سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
۳۲
اعتراضات گسترده به رای مجلس و خواب زدگی برخی رسانه ها؛

سرایت مدل "علی مطهری" به رسانه های همجوار

شنبه ۵ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 122093
مدل و سبک تحلیلی علی مطهری برای رسانه های وابسته اش نیز، در حال تبدیل شدن به یک اصل منطقی و کاربردی است.
سرایت مدل "علی مطهری" به رسانه های همجوار
به گزارش جهان مهمترین انتقاد به مدل تحلیلی علی مطهری پس از انتخابات، این بوده است که این نماینده محترم از وزن دهی متناسب به تخلفات کوچک و بزرگ ناتوان است. به تعبیری آقای مطهری همان اندازه به جریان برانداز پس از انتخابات اعتراض می کند که به مناظره رئيس جمهور انتقاد دارد يعني سهم مناظره آقاي احمدی نژاد را با عملکرد سران موسوم به فتنه یکی می داند و در همین رابطه معتقد است که احمدی نژاد و موسوی و کروبی به یک اندازه مقصرند!لحن آقای مطهری نشان می دهد که وی شوخی نکرده و واقعا اعتقاد دارد که موسوی و کروبی و احمدی نژاد را باید با هم محاکمه کرد.
 
اما این مدل تحلیل کاریکاتورگونه به نظر می رسد برای رسانه های همجوار وی نیز به عنوان یک اصل پذیرفته شده است. تلقی نادرست از "اعتدال" باعث شده است که "یکی به نعل و یکی به میخ زدن" به تدريج جای "انصاف" را بگیرد. در صورتي كه الفبای انتقاد منصفانه این است که سطح بلندی صدا، به تخلف صورت گرفته و اندازه انحراف از حق باشد؛ نه اینکه با یک چوب همه را بزنيم و به خاطر همه وقايع به  یک اندازه شیون کنيم!
 
مثلا یکی از رسانه های علاقه مند به جناب مطهری در نقد فحشها و ناسزاهای وی در مجلس به برخي از نمایندگان نوشت: آقای مطهری شما سخنان خوبی علیه تندروی های اصولگرایان - بخوانید معترضین به چپاول دانشگاه آزاد - داشتنید، اما خوب بود حرف بد - بخوانید خفه شو، بتمرگ، کوچک اف - هم نمی زدید!
 
این رسانه با همین سبک تحلیل در ماجرای دانشگاه آزاد، پس از اینکه کوچکترین واکنشی به رای غیر قانونی و مصوبه سیاه مجلس نشان نمی دهد، به یکباره از خواب بیدار می شود و نسبت به انتقاد دانشجویان و البته برخی افراط گری ها اعتراض می کند.
 
رسانه دیگری که در محکومیت حوادث پس از انتخابات و اعتراضات خیابانی و اغتشاش خواندن آن تا ماهها تردید داشته است به یکباره خواب زده می شود و اعتراض خودجوش دانشجویان را اردو کشی می نامد و آنرا توهین به مسؤولین می خواند.
 
این در حالی است که این رسانه ها کمترین واکنشی را نسبت به رای سؤال برانگیز دانشگاه آزاد نداشته اند و حتی از مخابره اخبار آن نیز امتناع ورزیدند. 

آیا واقعا جعل امضای نمایندگان برای حمایت از یک فرد سیاسی توهین به مجلس نیست که این رسانه ها نگران آن شوند؟ طی یک ماه گذشته و در شرایطی که کشور درگیر مسائل مهمتر و جدی تر بوده و هست، آیا شایسه است که چندین طرح فوریت دار برای حفظ حکومت سیاسی یک فرد در مجلس مطرح شود؟ آیا معطل کردن مهمترین نهاد قانونگذار و تصمیم گیر نظام،  برای حفظ منافع سیاسی یک فرد و جریان محدود وابسته به او، نیاز به اعتراض و یا حتی انعکاس اعتراض گسترده و همه گیر مردمی نداشت؟ آیا مطرح کردن یک مصوبه به صورت غیر قانونی و الحاق پیشنهادها به شکل سؤال برانگیر و به تعبیر دیگری مهندسی کردن "رای به یک مصوبه" قابل نقد نبود و توهین به مجلس و موکلینشان محسوب نمي شد؟ رئیس دستگاه قضا و حتی رئیس مجلس هم نسبت به این مصوبه اعتراض کردند و آنرا مخالف نظر رهبری دانستند، با این حال صواب است که برخی رسانه ها که با انتقاد رئیس قوه قضائیه به برخی اعتراض کنندگان از خواب بیدار شدند، نسبت به اصل داستان سکوت کنند؟ مگر غیر از این است که رهبر معظم انقلاب فرمودند که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بالاتر از مصوبات مجمع تشخیص مصلحت و مجلس است؟ با این حال اعتراض دانشجویان را باید محکوم کرد یا رای مهندسی شده مجلسیان را؟ برخی رسانه ها دیر به فکر افتادند چرا كه امروز با روشنگری ها و اعتراضاتی که شده است بسیاری از نمایندگان نیز نسبت به آنچه در مجلس اتفاق افتاد و حتی رایی که خود داده اند اظهار تاسف می کنند و لذا اعتراض منفعالانه این رسانه ها به اعتراض مردمی، عجیب، غیر معقول و البته بی تأثیر است. 

