سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

تظاهرات همبستگی کُردهای ترکیه باکوبانی

يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 389296
هزاران نفر از کُردهای ترکیه در حمایت از نیروهای شبه نظامی که در عین‌العرب (کوبانی) سوریه از این شهر دفاع می‌کنند، امروز در ترکیه تظاهرات کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، هزاران نفر از کُردهای ترکیه امروز (شنبه) در حمایت از کردهای مبارزی که از شهر عین العرب (کوبانی) سوریه در برابر داعش دفاع می‌کنند، تظاهرات کردند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که این تظاهرات به دعوت احزاب مختلف کُرد ترکیه از جمله حزب «ملت‌های دموکراتیک» برگزار شده است.

۱۵۰ نیروی پیمشرگه کُرد چند روز گذشته برای ورود به عین‌العرب و مبارزه با عناصر تکفیری داعش، عازم ترکیه شده بودند و تعدادی از آنها نیز وارد شهر کردنشین عین العرب (کوبانی) سوریه شدند اما این اجازه از طرف ترکیه زمانی به آنان داده شد که شماری از نیروهای گروهک «ارتش آزاد» نیز وارد عین‌العرب شدند.

ترکیه طی چند هفته گذشته عرصه اعتراض‌های مردمی بوده است. در جریان تظاهرات مردم ترکیه در حمایت از کردهایی که در شهر مرزی کوبانیِ سوریه با تروریست‌های تکفیری داعش می‌جنگند، حدود ۴۰ نفر کشته شده‌اند.

آنکارا همچنان از ارسال هرگونه کمک‌ نظامی، پزشکی و یا انسانی به کوبانی ممانعت می‌کند، اما اخیرا به نیروهای پیشمرگه کرد اجازه ورود داد تا از مرزهای ترکیه برای ورود به شهر مرزی عین العرب (کوبانی) سوریه استفاده کنند.

کوبانی و مناطق اطراف آن از اواسط سپتامبر هدف حملات تروریست‌های داعش قرار گرفته‌‌اند؛ در این بین، ده‌ها روستای کردنشین به تصرف این گروه تروریستی درآمده است.

این تحولات در حالی رخ داده است که دولت ترکیه به مبارزان کُرد اجازه نمی‌داد برای ورود به سوریه و مقابله با تروریست‌های داعش از مرز ترکیه بگذرند. گفته می‌شود ترکیه یکی از حامیان اصلی گروه تکفیری داعش در منطقه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *