جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳۲

چرا اسامی نماینده هایی که پول گرفتند را منتشر نمی کنیم؟

سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۳:۴۷
کد مطلب: 114399
ماه گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس قصد داشتند نامه ای به امضای نمایندگان جمع کنند و بگویند که منظور مجلس از تعبیر دانه درشت ها در نامه به رئیس دستگاه قضا، آقای رحیمی نبوده است که البته در این راه موفق به جمع کردن امضاء نشدند.
چرا اسامی نماینده هایی که پول گرفتند را منتشر نمی کنیم؟
به گزارش خبرنگار سیاسی جهان، توزیع این چک ها باعث شد تا الیاس نادران، احمد توکلی و علی رضا زاکانی به کمسیون اصل 90 شکایت کنند. البته شکایت این سه نماینده مردم تهران به موضوعات دیگری چون مدرک دکترای آقای رحیمی و صداقت وی و موارد دیگری از این دست نیز مرتبط بوده است.

با این حال طی چند هفته گذشته که جهان اخبار و گزارش هایی را در خصوص مسائل پیرامون معاون اول رئیس جمهور منتشر کرده است، تعداد زیادی از مخاطبین و کاربران طی تماسهاي تلفنی و یا از طریق نظرات خود (كامنت‌ها) درخواست کردند که نام نمایندگانی را که از آقای رحیمی پول گرفته اند، منتشر کنیم که جهان علی‌رغم اینکه نام این نمایندگان را در اختیار دارد، در شرایط فعلی خود را از انتشار آن معذور می داند.

اما چرا نام این نمایندگان اعلام و منتشر نمی شود؟

1- تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که مبالغي اخذ كردند، از منشأ این پولها اطلاعی نداشتند. علی رغم اینکه پذیرفتن این پولها در حالی که منشأ آن معلوم نیست، خود سوال برانگیز و قابل نقد است، اما نباید با انتشار نام آنها خدای ناکرده باعث تهمت یا سوء تفاهم شد.

2- برخی دیگر از این نمایندگان با اینکه از منشأ این پولها اطلاع داشتند، اما آنرا پذيرفتند و صرف امور خیریه مثل ساخت مسجد و یا راه و عمران در منطقه نمایندگی خود کردند. بسیاری از این نمایندگان در حال حاضر داعیه رسیدگی به اتهامات آقای رحیمی را در دادگاهی صالحه دارند. بنابراین انتشار نام این نمایندگان نیز به نظر منطقی نمی رسد.
 
3- از طرفي انتشار نام باقی نمایندگان می تواند باعث ایجاد جبهه اي جدید و مانعی برای مقابله با اتهامات اصلی پرونده شود. در زمانی که بحث حمایت های مالی شهرام جزایری از برخي نمایندگان مجلس مطرح شد، بعضي از کسانی که از جزایری پول گرفته بودند با انتشار این اسامی تلاش کردند با گسترده کردن افراد مرتبط به پرونده اتهامات جزایری، بررسی عادلانه پرونده را به انحراف بکشند که البته در این راه تا حدودی هم موفق بودند.

در این موضوع نیز در شرایطی که هنوز پرونده اصلی كاملا به جریان نیفتاده است، کشاندن پای این افراد به ماجرا، می تواند فشار بر قوه قضائیه را بیشتر کند و خدای ناکرده اصل موضوع را به حاشیه ببرد.

لازم به ذکر است ماه گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس قصد داشتند نامه ای به امضای نمایندگان جمع کنند و بگویند که منظور مجلس از تعبیر دانه درشت ها در نامه به رئیس دستگاه قضا، آقای رحیمی نبوده است که البته در این راه موفق به جمع کردن امضاء نشدند.

با توجه به این 3 دلیل در شرایط فعلی انتشار اسامی نمایندگان به صلاح به نظر نمي رسد. با این حال در آینده به این موضوع بیشتر خواهیم پرداخت و در صورت لازم نام برخی از آنها را جهت اطلاع مخاطبان و توضیح نمایندگان محترم و روشن شدن ماجرا منتشر خواهیم کرد.

ذکر این نکته ضروری است که جهان تنها به دنبال اطلاع رسانی منصفانه است و ایمان داریم که دولت خدمتگزار و مجلس محترم نیز جز این، از رسانه های حامی خود انتظار ندارند.
 
در رابطه با ماجرای آقای رحیمی تأکید داریم که هر چه زودتر دادگاهی صالح به اتهاماتي كه در خصوص ایشان مطرح است، رسیدگی کند. طبیعی است که جهان هیچ گونه قضاوتی در خصوص تقصیر و یا قصور احتمالي آقای رحیمی ندارد؛ با این حال معتقدیم اين مباحث امروز نقل محافل مردمی و رسانه ای شده است و برخی بدخواهان تلاش دارند با این بهانه دولت را تخریب کنند؛ لذا قوه قضائیه بایستی هر چه زودتر از آقای رحیمی در رابطه با این اتهامات سؤال کند و نتایج دادرسی را به قصد شفاف سازي به اطلاع مردم برساند؛ انشاء الله که از همه اتهامات مبرا می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برخی بدخواهان دولت را تخریب کنند؟!!!!!!!!
حلقه فاطمی را اولین بار جهان گفته و عملا به تخریب احمدی نژاد مشغول است
چیزی که هنوز اثبات نشده
این تذهبون؟
Iran, Islamic Republic of
درشگفتم از آقای احمـــــــــدي نژاد!!
با چه منطقي این آقا را به اين پست گمارده است؟ چــــــــــرا تاكنون بركنارش نكرده است؟ چرا محاكمه اش نكرده اند؟ مگه قول مبارزه با مفاسد اقتصادي را نداده بود؟
Iran, Islamic Republic of
اين دلايل قابل قبول نيست اگه راست مي گيد اسامي را اعلام كنيد . كروبي هم براي امور خيريه از شهرام جونش پول گرفته بود
Iran, Islamic Republic of
خوب به هر عقل ناقصی این میرسد که آقا... مبالغ کسب شده در ... را در انتخابات ریاست جمهوری هزینه تبلیغات و پخش اعانه رئیس فعلی خود نموده است .
همانگونه هم که قبلا طبق این خبر در مجلس هشتم و برای کسب پشتیبانی از دولت تقسیم پول کرده است .
اینکه برخی میپرسند چرا آقای احمدی نژاد کاری نمیکند بنظرم در جهل مرکب خود را اسیر کرده اند ، حضرات اصولگرا و شیفتگان آقای احمدی نژاد ، اگر این اتفاق در همان کشورهای غربی بی دین و ایمان می افتاد تمام دولت را یکجا سرنگون میکردند ، ولی در کشور ما حتی نام نمایندگان هم اعلام نمیشود که ...
Iran, Islamic Republic of
اين استدلال ها براي ما قابل قبول نيست منتظر اعلام هستيم .عدالتخواه باشيد نترسيد
Iran, Islamic Republic of
واقعا براي اين دولت متاسفم جاي شهرام جزايري خالي است مگه اون بيچاره چكار كرده بود
Iran, Islamic Republic of
اين چه اطلاع رساني است پس وظايف اصليتان چه مي شود؟براي شما جهاني ها واقعا متاسفم فكر مي كردم تنها رسانه شجاع شمائيد
Iran, Islamic Republic of
فقط براي موسوي و كروبي هر چه بدستان مي آيد مي زنيد آن بيچار ها كه نه رسانه دارند و نه جائي ديگر برايشان تره خرد مي كنند چرا براي نقد قدرت شجاعت نداريد.اين ادعاها به هيچ وجه قابل قبول نيست
Iran, Islamic Republic of
من خود به احمدي نژاد راي دادم
اما دلخور هستم، علت نفوذ این آقا را در دولت نميدانم، آنهم اين دولت و اين شعارها !!!!! چرابجاي تقدير از دكترنادران، از وي شكايت ميشود؟؟
جناب رييس جمهور؟!؟!؟
Iran, Islamic Republic of
هم رشوه دهنده و هم رشوه گيرنده عمل حرام مرتكب شده و فاسد هستند. اما حيف كه همه چيز سياسي است و پس از صد سال از جنبش عدالتخواهي مشروطه هنوز هم عدالتخانه مستقلي نداريم و نام اسلام را هم با بازي هاي سياسي خود در داخل و خارج كشور آلوده كرده ايم
Iran, Islamic Republic of
آيا يه مرد پيــــــــدا ميشه كه توانايي رويارويي با این آقا را داشته باشه؟ آيا معاون اول بودن، اينهمه مصونيت مي آورد؟
Iran, Islamic Republic of
كار درستي است در شرايط فعلي ماجرا هوا ميشه.اما نبايد اين نماينده ها احساس آرامش كنند
Iran, Islamic Republic of
با این استدلالت نام این آقا را هم نباید می گفتید چون اونهم پول رو برای خودش بر نداشته صرف کارهای انتخاباتی کرده
Iran, Islamic Republic of
به نظرم حتی اگه برای خوابیدن جنجال ها محاکمه ای هم صورت بگیره با شناختی که از قوه قضاییه داریم احتمالا حکم تبرئه صادر می شه !! خودتون رو خسته نکنین ! راستی چه خبر از آقای مرتضوی و ماجرای کوی و کهریزک ؟!!!
Iran, Islamic Republic of
آقــــــــاحرام است!! آقاحــرام است!!
فساداقتصادي و باندبازي، در كسوت .... بيشتر ناپسند است، بيشتر حرام است.
جناب احمدي نژاد
به شما راي داديم كه چهارتا آدم صالح را روي كاربياوريد
اون از مركز رسانه هاي وزارت ارشادتان، اين از معاون جنابعالي، اون از شركت نفت، اون از خودروسازي ها، اون از ستادمبارزه با قاچاق كالاوارز!!
مرد مومن به كجا ميرويد؟!؟!
Iran, Islamic Republic of
آقـــــــــاي عزيز
معاون رييس جمهور بودن آيا اينقدر مصونيت مي آره؟
پس چه كسي به حساب اين آقاي م.ر.ر بلاخره رسيدگي ميكنه؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا ما موندیم که با این آقا چجوری از دولت حمایت کنیم. علی الرغم پاکی و سلامت نفس شخص احمدی نژاد، نمیتوانیم براحتی از ایرادات اینها بگذریم. البته برای خود من هنوز بصورت آشکار روشن نشده که تا چه حد این حرفها صحت دارد،ولی معتقدم احمدی نژاد نباید از کسانیکه حول و حوششان حرف بسیار است،استفاده کند که بهانه ای شود برای کسانیکه قصد تخریب ایشان رادارند.
Iran, Islamic Republic of
دو دو تا شونزده تا کی به کیه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
قابل توجـــــــــــــــه
قابل توجـــــــــــــــه
دوستان عزيزم، اين كه ديگه جاي تعجب نداره! شهرام جزايري زمان ممكنه در كسوت يك مقام ارشد و نفوذي دولتي ايفاي نقش كنه. مگه نقش بازي كردن سخته؟
Iran, Islamic Republic of

جاي تعجب داره كه كسي نميتونه جلوش بايسته
Iran, Islamic Republic of
پس بازهم ميگيم مرگ بر خاتمي!!!!!وهاشمي و...ديگه كي!؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ای نان به نرخ روز خورها. اینقدر ادعای مسلمانی و عدالت و پاکی نکنید. همگی دستتان در یک کاسه هست. میدانم که مثل خیلی موارد دیگر منتشر نمیکنید اما بخوانید و مردم را هالو فرض نکنید.
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت دوستان جهان
این مسئله فقط دز سایت شما و بین دوستان شما مطرح است و تا کنون هم دلیل قانع کننده ای برای آن اعلام نکرده اید
واقعا اگر رحیمی و مشایی نبودند شما باید در سایت خودتون رو می بستید
Iran, Islamic Republic of
سايت محترم جهـــــــــان نيوز
بعنوان خواننده شما اين درخواست را ميكنم كه در قبال اشخاصي مانند ... كوتاهي و سازش و ملايمت بكارنبنديد. من درخواست دارم، و مطمئنا بسياري ديگر نيز اين درخواست را دارند كه به اتهامات وي رسيدگي شود
لطفا نام باند وي نيز افشا شود
Iran, Islamic Republic of
این پولا حلاله اون 300 میلیون شیخ کروبی حروم؟؟؟!!!! یا جفتش حلاله یا جفتش حروم دیگه..... مگه شیخ کروبی نگفت خرج مردم کرده چه فرقی با اینه میکنه؟؟
واقع بین باشید و صادق...
همه چیز آروم آروم رو میشه... خدا 30 سال دیگرو بخیر بگذرونه که چه ها که افشا نشه...
این نظرم مثه بقیه منتقدا نمیذارین
یا حرفی رو به میان نیارید یا اینکه مطرح می کند همه رو بگید . این بچه بازی ها چیه که میگید ما میدانیم و لی انتشار نمیکنیم .
یا رومی رومی یا ...
Iran, Islamic Republic of
چون الان مبارزه با بدحجابی از همه چیز واجب تره !
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف است برای سایت جهان این استدلال ها قابل قبول نیست
Iran, Islamic Republic of
شما را چه شده است دیگر شعار عدالتخواهی ندهید
Iran, Islamic Republic of
به نظر من منتشر نکردن اسامی این افراد فساد بیشتری ایجاد می کند چرا آبروی این افراد را نمی برید مگر سخنان امیر المومنین(ع) را نشینیده اید
Iran, Islamic Republic of
این رفتار باعث می شود این ها بر فسادخود اصرار بیشتری کنند من مطمئنم از ترس فیلتر شدن اسامی را منتشر نکرده اید
Iran, Islamic Republic of
گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنکه هست گیرند