پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

افزايش ۲ برابري ورود گردشگران به کشور

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 377596
در ۵ ماه نخست امسال ورود گردشگران خارجی به کشور نسبت به مدت مشابه پارسال به بیش از دو برابر رسید.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت : از محل ورود این تعداد گردشگر به کشور ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارز نصیب کشور شده است.

آقای سلطانی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور دیشب در نشست بررسی مسائل ومشکلات سرمایه گذاران بخش گردشگری آذربایجان غربی در ارومیه گفت: هتل های ۴ و ۵ ستاره شهر های اصفهان شیراز یزد و کاشان تا ماه های آبان و آذر رزرو شده و بر اساس اعلام جامعه تورگردانان ظرفیت بسیاری از هتل های کشور برای سال ۲۰۱۵ در حال تکمیل شدن است.

وی تصریح کرد: دولت در چند ماه گذشته با تغییر ادبیات خود توانسته است علاقه مندی گردشگران خارجی را برای حضور در کشورمان افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه در بخش گردشگری رونق قابل توجهی ایجاد شده است افزود: ورود گردشگران خارجی ایجاد اشتغال را هم در پی دارد بطوریکه هر گردشگر خارجی در کشور ما بین هزار و ۴۰۰ تا هزار و ۵۰۰ دلار و گردشگران حاشیه خلیج فارس تا ۳ هزار دلار هزینه می کنند.

سلطانی اضافه کرد: ما در سال گذشته در مجموع ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر ورودی به کشور داشتیم که از این تعداد ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر گردشگر بودند که یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از عراق، ۵۰۰ هزار نفر از کشور های حاشیه خلیج فارس و تعداد بسیاری ار گردشگران از کشور های اروپایی وارد ایران شدند.

وی همچنین با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی برای حمایت از طرح های ملی و بزرگ گردشگری از طریق صندوق توسعه ملی منابع مورد نیاز مالی را تامین خواهد کرد افزود:کارمزد تسهیلات این صندوق در بخش ریالی ۱۶ درصد و در بخش ارزی ۶ درصد است
در این نشست تعدادی از سرمایه گذاران بخش گردشگری استان مشکلات خود را مطرح کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *