پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آسمان تهران فردا می‌بارد

پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب: 404595
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا در استان تهران شاهد بارندگی خواهیم بود، گفت: امروز دمای هوا در سواحل دریای خزر به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، فریبا گودرزی درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده گفت: بر اساس فعالیت سامانه بارشی جدید در کشور امروز شاهد بارندگی در مناطق واقع در غرب دامنه‌های جنوبی البرز و همچنین بخش‌هایی از شمال غرب کشور خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش محسوس دمای هوا طی روز جاری در سواحل دریای خزر افزود: این افزایش دما در استان گیلان و مازندران موجب وزش بادهای جنوبی نسبتاً شدید خواهد شد.

وی با اعلام اینکه فردا در دامنه‌های زاگرس و همچنین بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب و همچنین شمال شرق کشور شاهد بارندگی خواهیم بود، ادامه داد: طی روز آینده ریزش هوای سرد در عرض‌‌های بالاتر کشور رخ می‌دهد به همین سبب در سواحل دریای خزر و همچنین شمال غرب بارندگی‌ها از شدت قابل ملاحظه‌ای برخوردار می‌شود.

گودرزی یادآور شد: شدت بارندگی‌ها امشب در لرستان، ایلام، کرمانشاه و همدان خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: به سبب بارش برف و باران در مناطق مزبور اختلال در جاده‌های کوهستانی رخ خواهد داد بر همین اساس لازم است افراد برای تردد در این جاده‌ها تجهیزات زمستانی لازم را همراه داشته باشند.

گودرزی در ادامه با اعلام اینکه در ۲ روز آینده آبهای خلیج‌فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود ابراز داشت: به سبب وزش باد امروز در مناطق واقع در جنوب غرب کشور شاهد بروز پدیده گردوخاک خواهیم بود که البته با شروع بارندگی‌ها از میزان آن کاسته می‌شود.

گودرزی بارش باران در اوایل امشب در تهران را دور از انتظار ندانست و گفت: امشب در مناطق شمالی و ارتفاعات پایتخت شاهد بارندگی و همچنین وزش باد خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین با بیان اینکه طی روز آینده نیز در تمامی مناطق استان تهران بارش باران پیش‌بینی می‌شود. خاطرنشان کرد: دمای هوای این کلانشهر تا شنبه هفته پیش رو حدود ۴ درجه سانتیگراد نیز کاهش می‌یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *