چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

قانون تقسیم ارث بین زوج و زوجه اصلاح شد

سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 129898
در جلسه علنی امروز، مجلس طرحی را به تصویب رساند که به موجب آن قانون تقسیم ارث بین زوج و زوجه اصلاح شد.

به گزارش سرویس زنان جهان؛ مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه،جهت رفع اختلاف محاکم قضایی و در راستای اصلاح قانون موادی از قانون مدنی با الحاق یک تبصره به ماده 946 قانون مدنی، نحوه تقسیم ارث میان زوج و زوجه را اصلاح کرد. 

بر اساس ماده 946 قانون مدنی اصلاحی 6 بهمن 1387، زوج از تمام اموال زوجه ارث می برد و زوجه در صورت فرزنددار بودن زوج، یک هشتم از عین اموال منقول و یک هشتم از قیمت اموال غیرمنقول اعم از عرصه و اعیان ارث می برد و در صورتی که زوج هیچ فرزندی نداشته باشد سهم زوجه یک چهارم از همه اموال به ترتیب یاد شده خواهد بود.

بر اساس تبصره ای که امروز با رأی مجلس، به ماده 946 الحاق شد، مفاد این ماده در خصوص وراث متوفایی هم که پیش از تصویب این قانون فوت کرده اما هنوز ترکه وی تقسیم نشده است، لازم الاجرا خواهد بود. 

این طرح با 140 رای موافق و 7 رای مخالف و 17 رای ممتنع به تصویب نمایندگان رسید. 

به گزارش واحد مرکز خبر نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه از مخالفان این طرح و غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران از موافقان این طرح بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *