پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴

خرازی: اصولگرایان نقاط مثبتی در کارنامه دارند/ انتقاد غیرمنصفانه ممنوع

پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 448894
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: جریان اصولگرا نقاط مثبتی در کارنامه خود دارد و نباید غیرمنصفانه هر آنچه را که انجام شده است، به باد انتقاد گرفت.
خرازی: اصولگرایان نقاط مثبتی در کارنامه دارند/ انتقاد غیرمنصفانه ممنوع
به گزارش جهان به نقل از فارس، صادق خرازی در گردهمایی سراسری اعضای شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و رؤسای شعب سراسر کشور در مشهد با اشاره به موضوع انتخابات به عنوان یکی از مهمترین رخدادهای سیاسی کشور اظهار کرد: بی‌تردید یکی از مهمترین نقاط حضور ما در صحنه سیاسی ایران حضور در عرصه انتخابات است.

وی ادامه داد: انتخابات را باید به معنای واقعی جدی بگیریم و شاید نیاز باشد در این مسیر انتقادهایی را بپذیریم که در راستای منافع ملی ایران و نیازهای مبرمی باشد که در نظام سیاسی و سند چشم‌انداز کشور مطرح است.

خرازی با بیان اینکه حزب ندای ایرانیان انتخابات را مهمترین و بزرگترین حرکت امسال خود می‌داند، افزود: انتخابات این دوره مجلس مهمترین انتخابات تاریخ مجلس در ایران است که قصد دارد از نگاه مردم یک ارزیابی مناسب داشته باشد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان به وجود جریان‌های فکری و سیاسی در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از این جریان‌ها جریان اصولگرا است که سال‌های متمادی در صحنه سیاسی ایران در اریکه قدرت حکمرانی کرده و در همه سطوح کشور حضور داشته‌ است، جریان اصولگرا نقاط مثبتی در کارنامه خود دارد و نباید غیر منصفانه هر آنچه را که انجام شده است به باد انتقاد گرفت.

خرازی ادامه داد: جریان دیگر، جریان اصلاح‌طلبی است که همچون جریان اصولگرایی روزگاری پر از فراز و فرود را طی کرده است و زمانی برخی برای نبودنش جشن می‌گرفتند و دغدغه برگزاری مجلس ترحیم را برای اصلاحات داشتند.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبی در جامعه ایران زنده است، بیان کرد: به همین دلیل نتوانستند اصلاحات را دفن کرده و مرگ آن را در جامعه رقم بزنند.

خرازی ادامه داد: اندیشه احمدی‌نژادی بزرگترین تهدید برای ثبات و امنیت جمهوری اسلامی ایران است و در این موضوع نباید تردید کرد؛ کسانی که شعارهای آسمان‌کوب می‌دادند و معتقد بودند که دست‌های پاک دارند، اما امروز شاهد ناپاک‌ترین دست‌هایی هستیم که دولت و بیت‌المال را تصرف کرده‌ بودند.

وی با تاکید بر اینکه ما بنای رقابت با اصولگرایان را داریم، اظهار کرد: جریان انحرافی احمدی‌نژادی به عنوان یک خطر در ایران وجود دارد، اگر یکی از توهین‌هایی که در دوره جریان انحرافی احمدی‌نژادی انجام می‌شد، در دوره اصلاحات نیز صورت می‌گرفت، دولت را به استعفا می‌کشاندند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: سخنان انحرافی که در آن دوره انجام می‌شد مورد مناقشه فکری علمای بزرگ اسلام بود اما ای کاش جریانی در برابر این سخنان پاسخگو می‌بود و اعلام می‌کرد اشتباه کردیم.

خرازی به دوره مدیریت جریان اصلاحات در کشور اشاره کرد و گفت: در دوره مدیریت اصلاحات دریغ نداشتیم که بگوییم اشتباه کرده‌ایم که نتیجه آن سخن گفتن شفاف با مردم و تبیین مواضع جدید بود.

وی حقوق شهروندی را مهمترین اولویت حزب ندای ایرانیان در انتخابات پیش رو دانست و گفت: مهمترین گام جدی ما در انتخابات، تبیین مبانی حقوق شهروندی است و مهمترین مطالبه جدی ما این حقوق است.

خرازی همچنین با تاکید بر اینکه حزب ندا باید هرچه سریعتر به جمع‌بندی مناسبی برای کاندیداهای مورد نظر خود برسد، گفت: ما می‌توانیم در این مقطع از تاریخ سیاسی کشور نقش‌آفرینی کنیم و برداشتمان این است که امروز هیچ حزبی در صحنه اصلاح طلبی ایران نتوانسته است به قدرت و توان حزب ندا در فضای سیاسی کشور فعالیت کند و یکی از دلایلی که رقبا و رفقا این حزب را مورد محبت و نوازش قرار می‌دهند، همین موضوع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *