سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

جزئیات نخستین جلسه مسکن اجتماعی

جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 356896
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از ارایه طرح مسکن اجتماعی تاپایان امسال خبر داد و به جزئیات نخستين جلسه دبيرخانه "برنامه مسكن اجتماعي" پرداخت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حامد مظاهریان در خصوص سازوکار مسکن اجتماعی، اظهار داشت: یکی از شعارهای دولت جدید رسیدگی به مسکن برای دهک‌های پایین است زیرا واقعیت این است که مسکن مهر با همه گستردگی و تبعاتش فقط بخشی از جامعه آماری و دهک‌های چهار و پنج را جواب داد و دهک یک و دو نصیبی از این ساخت و ساز گسترده نبردند.

وی با بیان اینکه در مسکن اجتماعی هدف این است که بصورت خاص دو دهک آسیب پذیر مورد حمایت قرار گیرد، بیان کرد: مسکن اجتماعی باید سازوکاری برای تامین مسکن باشد و البته ابعاد طرح پیچیده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه این طرح هدف بلندی قلمداد می‌شود اما منابع مالی برای آن محدود است، گفت: باید سازوکاری را اجرایی کرد تا مسکن اجتماعی به تمرکز فقر منجر نشود و در عین عزت بتوان در ان زمینه کار کرد. با آن برخورد کرد.

مظاهریان با اشاره به نخستين جلسه "دبيرخانه برنامه مسكن اجتماعي"، اظهار داشت: این جلسه با حضور اندیشمندان علوم اجتماعی، معماری، اقتصاددانان، شهرسازان و گروه های اجتماعی تشکیل شده تا به یک تعریف روشنی از این قضیه برسیم و درگیر کار شتاب زده نشویم.

وی تصریح کرد: ما الان در محدوده تعریف و شناسایی و گستردگی موضوع هستیم اما کار شروع شده و کارگروه‌ها در حال فعالیت هستند که در قالب طرج جامع مسکن، سازوکار مسکن اجتماعی اجرا شود زیرا بخش عمده ای از طرج جامع مسکن به مسکن اجتماعی برمی‌گردد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در خصوص زمان ارایه این طرح، گفت: به هرحال تدوین چنین طرحی زمان میبرد اما این قول را می‌توان داد که تاپایان سال طرح آماده شود زیرا باید در مجلس و دولت نیز مورد بررسی قرار گیرد و با پشتوانه‌ای خرد جمعی این طرح را اجرایی کنیم.