البته نباید در این رابطه نسبت به برخی تندروی ها و شعارهای انحرافی نیز بی تفاوت بود اما بیان انتقاد از این رفتار توسط کسانی که تا دیروز خواسته یا ناخواسته در جهت منافع سیاسی دانشگاه آزاد قدم برداشته اند قابل قبول نیست.
 
گرچه انتقاد از تندروی ها وارد است، اما ندیدن آن رای سیاه و بزرگ کردن برخی بی انصافی ها در شعار ها همان اندازه کاریکاتورگونه است که آقای مطهری می گویند رئيس جمهور باید همراه با موسوی و کروبی محاکمه شود! 

جالب این است که این رسانه ها نوشته اند که چرا دولت در خصوص اصل 27 قانون اساسی و اعتراضات مردمی، تبعیض آمیز برخورد می کنند و چرا وقتی به راه پیمايی سبزهای آمریکائی - وطنی مجوز داده نمی شود به معترضین به دانشگاه آزاد مجوز می دهند؟
 
به عبارت دیگر مجوز راه پیمايی برای به اغتشاش کشیدن و آتش زدن بانکها و آدم کشتن و توهین به مقدسات و اقدام در جهت براندازی نظام را در کنار واکنش مردمی و درون گفتمانی به رأی مجلس قرار می دهند! 

این همان مدل نقد جناب آقاي علی مطهری است که متاسفانه در حال سرایت به تریبون و رسانه های همجوار ايشان مي باشد و صد البته این نادیده گرفته فهم مخاطب و توهین به آنها است که بخواهیم با ژست انصاف و ادای اعتدال حق بزرگتری را ضایع کنیم.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Latvia
در مورد ضعف تحليل برخي رسانه ها همين بس كه بدون شناخت واقعي افكار عمومي ، قبل از انتخابات دهم رياست جمهوري با مشاهده ويراژ ماشينهاي مدل بالاي شمال شهر تهران و انتشار نظرسنجي جعلي وكاملا جهت دار آقاي احمدي نژاد را با فاصله نفر آخر معرفي مي كردند و بعد از انتخابات براي توجيه ضعف تحليل و مغرضانه بودن آن به دروغ بزرگ تقلب در انتخابات دامن زده و اردوكشي هاي خياباني كه با غارت و آتش زدن اموال عمومي و سطل آشغال خيابانها و كشته شدن تعدادي از مردم بي گناه منجرشد را مطالبات مردمي مي ناميدند! و چون نوع اخذ مدرك مديران و كاركنان آن شبيه مدل برخي نمايندگان وامدار آقاي جاسبي مي باشد سعي كردند از بزرگترين سرقت تاريخي كشور بي تفاوت بگذرند و وقتي ديدند با خروش تعدادي دانشجوي باغيرت به نمايندگي از طرف افكار عمومي اين نقشه سرقت ناكام ماندآنرا اردوكشي خياباني نام نهادند!
Iran, Islamic Republic of
برای شناختن این گونه از رسانه ها به سایت های معرف مراجعه کنید تا ببیند که برخی از سایت ها در بازتاب اخبار مربوط به این مصوبه چگونه عمل کردند ؟!
Iran, Islamic Republic of
رفتار علی مطهری واقعاً باعث خجالت است. من متحیر مانده ام چه بگویم.
Iran, Islamic Republic of
خواب زدگی تعبیر جالبی است.این بندگان خدا کجا بودن تا حالا؟چی شده که یه دفعه نگران شدند ؟
لابد اگه همینطور پیش بره شاهد دشنام های ناموسی از آقای مطهری نیز خواهیم بود ، حالا ببینید من کی هشدار دادم
کامنت نویس ردیف سوم اول با خودت کنار بیا
بعد بیا یه چیزی بگو
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالب شده. آقای مطهری طور عکس العمل نشان می دهد که بعد مجبور می شود یک بیانیه تفسیری هم ارائه دهد.
Iran, Islamic Republic of
آقا سرمقاله روزنامه ابرار رو هم بخونیدو کلی حالشو ببرید .!!!
Iran, Islamic Republic of
اين عين انصاف و مطابق با سيره ائمه معصومين و اما راحل است كه احمدي نژاد د رمناظره هاي سياسي بدون اينكه جرم و يا فساد كسي در هيچ دادگاهي اثبات شده باشد، افرادي را متهم كند، اسم ببرد، عكس نشان دهد و خلاصه هر كاري بكند و اصلا و ابداهم نه متهم به بي اخلاقي شود و نه بي قانوني . اشان هم ديدن دار سهتند و هم مرد، فقط مخالفان ايشان هستند كه هم مخالفان دين وآزادي اند و هم نظام كه بايد از عرصه حايت سياسي كشور حذف شوند.
Iran, Islamic Republic of
از همین الان معلومه که بعد از پایان مجلس هشتم همین آقای .... رو باید توی بی بی سی و در کنار مهاجرانی ببینیم
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این سراتی فقط در استدلال نسیت، بلکه در بی ادبی سایت های منتسب به مطهری ولاریجانی نیز بروز دارد که مخالفان خود را با الفاظ زشت می رانند.
چراآقای لاریجانی که در پی شعارهای حق طلبانه چند دانشجو، یک سخنرانی طولانی کردند و آن را توهین به مجلس و در نتیجه توهین به ملت خواندند، امروز خودشان در برابر توهین برادر خانمشان به مجلس و در نتیجه ملت ساکتند؟!
چرا کسی لاریجانی را به خاطر الفاظ تند چند روز پیشش بازخواست نمی کند؟!
آیا اگر همان الفاظ را یک نماینده حامی دولت به کار می برد، الان گریبان اخلاق چاک نمی دادند؟!
چرا این همه بی اخلاقی می کنند؟
Iran, Islamic Republic of
جالبه که ایشون امروز با ارسال یاداشتی به یکی از رسانه های به شدت حامی خودش به کل منکر فحاشی خود به آقایان حسینیان و کوچک زاده شده و از اون جالبتر کامنتی که مسئول اون سایت مثلا اصولگرا زیر اون نامه گذاشته و در آن به تعریف و تمجید از مطهری پرداخته .
Iran, Islamic Republic of
ؤفتار علی مطهری زشت و رفتار سایتهای حامی وی که در قبال رفتار وی سکوت کرده اند زشت تر است!
Iran, Islamic Republic of
اگر قرار باشد برای هر مصوبه مجلس که به مزاق یک عده خوش نیاید اردو کشی خیابانی شود که کشور پیشرفت نمی کند پس جایگاه شورای نگهبان این وسط چه می شود خود رهبر عزیز هر جا ببینند که انحرافی هست حتما مداخله میکنند همان طور که در مواردی در ادوار گذشته مجلس اتفاق افتاده
من که بعید می دونم تحلیل شما درست باشه
بیشتر به نظر میاد نقاب نفاق رنگش رو از دست داده و کم کم نقاب زده ها رسوا میشن.عصبانیت بی سابقه آقایان ... و ... و ... و ... خبر از یک شکست استراتژیک می دهد نه یک خواب ساده
Iran, Islamic Republic of
اگر افرادی بخواهند مشابه همین عمل را جلوی نهاد ریاست جمهوری انجام دهند چه برخوردی با این افراد میشود
مثلا اگر یک عده بخواهند نسبت به سخنان رییس جمهور در مورد طرح عفاف وحجاب شعار دهند آیا می توانند؟
کاملا مشخص است که این افراد از سمت چه کسانی تحریک شده اند
United States
میشه بگید این وسط پس وظیفه شورای نگهبان چیست؟
Iran, Islamic Republic of
اگه قرار بود با یکی به نعل و یکی به میخ زدن نظر مردم رو جلب کرد موسوی رای اورده بود
مطهری برا ریاست جمهوری خواب دیده مردم شناختنش
Iran, Islamic Republic of
ایشان که عذر خواهی کردند
آیا کوچک زا داه هم برای پرتاب شیئی عذ خواهی کرد؟
Iran, Islamic Republic of
اقا این علی مطهری ظاهرش خیلی موجه هست ولی از اون موقعی که پشت موسوی دراومد دیگر تکلیفش مشخص هست واقعاً بنده ایشان را
مطهری دوم حساب می کردم ولی حسابی ابروی پدرشان را برد مخصوصاً با توهینی که به کوچک زاده کرد.
Iran, Islamic Republic of
عذر بدتر ازگناه!
عجب روزگاری شده !

جناب آقای علی مطهری بعد از فحاشی در پشت تریبون مجلس درمکاتبه ای باسایت همسویش ودرتوجیه سخنان زشتی که میلیونها نفر در ماه رجب شنونده آن بودندعذر هائی آورده که باز هم به این وسیله اصطلاحا آقای کوچک زاده را مقصر معرفی نموده وجالب اینکه سایتهای همسو با وی نیز فرصت را از دست نداده اند واز آقای کوچک زاده در خواست نموده اند عذر خواهی نماید.لذا به تصور این آقای محترم :

اولاً همه باید باور کنند که کلمات فاخر خفه شو! بتمرگ! وپوفیوز! جای خود را باکلمات زشتی مثل ساکت شو و(کلمه دیگر که معنی آنرا نیمدانم)به نقل از آقای مطهری عوض فرموده اند.

ثانیاً کوچک زاده هم باید بخاطر عوض شدن جای این کلمات عذر خواهی کند. البته شاید هم باید بخاطر اینکه آن کلمات فاخر را نشنیده عذرخواهی کند!


ثالثاًمی شود به خاطر فامیلی شخصی که دلمان بخواهدویا با نظرات ما موافق نیست آنهم فی البداهه آنهم طبق عادت مالوف وی را به سخره گرفت وبا آبروی وی بازی کرد.

رابعاًمی شود به راحتی دروغ گفت وجای کلماتی را که میلیونها نفر آنرا از رادیو شنیده اند بایک سری کلمات مودبانه تر عوض کرد ودر آخر هم بصورت قهرمانانه عذرخواهی کرد!

وبه این ترتیب به اصطلاح توپ را در زمین رقیب انداخت!

به این می شود گفت یک جنگ روانی به همین سادگی!
Iran, Islamic Republic of
بنویسیم مطهری بخوانیم فرزند نوح
Iran, Islamic Republic of
من متن توضيحات علي مطهري در مورد توهين هايش به اقاي كچك زاده را خواندم از تعجب ماندم چون تا حالا فكر ميكردم مواضع علي مطهري ناشي از ساده نگري و بي بصيريتي اوست اما حرفش را صادقانه ميزند اما اين توضيحاتش را كه خواندم ديدم چه راحت تحريف ميكند
Iran, Islamic Republic of
من خيلي وقتها كه سايتهاي مثلا اصلاح طلب رو ميخوانم ياد يه شخصيت كارتوني ميافتم اين شخصيت هميشه با كارهايي كه جمع دوستانش ميخواستند انجام بدهند مخالف بود ان هم بدون دليل و هميشه ميگفت" من مخالفم من مخالفم "

اين سايتها هم به طرز بامزه اي شبيه اين شخصيت كارتوني هستند انگار هدف اصلي انها مخالفت است حالا هر چه كه باشد درست يا نادرست مخالفت باشد ديگر كاري به چيزي ندارند مثلا اگر احمدي نژاد بگويد تابستان گرم هست اينها با اوردن هزار دليل و بهانه و استدلال ميخواهند ثابت كنند كه تابستان سرد است
Iran, Islamic Republic of
آقاي مطهري از اينكه به شما راي دادم افتخار مي‌كنم و بسيار خرسندم.
چون شما نشانه بارز يك مسلمان واقعي هستيد . حق گويي، شجاعت و بي طرفي شما مثال زدني است ...
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
از شما بايد پرسيد چه اولويتي براي اساسنامه دانشگاه ازاد بود كه 40 جلسه وقت ستاد انقلاب فرهنگي را صرف آن كرديد؟ كار همه شما سياسي است نه الهي.
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بنده فکر میکنم که همه ما مدرسه رفته ایم مجلس این روزها مبصر با جذبه دیگری میخواهد اشکال را جای دیگر جستجو کنبد.....................
زبانتان را گاز بگیرید!!!!!
Sweden
آقای مطهری نمونه یک انسان مومن و متعهد واصول گرای واقعی هستد و برای بسیاری از مردم قابل احترام می باشند.اشان عدالت در رفتار با مرتکبین جرم را در یک جامعه که ادعای اسلامی بودن می کند را دارد که البته این امر تا کنون هرگز محقق نشده است.
Iran, Islamic Republic of
جهان، دیروز ... در تیتر اصلیش مقاله حقوقی منصفانه ای منتشر نمود در نقد عملکرد مجلس و قوه قضاییه ، که موجب اعجاب گردید!!
اما امروز آن را حذف کرد !!!!!

Iran, Islamic Republic of
ایشون بزرگ زادست وبا یک "................ز"خدشه ای به بزرگزاده بودن ایشون وارد نمیشه حالا اگه......................
باورم نمي شد كافيه فقط فايل صوتي توهين آقايه مطهري رو گوش بدين باور نكردني هست البته قبلا هم ايشون مشابه اين رفتار ها رو داشت اما العان كاملا قابل تشخيص هست روحيات و منش ايشون تنها يك توصيه دارم ايشون رو با فاميلي مطهري خطاب نكنيد گناه داره كافي گوش بدين به اين فايل
Iran, Islamic Republic of
ظاهراتو اين مملكت خيلي از سركاريها مثل آقاي .... توده اي هستند