم کرده بود. مبارک و پسرانش همچنین به پرداخت غرامت ۲۱ میلیون پوند مصری و بازگرداندن ۱۲۵ میلیون از دارایی‌هایی که از بودجه کاخ‌های ریاست جمهوری اختلاس کرده بودند محکوم شده بودند. اما با درخواست تجدید نظر مبارک و پسرانش دادگاه تجدید نظر قاهره ضمن لغو این حکم دستور دادرسی مجدد آن را صادر کرد.

مبارک در ماه فوریه سال ۲۰۱۱ در بحبوحه قیام مردمی، از قدرت کناره گیری کرد. وی و دو پسرش ماه اوریل‌‌ همان سال دستگیر شدند.
https://jahannews.com/vdceox8ewjh87oi.b9bj.html
jahannews.com/vdceox8ewjh87oi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *