پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۵

ناراحتی آلودگان پول‌های کثیف از عذرخواهی وزیر کشور

سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۴
کد مطلب: 419797
روزنامه‌ها با شکل‌های گوناگون به انتشار اظهارات دیروز وزیر کشور در مجلس شورای اسلامی پرداختند. رحمانی فضلی در مجلس تصریح کرد اظهاراتش درباره پول‌های کثیف هشدار بوده و در برخی رسانه‌ها از آن سوءاستفاده و تحریف کرده‌اند عذرخواهی می‌کند.
ناراحتی آلودگان پول‌های کثیف از عذرخواهی وزیر کشور
به گزارش جهان، کیهان نوشت: پیش از این علی لاریجانی به اظهارات فاقد سند در این زمینه و متهم کردن نمایندگان مجلس اعتراض کرده بود. نشریات زنجیره‌ای طی چندماه گذشته برخی اظهارات فاقد سند و اتهام‌پراکنانه را دستمایه تسویه‌حساب‌های باندی در آستانه انتخابات مجلس دهم قرار داده و در این زمینه رحمانی فضلی را نیز که تا چند ماه پیش خواستار عزل وی بودند، دستمایه عملیات تروریزم! خود علیه اصولگرایان قرار داده بودند. اما رحمانی فضلی در مجلس گفت: اگر از صحبت‌های من به دلیل انعکاس بد در مطبوعات و رسانه‌ها سوءبرداشت شده عذرخواهی می‌کنم. برخی از رسانه‌ها این موضوع مهم در عرصه رقابت‌های سیاسی، تحلیل‌های گروهی و با توجه به منافع خود از آن استفاده کرده‌اند و ما روز بعد از آن توضیح دادیم که این موضوع هشدار بوده است.

وزیرکشور گفت: چرا از من انتظار دارید درباره چیزی که طرح شده و به وقوع نپیوسته صحبت کنم و بگویم پول کثیف وارد انتخابات شده است؟ من چنین چیزی نگفته‌ام و برخی رسانه‌های داخلی و خارجی با اهداف سیاسی آن را تحریف کردند. من از طرف رسانه‌ها عذرخواهی می‌کنم.
وی تصریح کرده بود: این موضوع از سوی رسانه‌ها به گونه‌ای مطرح شد که هم ناقص، هم جهت‌دار و هم تحریف شده بود و به بازی‌های سیاسی کشانده شد... ما بارها تکذیب کردیم.
تیترهای روزنامه‌های مختلف درباره عذرخواهی و توضیحات وزیر کشور قابل تأمل است.
- جمهوری اسلامی؛ «عقب‌نشینی وزیر کشور در مجلس - اظهاراتم درباره ورود پول‌های کثیف به انتخابات را رسانه‌ها تحریف کردند.»

- شرق؛ عقب‌نشینی علنی - وزیر کشور توپ «پول‌های کثیف» را به زمین رسانه‌ها انداخت.
- آفتاب یزد؛ پول‌های کثیف در جیب رسانه‌ها پیدا شد!
- وطن امروز؛ جفت پوچ - وزیر کشور به بی‌اساس بودن ادعای پول‌های کثیف اعتراف و رسما عذرخواهی کرد.
- جوان؛ «پایان ادعایی که ۶۴ روز رسانه‌ها، مجلسیان و اصلاح‌طلبان را سرکار گذاشت-پول‌های کثیف وزیر کشور باد هوا بود.»

اما جالب‌تر از همه، تیتر اول تحریف‌آمیز روزنامه اعتماد است مبنی بر اینکه «آدرس سربسته پول‌های کثیف، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور: وزیر کشور عقب‌نشینی کرد.»

این گستاخی در تحریف در حالی است که روزنامه اعتماد گاو پیشانی‌سفید آلودگی به پول‌های کثیف و کاسبی با روزنامه است. مدیرمسئول این روزنامه از بخشش‌های ویژه مفسد اقتصادی دوره اصلاحات (شهرام جزایری) برخوردار بود. این روزنامه همچنین در دوره زد و بندهای سازمان تأمین اجتماعی، از برخی بخشش‌های ویژه بی‌نصیب نماند حال آن که بعدها مدعی مدیریت مرتضوی شد! اکنون هم تیتر این روزنامه نوعی فرار به جلو ارزیابی می‌شود.

از سوی دیگر روزنامه آفتاب یزد، از شجاعت وزیر کشور در اصلاح تحریف به وجود آمده ابراز نارضایتی کرد و نوشت: با سخنان فضلی معلوم شد مطالبه اصلاح‌طلبان برای برکناری وزیر کشور درست بوده است!

اصلاح‌طلبان درحالی موضع طلبکاری در قبال وزیر کشور گرفته‌اند که طبق آمار ۹۱ درصد فرمانداران تغییر کرده‌اند.

چیزی که هویت خواسته‌های فتنه‌گران را لو می‌دهد عبارات توأم با نارضایتی آفتاب یزد است: «برای حضور در مجلس آماده‌ام.» این جمله فضلی وزیر کشور به تنهایی نشان از اعلان جنگ برای نمایندگان دارد... شگفتی ماجرا جایی بود که وقتی رئیس مجلس برخورد تندی با سخنان ]قبلی[ وزیر کشور کرد، او عقب‌نشینی نکرد اما دیروز از نمایندگان مجلس عذرخواهی کرد.
آفتاب یزد که یک روزنامه اجاره‌ای دم‌دستی محسوب می‌شود و سردبیر آن چند سال پیش از کشور گریخت و در آمریکا پناهندگی گرفت، در یادداشتی نوشت: ما در چندی پیش گزارشی نوشتیم که نمی‌توان آنچنان بر حرف‌های وزیر کشور حساب باز نمود و احتمال نمایشی بودن این اظهارات می‌رود که تاکید مداوم رحمانی فضلی بر «پول‌های کثیف» دلیلی نمی‌شود تا اصلاح طلبان مطالبات خود از این وزارتخانه را فراموش نمایند. خوشبختانه امروز آسوده‌تر و قاطعانه‌تر می‌توانیم بگوییم که لازم است جناب روحانی، رئیس محترم جمهوری فکری به حال وزارت کشور خود کند و در آستانه انتخابات حساس مجلس شورای اسلامی تجدیدنظری اساسی نماید. ما به هیچ‌وجه تمایل نداریم و نمی‌خواهیم سرنوشت وزارت کشور به سرنوشت وزارت علوم تبدیل شود. وزارت علوم امروز پس از نجفی و فرجی‌دانا دیگر وزارت علوم سابق نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود بررحمانی فضلی حرف اوکاملا روشن بود ولی ابوترابی اورا پیچاند رحمانی گفت احتمال ورود پولهای کثیف به سیاست بالارفته است باید مواظب باشیم وهوشیار ولی ابوترابی اورا به عذرخواهی از حرف نگفته کرد.
مریم
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای فضلی که ترسید و بخاطر فشارو پست دنیای از پولهای کثیف گذشت ما از این مجلس امیدی بیشتر نداشتیم
Iran, Islamic Republic of
ناراحتند چون از یک سلاح(تهمت) حمله به رقبا محروم شدند
آقاخان يک پيرمرد محترم پولداره!
تکرار کن!
Iran, Islamic Republic of
اگه ممكنه اسم اون 170 نماينده اي رو كه از رحيمي پول گرفتن رو منتشر كنين