پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

عضو کمیسیون امنیت ملی: کمپین 'یمن تنها نمی‌ماند'، اقدامی موثر است

سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 418590
شوشتری در پایان با تاکید بر توقف تجاوز نظامی عربستان به یمن ابراز داشت: باید به سرعت آتش بس اعلام شود و از گفتگوی سیاسی حمایت شود تا این بحران به شکلی مدیریت شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی: کمپین
«هادی شوشتری» عضوکمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار جهان نيوز ضمن محکوم کردن تجاوز عربستان به یمن گفت: بحران یمن جنگ میان دو کشور مسلمان است و این بحران بیش از هر چیز به زیان مسلمانان و به سود رژیم صیهونیستی خواهد بود.

شوشتری با اشاره به کمپین "یمن تنها نخواهد ماند" افزود: من با شکل گیری این کمپین کاملا موافقم. قطعا نظر من هم نسبت به این اقدام، مثبت است. تشکیل این کمپین می تواند اقدامی موثر و مثبت باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه اختلاف و جنگ میان کشور های اسلامی به سود رژیم غاصب اسراییل خواهد بود، تصریح کرد: دولت عربستان که هم خودش را خادمین حرمین شریف و هم یکی از ستون های جهان اسلام می داند در حالی به کشور مسلمان یمن حمله نظامی می کند که ما در منطقه مشکل بزرگی به نام صیهونیسم داریم و باید توان و ظرفیت کشور های اسلامی معطوف به مبارزه با این رژیم شود اما با بحران یمن این موضوع مهم تحت شعاع قرار گرفته است.

وی افزود: در این بحران جای بسی تاسف است که دو کشور مسلمان در گیر جنگ شده اند و یک کشور مسلمان علیه کشور مسلمان دیگری حمله نظامی می کند.

شوشتری در ادامه بیان کرد: تلاش هایی صورت گرفته تا این جنگ را جنگ بین شیعه و سنی القا کند ولی مسئله به این شکل نیست و مسایل سیاسی در میان است.

این نماینده مجلس تنها راه حل برون رفت از بحران به وجود آمده در یمن را گفتگو های سیاسی دانسته و اظهار کرد: زمانی که چنین بحران هایی به وجود می آید مطلوب ترین گزینه، مذاکرات و گفتگوهای سیاسی است. باید بتوان این موضوع و بحران را از طریق گفتگو حل و فصل کرد. گزینه نظامی و کشت و کشتار آن هم کشتن مردم عادی و زنان و کودکان بی گناه، قطعا بحران را پیچیده تر می کند و هرگز گزینه ی مناسبی نیست. کشورهایی که ادعا و داعیه رهبری جهان را دارند از وقوع این جنگ و خشونت در منطقه جلوگیری کنند و تلاش ها را بر روی گزینه سیاسی متمرکز کنند.

شوشتری در پایان با تاکید بر توقف تجاوز نظامی عربستان به یمن ابراز داشت: باید به سرعت آتش بس اعلام شود و از گفتگوی سیاسی حمایت شود تا این بحران به شکلی مدیریت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *