جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

خط و نشان اوباما برای روسیه

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 377695
رئیس‌جمهور آمریکا در صدد است اواخر هفته جاری در سفر به استونی و کشورهای بالتیک، با حضور در نشست ناتو، برای روسیه خط و نشان تعیین کند که به کشورهای بالتیک نزدیک نشود.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز» خبر داد، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، اواخر هفته به «استونی» سفر می‌کند و در نشست «ناتو» در «ولز» حضور پیدا می‌کند تا پیام محکمی را به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ابلاغ کند تا از مواضع خود در اوکراین کناره‌گیری کند و از مداخله در کشورهای بالتیک خودداری ورزد.

بر اساس این گزارش، اوباما در صدد است که به استونی، لتونی و لیتوانی که از همپیمانان بالتیک ناتو به حساب می‌آیند، تضمین دهد که اگر مسکو توجه خود را به سمت این سه کشور جلب کند، ناتو در کنار این سه کشور می‌ایستد و از آنها حمایت می‌کند.

این دومین سفر یک رئیس‌جمهور آمریکایی به استونی به حساب می‌آید. «جورج بوش» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۰۶ به این کشور سفر کرد.

اوباما در صدد است با تمامی سه رهبر منطقه بالتیک دیدار و گفت‌وگو کند و روز چهارشنبه نیز قرار است سخنرانی داشته باشد.

«چارلز کوپچان» مدیر ارشد امور اروپایی کاخ سفید روز جمعه در خصوص مأموریت اوباما گفت: «روسیه حتی درباره بهم ریختن اوضاع در استونی یا دیگر مناطق بالتیک به همان شیوه‌ای که اوکراین را به هم ریخت فکر نمی‌کند.»

اوکراین خواستار عضویت در ناتو شده است اما هنوز در بین اعضای این سازمان، در خصوص بزرگتر شدن ائتلاف ناتو اتفاق نظر وجود ندارد.

یکی از اهداف سفر اوباما چگونگی مقابله با گروه تکفیری داعش در عراق و سوریه است. دیپلمات‌های ناتو اعلام کردند که پنجشنبه هفته جاری در ضیافت شام خود درباره موضوعات مختلفی از جمله داعش بحث و گفت‌وگو می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *